abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54583490
Marokkaanse stewards mee op bus in Ede

http://www.telegraaf.nl/b(...)s_in_Ede.html?p=11,2

EDE - Marokkaanse stewards gaan vanaf volgende week meerijden op twee buslijnen in de wijk Veldhuizen in Ede. Een kleine groep Marokkaanse jongens valt daar regelmatig buschauffeurs lastig. „De inzet van stewards moet dat gedrag voorkomen”, aldus de Stichting Interhulp Migranten dinsdag.

De wijkstewards op de bus zijn een idee van de stichting. Zes Marokkaanse ouders rijden op bepaalde tijden als steward mee op de bus. „De ervaring is dat de jongens zich rustig houden als ze een Marokkaanse ouder in de bus zien”, zegt een woordvoerder van de stichting.

De jongeren vallen volgens vervoerder Veolia geregeld buschauffeurs lastig. De chauffeurs worden uitgescholden en bespuugd. Twee chauffeurs deden tot dusverre aangifte
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:48:18 #2
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54583534
ja want zonder steward kunnen ze zich blijkbaar niet gedragen. zijn ze écht allemaal zwakke genders door inteelt? het wordt toch godverdomme te gek zo!

keihard de bus uitknallen. fucking zielige inteelt kutmarokkanen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54583538
O EN WIE GAAT DAT BETALEN!!!111111111
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54583543
Opzich goed dat ze er wat aan doen, maar waarom geen agent laten meerijden en die gastjes oppakken?
Enkeltje opvoedingskamp, kinderbijslag stoppen.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:53:22 #5
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54583656
misschien moeten ze wat zware jongens in die bus laten meerijden. een brutale kik en ze worden volledig in de poeier geslagen. niks anders leert deze kutknapen dat ze hun grote smoel moeten houden.
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:56:10 #6
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54583737
Wat de neuk moeten fucking stewards doen? Laat die gasten lekker de bus uitgetrapt worden door zo'n persoon in uniform. Eventueel terwijl de bus stopt.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:56:12 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54583738
Ja , ik las het vanmiddag op TT , kunnen ze die gasten niet op een vliegtuig zetten of zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_54583774
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:56 schreef Enchanter het volgende:
Ja , ik las het vanmiddag op TT , kunnen ze die gasten niet op een vliegtuig zetten of zo
Waarschijnlijk niet, want Nederlands paspoort.
pi_54583775
We hebben toch wel wat commando's die niets te doen hebben? Kunnen die niet gaan? In zo'n bus kun je best een paar emmers met scherpe kogeltjes kwijt. Kunnen ze hun wapenskills ook bijhouden!
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:58:38 #10
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54583800
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:48 schreef Jarno het volgende:
Jij, heb Bos net ff gemaild en hij gebruikt jouw inkomstenbelasting van vorig jaar ervoor.
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:59:05 #11
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54583814
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:57 schreef veldmuis het volgende:
We hebben toch wel wat commando's die niets te doen hebben? Kunnen die niet gaan? In zo'n bus kun je best een paar emmers met scherpe kogeltjes kwijt. Kunnen ze hun wapenskills ook bijhouden!
10 'stille marokkanentochten' op een avond? dan is er geen ruit meer heel.
  dinsdag 13 november 2007 @ 19:59:21 #12
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54583822
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:57 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Da's juist retemakkelijk man. Met een Nederlands paspoort kom je zo ongeveer elk land ter wereld wel binnen.
Enkeltje Tierra del Fuego kan er wel vanaf toch?
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_54583827
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:58 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Jij, heb Bos net ff gemaild en hij gebruikt jouw inkomstenbelasting van vorig jaar ervoor.
Dat het van die paar stuivers kan, zeg.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_54583836
Van de week ook weer in de trein, van die kankermarrokaantjes van een jaar of 16, de hele coupe bij elkaar schreeuwen, als een groep wilde apen. Ik ben opgestaan om er wat van te zeggen, maar werd letterlijk in mijn gezicht uitgelachen. Niemand in de coupe die je op dat moment bijvalt. En je kunt die jochies wel met de koppen tegen elkaar slaan, maar dan ben JIJ straks degene die op het politiebureau zit. Je voelt je echt zo machteloos op zo'n moment. Het is volslagen gestoord dat als je maar een groot genoege bek hebt, maar met een groot genoege groep bent, en maar genoeg dreigt of daadwerkelijk geweldadig bent, je overal mee wegkomt in dit land.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:02:02 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54583880
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:59 schreef Seneca het volgende:
Het is volslagen gestoord dat als je maar een groot genoege bek hebt, maar met een groot genoege groep bent, en maar genoeg dreigt of daadwerkelijk geweldadig bent, je overal mee wegkomt in dit land.
quote:
Het beslissen by meerderheid van stemmen is 't recht van de sterkste in der minne.
Het beduidt: áls we vochten zouden wij winnen... laat ons 't vechten overslaan.
Dit stelsel leidt dus niet zozeer tot waarheid als tot rust.
pi_54583925
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:57 schreef michiel5 het volgende:

[..]

En een marokkaanse dus ze kunnen die nederlandse best inleveren.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:05:25 #17
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54583931
quote:
Van de week ook weer in de trein, van die kankermarrokaantjes van een jaar of 16, de hele coupe bij elkaar schreeuwen, als een groep wilde apen. Ik ben opgestaan om er wat van te zeggen, maar werd letterlijk in mijn gezicht uitgelachen. Niemand in de coupe die je op dat moment bijvalt. En je kunt die jochies wel met de koppen tegen elkaar slaan, maar dan ben JIJ straks degene die op het politiebureau zit. Je voelt je echt zo machteloos op zo'n moment. Het is volslagen gestoord dat als je maar een groot genoege bek hebt, maar met een groot genoege groep bent, en maar genoeg dreigt of daadwerkelijk geweldadig bent, je overal mee wegkomt in dit land.
ja dat is idd heel kut. het is lastig medestanders verzamelen bij dit soort fucktuig, je weet nooit of je een mes of een kogel in je ribben krijgt.
pi_54583980
quote:
Mensen willen wel helpen maar durven het gewoon niet de kans is heel groot dat als ze je later alleen zien zwaar de lul bent.
pi_54584031
Aanpakken die gasten, verdomme! Bah!
pi_54584121
Het is triest dat het überhaupt zo ver moet komen. Dergelijk crimineel gedrag hoort door de politie te worden aangepakt. Zet maar een politieman in burger in zo'n bus, zou ik zeggen. Gericht opsporen en vervolgen, dit soort tuig.

Met een Marokkaanse steward los je het werkelijke probleem (wangedrag) niet op, maar verplaats je het alleen naar andere plekken. Het is zoiets als 100 meter voor een flitser langs de weg een groot bord neerzetten met de tekst "pas op, na 100 meter passeert u een flitser"
pi_54584152
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:12 schreef Elfletterig het volgende:
Het is triest dat het überhaupt zo ver moet komen. Dergelijk crimineel gedrag hoort door de politie te worden aangepakt. Zet maar een politieman in burger in zo'n bus, zou ik zeggen. Gericht opsporen en vervolgen, dit soort tuig.

Met een Marokkaanse steward los je het werkelijke probleem (wangedrag) niet op, maar verplaats je het alleen naar andere plekken. Het is zoiets als 100 meter voor een flitser langs de weg een groot bord neerzetten met de tekst "pas op, na 100 meter passeert u een flitser"
Sterker nog, je geeft daarmee in feite het signaal af dat we accepteren dat ze geen respect hebben voor Nederlanders, en daarom maar Marrokkaanse stewards op zo'n bus zetten.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54584173
Lekker hoor. Ik weet dat ze in een bieb in Kanaleneiland ook een Marokkaan aanstelde omdat de Marokkaanse jeugd dan geen problemen maakte in de bieb. Tja, het werkt, alhoewel het geen oplossing is maar meer een uitstel/verschuiving van de problemen.
pi_54584288
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:14 schreef Vogelverschrikker het volgende:
Lekker hoor. Ik weet dat ze in een bieb in Kanaleneiland ook een Marokkaan aanstelde omdat de Marokkaanse jeugd dan geen problemen maakte in de bieb. Tja, het werkt, alhoewel het geen oplossing is maar meer een uitstel/verschuiving van de problemen.
Ja net zo als bij veel maatschappelijke diensten omdat ze de nederlandse taal niet goed spreken, als jij daar vervolgens als nederlander komt versta je hun amper.
pi_54584343
Het was, voor zover ik uit een interview op radio 1 begreep, niet slechts de bedoeling aanwezig te zijn, maar ook waar nodig in te grijpen, en bij wangedrag contact op te nemen met ouders.

Oh, en TS, probeer ook eens wat meer in een OP te zetten dan slechts een kopie-nieuwsbericht.
pi_54584360
Zullen we dan ook maar Marokkaanse ministers aanstellen? Want naar de Nederlandse willen ze ook niet luisteren. En Beatrix ook door een Marokkaanse koning vervangen. En alle politieagenten, soldaten, etc. vervangen door Marokkanen? Dan hebben die relmarokkanen pas hun zin.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_54584487
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:21 schreef Ferdo het volgende:
Zullen we dan ook maar Marokkaanse ministers aanstellen? Want naar de Nederlandse willen ze ook niet luisteren. En Beatrix ook door een Marokkaanse koning vervangen. En alle politieagenten, soldaten, etc. vervangen door Marokkanen? Dan hebben die relmarokkanen pas hun zin.
"We" doen hier niks. Het idee is afkomstig van een stichting die een probleem ziet, en vrijwilligers heeft die willen werken aan een oplossing.
pi_54584495
Allemaal afkeuren hyprocrieten maar intussen weigeren jullie extreem rechts zo af te keuren
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_54584510
Eigenlijk zou ik dit moeten goed praten als tegenactie tegen jullie met 2 maten meten
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:28:31 #29
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54584539
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:27 schreef Meki het volgende:
Allemaal afkeuren hyprocrieten maar intussen weigeren jullie extreem rechts zo af te keuren
Wat denk jij dan dat er zou gebeuren als extreem rechtse jongeren marokkaanse buschaufeurs zouden lastig vallen?

Keur jij trouwens het gedrag van deze jongeren in Ede af? (Net als ik het gedrag van extreem rechts afkeur)
pi_54584544
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

"We" doen hier niks. Het idee is afkomstig van een stichting die een probleem ziet, en vrijwilligers heeft die willen werken aan een oplossing.
Maar "goed" voorbeeld doet volgen. Er zijn nog heel wat andere stichtinkjes natuurlijk.

Maar kern is dat die jongeren ook gezag van autochtonen moeten accepteren, en nie alleen van de eigen club.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_54584656
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:28 schreef michiel5 het volgende:

[..]

Wat denk jij dan dat er zou gebeuren als extreem rechtse jongeren marokkaanse buschaufeurs zouden lastig vallen?

Keur jij trouwens het gedrag van deze jongeren in Ede af? (Net als ik het gedrag van extreem rechts afkeur)
Ik keur alle geweld op onschuldigen af.
Ik ga absoluut niet met 2 maten meten.
pi_54584681
Typisch Nederland. In plaats van die gasten poedelnaakt de bus uit te schoppen, gaan hun papa en mama gratis meerijden.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
pi_54584694
quote:
Welke leiders zullen wij aanstellen zodat extreem rechts zijn zin krijgt
pi_54584732
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar "goed" voorbeeld doet volgen. Er zijn nog heel wat andere stichtinkjes natuurlijk.
Watvoor problemen voorzie je dan met vrijwilligers die op deze wijze een bijdrage proberen te leveren?
quote:
Maar kern is dat die jongeren ook gezag van autochtonen moeten accepteren, en nie alleen van de eigen club.
Dat zou moeten, dus het is slecht dat er op deze manier iets aan gedaan wordt?
pi_54584769
quote:
De natte droom van minister Vogelaar en haar collaborerende collega's van de PvdA.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~W. Churchill
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:40:32 #36
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_54584874
quote:
Goedzo, vooral zwelgen in deze krokodillentranen.
Wij heb drie decennia, van links tot rechts, geroepen: "Maar we hebben ze zelf binnengehaald toen het nodig was".
Dat was destijds ook zo. Maar hadden we geweten welke ellende dit nu oplevert, hadden we destijds wel Italianen of Spanjaarden gehaald.

Nog even een statistisch feit: Percentueel zijn de meeste werklozen van Marokkaanse afkomst, al die goedbedoelende buurtvaders incluis.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_54584984
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:35 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Watvoor problemen voorzie je dan met vrijwilligers die op deze wijze een bijdrage proberen te leveren?
[..]

Dat zou moeten, dus het is slecht dat er op deze manier iets aan gedaan wordt?
Zoals eerder gezegd: je geeft een verkeerd signaal af, hoe goedbedoeld het ook is.
pi_54585041
quote:
Eigenlijk zou ik dit moeten goed praten als tegenactie tegen jullie met 2 maten meten
Meki? Kap daar eens mee.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_54585143
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:44 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zoals eerder gezegd: je geeft een verkeerd signaal af, hoe goedbedoeld het ook is.
Wie geven er dan welk verkeerd signaal af? De Marokkaanse ouders die dit blijkbaar erg genoeg vinden om er op vrijwillige basis tegen op te treden, of de busmaatschappij die dit initiatief toelaat? Meer partijen zijn er niet actief bij betrokken.
  dinsdag 13 november 2007 @ 20:51:47 #40
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54585152
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:35 schreef kLowJow het volgende:
Het zijn vrijwilligers en burgers, ze hebben geen moer te zeggen over die gasten.
pi_54585221
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:51 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het zijn vrijwilligers en burgers, ze hebben geen moer te zeggen over die gasten.
Ik snap niet wat je hiermee wil zeggen.
pi_54585348
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vrijwillig inzetten levert mijn respect wel op hoor en wanneer het uiteindelijk overbodig zal worden? Is het top. Ik vind het alleen niet normaal dat het nodig is.. Van mij mogen ze die jongeren inderdaad de bus uitgooien....en dan hoeft het niet zachtjes. Oh, en dan boeit het me geen bliksem waar de ouders oorspronkelijk weg komen...of die nu raszuiver...geel, groen..enz zijn Straf dat tuig eens...Durft de gewone burger ook weer in te grijpen en te helpen.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_54585368
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:40 schreef sooty het volgende:

[..]

Goedzo, vooral zwelgen in deze krokodillentranen.
Wij heb drie decennia, van links tot rechts, geroepen: "Maar we hebben ze zelf binnengehaald toen het nodig was".
Dat was destijds ook zo. Maar hadden we geweten welke ellende dit nu oplevert, hadden we destijds wel Italianen of Spanjaarden gehaald.

Nog even een statistisch feit: Percentueel zijn de meeste werklozen van Marokkaanse afkomst, al die goedbedoelende buurtvaders incluis.
Ik weiger om in jou absolute gestoorde vooroordelen en onzin in te gaan
pi_54585387
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:48 schreef Jarno het volgende:
Altijd dat gezeik over die belastingcenten Wij hebben het niet slecht hier hoor.

Wat veel erger is is dat dit blijkbaar nodig is en dat er niets gedaan wordt aan de kern van het probleem: het thuisfront.
pi_54585425
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:47 schreef paddy het volgende:

[..]

Meki? Kap daar eens mee.
Waarmee?
pi_54585515
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:51 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Wie geven er dan welk verkeerd signaal af? De Marokkaanse ouders die dit blijkbaar erg genoeg vinden om er op vrijwillige basis tegen op te treden, of de busmaatschappij die dit initiatief toelaat? Meer partijen zijn er niet actief bij betrokken.
Die stichting...het signaal dat je niet naar Nederlanders hoeft te luisteren. "Oh, ze accepteren geen gezag van Nederlanders? Goed hoor, dan zetten we wel een Marokkaanse kinderjuf in de bus."
pi_54585654
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Waarmee?
Users trollen. En volledig offtopic , zonder ook maar een letter ontopic te gaan. Elke post hierna wat niet over het bericht gaat? Is foetsie...:{
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 21:14:53 #48
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54585766
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:46 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Een kleine groep Marokkaanse jongens valt daar regelmatig buschauffeurs lastig
Een busverbod.
Opgelost.
Gaan ze maar fijn op hun gejatte scooters naar school.
pi_54585844
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:06 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Die stichting...het signaal dat je niet naar Nederlanders hoeft te luisteren.
Onzin. Dat signaal zouden ze dan eerder afgeven door niets te doen.
pi_54585871
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:58 schreef paddy het volgende:

[..]

Vrijwillig inzetten levert mijn respect wel op hoor en wanneer het uiteindelijk overbodig zal worden? Is het top. Ik vind het alleen niet normaal dat het nodig is.. Van mij mogen ze die jongeren inderdaad de bus uitgooien....en dan hoeft het niet zachtjes.
Oh, natuurlijk zou je zulke jochies gewoon de bus uit moeten gooien, maar het verbaast mij een beetje hoe dramatisch er gedaan wordt over wat hier aan de hand is.

Een stichting en daarmee dus die bezorge ouders vinden dat de situatie erg genoeg is om ertegen in actie te komen. Dit is waarschijnlijk gelijk de enige reden waarom we überhaupt op de hoogte zijn geraakt van dit "probleem".

De busmaatschappij zelf, de gemeente of de politie vonden de situatie blijkbaar niet erg genoeg om zelf actie te ondernemen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:21:42 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54585942
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:17 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Onzin. Dat signaal zouden ze dan eerder afgeven door niets te doen.
Hiermee zeg je wel, ook als (lokale) overheid: wij zien dat zij zich niet kunnen gedragen en het enige gezag dat ze accepteren is iemand uit hun eigen gemeenschap dus dan zoeken we maar een vrijwilliger die dat gezag heeft.
Dat is symptoombestrijding, het probleem zit hem namelijk in de niet acceptatie van ander gezag dan van buiten de eigen gemeenschap. Je mag toch geacht worden je het gezag te respecteren (in dit geval de wet) zonder dat je dagelijks aan het handje gehouden hoeft te worden om te laten zien wie het gezag is?

Gasten willen zich niet gedragen in de bus, prima, paar uitsmijters op de lijn die ze de toegang ontzeggen. Maar doe je dat dan lok je escalatie uit natuurlijk .
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 21:27:37 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54586074
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:18 schreef kLowJow het volgende:

;.

De busmaatschappij zelf, de gemeente of de politie vonden de situatie blijkbaar niet erg genoeg om zelf actie te ondernemen.
Zo had ik het nog niet bekeken, je hebt eigenlijk wel gelijk.
pi_54586092
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:21 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hiermee zeg je wel, ook als (lokale) overheid: wij zien dat zij zich niet kunnen gedragen en het enige gezag dat ze accepteren is iemand uit hun eigen gemeenschap dus dan zoeken we maar een vrijwilliger die dat gezag heeft.
De (lokale) overheid zegt hier niets, want die speelt geen rol in het verhaal. Niemand is op zoek gegaan naar... Ze zijn uit zichzelf naar voren gekomen. De enigen die hier naar mijn mening iets zeggen zijn de ouders die vinden dat dit gedrag niet toelaatbaar is, en - uit eigen beweging - besloten hebben er iets aan te gaan doen.
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:34:30 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54586254
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:28 schreef kLowJow het volgende:

[..]

De (lokale) overheid zegt hier niets, want die speelt geen rol in het verhaal. Niemand is op zoek gegaan naar...
Er is aangifte gedaan...
quote:
Ze zijn uit zichzelf naar voren gekomen. De enigen die hier naar mijn mening iets zeggen zijn de ouders die vinden dat dit gedrag niet toelaatbaar is, en - uit eigen beweging - besloten hebben er iets aan te gaan doen.
En wát gaan ze doen als die jongeren besluiten zich er geen moer van aan te trekken?
En wat als een autochtone groep jongeren besluit hetzelfde te doen? Wat gaat die groep dan doen? Ze kunnen helemaal niets
  dinsdag 13 november 2007 @ 21:47:46 #55
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54586674
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:18 schreef kLowJow het volgende:

Ik denk dat alle drie de partijen schuldig zijn. En Veolia blijkt ook aartsconservatief wat betreft camerabewaking, want ook in Noord-Brabant en Limburg kun je duidelijk zien dat het rollend materiaal een armoedige indruk achterlaat.
pi_54586738
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Er is aangifte gedaan...
Ja, dus? In de aangfite stond dat ze op zoek waren naar Marokkaanse stewards?
quote:
En wát gaan ze doen als die jongeren besluiten zich er geen moer van aan te trekken?
En wat als een autochtone groep jongeren besluit hetzelfde te doen? Wat gaat die groep dan doen? Ze kunnen helemaal niets
Waarom zou ik, of de stichting daar een antwoord op moeten hebben? Waarom zou die stichting daar überhaupt over na moeten denken. Ze constateren een probleem en proberen het aan te pakken. Daarmee verplichten ze zich niet tot het oplossen van mogelijke problemen in de toekomst, of zelfs het oplossen van dit probleem. Ze proberen slechts iets te doen, waar andere betrokkenen dit nalaten.

Verder denk ik dat je de effectiviteit van dergelijke initiatieven onderschat. Zo heb je in Ridderkerk in de wijk Bolnes een buurtpreventie. Een groepje, vooral oudere mannen, die 's avonds laat rondjes lopen door de wijk, jongeren aanspreken op hun (wan)gedrag en gewoon een oogje in het zeil houden. Ze hebben op zich geen bevoegdheden, anders dan andere burgers.

Sinds deze mensen rondjes lopen zijn criminaliteitscijfers m.b.t. woning- en autoinbraken en andere kleinere criminaliteit bijvoorbeeld enorm gedaald. Niet slecht voor een groepje weerloze oude mannen, lijkt me.

Buurtpreventie Ridderkerk wint Hein Roethofprijs
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:09:22 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54587291
Het enige dat dat zegt is dat die kutkoters zich van niemand wat aantrekken behalve hun eigen gemeenschap. Prima, maar laat ze dat dan lekker ergens anders doen, jij en ik kunnen niet zomaar bepalen naar wie we wel of niet luisteren.
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:49 schreef kLowJow het volgende:
Waarom zou ik, of de stichting daar een antwoord op moeten hebben? Waarom zou die stichting daar überhaupt over na moeten denken. Ze constateren een probleem en proberen het aan te pakken. Daarmee verplichten ze zich niet tot het oplossen van mogelijke problemen in de toekomst, of zelfs het oplossen van dit probleem. Ze proberen slechts iets te doen, waar andere betrokkenen dit nalaten.
En de lokale overheid zou het initiatief in eigen handen moeten houden, daarom is het slecht, dit is een burgerwacht op een gleidende schaal. En niet denken over eventuele escalaties is kortzichtig en mogelijkerwijs rampzalig.
Want nu komt er een groepje lonsdalers die precies hetzelfde doen, die krijgen ook hun eigen stewards? En dan komt een groepje stoners die de hele bus volblowen tenzij Koos van de sjop erbij zit. Gabbers enz. Nog effe en de bus zit zo vol stewards dat er niemand meer bijpast.

Wat gebeurt er als er een tegengroep komt die besluit om hetzelfde te doen of om de Marokkaanse jeugd uit te dagen, wat doen de stewards dan? Wat als een bestuurder die ettelijke keren bespuugd en beledigd is ze toebijt dat ze nu niet meer durven nu pappie meekijkt, dat ze nu niet meer zo stoer zijn, wat doen ze dan?
Ieder ander die dit doet kan niet worden aangepakt aangezien je dan een rechtsongelijkheid hebt dus jij of ik kunnen daar een bus binnenstappen en een chauffeur voor z'n bek spugen zónder gevolgen. Mocht de chauffeur gaan meppen dan kan je hem aanklagen wegens geweldpleging.
quote:
Verder denk ik dat je de effectiviteit van dergelijke initiatieven onderschat. Zo heb je in Ridderkerk in de wijk Bolnes een buurtpreventie. Een groepje, vooral oudere mannen, die 's avonds laat rondjes lopen door de wijk, jongeren aanspreken op hun (wan)gedrag en gewoon een oogje in het zeil houden. Ze hebben op zich geen bevoegdheden, anders dan andere burgers.

Sinds deze mensen rondjes lopen zijn criminaliteitscijfers m.b.t. woning- en autoinbraken en andere kleinere criminaliteit bijvoorbeeld enorm gedaald. Niet slecht voor een groepje weerloze oude mannen, lijkt me.

Ja, tof. Kutkoters die besluiten alleen maar te luisteren naar mensen die zijzelf uitkiezen. In Nederland bepaald de overheid wie het gezag uitdraagt, ik weet dat het gebruikelijk is om de politie belachelijk te maken en te beledigen maar zíj zijn de ordehandhavers, niet één of andere buurtstichting die ingezet wordt omdat een zooi pubers anders niet luisteren en als reactie alleen maar zwaarder gaan rellen.

De overheid moet het dus terug in eigen handen nemen in plaats van het uit te besteden aan aparte stichtingen per probleemgroep.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:12:17 #58
125878 Gabry
Lento Violento
pi_54587398
Het is natuurlijk om te huilen dat zulke onzin verzonnen moet worden. Na buurtvaders komen nu Marokkaanse stewards in lijnbussen. Moeten we nu overal Marokkaanse ouderen gaan plaatsen om de kids in bedwang te houden?
Dan hoopt gij vurige kolen op zijn hoofd.
pi_54587422
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 21:49 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, dus? In de aangfite stond dat ze op zoek waren naar Marokkaanse stewards?
[..]

Fijn daar gaat weer 20.000 aan belastinggeld omdat hun weigeren naar anderen te luisteren.
pi_54587686
@Dagonet

Daarover verschillen we dus gewoon van mening. Waar jij een overheid ziet die zaken uit handen geeft, zie ik burgers die niet alles aan de overheid over willen laten en zelf op een nette georganiseerde manier hun steentje proberen bij te dragen. Ik zie daar absoluut geen kwaad in, mits dit uiteraard binnen de kaders van de wet gebeurt.

M.b.t. jouw commentaar op dit initiatief... Je gaat wel erg door op wat-als-dit-of-dat scenarios, die mij in de meeste gevallen erg onwaarschijnlijk lijken, maar wie weet heeft die stichting er een fantastisch antwoord op.
pi_54587715
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Fijn daar gaat weer 20.000 aan belastinggeld omdat hun weigeren naar anderen te luisteren.
Welke "hun"?
pi_54587733
quote:
Heb je die tactiek van SCH afgekeken met '2 maten meten' door anderen daar te onpas van te beschuldigen?

Belachelijk dat er stewards mee moeten op de bus en nog belachelijker dat ze Marokkaans moeten zijn. De boodschap die het geeft aan het tuig is dat zij alleen voor andere Marokkanen respect hoeven te hebben. Geef dat tuig maar strenge straffen (opsluiten in een heropvoedingsinstelling) en een openbaar vervoerverbod. Moeten ze nog naar school, dan laat je ze maar onder dwang lopen of fietsen.
pi_54587743
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:20 schreef kLowJow het volgende:
@Dagonet

Daarover verschillen we dus gewoon van mening. Waar jij een overheid ziet die zaken uit handen geeft, zie ik burgers die niet alles aan de overheid over willen laten en zelf op een nette georganiseerde manier hun steentje proberen bij te dragen. Ik zie daar absoluut geen kwaad in, mits dit uiteraard binnen de kaders van de wet gebeurt.

M.b.t. jouw commentaar op dit initiatief... Je gaat wel erg door op wat-als-dit-of-dat scenarios, die mij in de meeste gevallen erg onwaarschijnlijk lijken, maar wie weet heeft die stichting er een fantastisch antwoord op.
Een stichting die waarschijnlijk belastinggeld krijgt dus indirect wel met de overheid te maken heeft.
pi_54587912
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Een stichting die waarschijnlijk belastinggeld krijgt dus indirect wel met de overheid te maken heeft.
Zoals jij, en alles wat jij onderneemt, indirect met de overheid te maken heeft omdat je studiefinanciëring, hypotheekrenteaftrek, een uitkering of huursubsidie krijgt? Irrelevant.
pi_54588053
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:26 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Zoals jij, en alles wat jij onderneemt, indirect met de overheid te maken heeft omdat je studiefinanciëring, hypotheekrenteaftrek, een uitkering of huursubsidie krijgt? Irrelevant.
Ja klopt maar dat zijn niet zulke hoge bedragen natuurlijk, die 25euro aan zorgtoeslag die ik krijg is niet noemenswaardig, 20.000 vind ik aardige bedragen voor een in de prijsgevallen stichting.
Tel daar de rest bij op wat allerlei stichtingen ontvangen.
pi_54588187
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:56 schreef Dagonet het volgende:
Wat de neuk moeten fucking stewards doen? Laat die gasten lekker de bus uitgetrapt worden door zo'n persoon in uniform. Eventueel terwijl de bus stopt.

maar goed wel gelijk naturlijk. dit gaat echt meer dan een brug te ver, hier stewards gebruiken is echt gewoon overdreven veel kansen geven.
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 22:39:18 #67
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54588252
quote:
@Dagonet

Daarover verschillen we dus gewoon van mening. Waar jij een overheid ziet die zaken uit handen geeft, zie ik burgers die niet alles aan de overheid over willen laten en zelf op een nette georganiseerde manier hun steentje proberen bij te dragen.
Het probleem van de doorsnee Nederlander is juist dat alles de schuld van *anderen.de overheid* is en dat er totaal geen zelfredzaamheid is, voor elk probleem MOET de gemeente/de overheid een helpende hand bieden.
  dinsdag 13 november 2007 @ 22:40:11 #68
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_54588276
quote:
@Dagonet

En onder regie van de overheid, binnen heel strakke kaders.
quote:
Ik zie precedenten en een slimme volksmenner jut een paar gassies op om hetzelfde te doen om dan te roepen hoe de knuffelallochtonen stewards krijgen terwijl de autochtonen wél te maken krijgen met politie en justitie.

Dat zou ik tenminste doen als ik Wilders rechts zou willen inhalen.
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 22:48:38 #69
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54588501
Ze gaan trouwens incognito
quote:
Marokkaanse ouders gaan undercover in Edense bus

(Novum) - Marokkaanse ouders gaan op twee buslijnen in Ede overlast veroorzakende jongeren aanspreken op hun gedrag. Een groepje van vijf jongeren uit de wijk Veldhuizen zou stelselmatig chauffeurs en passagiers lastigvallen.

Het initiatief komt uit de koker van de Stichting Interhulp Migranten. Een woordvoerder spreekt van een voor Nederland unieke methodiek. Zes Marokkaanse ouders gaan zich in koppels van twee voordoen als passagiers. Ook de buschauffeur weet niet dat het om stewards gaat. Voorbeelden van overlast zijn spugen naar de chauffeur en het belachelijk maken van passagiers. Het gaat om buslijnen 2 en 4 die van het centrum, via de wijk Veldhuizen, naar het station rijden.

"Als we blijven wachten op de gemeente en politie, dan gebeurt er niets", stelt de woordvoerder. Van plannen uit 2003 zou niets terecht zijn gekomen. "De Marokkaanse gemeenschap wordt erop aangekeken. We hopen dat de politie met ons meewerkt. Wat ons betreft wordt er een hard lik-op-stuk-beleid gevoerd."

Busmaatschappij Veolia benaderde de stichting voor een oplossing. Naast het inzetten van de stewards zal een student integrale veiligheidskunde in opdracht van de stichting gaan onderzoeken wie de jongeren zijn en waarom ze tot hun agressieve gedrag komen.
pi_54588623
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:48 schreef Loedertje het volgende:
Ze gaan trouwens incognito
[..]
Daar komt de aap uit de mouw, ze hebben het dus helemaal niet zelf bedacht en gooien er ook maar weer een geldverslindend nutteloos onderzoek tegenaan.
pi_54588774
quote:
Tja ..als de linkse mensjes dat nu ook eens overkomt verandert er misschien wat in dit land.
Maar ik acht de kans gering.
De naieve Vogelaar liet vanmiddag zien welke kant het opgaat..alles blijven ontkennen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_54589309
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Daar komt de aap uit de mouw
uhh .
quote:
ze hebben het dus helemaal niet zelf bedacht
Wie dan wel?
quote:
Het initiatief komt uit de koker van de Stichting Interhulp Migranten
Oh, dus toch?
quote:
en gooien er ook maar weer een geldverslindend nutteloos onderzoek tegenaan.
Ja, vast... geldverslindend en nutteloos...
quote:
een student integrale veiligheidskunde
Een studentje dat er zijn afstudeerscriptie aan wijdt ofzo... geldverslindend... .
pi_54589373
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:56 schreef qonmann het volgende:

[..]

Tja ..als de linkse mensjes dat nu ook eens overkomt verandert er misschien wat in dit land.
Maar ik acht de kans gering.
De naieve Vogelaar liet vanmiddag zien welke kant het opgaat..alles blijven ontkennen
En wie zegt dat ik niet links ben?
pi_54589434
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:20 schreef Seneca het volgende:

[..]

En wie zegt dat ik niet links ben?
da's waar
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_54589470
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:18 schreef kLowJow het volgende:

[..]

uhh .
[..]

Wie dan wel?
[..]

Oh, dus toch?
[..]

Ja, vast... geldverslindend en nutteloos...
[..]

Een studentje dat er zijn afstudeerscriptie aan wijdt ofzo... geldverslindend... .
Busmaatschappij Veolia benaderde de stichting voor een oplossing, ze zijn er dus niet uit zich zelf meegekomen.
Een lekkere makkelijke afstudeerscriptie dan.
Misschien kost die student geen geld maar ik weet bijna zeker dat deze stichting wel weer een x bedrag krijgt voor dit leuke plannetje.
pi_54589471
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:22 schreef qonmann het volgende:

[..]

da's waar
Ik bedoel maar. Ik erger me vreselijk aan dat hokjesdenken in de politiek. Heb zelf zowel rechtse als linkse ideeen. In het ene topic reageer ik links, en dan ben ik opeens een geitenwollen sokkendrager. In het andere topic reageer ik rechts, en dan ben ik opeens een neo nazi.

Nu vraag ik je, hoeveel neo nazi's met geitenwollensokken heb jij al gezien in je leven?!?!?
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 23:46:22 #77
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54590059
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:24 schreef Seneca het volgende:

[..

Nu vraag ik je, hoeveel neo nazi's met geitenwollensokken heb jij al gezien in je leven?!?!?
pi_54590275
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:12 schreef Gabry het volgende:
Het is natuurlijk om te huilen dat zulke onzin verzonnen moet worden. Na buurtvaders komen nu Marokkaanse stewards in lijnbussen. Moeten we nu overal Marokkaanse ouderen gaan plaatsen om de kids in bedwang te houden?
En zo wordt de Marokkaanse gemeenschap ook nog eens een keer beloond met banen, uiteraard betaalt door de Nederlandse belastingbetaler.
pi_54590360
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:56 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En zo wordt de Marokkaanse gemeenschap ook nog eens een keer beloond met banen, uiteraard betaalt door de Nederlandse belastingbetaler.
Idd, dat tuig moet gewoon keihard aangepakt worden. Opvoedkampen, werkt dat niet zou ik graag zien dat ze verbannen worden. Ze hebben kansen genoeg...
pi_54590559
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:56 schreef Dagonet het volgende:
Wat de neuk moeten fucking stewards doen? Laat die gasten lekker de bus uitgetrapt worden door zo'n persoon in uniform. Eventueel terwijl de bus stopt rijdt.
............................
pi_54592331
toch te triest voor woorden dat zoiets nodig is!
  woensdag 14 november 2007 @ 13:01:13 #82
3542 Gia
User under construction
pi_54598785
Wat fijn dat het helpt als er één Marokkaanse ouder meereist. Was dit ook bij Nederlandse schoffies maar zo!
Want daar zitten er ook zat tussen die zich niet kunnen gedragen in de bus. En of er nu Nederlandse volwassenen, ouders of wat dan ook in de bus zitten, maakt niet uit. Ook die worden het doelwit.

Ik juich het van harte toe als Marokkaanse ouders de mogelijkheid benutten hun autoriteit te gebruiken op deze manier, waardoor erger voorkomen wordt. Ik ben alleen bang dat dit maar tijdelijk effect zal hebben en dat ook zij zich op den duur niks aantrekken van Marokkaanse ouders.

De oplossing voor alle straattuig is heropvoeding. Voor kleine vergrijpen, als ongepast gedrag in de bus, een maandje of twee. Voor echte criminaliteit tot de 23 of misschien zelfs 27. Waarbij de ene groep uiteraard niet in hetzelfde complex zit als de andere groep. Zodat kleine crimineeltje niet oiv zwaardere criminelen kunnen komen.
pi_54598831
Tuig
pi_54607594

Na buurtvaders, buurtmoeders, coaches, hulpverleners, contactpersonen, begeleiders van allerlij pluimage ook nog stewards aan het lijstje toegevoegd.

Het is niet te geloven, ik ken geen enkel land in de wereld waar dergelijke waanzin wordt toegepast. Only in The Netherlands.
  woensdag 14 november 2007 @ 19:06:36 #85
3542 Gia
User under construction
pi_54607756
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

Na buurtvaders, buurtmoeders, coaches, hulpverleners, contactpersonen, begeleiders van allerlij pluimage ook nog stewards aan het lijstje toegevoegd.

Het is niet te geloven, ik ken geen enkel land in de wereld waar dergelijke waanzin wordt toegepast. Only in The Netherlands.
Ja, klopt, maar het meest verwonderlijke is dat dit bij die Marokkanen werkt, terwijl we zoiets niet hoeven te proberen bij onze eigen schoffies. Kun je vooralsnog een dikke vinger krijgen. (op zijn minst)
pi_54607860
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar het meest verwonderlijke is dat dit bij die Marokkanen werkt, terwijl we zoiets niet hoeven te proberen bij onze eigen schoffies. Kun je vooralsnog een dikke vinger krijgen. (op zijn minst)

Het werkt, zegt ie...

Nou wat heeft het geholpen zeg, in bijvoorbeeld Slotervaart wat bleven die lieverdjes daar rustig.
pi_54607988
Een busmaatschappij die een stichting benadert om een probleem van overlast en agressie op te lossen. Schrijnend, maar NOG ERGER is eigenlijk dat de politie en de gemeente volgens het artikel al jaren niet thuis geven. Dat is toch van de zotte? De poltie die gewoon FAALT in haar handhaaf-taak. Zagen we bij de rellen in Amsterdam-Slotervaart ook al. "De politie heeft niemand weten te arresteren", stond er de volgende dag doodleuk in de krant. Pas later zijn alsnog wat relschoppers opgepakt, die in no-time weer op straat stonden. Diep triest is dat.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 19:53:48 #88
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54608990
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:56 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Het zijn vrijwilligers, willen ze werken met behoud van uitkering en dan is het nog niet goed in jou ogen?
Meer blauw op straat zal toch never gebeuren, die hebben het te druk met knipperende fietslampjes en parkeerovertredingen.
(en die blauwe groep krijgt ook salaris uit onze staatspot hoor, zie het verschil niet, of dacht je dat de ploitie geen salaris en budget krijgt per regio? Jij denkt dat alles uit de Gemeentekas komt ?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:25:02 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54609940
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
Een busmaatschappij die een stichting benadert om een probleem van overlast en agressie op te lossen. Schrijnend, maar NOG ERGER is eigenlijk dat de politie en de gemeente volgens het artikel al jaren niet thuis geven. Dat is toch van de zotte? De poltie die gewoon FAALT in haar handhaaf-taak. Zagen we bij de rellen in Amsterdam-Slotervaart ook al. "De politie heeft niemand weten te arresteren", stond er de volgende dag doodleuk in de krant. Pas later zijn alsnog wat relschoppers opgepakt, die in no-time weer op straat stonden. Diep triest is dat.
de politie is met hun pvda burgermeesters schijtbang om in te grijpen. ze schieten pas als ze zelf met een mes half-dodelijk verwond zijn. maar dan nog is er zeert gewelddadig protest. het probleem is beheurlijk groot als we zo doorgaan.
pi_54610290
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:48 schreef michiel5 het volgende:
Opzich goed dat ze er wat aan doen, maar waarom geen agent laten meerijden en die gastjes oppakken?
Enkeltje opvoedingskamp, kinderbijslag stoppen.
Mja, dit probleem had indeed veel simpeler opgelost kunnen worden:

Cameraatje (liefst verborgen) in de bus en oppakken die lui, heb je gelijk het criminele bewijs etc. etc. etc.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:40:10 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54610343
ja. eigenlijk is het de schuld van de busmaatschappij dat ze dit soort tuig binnenlaten. maar je kan ze niet conroleren zolang we de chip nog niet hebben ingevoerd.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:42:48 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54610409
Wel mooi dat die stewards vrij krijgen van hun werk, zodat ze tijd hebben voor deze nuttige bijdrage aan de maatschappij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:46:45 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54610535
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
Wel mooi dat die stewards vrij krijgen van hun werk, zodat ze tijd hebben voor deze nuttige bijdrage aan de maatschappij.
pi_54618091
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
Scherp
  donderdag 15 november 2007 @ 09:44:46 #95
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_54619496
quote:
De corruptie... Nee dank je
Most people only expose themselves to information that matches their own worldview.
pi_54619769
het is ook gewoon nooit goed hé ..
aan de ene kant lees je keer op keer "waarom doen die ouders dan niets om hun kinderen tot orde te roepen" en nu, dat ze het doen, is het ook weer niet goed
pleased to meet you
pi_54619840
Het gaat om 5 jochies notabene.

Kunnen die stewards niet bij de bushalte gaan staan en die teringlijertjes stuk voor stuk voor de bus werpen? Lijkt me effectiever.
pi_54620412
Wat een misselijk beleid. Dus er wordt van de autochtone Nederlander verwacht dat we geen onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen. Vervolgens komt een door de overheid gesubsidieerde stichting met het 'briljante' idee om 'zelfregulering volgens etnische lijnen' toe te passen. Want het tuig zou geen respect betuigen tegenover autochtone politiemensen, vervoersmedewerkers en blanke burgers.

Dus de overheid keurt weer is racisme en xenofobie goed van een minderheid en geeft hun als beloning een geprivilegieerde status. Wat een zwakzinnige instanties zeg.
pi_54620667
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Vaak ben ik het met je eens maar in dit geval niet.

Hebben alle maatregelen van miljoenensubsidies voor allehande projecten tot aai over de bol ooit zoden aan de dijk gezet?

Het enige wat zal helpen imo zijn zware opvoedingsgestichten/tuchtscholen waar naast werken voor de kost en inwoning eigen verantwoordelijkheid bij wijze van spreken ingeslagen wordt en dan niet in het land van roots op zoek gaan naar identiteit maar gewoon in het natte NL waar ze zijn geboren.
pi_54620796
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
de politie is met hun pvda burgermeesters schijtbang om in te grijpen. ze schieten pas als ze zelf met een mes half-dodelijk verwond zijn. maar dan nog is er zeert gewelddadig protest. het probleem is beheurlijk groot als we zo doorgaan.
Ik vind dit soort partijpolitieke reacties altijd een beetje jammer. Ik heb al vaker aangegeven dat je de laksheid en vleugellamheid niet 1-op-1 aan één politieke partij kunt koppelen. Er wordt over de volle politieke breedte gefaald. Kijk je landelijk, dan is justitie een ministerspost die al geruime tijd wordt ingevuld door CDA en VVD.

Als je het artikel over Ede leest, komt daaruit naar voren dat er al 4 jaar aandacht wordt gevraagd voor het probleem van overlast door allochtone jongeren die zich misdragen in bussen. Politie en overheid hebben daar NIETS mee gedaan, zodat de vervoersmaatschappij en die stichting nu maar uit nood de handen ineen slaan.

Sinds enkele maanden heeft Ede een waarnemend burgemeester van de PvdA. Een unicum, want Ede wordt al bijna honderd jaar ononderbroken bestuurd door burgemeesters van het CDA en diens voorlopers. En de voorgenomen nieuwe burgemeester, eergisteren uitgebreid in het nieuws, is CDA-staatssecretaris Van der Knaap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')