Tja, dat is gewoon zo.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
En waarom?
U wilt.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:45 schreef sir_Tachyon het volgende:
En waarom?
quote:
quote:(gij) wildet
Ja, alleen gaat het er hier om wat Henk wil en niet wat u wil(t)quote:
Lol, als je er niet te veel over nadenkt doe je het vanzelf goed.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:42 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ons bedrijf wil een mail sturen naar een aantal mensen met als onderwerp:
Dat ist dan ookt echt een kuttaalt.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:13 schreef Stuntel het volgende:
In Rotterdam komt er altijd (en overal) een 't' achtert...
Henk is hier een bedrijf dus zoiezo geen "hij"quote:
Onbewust doe je het zelf al goed.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:42 schreef sir_Tachyon het volgende:
Ons bedrijf wil een mail sturen naar een aantal mensen met als onderwerp:
"HENK wilt u bedanken"
OF
"HENK wil u bedanken"
Grammaticaal gezien zijn hij, zij en het in het Nederlands hetzelfde, namelijk de derde persoon enkelvoud, welke in onze patriarchale samenleving meestal wordt aangeduid met de hij-vorm.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:16 schreef bhm het volgende:
Henk is hier een bedrijf dus zoiezo geen "hij"
Dan word het zij wil u bedanken..
Nee. Een bedrijfsnaam is niet per definitie vrouwelijk.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:16 schreef bhm het volgende:
[..]
jij/u wilt is officiële spelling volgens mij maar zonder t mag ook.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:18 schreef Leshy het volgende:
[..]
Grammaticaal gezien zijn hij, zij en het in het Nederlands hetzelfde, namelijk de derde persoon enkelvoud, welke in onze patriarchale samenleving meestal wordt aangeduid met de hij-vorm.
De enige keer dat "wilt" correct is, is in de beleefdheidsvorm, namelijk in combinatie met 'u'.
Dat vraag ik me nou af. Mag of moet die 't'?quote:Op donderdag 15 november 2007 13:22 schreef Adfundum het volgende:
[..]
jij/u wilt is officiële spelling volgens mij maar zonder t mag ook.
jij wil of jij wiltquote:Op donderdag 15 november 2007 13:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat vraag ik me nou af. Mag of moet die 't'?
Hehehe, dan let ik niet goed genoeg op mezelf, want ik dacht zelf wilt. Een collega zei net ook al dat ze die discussie al eerder heeft meegemaakt en wil is een uitzondering dus we doen wel:quote:Op donderdag 15 november 2007 13:17 schreef Adfundum het volgende:
[..]
Onbewust doe je het zelf al goed.![]()
Niet in de eerst voorgestelde vraagstelling "Henk, wilt u bedanken?".quote:Op donderdag 15 november 2007 13:00 schreef JamesBrownie het volgende:
[..]
Ja, alleen gaat het er hier om wat Henk wil en niet wat u wil(t)
Henkie zegt: bedankt.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:44 schreef Tinkepink het volgende:
Nog beter is misschien:
HENK bedankt u.
Heeft PIET de mailing dan verstuurd?quote:Op donderdag 15 november 2007 14:27 schreef sir_Tachyon het volgende:
Hehehe, de mailing is verstuurd met: Namens HENK, bedankt!.
Dat is quatsch.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:16 schreef bhm het volgende:
[..]
Nee, joh.quote:
Zijn alle actrices vrouwen, ja?quote:Op donderdag 15 november 2007 19:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, joh.
Jean Seberg, Jean Simmons, Jean Arthur, Jean Howard, Jean Leppard, etc. Allemaal actrices. Dus vrouwen.
Niet noodzakelijk(erwijs).quote:Op donderdag 15 november 2007 20:16 schreef LXIV het volgende:
ja. En alle acteurs mannen.
quote:Op donderdag 15 november 2007 14:48 schreef Nashje het volgende:
Het is toch bedankd? Met een d? Haha heb je het alsnog fout.
Vast allemaal manwijven.quote:Op donderdag 15 november 2007 19:35 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, joh.
Jean Seberg, Jean Simmons, Jean Arthur, Jean Howard, Jean Leppard, etc. Allemaal actrices. Dus vrouwen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |