abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54589471
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:22 schreef qonmann het volgende:

[..]

da's waar
Ik bedoel maar. Ik erger me vreselijk aan dat hokjesdenken in de politiek. Heb zelf zowel rechtse als linkse ideeen. In het ene topic reageer ik links, en dan ben ik opeens een geitenwollen sokkendrager. In het andere topic reageer ik rechts, en dan ben ik opeens een neo nazi.

Nu vraag ik je, hoeveel neo nazi's met geitenwollensokken heb jij al gezien in je leven?!?!?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  † In Memoriam † dinsdag 13 november 2007 @ 23:46:22 #77
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54590059
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:24 schreef Seneca het volgende:

[..

Nu vraag ik je, hoeveel neo nazi's met geitenwollensokken heb jij al gezien in je leven?!?!?
pi_54590275
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 22:12 schreef Gabry het volgende:
Het is natuurlijk om te huilen dat zulke onzin verzonnen moet worden. Na buurtvaders komen nu Marokkaanse stewards in lijnbussen. Moeten we nu overal Marokkaanse ouderen gaan plaatsen om de kids in bedwang te houden?
En zo wordt de Marokkaanse gemeenschap ook nog eens een keer beloond met banen, uiteraard betaalt door de Nederlandse belastingbetaler.
pi_54590360
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:56 schreef rebel6 het volgende:

[..]

En zo wordt de Marokkaanse gemeenschap ook nog eens een keer beloond met banen, uiteraard betaalt door de Nederlandse belastingbetaler.
Idd, dat tuig moet gewoon keihard aangepakt worden. Opvoedkampen, werkt dat niet zou ik graag zien dat ze verbannen worden. Ze hebben kansen genoeg...
pi_54590559
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:56 schreef Dagonet het volgende:
Wat de neuk moeten fucking stewards doen? Laat die gasten lekker de bus uitgetrapt worden door zo'n persoon in uniform. Eventueel terwijl de bus stopt rijdt.
............................
pi_54592331
toch te triest voor woorden dat zoiets nodig is!
  woensdag 14 november 2007 @ 13:01:13 #82
3542 Gia
User under construction
pi_54598785
Wat fijn dat het helpt als er één Marokkaanse ouder meereist. Was dit ook bij Nederlandse schoffies maar zo!
Want daar zitten er ook zat tussen die zich niet kunnen gedragen in de bus. En of er nu Nederlandse volwassenen, ouders of wat dan ook in de bus zitten, maakt niet uit. Ook die worden het doelwit.

Ik juich het van harte toe als Marokkaanse ouders de mogelijkheid benutten hun autoriteit te gebruiken op deze manier, waardoor erger voorkomen wordt. Ik ben alleen bang dat dit maar tijdelijk effect zal hebben en dat ook zij zich op den duur niks aantrekken van Marokkaanse ouders.

De oplossing voor alle straattuig is heropvoeding. Voor kleine vergrijpen, als ongepast gedrag in de bus, een maandje of twee. Voor echte criminaliteit tot de 23 of misschien zelfs 27. Waarbij de ene groep uiteraard niet in hetzelfde complex zit als de andere groep. Zodat kleine crimineeltje niet oiv zwaardere criminelen kunnen komen.
pi_54598831
Tuig
pi_54607594

Na buurtvaders, buurtmoeders, coaches, hulpverleners, contactpersonen, begeleiders van allerlij pluimage ook nog stewards aan het lijstje toegevoegd.

Het is niet te geloven, ik ken geen enkel land in de wereld waar dergelijke waanzin wordt toegepast. Only in The Netherlands.
  woensdag 14 november 2007 @ 19:06:36 #85
3542 Gia
User under construction
pi_54607756
quote:
Op woensdag 14 november 2007 18:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

Na buurtvaders, buurtmoeders, coaches, hulpverleners, contactpersonen, begeleiders van allerlij pluimage ook nog stewards aan het lijstje toegevoegd.

Het is niet te geloven, ik ken geen enkel land in de wereld waar dergelijke waanzin wordt toegepast. Only in The Netherlands.
Ja, klopt, maar het meest verwonderlijke is dat dit bij die Marokkanen werkt, terwijl we zoiets niet hoeven te proberen bij onze eigen schoffies. Kun je vooralsnog een dikke vinger krijgen. (op zijn minst)
pi_54607860
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, klopt, maar het meest verwonderlijke is dat dit bij die Marokkanen werkt, terwijl we zoiets niet hoeven te proberen bij onze eigen schoffies. Kun je vooralsnog een dikke vinger krijgen. (op zijn minst)

Het werkt, zegt ie...

Nou wat heeft het geholpen zeg, in bijvoorbeeld Slotervaart wat bleven die lieverdjes daar rustig.
pi_54607988
Een busmaatschappij die een stichting benadert om een probleem van overlast en agressie op te lossen. Schrijnend, maar NOG ERGER is eigenlijk dat de politie en de gemeente volgens het artikel al jaren niet thuis geven. Dat is toch van de zotte? De poltie die gewoon FAALT in haar handhaaf-taak. Zagen we bij de rellen in Amsterdam-Slotervaart ook al. "De politie heeft niemand weten te arresteren", stond er de volgende dag doodleuk in de krant. Pas later zijn alsnog wat relschoppers opgepakt, die in no-time weer op straat stonden. Diep triest is dat.
  † In Memoriam † woensdag 14 november 2007 @ 19:53:48 #88
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54608990
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 23:56 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Het zijn vrijwilligers, willen ze werken met behoud van uitkering en dan is het nog niet goed in jou ogen?
Meer blauw op straat zal toch never gebeuren, die hebben het te druk met knipperende fietslampjes en parkeerovertredingen.
(en die blauwe groep krijgt ook salaris uit onze staatspot hoor, zie het verschil niet, of dacht je dat de ploitie geen salaris en budget krijgt per regio? Jij denkt dat alles uit de Gemeentekas komt ?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:25:02 #89
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54609940
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:16 schreef Elfletterig het volgende:
Een busmaatschappij die een stichting benadert om een probleem van overlast en agressie op te lossen. Schrijnend, maar NOG ERGER is eigenlijk dat de politie en de gemeente volgens het artikel al jaren niet thuis geven. Dat is toch van de zotte? De poltie die gewoon FAALT in haar handhaaf-taak. Zagen we bij de rellen in Amsterdam-Slotervaart ook al. "De politie heeft niemand weten te arresteren", stond er de volgende dag doodleuk in de krant. Pas later zijn alsnog wat relschoppers opgepakt, die in no-time weer op straat stonden. Diep triest is dat.
de politie is met hun pvda burgermeesters schijtbang om in te grijpen. ze schieten pas als ze zelf met een mes half-dodelijk verwond zijn. maar dan nog is er zeert gewelddadig protest. het probleem is beheurlijk groot als we zo doorgaan.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54610290
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 19:48 schreef michiel5 het volgende:
Opzich goed dat ze er wat aan doen, maar waarom geen agent laten meerijden en die gastjes oppakken?
Enkeltje opvoedingskamp, kinderbijslag stoppen.
Mja, dit probleem had indeed veel simpeler opgelost kunnen worden:

Cameraatje (liefst verborgen) in de bus en oppakken die lui, heb je gelijk het criminele bewijs etc. etc. etc.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:40:10 #91
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54610343
ja. eigenlijk is het de schuld van de busmaatschappij dat ze dit soort tuig binnenlaten. maar je kan ze niet conroleren zolang we de chip nog niet hebben ingevoerd.
  woensdag 14 november 2007 @ 20:42:48 #92
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54610409
Wel mooi dat die stewards vrij krijgen van hun werk, zodat ze tijd hebben voor deze nuttige bijdrage aan de maatschappij.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:46:45 #93
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54610535
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
Wel mooi dat die stewards vrij krijgen van hun werk, zodat ze tijd hebben voor deze nuttige bijdrage aan de maatschappij.
pi_54618091
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:42 schreef Hyperdude het volgende:
Scherp
  donderdag 15 november 2007 @ 09:44:46 #95
180193 Biefstuk
Medium gebakken
pi_54619496
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 20:21 schreef Ferdo het volgende:
Zullen we dan ook maar Marokkaanse ministers aanstellen? Want naar de Nederlandse willen ze ook niet luisteren. En Beatrix ook door een Marokkaanse koning vervangen. En alle politieagenten, soldaten, etc. vervangen door Marokkanen? Dan hebben die relmarokkanen pas hun zin.
De corruptie... Nee dank je
pi_54619769
het is ook gewoon nooit goed hé ..
aan de ene kant lees je keer op keer "waarom doen die ouders dan niets om hun kinderen tot orde te roepen" en nu, dat ze het doen, is het ook weer niet goed
pleased to meet you
pi_54619840
Het gaat om 5 jochies notabene.

Kunnen die stewards niet bij de bushalte gaan staan en die teringlijertjes stuk voor stuk voor de bus werpen? Lijkt me effectiever.
pi_54620412
Wat een misselijk beleid. Dus er wordt van de autochtone Nederlander verwacht dat we geen onderscheid maken tussen allochtonen en autochtonen. Vervolgens komt een door de overheid gesubsidieerde stichting met het 'briljante' idee om 'zelfregulering volgens etnische lijnen' toe te passen. Want het tuig zou geen respect betuigen tegenover autochtone politiemensen, vervoersmedewerkers en blanke burgers.

Dus de overheid keurt weer is racisme en xenofobie goed van een minderheid en geeft hun als beloning een geprivilegieerde status. Wat een zwakzinnige instanties zeg.
pi_54620667
quote:
Op woensdag 14 november 2007 19:06 schreef Gia het volgende:

[..]

Vaak ben ik het met je eens maar in dit geval niet.

Hebben alle maatregelen van miljoenensubsidies voor allehande projecten tot aai over de bol ooit zoden aan de dijk gezet?

Het enige wat zal helpen imo zijn zware opvoedingsgestichten/tuchtscholen waar naast werken voor de kost en inwoning eigen verantwoordelijkheid bij wijze van spreken ingeslagen wordt en dan niet in het land van roots op zoek gaan naar identiteit maar gewoon in het natte NL waar ze zijn geboren.
pi_54620796
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:25 schreef zoalshetis het volgende:
de politie is met hun pvda burgermeesters schijtbang om in te grijpen. ze schieten pas als ze zelf met een mes half-dodelijk verwond zijn. maar dan nog is er zeert gewelddadig protest. het probleem is beheurlijk groot als we zo doorgaan.
Ik vind dit soort partijpolitieke reacties altijd een beetje jammer. Ik heb al vaker aangegeven dat je de laksheid en vleugellamheid niet 1-op-1 aan één politieke partij kunt koppelen. Er wordt over de volle politieke breedte gefaald. Kijk je landelijk, dan is justitie een ministerspost die al geruime tijd wordt ingevuld door CDA en VVD.

Als je het artikel over Ede leest, komt daaruit naar voren dat er al 4 jaar aandacht wordt gevraagd voor het probleem van overlast door allochtone jongeren die zich misdragen in bussen. Politie en overheid hebben daar NIETS mee gedaan, zodat de vervoersmaatschappij en die stichting nu maar uit nood de handen ineen slaan.

Sinds enkele maanden heeft Ede een waarnemend burgemeester van de PvdA. Een unicum, want Ede wordt al bijna honderd jaar ononderbroken bestuurd door burgemeesters van het CDA en diens voorlopers. En de voorgenomen nieuwe burgemeester, eergisteren uitgebreid in het nieuws, is CDA-staatssecretaris Van der Knaap.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')