Ik wou eerst schrijven:quote:Op donderdag 15 november 2007 13:40 schreef Lienekien het volgende:
Grammatica: wil of wilt??
Die is ook leuk. Het 'onbenul' dat je soms tegen komt. [afbeelding]
Maar ik heb het toch maar afgezwakt.quote:Nee. NEE! NEE!!!
Een bedrijfsnaam is niet vrouwelijk!!![]()
![]()
En het feit dat je 'zoiezo' schrijft maakt ze sowieso volkomen ongeschikt om taaladvies te geven, prutser.
Ik leef met je mee.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:45 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ik wou eerst schrijven:
[..]
Maar ik heb het toch maar afgezwakt.
Something for the weekend.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:53 schreef Frollo het volgende:
Wat ga je maken? En is het voor komend weekend?
Een plant is een enorm onderschat cadeau. Als je namelijk een mooie plant koopt is dat een pracht cadeau wat jaren mee gaat, en planten in huis zijn altijd fijn. Bovendien is het krijgen van planten voor veel mensen de enige manier om aan planten te komen omdat het anders nooit bij ze op zou komen een plant te kopen (wat bij mij en mijn vriendin het geval is). Wij hebben in huis twee planten en die hebben we allebei gehad.quote:
Ja! Een heel lelijk schilderij. Of liever nog een poster van een heel lelijk schilderij.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:46 schreef Frollo het volgende:
Een schilderij. En dan bij elk volgend bezoek controleren of 't er nog hangt.
Ludiek?quote:Op donderdag 15 november 2007 13:45 schreef Lienekien het volgende:
Een ludiek douchegordijn.
Of een zelfgemaakt schilderij!quote:Op donderdag 15 november 2007 14:13 schreef k_man het volgende:
[..]
Ja! Een heel lelijk schilderij. Of liever nog een poster van een heel lelijk schilderij. [afbeelding]
Planten zijn kut. En koop alsjeblieft niet iets waarvan jij denkt dat zij het wel mooi vinden. Geen kunst, geen foto, en zéker niets voor op de schouw.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:13 schreef Z het volgende:
[..]
Een plant is een enorm onderschat cadeau. Als je namelijk een mooie plant koopt is dat een pracht cadeau wat jaren mee gaat, en planten in huis zijn altijd fijn. Bovendien is het krijgen van planten voor veel mensen de enige manier om aan planten te komen omdat het anders nooit bij ze op zou komen een plant te kopen (wat bij mij en mijn vriendin het geval is). Wij hebben in huis twee planten en die hebben we allebei gehad.
Een plant dus.
Het was ook niet serieus bedoeld, Z.quote:Op donderdag 15 november 2007 14:17 schreef Z het volgende:
Ludieke cadeau's zijn een no-no. Hetzelfde geldt voor cadeau's uit cadeauwinkels (zoals daar is de expo).
Wij doen ook wel dat soort onderzoeken, het bijhouden van dagboeken door respondenten, maar dat gebeurd nog op papier.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:18 schreef Claudia_x het volgende:
Iemand geniale ideeën voor hoe een internetlogboek in elkaar te zetten?
Ik wil de leerlingen 7 dagen lang via een internetlogboekje bij laten houden wat ze zoal lezen en schrijven. Moeilijk!
Heb je daar niet toevallig een voorbeeldje van? Ik loop tegen heel basale zaken op:quote:Op donderdag 15 november 2007 15:22 schreef Z het volgende:
Wij doen ook wel dat soort onderzoeken, het bijhouden van dagboeken door respondenten, maar dat gebeurd nog op papier.
Weggooien.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb hier nog een kast vol liggen met zeepjes, douchegel, en Max Havelaar thee.
Een vierdeurs kledingkast.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:20 schreef k_man het volgende:
Wat is nou een leuk cadeautje voor iemand die net een nieuw huis heeft?
Ja die van de Geboorte van Venus.quote:Op donderdag 15 november 2007 17:41 schreef Frollo het volgende:
Wtf is een Fendi Spybag? En Boticelli is toch een schilder?
Je kunt wel merken dat ik maar een gewone vissersjongen ben hè?
Volgens mij hoef je rode linzen niet voor te weken.quote:Op donderdag 15 november 2007 18:42 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Kankerlinzen. Wanneer moet je linzen wél weken en wanneer niet? Heb je "kant-en-klare" linzen bijvoorbeeld? Ligt het aan de linzensoort?.
Nou, ik heb al iets te veel ludiek bedoelde troep gehad. En daar heb ik gewoon geen ruimte voor. Voor boeken trouwens ook niet, maar daar wil ik wel ruimte voor creeren.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:18 schreef Z het volgende:
Ik vind het ook onzin dat je per sé iets moet hebben aan een cadeau.
Het lijkt me dat je als gever wel rekening houdt met de ontvanger. Ik wil vantevoren geen lijstje geven met gewenste boeken, maar mensen die me een beetje kennen (en ik ontvang zelden cadeaus van mensen die me niet kennen) kunnen wel raden wat ik wel leuk en wat minder. En dat lijkt redelijk op te gaan, want ik heb nog nooit een boek van Kluun, Heleen van Rooijen of Dan Brown ontvangen.quote:Op donderdag 15 november 2007 20:26 schreef Thisbe het volgende:
Moet de gever de boeken en drank als goed kwalificeren, of de ontvanger?
Nee hoor, daar heeft het niks mee te maken.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:22 schreef LXIV het volgende:
Wat heb je gedaan, K-man? Te hard gereden?
Bhutan is sinds 2004 het eerste en enige land in de wereld waar roken geheel verboden is in het openbare leven. Wie een sigaret rookt of sigaretten verkoopt kan een zware straf verwachten. Rokers mogen echter wel tabak importeren voor gebruik binnenshuis, maar hierover wordt wel een importbelasting van 100% geheven.quote:Op vrijdag 16 november 2007 08:34 schreef Gellius het volgende:
In Buthan?
Sterkte iig. Misschien kun je in hongerstaking gaan om te tijd wat te doden met interviews die je dan aan de diverse media moet geven..quote:Op vrijdag 16 november 2007 16:20 schreef k_man het volgende:
In de praktijk valt het met dat rookverbod in Bhutan nogal mee. Via via kun je altijd wel aan sigaretten komen, mocht je dat willen. Maar dan mis je natuurlijk wel de heerlijk zuivere berglucht.
Na zaterdag kan ik vertellen of de cel esthetisch verantwoord was.
Goeiemorgen. Ik mag allang eameljequote:Op vrijdag 16 november 2007 19:04 schreef sigme het volgende:
Voor Frollo:
Foar de kofje net eamelje.
Meer een spreuk voor morgenochtend, maar mijn morgenochtend gaat zo godsgruwelijk vroeg vallen dat ik hooguit nog wat nachtbrakers tref.
Het zit er al weer op. Ik heb van 08.00 tot ongeveer 13.30 in een cel gezeten. Hoe ik die interviews had moeten geven is me onduidelijk, telefoon moest worden afgegeven en ook op andere manieren was contact met de buitenwereld niet mogelijk.quote:Op vrijdag 16 november 2007 21:52 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Sterkte iig. Misschien kun je in hongerstaking gaan om te tijd wat te doden met interviews die je dan aan de diverse media moet geven..
quote:Op zondag 18 november 2007 13:02 schreef mane het volgende:
Over het Pergamonmuseum in Berlijn zei een leerling deze week: 'ik heb nog nooit zoiets moois gezien'..
[ afbeelding ]
Ik ben er niet geweest, maar Duitsland heeft veel toffe musea. Vooral ook in de grensstreek. Ik vind Insell Hombroich bijvoorbeeld erg leuk. Zo'n eigenwijs museum, heerlijk.quote:Op zondag 18 november 2007 13:02 schreef mane het volgende:
Over het Pergamonmuseum in Berlijn zei een leerling deze week: 'ik heb nog nooit zoiets moois gezien'..
[ afbeelding ]
Jij wil foto's zien??quote:Op maandag 19 november 2007 09:42 schreef Frollo het volgende:
Dat jullie daar nou genoegen mee nemen.
Ik kan het niet vinden in Van Dale.quote:Op maandag 19 november 2007 09:50 schreef Frollo het volgende:
Welnee, een beschrijving is voldoende. Maar dan wel een plastiese!
Alstu:quote:Op maandag 19 november 2007 11:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik kan het niet vinden in Van Dale.![]()
quote:het1 (pers.vnw.)
1 als onzijdig subject, 3e pers. enk.
2 als onzijdig object, 3e pers. enk.
het2 (lidw.)
1 als onzijdig lidwoord van bepaaldheid [zonder nadruk]
2 het beste, belangrijkste in zijn soort [met nadruk]
3 in verbinding met een bn. of bw. als overtreffende trap
En nu voor de draad ermee, hup!quote:plastisch
plas·tisch
bijv. naamw.
(1824) Du. <Gr. plastikos
5·(figuurlijk) beeldend
hij stelde de zaak plastisch voor
een plastische voorstelling van iets geven
plastische termen
uitdrukkingen die een begrip zeer of al te duidelijk aanwijzen
Ben je betoeterd.quote:Op maandag 19 november 2007 12:31 schreef Frollo het volgende:
Ja ja, bla bla.
[..]
En nu voor de draad ermee, hup!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |