Tja, dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
En waarom?
U wilt.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
En waarom?
quote:
quote:(gij) wildet
Ja, alleen gaat het er hier om wat Henk wil en niet wat u wil(t)quote:
Lol, als je er niet te veel over nadenkt doe je het vanzelf goed.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:42 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ons bedrijf wil een mail sturen naar een aantal mensen met als onderwerp:
Dat ist dan ookt echt een kuttaalt.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:13 schreef Stuntel het volgende:
In Rotterdam komt er altijd (en overal) een 't' achtert...
Henk is hier een bedrijf dus zoiezo geen "hij"quote:
Onbewust doe je het zelf al goed.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:42 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ons bedrijf wil een mail sturen naar een aantal mensen met als onderwerp:
"HENK wilt u bedanken"
OF
"HENK wil u bedanken"
Grammaticaal gezien zijn hij, zij en het in het Nederlands hetzelfde, namelijk de derde persoon enkelvoud, welke in onze patriarchale samenleving meestal wordt aangeduid met de hij-vorm.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:16 schreef bhm het volgende:
Henk is hier een bedrijf dus zoiezo geen "hij"
Dan word het zij wil u bedanken..
Nee. Een bedrijfsnaam is niet per definitie vrouwelijk.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:16 schreef bhm het volgende:
[..]
Henk is hier een bedrijf dus zoiezo geen "hij"
Dan word het zij wil u bedanken..
jij/u wilt is officiële spelling volgens mij maar zonder t mag ook.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:18 schreef Leshy het volgende:
[..]
Grammaticaal gezien zijn hij, zij en het in het Nederlands hetzelfde, namelijk de derde persoon enkelvoud, welke in onze patriarchale samenleving meestal wordt aangeduid met de hij-vorm.
De enige keer dat "wilt" correct is, is in de beleefdheidsvorm, namelijk in combinatie met 'u'.
Dat vraag ik me nou af. Mag of moet die 't'?quote:Op donderdag 15 november 2007 13:22 schreef Adfundum het volgende:
[..]
jij/u wilt is officiële spelling volgens mij maar zonder t mag ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |