Oh? Dat is nieuw voor mij. Ik rijd op veel plekken en ben regelmatig situaties tegengekomen dat er een uitrit op de hoek van de straat zit (soms ook dwars op de hoek (dus op 45’)).quote:Op woensdag 14 november 2007 15:44 schreef Buschetta het volgende:
uitrit op een hoek is zowheezo niet toegestaan dacht ik.
Je hoeft niet te reageren, maar als je dat doet, lees dan eerst de OP ffquote:Op woensdag 14 november 2007 15:48 schreef Bill_E het volgende:
gast .. zeik niet zo je hebt er geen auto staan je hebt er geen last van...
mijn ouderlijk huis had een oprit in exact dezelfde situatie als TS, gewoon door de gemeente zo opgeleverd.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:44 schreef Buschetta het volgende:
uitrit op een hoek is zowheezo niet toegestaan dacht ik.
Ga me niet vertellen dat je überhaupt normaal vindt om op andermans grond te parkeren.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:48 schreef Bill_E het volgende:
gast .. zeik niet zo je hebt er geen auto staan je hebt er geen last van...
De stoep is van de gemeente, niet van TS.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:05 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Ga me niet vertellen dat je überhaupt normaal vindt om op andermans grond te parkeren.![]()
En dan maar hopen dat je buren niet na gaan kijken of jouw opritje qua vergunningen wel geregeld is.quote:Op woensdag 14 november 2007 16:08 schreef staaltje het volgende:
Er mag niemand voor je oprit staan.
Zie artikel 24 van het RVV, de tekst vind je hier: http://www.tdekkers.nl/rvv.htm#art_24
quote:Hoi, het maakt me nu niet zoveel uit dat er mensen voor m'n deur op de stoep parkeren. Maar als ik een auto heb, zou ik wel graag gebruik willen maken van m'n opritje. Zou je je bezoek willen vragen om dan ergens anders te parkeren? Tot die tijd geen probleem hoor!
quote:Op woensdag 14 november 2007 16:08 schreef staaltje het volgende:
Er mag niemand voor je oprit staan parkeren.
Zie artikel 24 van het RVV, de tekst vind je hier: http://www.tdekkers.nl/rvv.htm#art_24
Dank. Helemaal correctquote:
Inderdaad. Er staat nieuwe oprit. Is die met toestemming/vergunning van de gemeente aangelegd en is de stoep op die plek ook officieel verlaagd? Zoniet heb je waarschijnlijk inderdaad pech aangezien je niet zomaar opritten mag gaan maken en gebruiken.quote:Op woensdag 14 november 2007 15:58 schreef deom het volgende:
Je schrijft dat het een nieuwe uitrit is. Bedoel je hiermee dat er geen uitrit was en dat je een dele van je tuin het opgeofferd om een parkeerplek te maken? Als dat het geval is, heb je het probleem dat je niet zomaar een uitrit mag maken. Op geen enkele plek. Daar moet je een vergunning voor aanvragen.
Ligt de oprit er rechtmatig, dan kun je de nieuwe buren erop aanspreken. Zelf zou ik het echter nu nog niet zo zwaar oppakken. Maak een praatje met de mensen en laat weten dat je als je een auto hebt er een probleem van gaat maken. Mogelijk is tegen die tijd de stroom bezoek zo ver afgenomen dat het toch geen probleem meer is.
Achteruit. Ideale dronkenmansstand-plaatsquote:Op woensdag 14 november 2007 16:55 schreef Gia het volgende:
Je mag ook niet op het trottoir parkeren, tenzij er een parkeervak is aangegeven.
Dus TS staat sowieso in zijn/haar recht.
Echter, vind ik de oprit wel wat ongelukkig liggen. Als je uit de straat, links van het huis komt, hoe wil je dan die oprit oprijden? Dan moet je flink manoevreren, lijkt me. Maar goed, ik neem aan dat TS een vergunning heeft aangevraagd voor deze oprit....
Nee, mag niet zomaar. Je hebt een uitritvergunning nodig. Er wordt dan gekeken naar verkersveiligheid. Overigens zijn er ook nogal wat situaties waar van de voortuin geen parkeerplek gemaakt mag worden (van de gemeente).quote:Op woensdag 14 november 2007 17:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou idd eerst even uitzoeken of je wel zomaar zelf een oprit mag maken.
Ik denk dat het eerst belangrijk is om te kijken waarover we het hier hebben. Hebben we het over een stoep, of over een uitrit. Dat bepaald voor een heel groot deel de uitkomst van de discussie.quote:Op woensdag 14 november 2007 20:16 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, mag niet zomaar. Je hebt een uitritvergunning nodig. Er wordt dan gekeken naar verkersveiligheid. Overigens zijn er ook nogal wat situaties waar van de voortuin geen parkeerplek gemaakt mag worden (van de gemeente).
Op de stoep parkeren mag overigens ook niet (normaal gesproken dan, er zijn misschien wel uitzonderingen op).
De ervaring leert anders. In ons geval is de vergunning zonder morren toegekend.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:15 schreef Pegasus_rules het volgende:
Denk toch eens na. Je kunt wel een parkeerplaats naast je huis maken maar dit geeft je niet het recht om deze als in-en uitrit te gebruiken, daar zul je echt een vergunning voor nodig hebben. En die geeft de gemeente niet (verkeersveiligheid). Jammer joh
Vriend van mij heeft samen met een aantal anderen in zijn straat toestemming gevraagd om van de voortuin een oprit/parkeerplaats te maken omdat ze daar een ernstig parkeerprobleem hebben in de straat. Dat is keihard geweigerd. Dus het is niet per definitie zo dat TS zomaar die vergunning zou krijgen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:31 schreef sanger het volgende:
[..]
De ervaring leert anders. In ons geval is de vergunning zonder morren toegekend.
Dat is niet op het randje, het mag nietquote:Op donderdag 15 november 2007 12:54 schreef Noway666 het volgende:
Dat jij de stoep gebruikt om je eigen tuin te bereiken is eigenlijk op het randje naar mijn mening.
Mijn oprit is precies zoals op de tekening is aangegeven. Ik mag dit van de gemeente Almere niet eens veranderen ondanks dat ik nu 2x moet steken om mijn oprit op te komen.quote:Op donderdag 15 november 2007 09:15 schreef Pegasus_rules het volgende:
Denk toch eens na. Je kunt wel een parkeerplaats naast je huis maken maar dit geeft je niet het recht om deze als in-en uitrit te gebruiken, daar zul je echt een vergunning voor nodig hebben. En die geeft de gemeente niet (verkeersveiligheid). Jammer joh
Bij jou is het dus al zo bepaald in het bestemmingsplan.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:18 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Mijn oprit is precies zoals op de tekening is aangegeven. Ik mag dit van de gemeente Almere niet eens veranderen ondanks dat ik nu 2x moet steken om mijn oprit op te komen.
De kruising is gelukkig niet hetzelfde, bij mij is het een 4-weg ipv T-splitsing dat scheelt wel iets.
Of je leest de quote van waar ik op reageer ook. Op verkeersveiligheid dus.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:25 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Bij jou is het dus al zo bepaald in het bestemmingsplan.
TS wijzigt eigenhandig de situatie. Dat mag niet.
Bestemmingsplan is wel degelijk van invloed. Als het in het bestemmingsplan als tuin is aangemerkt, mag je er in het algemeen niet parkeren. Dan mag je er dus ook niet eigenhandig een parkeervak van maken. Je moet dan vrijstelling van het bestemmingsplan vragen. En dan gaat de gemeente beoordelen of dat kan. Daarbij kijken ze ook naar de verkeersveiligheid. En dat er in de gemeente Almere zulke situaties zijn, betekent niet automatisch dat de gemeente waar TS woont dit ook zal toestaan. De specifieke situatie speelt een rol daarbij.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:06 schreef Shinadul het volgende:
[..]
Of je leest de quote van waar ik op reageer ook. Op verkeersveiligheid dus.
Hebben ze dat wel op eigen terrein gedaan dan?quote:Op donderdag 15 november 2007 17:18 schreef Gia het volgende:
Toch wel interessant om te weten of TS wel of geen vergunning had.
Hier op de hoek hebben ze ook een nieuwe tuin en oprit (aan zijkant) gemaakt. Pal naast de straat. Er is nog geen strookje stoep over. Vind dat ook zo raar. Als wij met een kruiwagen of groene container naar voren willen, moeten we óf 2 x oversteken, óf over de straat lopen.
Dat soort dingen moet je de gemeente ook helemaal niet melden. Gewoon doen en niks laten weten. Dan komt de gemeente er na een paar jaar zelf wel een keer achter, kan je alsnog een vergunning aanvragen. Kans dat je die dan krijgt is best reëel en zo niet dan ben je iig al weer een hele tijd verder....quote:Op donderdag 15 november 2007 17:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bestemmingsplan is wel degelijk van invloed. Als het in het bestemmingsplan als tuin is aangemerkt, mag je er in het algemeen niet parkeren. Dan mag je er dus ook niet eigenhandig een parkeervak van maken. Je moet dan vrijstelling van het bestemmingsplan vragen. En dan gaat de gemeente beoordelen of dat kan. Daarbij kijken ze ook naar de verkeersveiligheid. En dat er in de gemeente Almere zulke situaties zijn, betekent niet automatisch dat de gemeente waar TS woont dit ook zal toestaan. De specifieke situatie speelt een rol daarbij.
Op zich kan ik een heel eind met je meegaan, maar dat kan alleen als de TS niet bij de buren gaat klagen over oneigelijk gebruik van de stoep. Gelijke monikken, gelijke kappen dus. Of allemaal op de stoep of allemaal niet.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je de gemeente ook helemaal niet melden. Gewoon doen en niks laten weten. Dan komt de gemeente er na een paar jaar zelf wel een keer achter, kan je alsnog een vergunning aanvragen. Kans dat je die dan krijgt is best reëel en zo niet dan ben je iig al weer een hele tijd verder....
Ik denk dat de TS de parkeerplek aan het herindelen is.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:18 schreef sander89 het volgende:
Is TS dood (gestoken) ofzo?
Misschien een burenruzie gehad, omdat er een auto voor ze uitrit stond terwijl die geen auto heeft![]()
Ja dat vind ik ook wel eigenlijk. En ik denk zelfs dat wanneer hij zijn auto op z'n oprit parkeert dat de buren daar niet eens meer voor parkeren, die zien dan ook wel dat hij dan niet weg kan. Dus zoals ik al zei lost dat probleem zich waarschijnlijk vanzelf op zodra die auto er is. Dus ik zou het allemaal gewoon ff laten zoals het is nu als ik TS was...quote:Op donderdag 15 november 2007 20:08 schreef deom het volgende:
[..]
Op zich kan ik een heel eind met je meegaan, maar dat kan alleen als de TS niet bij de buren gaat klagen over oneigelijk gebruik van de stoep. Gelijke monikken, gelijke kappen dus. Of allemaal op de stoep of allemaal niet.
In principe maakt het niet uit hoe lang die plek er al ligt bij de beoordeling door de gemeente.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:53 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Dat soort dingen moet je de gemeente ook helemaal niet melden. Gewoon doen en niks laten weten. Dan komt de gemeente er na een paar jaar zelf wel een keer achter, kan je alsnog een vergunning aanvragen. Kans dat je die dan krijgt is best reëel en zo niet dan ben je iig al weer een hele tijd verder....
Weet ik niet. Het was een hoekhuis van een rij. In dat pand heeft een winkel gezeten. Het terrein ernaast werd gebruikt voor laden en lossen. Dit is nu compleet bij het huis getrokken en tuin van gemaakt, met achterin een grote dubbele poort met oprit. Die oprit is dus tegen de brandgang gelegen, dwars op het huis, niet in het verlengde dus. Ik heb daar op zich niet zo´n problemen mee, maar vind het wel raar, dat mensen nu met hun container, kruiwagen whatever, over de straat moeten. Aan de overkant is wel stoep. Je kunt dus oversteken met je kruiwagen, 10 meter lopen over de stoep en dan weer oversteken naar de stoep voor de huizen.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hebben ze dat wel op eigen terrein gedaan dan?
Je mag natuurlijk niet zomaar openbaar gebied bij je eigen tuin betrekken.
Hee mensen,quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:17 schreef Walter81 het volgende:
wat ik al zei: Het doet er niet toe of TS een vergunning heeft en wat het bestemmingsplan is.
Die auto mag sowieso niet binnen 5 meter van een hoek geparkeerd staan, en al helemaal niet op de stoep. Al zou TS de oprit bebouwen, dan mag die auto er nog steeds niet staan.
Het punt is een beetje dat men er inderdaad niet mag parkeren, maar je mag ook niet over de stoep rijden om op je parkeerplek te komen. De kans is groot dat niemand er over gaat zeuren, maar dat hangt natuurlijk ook af van de stelling die je zelf inneemt. Bedenk immers goed dat de buren er belang bij kunnen krijgen dat jij geen gebruik mag maken van je parkeerplek. Tegenwoordig zijn er voldoende anonieme tiplijnen.quote:Op vrijdag 16 november 2007 17:31 schreef Ikook het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat ik nu reacties ga krijgen als 'geen vergunning dan ook geen recht'. Daar gaat het ook niet om, het gaat erom dat mensen er tóch niet mogen parkeren, oprit of niet.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |