Om schiften te voorkomen.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:51 schreef DaviniaHR het volgende:
Wat ik me al een hele tijd afvraag, maar steeds vergeet te vragen: waarom mag je geen bv van verschillende temperaturen mengen? Het lijkt me niet dat er dan eiwitten denaturiseren, want de temperatuur van de warme melk is max. 37oC (Vers uit borst). wat is dan de reden?
Ik dacht dat dat niet mocht. Dat je geen warme melk bij elkaar mocht gieten en dat dat ook gold voor melk met meer dan 24u verschil. (vb melk van dinsdagmorgen met melk van woensdagmiddag)quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:58 schreef nebelung het volgende:
Iksje, je mag wel melk van 2 dagen mengen, zolang het maar op dezelfde temperatuur is. Dus net vers gekolfde melk moet je even laten koelen totdat het dezelfde temperatuur is als de melk die je al had.
Dit mag alleen niet bij melk die al ingevroren is geweest en al ontdooid. Je mag melk die ingevroren is geweest sowieso nooit langer dan 24 uur bewaren.
http://www.borstvoedingsforum.nl/faq.php?mode=bvfaq#5 (staat ook in de OP)
Gekolfde melk kun je alleen bij elkaar doen als het dezelfde temp. heeft. Dus de melk van vandaag moet toch eerst ook de koelkast inquote:Op maandag 3 december 2007 15:12 schreef amaranta het volgende:
Ik heb gisteravond gekolfd en wil dat nu weer doen. Die melk van gisteravond staat nu in de koelkast, kan ik de melk van vandaag erbij doen en dan invriezen?
gisteren was maar 10ccquote:Op maandag 3 december 2007 15:20 schreef Pruk het volgende:
Als ik het zo lees moet het eerst op dezelfde temperatuur zijn. Maar waarom vries je het niet apart in, dan kan je het altijd nog in twee stukken ontdooien als het nodig mocht zijn, straks heb je een kleine portie een keer nodig ofzo
Wat zijn de gevolgen van een teveel aan vitamine D?quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:24 schreef Pruk het volgende:
Maar in hoeverre kan vitamine D inderdaad kwaad? Ik spuit zelf elk jaar 300.000 internationale eenheden in, dat zou dan ook niet gezond zijn
Ik weet wel dat ik zowel mijn vitamine B en D niet vlak voor de bevalling mag spuitenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:31 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat zijn de gevolgen van een teveel aan vitamine D?
Een langdurige te hoge inneming van vitamine D kan schade aan hart, nieren en bloedvaten veroorzaken. Verder veroorzaakt een hoge inneming van vitamine D misselijkheid, slaperigheid, verminderde eetlust en obstipatie. Nadelinge effecten als gevolg van een overmaat aan vitamine D zijn echter zeer zeldzaam.
Pruk, ik weet natuurlijk niet hoeveel van wat jij spuit wordt doorgegeven in de moedermelk. misschien moet je het even aan je vk vragen?
Is het ook hoor. Ik weet wel dat mij aangeraden werd om de laatste maand voor de bevalling extra vitamine K te slikken (slik 10 mg per dag) om te voorkomen dat ik straks problemen krijg met bloedingen. OMdat ik zelf natuurlijk weinig vitamines heb, denk ik dat het in mijn specifieke geval misschien wel verstandig is om het kindje wel vitamines toe te dienen, puur omdat ik ze niet mee kan geven.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:34 schreef p_iglet het volgende:
Het gaat me ook niet zozeer om evt schadelijke gevolgen van het wel geven... Ze zorgen er vast wel voor dat de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor niemand schadelijk is. Maar meer om het geven van iets wat niet nodig is.
Ik ben van mening dat de natuur het meestal heel goed zelf kan.
Mijn schoonmoeder was ook heel subtiel (toen ik zei dat ik wat slordig was met die vitamines "tja, vroeger was er ook meer Engelse ziekte (vergroeiingen van het skelet)" (ik zal maar geen smiley toevoegen hierbij)quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Kersjes het volgende:
Met dank aan de wijkverpleegkundige op het CB die waarschuwde dat er nog altijd gevallen van rachitis voorkomen, uiteraard nadat ik ontkennend antwoorde op de vraag of Devin het nog krijgt![]()
Geen paniek! Dat is écht heel normaal. Echt hoor!quote:Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef S_oepstengel het volgende:
Bah dat moederschap maakt me meer onzeker dan ik eerst dacht..![]()
Saskia was 1,5 week ofzo hierquote:Op zondag 9 december 2007 14:45 schreef DaviniaHR het volgende:
ET, jeetje wat een kleintje! Hoe oud was hij/zij??
Maar hangt hij/zij dan niet ontzettend aan je tepel?
*in oren knoopt*quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:32 schreef p_iglet het volgende:
webkim in de meeste ziekenhuizen mag je je kind gewoon bij je houden. Dat kun je eissen!
En bij een poliklinische bevalling ben je na een paar uur thuis..Dus de 3 uur later haal je vaak niet eens in het ziekenhuis.
En als je blieft niet pas na 2 of 3 uur voeden, maar gerust eerder als je kindje eerder wil... Die 3 uur is echt maximum de eerste weken!
Zelfde ervaring hier vwb ziekenhuis (Amstelveen toch ook, Davinia?)quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Webkim, ik zou er niet vanuit gaan dat ze in het zkh weten wat ze doen, hoor! er was er bij mij zgn 1 die kon helpen, en dat ging niet bepaald vriendelijk/zachtmoedig, zullen we maar zeggen...
Yep!quote:Op woensdag 12 december 2007 14:37 schreef jellyrose het volgende:
[..]
Zelfde ervaring hier vwb ziekenhuis (Amstelveen toch ook, Davinia?)
Och ja, inderdaad! Gek dat het alweer zo lang geleden lijkt, ik kan me er zo weinig van herinneren. Maar dat ja, en lachen omdat M. geintjes met haar ging/gaat maken tijdens het drinken.quote:Op vrijdag 14 december 2007 10:17 schreef Jelief het volgende:
Dat was bij Emma de reden dat ze ging bijten, dan was ze klaar.
Moonah, dat is het inderdaad van die nutrilon, eerst wil ik nog niet meteen gaan bijvoeden, maar ja zul je net zien ik zondag helemaal niks meer heb..... heb ik in ieder gval de nutr.quote:Op vrijdag 14 december 2007 15:47 schreef Moonah het volgende:
Oh KRS, wat naar.
Zoals ik het lees doe je het heel goed hoor. Vaak aanleggen, kolven.... Feit dat je minder kolft kan ook van de spanning komen he, "Oei, als ik nog maar wel genoeg melk heb".
De andere dames hebben vast tips voor je. Ik weet zo even niets.
Oh en bedenk, als je eenmaal gaat bijvoeden wordt het wrs écht minder he. Al kan ik me de gedachte ("Dan heb ik het maar in huis) ook wel weer voorstellen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |