abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 november 2007 @ 16:14:03 #101
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54695651
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:10 schreef MissGolightly het volgende:

[..]

die smiley impliceert al dat ik dat doe, dus anders ga je even ergens anders iets nutteloos posten.
De persoon die jij had gequote was al bezig met generaliseren, dus jouw post zou evenmin nuttig zijn. Mijn post daarentegen was een vermakelijke satire op jouw post, waardoor het nog enige waarde had. Dus ga zelf maar ergens anders nutteloos posten.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54695722
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:14 schreef Gabry het volgende:

[..]

De persoon die jij had gequote was al bezig met generaliseren, dus jouw post zou evenmin nuttig zijn. Mijn post daarentegen was een vermakelijke satire op jouw post, waardoor het nog enige waarde had. Dus ga zelf maar ergens anders nutteloos posten.
vermakelijke satire vind ik een iets te hoog gegrepen benaming voor een ronduit debiele post.
I long to see you in the morning light
I long to reach for you in the night
Stay, lady, stay, stay while the night is still ahead
  zondag 18 november 2007 @ 16:20:28 #103
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54695800
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:17 schreef MissGolightly het volgende:

[..]

vermakelijke satire vind ik een iets te hoog gegrepen benaming voor een ronduit debiele post.
Dat vind ik ook.
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54700937
Grappig dat autochtonen altijd zo goed weten dat het geen discirminatie is.

Hoe kan je dat nou weten als je dat zelf niet meemaakt?
pi_54701198
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:44 schreef SCH het volgende:

Ben ook wel eens afgewezen omdat ik geen allochtoon ben, is dus ook discriminatie, voor hoer uitgescholden worden omdat ik Nederlands ben is ook discriminatie.
pi_54701337
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:53 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ben ook wel eens afgewezen omdat ik geen allochtoon ben, is dus ook discriminatie,
Nou dan. Dan zou je toch begrip moeten hebben.
pi_54701412
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:58 schreef SCH het volgende:

[..]

Nou dan. Dan zou je toch begrip moeten hebben.
Als het zo zijn is het niet goed maar ik denk dat de groep waar we het nu over hebben vaak wordt afgewezen op presentatie, slechte cv, enz, er staat ook in het artikel dat ze zich gediscrimineerd voelen dat is iets anders dan daadwerkelijk gediscrimineerd worden.
pi_54701541
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:02 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als het zo zijn is het niet goed maar ik denk dat de groep waar we het nu over hebben vaak wordt afgewezen op presentatie, slechte cv, enz, er staat ook in het artikel dat ze zich gediscrimineerd voelen dat is iets anders dan daadwerkelijk gediscrimineerd worden.
Je kan wel van alles denken maar dat weet je dus niet.
pi_54701749
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:08 schreef SCH het volgende:

[..]

Je kan wel van alles denken maar dat weet je dus niet.
Ik heb zelf met marokkanen gewerkt en kan dus zeggen dat ze vaak te laat komen of helemaal niet komen, grote bek hebben tegen de leidinggevende, buitenlands lullen op de werkplek, muziek hard aanzetten, veel langere pauzes nemen dan de rest.
En nee dat doen ze natuurlijk niet allemaal er zijn er bij die wel goed hun best doen, netjes op tijd komen enz maarja zoals je weet lijden de goede altijd onder de kwade.
pi_54701914
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:14 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ik heb zelf met marokkanen gewerkt en kan dus zeggen dat ze vaak te laat komen of helemaal niet komen, grote bek hebben tegen de leidinggevende, buitenlands lullen op de werkplek, muziek hard aanzetten, veel langere pauzes nemen dan de rest.
En nee dat doen ze natuurlijk niet allemaal er zijn er bij die wel goed hun best doen, netjes op tijd komen enz maarja zoals je weet lijden de goede altijd onder de kwade.
Oh, op die fiets
pi_54702038
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, op die fiets
Ik zeg toch dat ze het niet allemaal doen vooral vrouwen doen dit soort dingen bijna nooit en die worden dus ook veel sneller aangenomen worden, ik denk dat als het negatieve beeld dat werkgevers hebben verdwijnt dat ze veel sneller kans maken op een baan.
pi_54702242
Ah, wat zielig. Allochtonen moeten zich inzetten om een passend bedrijf en beroep te vinden

Er zijn ook functies waar je als autochtone man "gediscrimineerd" wordt.. Zie je daar ook grote jank-artikelen over in de krant staan?
pi_54702661
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Oh, op die fiets
ervaringen hier zijn identiek hoor, dus neen, hier zal de baas geen allochtonen meer aannemen het eerste jaar of 10... Hij heeft er genoeg miserie mee gehad (zelfs 1 die hem nog gaan bedreigen is nadat hij die buitengegooid had omdat hij 6 dagen na elkaar 2 uurtjes te laat gekomen was)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54703546
quote:
Op zondag 18 november 2007 20:46 schreef Athmozz het volgende:

[..]

ervaringen hier zijn identiek hoor, dus neen, hier zal de baas geen allochtonen meer aannemen het eerste jaar of 10... Hij heeft er genoeg miserie mee gehad (zelfs 1 die hem nog gaan bedreigen is nadat hij die buitengegooid had omdat hij 6 dagen na elkaar 2 uurtjes te laat gekomen was)
Het blijft discriminatie en ik hoop dat je boos daarop gepakt wordt.
pi_54703665
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:22 schreef SCH het volgende:

[..]

Het blijft discriminatie en ik hoop dat je boos daarop gepakt wordt.
die is meer dan slim genoeg om daar mooi onderuit te komen hoor. Verder is het volstrekt logisch wat hij doet, als je zo'n persoon 3 maand in dienst hebt dan heb je ongeveer anderhalve maand verlies (door opleiding, is bij iedereen zo). Dat betekend dus zo'n 3à4000¤ die zomaar verloren gaat per poging die je waagt. Als je dat een 10tal keer doet en telkens verkeerd uitkomt, terwijl je bij een autochtoon op 10x proberen 9 man blijft houden, dan is het wel héél logisch dat je de volgende keer voor een autochtoon gaat.

Kunnen ze janken wat ze willen over discriminatie; dit zoeken ze als bevolkingsgroep gewoon zelf op. Die paar die dan wel willen werken & daardoor uit de boot vallen hebben maar pech, je kan als werkgever niet blijven investeren in allochtonen in de hoop dat er misschien toch eentje tussen zit die wel wil werken. maw, dit is géén discriminatie maar risicoberekening.
pi_54703696
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:26 schreef Athmozz het volgende:

[..]

die is meer dan slim genoeg om daar mooi onderuit te komen hoor. Verder is het volstrekt logisch wat hij doet, als je zo'n persoon 3 maand in dienst hebt dan heb je ongeveer anderhalve maand verlies (door opleiding, is bij iedereen zo). Dat betekend dus zo'n 3à4000¤ die zomaar verloren gaat per poging die je waagt. Als je dat een 10tal keer doet en telkens verkeerd uitkomt, terwijl je bij een autochtoon op 10x proberen 9 man blijft houden, dan is het wel héél logisch dat je de volgende keer voor een autochtoon gaat.

Kunnen ze janken wat ze willen over discriminatie; dit zoeken ze als bevolkingsgroep gewoon zelf op. Die paar die dan wel willen werken & daardoor uit de boot vallen hebben maar pech, je kan als werkgever niet blijven investeren in allochtonen in de hoop dat er misschien toch eentje tussen zit die wel wil werken. maw, dit is géén discriminatie maar risicoberekening.
Het is vooral onzin en racistisch geneuzel van mensen met enorme vooroordelen en te weinig hersens.
pi_54703786
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is vooral onzin en racistisch geneuzel van mensen met enorme vooroordelen en te weinig hersens.
100% van de allochtonen die hier aangenomen geweest is heeft zijn proeftijd zelfs niet uitgediend wegens echt duidelijk zwart op wit te bewijzen problemen (niet naar het werk komen, te laat komen, effectief slapen op het werk waar er zelf foto's van zijn, diefstal van bedrijfsmateriaal...) en 10% van de allochtonen die hier aangenomen geweest zijn moet ook voor dergelijke zaken vertrekken.

Het zullen de vooroordelen zijn . Waarom mag een jood, een Fransman & een Pool die hier werken dan wel blijven? Waarom hebben ze die zelfs maar uitgenodigd? wss niet omdat het een racistische bende is hoor.

Dat van te weinig hersenen zal ik maar zo laten, de personen die over de sollicitaties & aanwervingen gaan zijn industrieel & burgerlijk ingenieurs, dus écht dom zullen ze niet zijn lijkt me.
pi_54704321
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:32 schreef Athmozz het volgende:

[..]

100% van de allochtonen die hier aangenomen geweest is heeft zijn proeftijd zelfs niet uitgediend wegens echt duidelijk zwart op wit te bewijzen problemen (niet naar het werk komen, te laat komen, effectief slapen op het werk waar er zelf foto's van zijn, diefstal van bedrijfsmateriaal...) en 10% van de allochtonen die hier aangenomen geweest zijn moet ook voor dergelijke zaken vertrekken.

Het zullen de vooroordelen zijn . Waarom mag een jood, een Fransman & een Pool die hier werken dan wel blijven? Waarom hebben ze die zelfs maar uitgenodigd? wss niet omdat het een racistische bende is hoor.

Dat van te weinig hersenen zal ik maar zo laten, de personen die over de sollicitaties & aanwervingen gaan zijn industrieel & burgerlijk ingenieurs, dus écht dom zullen ze niet zijn lijkt me.
Dus deze maatregel:
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 20:14 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Hier is het een reden om die persoon te bellen alvorens we ze uitnodigen voor een gesprek (wat anders idd niet gedaan wordt). Krijgen we iemand aan de lijn die betrekkelijk vloeiend Nederlands praat dan gaat hij door, heb je het typische gehakkel vliegt de brief idd in de vuilbak. Logisch lijkt me, als je geen Nederlands spreekt kan je ook niet goed communiceren met het andere personeel.
helpt ook niet? Of was dat bluf?

PS: Breek me over de intelligentie van ingenieurs de bek niet open! Tjongejonge, wat een sukkels zijn daarbij!
Ben er zelf een.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54704452
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus deze maatregel:
[..]

PS: Breek me over de intelligentie van ingenieurs de bek niet open! Tjongejonge, wat een sukkels zijn daarbij!
Ben er zelf een.
Een sukkel?
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
  zondag 18 november 2007 @ 22:30:16 #120
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54705317
quote:
Op zondag 18 november 2007 19:44 schreef SCH het volgende:

Jij weet het wel , afgewezen omdat je homo bent. ?
Een werkgever moet zelf weten wie hij of zij in dienst neemt , hij/zij heeft tenslotte die zaak opgebouwd en als je slechte ervaringen heb met bepaalde mensen ...
Alleen lullig voor die paar andere die wel normaal kunnen werken
Ik ben inmiddels overleden
pi_54706291
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:58 schreef rutger05 het volgende:

[..]

Een sukkel?
Ik vind zelf van niet.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54707715
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:53 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dus deze maatregel:
[..]

blijkbaar hielp het niet he, die gasten konden voldoende nederlands om perfect een conversatie uit te voeren (vloeiend was het niet, maar dat is bij ons ook niet echt nodig). Ze zijn uitgenodigd op een gesprek & daar aangenomen, achteraf bleek dat dit een vergissing was.

Nu worden allochtonen nog steeds uitgenodigd op een gesprek als het om geschoolde allochtonen gaat, omdat je daarvan wel kan verwachten dat ze willen werken (ze hebben nl ook hun studie gehaald). De ongeschoolden worden niet eens uitgenodigd.
pi_54708252
quote:
Op zondag 18 november 2007 23:52 schreef Athmozz het volgende:

[..]

blijkbaar hielp het niet he, die gasten konden voldoende nederlands om perfect een conversatie uit te voeren (vloeiend was het niet, maar dat is bij ons ook niet echt nodig). Ze zijn uitgenodigd op een gesprek & daar aangenomen, achteraf bleek dat dit een vergissing was.

Nu worden allochtonen nog steeds uitgenodigd op een gesprek als het om geschoolde allochtonen gaat, omdat je daarvan wel kan verwachten dat ze willen werken (ze hebben nl ook hun studie gehaald). De ongeschoolden worden niet eens uitgenodigd.
OK, kan me dat voorstellen.
Maar ik kan me minder voorstellen, dat iemand met enige ervaring in een sollicitatiegesprek niet de lamzakken van de bruikbare collega's kan onderscheiden. Die aangenomen allochtonen hadden toch wel een of ander voordeel boven autochtonen, of waren er geen autochtonen die solliciteerden? En hoe kwam dat dan?
pi_54708374
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:22 schreef Kees22 het volgende:

[..]
of waren er geen autochtonen die solliciteerden? En hoe kwam dat dan?
ze waren met te weinig die kwamen solliciteren. Er is hier namelijk een redelijk tekort aan techniekers, dus soms heb je gewoon niet veel keuze. Als er wat meer keuze geweest was dan hadden die personen heel wss niet aangenomen geweest lijkt me, maar goed, ze hebben geredeneerd in de stijl van "beter iemand die het werk nog redelijk doet dan niemand om het te doen". Helaas werd het zelfs niet redelijk gedaan..
  maandag 19 november 2007 @ 00:33:44 #125
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_54708452
quote:
Op zondag 18 november 2007 21:28 schreef SCH het volgende:

[..]

Als die marokkanen echt massaal fijne slimme mensen waren hadden ze zich allang bewezen. Zat etnische minderheden die het wel allemaal prima redden zonder problemen te veroorzaken in de samenleving.

Nederland is precies het goeie land voor asociale buitenlanders, zij betalen alles wel voor jullie! Gewoon zo door gaan, komt allemaal goed.

Ondergetekende heeft ondertussen bijna een greencard in de VS, geen zin meer om de helft van de winst van m'n bedrijf over te dragen aan asociale immigranten(kinderen).
He wept for there were no more worlds to conquer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')