Achteruit. Ideale dronkenmansstand-plaatsquote:Op woensdag 14 november 2007 16:55 schreef Gia het volgende:
Je mag ook niet op het trottoir parkeren, tenzij er een parkeervak is aangegeven.
Dus TS staat sowieso in zijn/haar recht.
Echter, vind ik de oprit wel wat ongelukkig liggen. Als je uit de straat, links van het huis komt, hoe wil je dan die oprit oprijden? Dan moet je flink manoevreren, lijkt me. Maar goed, ik neem aan dat TS een vergunning heeft aangevraagd voor deze oprit....
Nee, mag niet zomaar. Je hebt een uitritvergunning nodig. Er wordt dan gekeken naar verkersveiligheid. Overigens zijn er ook nogal wat situaties waar van de voortuin geen parkeerplek gemaakt mag worden (van de gemeente).quote:Op woensdag 14 november 2007 17:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou idd eerst even uitzoeken of je wel zomaar zelf een oprit mag maken.
Ik denk dat het eerst belangrijk is om te kijken waarover we het hier hebben. Hebben we het over een stoep, of over een uitrit. Dat bepaald voor een heel groot deel de uitkomst van de discussie.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, mag niet zomaar. Je hebt een uitritvergunning nodig. Er wordt dan gekeken naar verkersveiligheid. Overigens zijn er ook nogal wat situaties waar van de voortuin geen parkeerplek gemaakt mag worden (van de gemeente).
Op de stoep parkeren mag overigens ook niet (normaal gesproken dan, er zijn misschien wel uitzonderingen op).
De ervaring leert anders. In ons geval is de vergunning zonder morren toegekend.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:15 schreef Pegasus_rules het volgende:
Denk toch eens na. Je kunt wel een parkeerplaats naast je huis maken maar dit geeft je niet het recht om deze als in-en uitrit te gebruiken, daar zul je echt een vergunning voor nodig hebben. En die geeft de gemeente niet (verkeersveiligheid). Jammer joh
Vriend van mij heeft samen met een aantal anderen in zijn straat toestemming gevraagd om van de voortuin een oprit/parkeerplaats te maken omdat ze daar een ernstig parkeerprobleem hebben in de straat. Dat is keihard geweigerd. Dus het is niet per definitie zo dat TS zomaar die vergunning zou krijgen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef sanger het volgende:
[..]
De ervaring leert anders. In ons geval is de vergunning zonder morren toegekend.
Dat is niet op het randje, het mag nietquote:Op donderdag 15 november 2007 12:54 schreef Noway666 het volgende:
Dat jij de stoep gebruikt om je eigen tuin te bereiken is eigenlijk op het randje naar mijn mening.
Mijn oprit is precies zoals op de tekening is aangegeven. Ik mag dit van de gemeente Almere niet eens veranderen ondanks dat ik nu 2x moet steken om mijn oprit op te komen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:15 schreef Pegasus_rules het volgende:
Denk toch eens na. Je kunt wel een parkeerplaats naast je huis maken maar dit geeft je niet het recht om deze als in-en uitrit te gebruiken, daar zul je echt een vergunning voor nodig hebben. En die geeft de gemeente niet (verkeersveiligheid). Jammer joh
Bij jou is het dus al zo bepaald in het bestemmingsplan.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:18 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Mijn oprit is precies zoals op de tekening is aangegeven. Ik mag dit van de gemeente Almere niet eens veranderen ondanks dat ik nu 2x moet steken om mijn oprit op te komen.
De kruising is gelukkig niet hetzelfde, bij mij is het een 4-weg ipv T-splitsing dat scheelt wel iets.
Of je leest de quote van waar ik op reageer ook. Op verkeersveiligheid dus.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:25 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij jou is het dus al zo bepaald in het bestemmingsplan.
TS wijzigt eigenhandig de situatie. Dat mag niet.
Bestemmingsplan is wel degelijk van invloed. Als het in het bestemmingsplan als tuin is aangemerkt, mag je er in het algemeen niet parkeren. Dan mag je er dus ook niet eigenhandig een parkeervak van maken. Je moet dan vrijstelling van het bestemmingsplan vragen. En dan gaat de gemeente beoordelen of dat kan. Daarbij kijken ze ook naar de verkeersveiligheid. En dat er in de gemeente Almere zulke situaties zijn, betekent niet automatisch dat de gemeente waar TS woont dit ook zal toestaan. De specifieke situatie speelt een rol daarbij.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:06 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Of je leest de quote van waar ik op reageer ook. Op verkeersveiligheid dus.
Hebben ze dat wel op eigen terrein gedaan dan?quote:Op donderdag 15 november 2007 17:18 schreef Gia het volgende:
Toch wel interessant om te weten of TS wel of geen vergunning had.
Hier op de hoek hebben ze ook een nieuwe tuin en oprit (aan zijkant) gemaakt. Pal naast de straat. Er is nog geen strookje stoep over. Vind dat ook zo raar. Als wij met een kruiwagen of groene container naar voren willen, moeten we óf 2 x oversteken, óf over de straat lopen.
Dat soort dingen moet je de gemeente ook helemaal niet melden. Gewoon doen en niks laten weten. Dan komt de gemeente er na een paar jaar zelf wel een keer achter, kan je alsnog een vergunning aanvragen. Kans dat je die dan krijgt is best reëel en zo niet dan ben je iig al weer een hele tijd verder....quote:Op donderdag 15 november 2007 17:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bestemmingsplan is wel degelijk van invloed. Als het in het bestemmingsplan als tuin is aangemerkt, mag je er in het algemeen niet parkeren. Dan mag je er dus ook niet eigenhandig een parkeervak van maken. Je moet dan vrijstelling van het bestemmingsplan vragen. En dan gaat de gemeente beoordelen of dat kan. Daarbij kijken ze ook naar de verkeersveiligheid. En dat er in de gemeente Almere zulke situaties zijn, betekent niet automatisch dat de gemeente waar TS woont dit ook zal toestaan. De specifieke situatie speelt een rol daarbij.
Op zich kan ik een heel eind met je meegaan, maar dat kan alleen als de TS niet bij de buren gaat klagen over oneigelijk gebruik van de stoep. Gelijke monikken, gelijke kappen dus. Of allemaal op de stoep of allemaal niet.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je de gemeente ook helemaal niet melden. Gewoon doen en niks laten weten. Dan komt de gemeente er na een paar jaar zelf wel een keer achter, kan je alsnog een vergunning aanvragen. Kans dat je die dan krijgt is best reëel en zo niet dan ben je iig al weer een hele tijd verder....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |