Hiermee zeg je wel, ook als (lokale) overheid: wij zien dat zij zich niet kunnen gedragen en het enige gezag dat ze accepteren is iemand uit hun eigen gemeenschap dus dan zoeken we maar een vrijwilliger die dat gezag heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:17 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Onzin. Dat signaal zouden ze dan eerder afgeven door niets te doen.
Zo had ik het nog niet bekeken, je hebt eigenlijk wel gelijk.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:18 schreef kLowJow het volgende:
;.
De busmaatschappij zelf, de gemeente of de politie vonden de situatie blijkbaar niet erg genoeg om zelf actie te ondernemen.
De (lokale) overheid zegt hier niets, want die speelt geen rol in het verhaal. Niemand is op zoek gegaan naar... Ze zijn uit zichzelf naar voren gekomen. De enigen die hier naar mijn mening iets zeggen zijn de ouders die vinden dat dit gedrag niet toelaatbaar is, en - uit eigen beweging - besloten hebben er iets aan te gaan doen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:21 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hiermee zeg je wel, ook als (lokale) overheid: wij zien dat zij zich niet kunnen gedragen en het enige gezag dat ze accepteren is iemand uit hun eigen gemeenschap dus dan zoeken we maar een vrijwilliger die dat gezag heeft.
Er is aangifte gedaan...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:28 schreef kLowJow het volgende:
[..]
De (lokale) overheid zegt hier niets, want die speelt geen rol in het verhaal. Niemand is op zoek gegaan naar...
En wát gaan ze doen als die jongeren besluiten zich er geen moer van aan te trekken?quote:Ze zijn uit zichzelf naar voren gekomen. De enigen die hier naar mijn mening iets zeggen zijn de ouders die vinden dat dit gedrag niet toelaatbaar is, en - uit eigen beweging - besloten hebben er iets aan te gaan doen.
Ik denk dat alle drie de partijen schuldig zijn. En Veolia blijkt ook aartsconservatief wat betreft camerabewaking, want ook in Noord-Brabant en Limburg kun je duidelijk zien dat het rollend materiaal een armoedige indruk achterlaat.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:18 schreef kLowJow het volgende:
De busmaatschappij zelf, de gemeente of de politie vonden de situatie blijkbaar niet erg genoeg om zelf actie te ondernemen.
Ja, dus? In de aangfite stond dat ze op zoek waren naar Marokkaanse stewards?quote:
Waarom zou ik, of de stichting daar een antwoord op moeten hebben? Waarom zou die stichting daar überhaupt over na moeten denken. Ze constateren een probleem en proberen het aan te pakken. Daarmee verplichten ze zich niet tot het oplossen van mogelijke problemen in de toekomst, of zelfs het oplossen van dit probleem. Ze proberen slechts iets te doen, waar andere betrokkenen dit nalaten.quote:En wát gaan ze doen als die jongeren besluiten zich er geen moer van aan te trekken?
En wat als een autochtone groep jongeren besluit hetzelfde te doen? Wat gaat die groep dan doen? Ze kunnen helemaal niets
En de lokale overheid zou het initiatief in eigen handen moeten houden, daarom is het slecht, dit is een burgerwacht op een gleidende schaal. En niet denken over eventuele escalaties is kortzichtig en mogelijkerwijs rampzalig.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:49 schreef kLowJow het volgende:
Waarom zou ik, of de stichting daar een antwoord op moeten hebben? Waarom zou die stichting daar überhaupt over na moeten denken. Ze constateren een probleem en proberen het aan te pakken. Daarmee verplichten ze zich niet tot het oplossen van mogelijke problemen in de toekomst, of zelfs het oplossen van dit probleem. Ze proberen slechts iets te doen, waar andere betrokkenen dit nalaten.
Ja, tof. Kutkoters die besluiten alleen maar te luisteren naar mensen die zijzelf uitkiezen. In Nederland bepaald de overheid wie het gezag uitdraagt, ik weet dat het gebruikelijk is om de politie belachelijk te maken en te beledigen maar zíj zijn de ordehandhavers, niet één of andere buurtstichting die ingezet wordt omdat een zooi pubers anders niet luisteren en als reactie alleen maar zwaarder gaan rellen.quote:Verder denk ik dat je de effectiviteit van dergelijke initiatieven onderschat. Zo heb je in Ridderkerk in de wijk Bolnes een buurtpreventie. Een groepje, vooral oudere mannen, die 's avonds laat rondjes lopen door de wijk, jongeren aanspreken op hun (wan)gedrag en gewoon een oogje in het zeil houden. Ze hebben op zich geen bevoegdheden, anders dan andere burgers.
Sinds deze mensen rondjes lopen zijn criminaliteitscijfers m.b.t. woning- en autoinbraken en andere kleinere criminaliteit bijvoorbeeld enorm gedaald. Niet slecht voor een groepje weerloze oude mannen, lijkt me.
Buurtpreventie Ridderkerk wint Hein Roethofprijs
Fijn daar gaat weer 20.000 aan belastinggeld omdat hun weigeren naar anderen te luisteren.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:49 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Ja, dus? In de aangfite stond dat ze op zoek waren naar Marokkaanse stewards?
[..]
Waarom zou ik, of de stichting daar een antwoord op moeten hebben? Waarom zou die stichting daar überhaupt over na moeten denken. Ze constateren een probleem en proberen het aan te pakken. Daarmee verplichten ze zich niet tot het oplossen van mogelijke problemen in de toekomst, of zelfs het oplossen van dit probleem. Ze proberen slechts iets te doen, waar andere betrokkenen dit nalaten.
Verder denk ik dat je de effectiviteit van dergelijke initiatieven onderschat. Zo heb je in Ridderkerk in de wijk Bolnes een buurtpreventie. Een groepje, vooral oudere mannen, die 's avonds laat rondjes lopen door de wijk, jongeren aanspreken op hun (wan)gedrag en gewoon een oogje in het zeil houden. Ze hebben op zich geen bevoegdheden, anders dan andere burgers.
Sinds deze mensen rondjes lopen zijn criminaliteitscijfers m.b.t. woning- en autoinbraken en andere kleinere criminaliteit bijvoorbeeld enorm gedaald. Niet slecht voor een groepje weerloze oude mannen, lijkt me.
Buurtpreventie Ridderkerk wint Hein Roethofprijs
Welke "hun"?quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:12 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Fijn daar gaat weer 20.000 aan belastinggeld omdat hun weigeren naar anderen te luisteren.
Heb je die tactiek van SCH afgekeken met '2 maten meten' door anderen daar te onpas van te beschuldigen?quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:27 schreef Meki het volgende:
Eigenlijk zou ik dit moeten goed praten als tegenactie tegen jullie met 2 maten meten
Een stichting die waarschijnlijk belastinggeld krijgt dus indirect wel met de overheid te maken heeft.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:20 schreef kLowJow het volgende:
@Dagonet
Daarover verschillen we dus gewoon van mening. Waar jij een overheid ziet die zaken uit handen geeft, zie ik burgers die niet alles aan de overheid over willen laten en zelf op een nette georganiseerde manier hun steentje proberen bij te dragen. Ik zie daar absoluut geen kwaad in, mits dit uiteraard binnen de kaders van de wet gebeurt.
M.b.t. jouw commentaar op dit initiatief... Je gaat wel erg door op wat-als-dit-of-dat scenarios, die mij in de meeste gevallen erg onwaarschijnlijk lijken, maar wie weet heeft die stichting er een fantastisch antwoord op.
Zoals jij, en alles wat jij onderneemt, indirect met de overheid te maken heeft omdat je studiefinanciëring, hypotheekrenteaftrek, een uitkering of huursubsidie krijgt? Irrelevant.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:22 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Een stichting die waarschijnlijk belastinggeld krijgt dus indirect wel met de overheid te maken heeft.
Ja klopt maar dat zijn niet zulke hoge bedragen natuurlijk, die 25euro aan zorgtoeslag die ik krijg is niet noemenswaardig, 20.000 vind ik aardige bedragen voor een in de prijsgevallen stichting.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:26 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Zoals jij, en alles wat jij onderneemt, indirect met de overheid te maken heeft omdat je studiefinanciëring, hypotheekrenteaftrek, een uitkering of huursubsidie krijgt? Irrelevant.
quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:56 schreef Dagonet het volgende:
Wat de neuk moeten fucking stewards doen? Laat die gasten lekker de bus uitgetrapt worden door zo'n persoon in uniform. Eventueel terwijl de bus stopt.
Het probleem van de doorsnee Nederlander is juist dat alles de schuld van *anderen.de overheid* is en dat er totaal geen zelfredzaamheid is, voor elk probleem MOET de gemeente/de overheid een helpende hand bieden.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:20 schreef kLowJow het volgende:
@Dagonet
Daarover verschillen we dus gewoon van mening. Waar jij een overheid ziet die zaken uit handen geeft, zie ik burgers die niet alles aan de overheid over willen laten en zelf op een nette georganiseerde manier hun steentje proberen bij te dragen.
En onder regie van de overheid, binnen heel strakke kaders.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:20 schreef kLowJow het volgende:
@Dagonet
Daarover verschillen we dus gewoon van mening. Waar jij een overheid ziet die zaken uit handen geeft, zie ik burgers die niet alles aan de overheid over willen laten en zelf op een nette georganiseerde manier hun steentje proberen bij te dragen. Ik zie daar absoluut geen kwaad in, mits dit uiteraard binnen de kaders van de wet gebeurt.
Ik zie precedenten en een slimme volksmenner jut een paar gassies op om hetzelfde te doen om dan te roepen hoe de knuffelallochtonen stewards krijgen terwijl de autochtonen wél te maken krijgen met politie en justitie.quote:M.b.t. jouw commentaar op dit initiatief... Je gaat wel erg door op wat-als-dit-of-dat scenarios, die mij in de meeste gevallen erg onwaarschijnlijk lijken, maar wie weet heeft die stichting er een fantastisch antwoord op.
quote:Marokkaanse ouders gaan undercover in Edense bus
(Novum) - Marokkaanse ouders gaan op twee buslijnen in Ede overlast veroorzakende jongeren aanspreken op hun gedrag. Een groepje van vijf jongeren uit de wijk Veldhuizen zou stelselmatig chauffeurs en passagiers lastigvallen.
Het initiatief komt uit de koker van de Stichting Interhulp Migranten. Een woordvoerder spreekt van een voor Nederland unieke methodiek. Zes Marokkaanse ouders gaan zich in koppels van twee voordoen als passagiers. Ook de buschauffeur weet niet dat het om stewards gaat. Voorbeelden van overlast zijn spugen naar de chauffeur en het belachelijk maken van passagiers. Het gaat om buslijnen 2 en 4 die van het centrum, via de wijk Veldhuizen, naar het station rijden.
"Als we blijven wachten op de gemeente en politie, dan gebeurt er niets", stelt de woordvoerder. Van plannen uit 2003 zou niets terecht zijn gekomen. "De Marokkaanse gemeenschap wordt erop aangekeken. We hopen dat de politie met ons meewerkt. Wat ons betreft wordt er een hard lik-op-stuk-beleid gevoerd."
Busmaatschappij Veolia benaderde de stichting voor een oplossing. Naast het inzetten van de stewards zal een student integrale veiligheidskunde in opdracht van de stichting gaan onderzoeken wie de jongeren zijn en waarom ze tot hun agressieve gedrag komen.
Daar komt de aap uit de mouw, ze hebben het dus helemaal niet zelf bedacht en gooien er ook maar weer een geldverslindend nutteloos onderzoek tegenaan.quote:
Tja ..als de linkse mensjes dat nu ook eens overkomt verandert er misschien wat in dit land.quote:Op dinsdag 13 november 2007 19:59 schreef Seneca het volgende:
Van de week ook weer in de trein, van die kankermarrokaantjes van een jaar of 16, de hele coupe bij elkaar schreeuwen, als een groep wilde apen. Ik ben opgestaan om er wat van te zeggen, maar werd letterlijk in mijn gezicht uitgelachen. Niemand in de coupe die je op dat moment bijvalt. En je kunt die jochies wel met de koppen tegen elkaar slaan, maar dan ben JIJ straks degene die op het politiebureau zit. Je voelt je echt zo machteloos op zo'n moment. Het is volslagen gestoord dat als je maar een groot genoege bek hebt, maar met een groot genoege groep bent, en maar genoeg dreigt of daadwerkelijk geweldadig bent, je overal mee wegkomt in dit land.
uhhquote:Op dinsdag 13 november 2007 22:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Daar komt de aap uit de mouw
Wie dan wel?quote:ze hebben het dus helemaal niet zelf bedacht
Oh, dus toch?quote:Het initiatief komt uit de koker van de Stichting Interhulp Migranten
Ja, vast... geldverslindend en nutteloos...quote:en gooien er ook maar weer een geldverslindend nutteloos onderzoek tegenaan.
Een studentje dat er zijn afstudeerscriptie aan wijdt ofzo... geldverslindend...quote:een student integrale veiligheidskunde
En wie zegt dat ik niet links ben?quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:56 schreef qonmann het volgende:
[..]
Tja ..als de linkse mensjes dat nu ook eens overkomt verandert er misschien wat in dit land.
Maar ik acht de kans gering.
De naieve Vogelaar liet vanmiddag zien welke kant het opgaat..alles blijven ontkennen
da's waarquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:20 schreef Seneca het volgende:
[..]
En wie zegt dat ik niet links ben?
Busmaatschappij Veolia benaderde de stichting voor een oplossing, ze zijn er dus niet uit zich zelf meegekomen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 23:18 schreef kLowJow het volgende:
[..]
uhh.
[..]
Wie dan wel?
[..]
Oh, dus toch?
[..]
Ja, vast... geldverslindend en nutteloos...
[..]
Een studentje dat er zijn afstudeerscriptie aan wijdt ofzo... geldverslindend....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |