abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2007 @ 14:57:55 #251
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55145977
Gelukkig maar S_oepstengel. Het loslaten zo deed me ook een beetje aan spruw denken? Heb je daar iets van gezien?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 9 december 2007 @ 15:05:18 #252
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55146160
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:45 schreef DaviniaHR het volgende:
ET, jeetje wat een kleintje! Hoe oud was hij/zij??
Maar hangt hij/zij dan niet ontzettend aan je tepel?
Saskia was 1,5 week ofzo hier (en ze was 5 pond bij geboorte, dus echt een kleintje

Nee, ik zit een beetje 'scheef'; Saskia ligt dus met een groot deel van d'r bovenlijfje op mijn heup en met mijn bovenarm klem ik dat een beetje. En dan met m'n hand d'r hoofdje goed ondersteunen (loslaten kan idd niet, want dan is het wel echt hangen).

het is wel even een 'slag' die je te pakken moet krijgen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55146358
PM, ik heb niets van spruw in haar mondje gezien, zijn er nog andere dingen waar je dat aan kan ontdekken?
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 9 december 2007 @ 15:32:43 #254
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55146746
Soepstengel, wij hebben heel lang spruw gehad voordat het onderkend werd. Geen witte vlekjes in Thies zijn mondje. Ik had wel supergevoelige tepels, beetje rood, pijn tijdens het drinken, vooral het aanhappen en de eerste minuutjes. Later kreeg ik ook steken in mijn borsten, en voelden ze alsof er blauwe plekken in zaten. Maar ik dacht dat dat er gewoon bij hoorde. Uiteindelijk hebben we een maand of 3 ermee getobd. Dus wel iets om in de gaten te houden.

En wat fijn dat Yana inmiddels al wat heeft gedronken bij je.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55147637
Ik ga er zeker op letten ja!
Misschien maak ik wel een afspraak bij de huisarts, gewoon voor de zekerheid om het te laten checken
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55157955
fijn s_oepstengel

Ik weet niet wanneer je haar aanlegt? Veel mensen zijn geneigd te wachten tot de baby huilt. Maar vaak heb je daarvoor al 'vroege' hongersignalen: op handen sabbelen, hoofd opzij draaien, ed. Als je dan meteen aanlegt is de baby zelf ook nog rustiger (want minde rhongerig) en kun je dus makkelijker proberen.
Succes
pi_55158814
Goed topic dit!
Als ik dit zo eens allemaal doorlees is het helemaal niet verkeerd dat ik morgen en volgende week maandag naar een bv-cursusavond ga. Ik was er nog al sceptisch over; nog zwanger en wel iets gaan leren over iets wat nu nog zo abstract voor me is. Maar kennelijk komt er heel wat meer bij kijken dan ik dacht...

En als ik op de vorige pagina die foto van ET met uk voorbij zie komen hoop ik dat de bv bij mij gaat lukken dadelijk en kan ik haast niet meer wachten.
Hardloper.
IG @webkim
pi_55161983
Ik probeer het een beetje om de 3 uur te doen poemojn.. op aanraden van de kraamhulp maar dat werkt eigenlijk voor geen meter want ze huilt vaak al veel eerder enzo..

Zo'n cursus is niet verkeerd Webkim..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  maandag 10 december 2007 @ 10:07:37 #259
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55163490
Wij hebben vanaf het begin gevoed op verzoek. Werkt prima. En idd wat poemojn zegt, een hele tijd voordat de registers opengetrokken worden (bij eli soms wel een kwartier) kan je al merken dat er iets begint te komen. Heel schattig smakken hoor/zie je ook wel, of hele specifieke geluidjes. Althans, dat heeft eli s ochtends. echt opstartgerommel. Maar dat merk je vanzelf.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55163546
S-oepstengel is er een reden waarom de kraamhulp dat aan heeft geraden?
om de drie uur is wel erg lang voor zo'n klein meiske.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55164361
s_oepstengel, dat zei onze kraamhulp ook maar was hier ook ECHT niet voldoende.

web-kim, goed dat je een cursus gaat doen. scheelt echt!
pi_55165650
om de drie uur is een minimum, 10-12 keer voeden per dag is zeker in de eerste weken vrij normaal. En veel baby's wllen 's avonds graag clusteren (infuusje).
  maandag 10 december 2007 @ 15:53:06 #263
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55170419
E.T., ik voed in dezelfde houding als jij!
Al van het begin af aan, maar na de eerste paar weken eigenlijk alleen nog maar met (voedings)kussen erbij.
.... met gevoel voor drama....
pi_55170638
Ik weet niet waarom de kraamhulp dat zei, ik heb het eigenlijk als normaal aangenomen maar nu begrijp ik dat dat eigenlijk wat te lang is. Het voeden gaat nu overigens wel weer erg goed en ik doe het nu ook inderdaad op verzoek.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55170717
Fijn dat het nu beter gaat Soepstengel!!!
  maandag 10 december 2007 @ 18:55:14 #266
108648 cattie
lieve moeder
pi_55174268
Goed om te horen dat het beter gaat Soepstengel. Zoals hier boven al gezegd is elke 3 uur het minimum. Ive heeft de eerste 2 maanden meer dan 12 voedingen per dag gehad. Dat werd vanzelf weer minder.

Van spruw hoef je niets te zien. Ik heb er een tijdje mee rondgelopen zonder dat er iets zichtbaar was, terwijl mijn borsten steeds meer pijn gingen doen. Het bleek uiteindelijk toch spruw geweest te zijn (als ik nou gewoon direct naar de huisarts was gegaan en er niet tijden mee had gelopen, was me een boel ongemak bespaard gebleven).
pi_55204113
Cursus was erg zinvol denk ik. Er komt een stuk meer bij kijken dan ik dacht.
Ik ging net op i-net even zoeken naar dingen over borstvoeding en kwam veel imformatiefs maar ook veel raars tegen. Voeden tot je kind 8 jaar is? Ik ben best ruimdenkend, maar dat vind ik dus bizar.

Mag je trouwens na een poliklinische bevalling gelijk voeden? Netjes om de 2 a 3 uur? Of leggen ze je kind ergens anders als je 's nachts bevallen bent?
Hardloper.
IG @webkim
pi_55204286
webkim in de meeste ziekenhuizen mag je je kind gewoon bij je houden. Dat kun je eissen!
En bij een poliklinische bevalling ben je na een paar uur thuis..Dus de 3 uur later haal je vaak niet eens in het ziekenhuis.

En als je blieft niet pas na 2 of 3 uur voeden, maar gerust eerder als je kindje eerder wil... Die 3 uur is echt maximum de eerste weken!
pi_55204842
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:32 schreef p_iglet het volgende:
webkim in de meeste ziekenhuizen mag je je kind gewoon bij je houden. Dat kun je eissen!
En bij een poliklinische bevalling ben je na een paar uur thuis..Dus de 3 uur later haal je vaak niet eens in het ziekenhuis.

En als je blieft niet pas na 2 of 3 uur voeden, maar gerust eerder als je kindje eerder wil... Die 3 uur is echt maximum de eerste weken!
*in oren knoopt*
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:54:15 #270
108648 cattie
lieve moeder
pi_55204897
http://www.kindenziekenhuis.nl/ziekenhuizen_zoeken.asp

Op deze site kun je zoeken of het ziekenhuis aan 'rooming - in" doet en ook of er een lactatiekundige is, bv-certificaat en ruggeprik 24/7.

Mijn ervaring is dat je je kind naast je hebt liggen en er elke 3 uur een verpleegster komt om te helpen voeden (maar als ik wakker genoeg was geweest en Ive wel had willen drinken vanwege een hersenschudding heeft Ive zijn eerste 2 dagen niet gedronken had ik ze tussendoor kunnen roepen.)
pi_55205175
Handige site Cattie. In beide ziekenhuizen in mijn nabije omgeving mag je je baby lekker bij je houden en ze hebben er idd de mogelijkheid tot een prik 24/7 tijdens de bevalling. Lactatiedeskundige is er niet, maar ik mag toch aannemen dat de verpleging me ook wel op weg kan helpen, mocht ik in het zkh bevallen, of de kraamverzorgster als dat thuis gebeurt?
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:06:29 #272
108648 cattie
lieve moeder
pi_55205253
Je mag verwachten van verpleegkundigen en de kraamzorg dat ze je kunnen helpen. De meesten kunnen dat volgens mij ook wel mijn kraamverzorgster was geweldig, was ook zelf op weg voor een bv-certificaat, maar er zitten wat rotte appels op bv gebied tussen. En anders kun je een andere verpleegkundige of kraamverzorgster vragen of zelf een lactatiekundige bellen.
pi_55205287
Ik zou iig. wel goed aangeven dat je BV wil geven en goed in de gaten houden dat je je kindje binnen een uur kunt aanleggen. De begeleiding in het ZH waar ik beviel was echt 0,0, moest het zelf maar uitzoeken allemaal. En nu zie ik via die site dus ook dat ze geen BV certificaat hebben...logisch
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55205388
Ik zou in mijn tasje in elk geval wel een papiertje met telefoonnummers meenemen

Van de VBN of LLL en/of van een lacatiekundige.

(en de handige brochures van de VBN op mijn nachtkastje leggen )
Variety is the spice of life
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:11:16 #275
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55205392
Webkim, ik zou er niet vanuit gaan dat ze in het zkh weten wat ze doen, hoor! er was er bij mij zgn 1 die kon helpen, en dat ging niet bepaald vriendelijk/zachtmoedig, zullen we maar zeggen...
Ach, en bij een voorspoedige poliklinische bevalling ben je zo weer thuis en heb je hopelijk een welwillende kraamzorg.
pi_55216483
En bijvoeding hoeft echt niet , alleen in hoge nood! Ik ben er zo fel op omdat Emma dus wel een cupje heeft gekregen enik te beduust was van de bevalling (en 24 uur wakker) om te bedenken dat ik hulp nodig had bij het aanleggen ipv een verpleegster die mijn kind ging voeden.

van borstvoeding.com
Bijvoeding van water, suikerwater of kunstvoeding is zelden nodig
De meeste bijvoeding kan worden vermeden door ervoor te zorgen dat de baby goed is aangelegd zodat hij de beschikbare melk krijgt. Als men je vertelt dat je moet bijvoeden zonder dat er eerst gekeken is naar hoe je je baby voedt, vraag dan of iemand die weet wat hij doet, je komt helpen. Er zijn zeldzame indicaties voor bijvoeden, maar meestal wordt bijvoeding geadviseerd voor het gemak van het ziekenhuispersoneel. Als bijvoeding nodig is, zou die via een borstvoedingshulpset aan de borst gegeven moeten worden, niet per cup, vingervoeden, spuitje of fles. De beste bijvoeding is je eigen colostrum. Het kan met een 5% glucoseoplossing gemengd worden als je niet meteen veel kunt afkolven. Kunstvoeding is de eerste dagen vrijwel nooit nodig.
  woensdag 12 december 2007 @ 14:28:31 #277
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55217390
Webkim, als je in het zkh moet bevallen heb je dikke kans dat je in hetzelfde zkh bevalt als ik.
Nou, dan moet je het qua BV niet van de verpleging hebben hoor. Ze zijn hardstikke lief, maar ik kreeg van iedereen een ander advies. Bovendien heeft Thies na de bevalling meteen 3 kwartier aan mijn borsten gesabbeld, waardoor ik binnen 24 uur de kloven in mijn tepels had, tot bloedens toe.

Het is dat ik een geweldige kraamhulp met BVcertificaat had. Zij heeft me leren borstvoeden en me er doorheen getrokken de eerste week.
  woensdag 12 december 2007 @ 14:37:14 #278
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55217620
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:11 schreef DaviniaHR het volgende:
Webkim, ik zou er niet vanuit gaan dat ze in het zkh weten wat ze doen, hoor! er was er bij mij zgn 1 die kon helpen, en dat ging niet bepaald vriendelijk/zachtmoedig, zullen we maar zeggen...
Zelfde ervaring hier vwb ziekenhuis (Amstelveen toch ook, Davinia?)
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 12 december 2007 @ 14:42:30 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55217728
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:37 schreef jellyrose het volgende:

[..]

Zelfde ervaring hier vwb ziekenhuis (Amstelveen toch ook, Davinia?)
Yep!
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 18:53:53 #280
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_55224004
Dag allemaal, lang niet gezien
Niet dat ik nu al weer actief mee ga posten, maar ik kwam wat interessants tegen. Pregtastic podcast heeft een studiogesprek met borstvoedingsgoeroe Jack Newman (ga naar Episode #64). Je moet je eerst door een aantal minuten geklets over gezwollen enkels en baby must haves heen worstelen (het lijkt OUD wel ). Maar dan komt het gesprek, vol goede inzichten!

Wat mij het meeste heeft getroffen is dat Newman borstvoeden (gekolfde borstvoeding of kunstvoeding via de borst met borstvoedinghulpset) belangrijker vindt dan borstvoeding (gekolfd via een flesje).
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_55241980
Ik heb er naar geluisterd Zeer verhelderende opmerkingen idd.
pi_55245552
Morgen is Devin 6 maanden oud.
Ik had me toen ik zwanger was wel wat verdiept in BV geven, maar ik had zoiets van "ik wil heel graag 6 maanden volhouden, maar we zien wel hoe het gaat lopen".
En toen was ik, bijna 6 maanden geleden, eindelijk bevallen, probeerde ik Devin te voeden, maar bleek hij te versuft van de vacuumpomp en paracetamol om te drinken. Hij hing maar een beetje aan mijn tepel
Het was een flinkerd van ruim 4 kilo, en de verpleegkundige zei dat het (dus) niet erg was en ik het later, over een paar uurtjes ofzo nog kon proberen. Ik wist dat het beste was om zo snel mogelijk aan te leggen na de geboorte, dus ik probeerde het vrij snel daarna weer en het lukte! Helemaal vanzelf, zonder hulp en against all odds. Echt magisch, dat kan ik zo goed terughalen dat moment. Nog helemaal natrillend van alles, kijkend naar mijn kleine ventje dat zijn tongetje en lipjes zo goed wist te gebruiken dat hij de melk (colostrum) zo uit mijn borst kreeg. Briljant!
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar BV-problemen zijn hier nooit echt aan de orde geweest. Wel ongemakjes zoals (soms genante) lekkages (nog steeds wel ) en pijnlijke borsten als er niet tijdig of voldoende gevoed/gekolfd wordt. En toch heb ik meerdere malen overwogen te stoppen met BV door die vreselijke krampjes die eerste paar maanden. Gelukkig niet gedaan, en nu zo blij dat ik mijn doel, de magische 6 maanden BV, gehaald heb! Gister heeft Devin voor het eerst rijstebloem in zijn afgekolfde melk gehad, maar da's om aan te sterken nadat hij ziek is geweest, dus dat telt niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Kersjes op 13-12-2007 15:03:55 (oops,verkeerde smiley gebruikt...) ]
.... met gevoel voor drama....
pi_55245733
Jammer genoeg waren hier in het beginsel wel problemen met borstvoeding geven door ws tepel/speenverwarring doordat hij zomaar een flesje had gehad 's nachts zonder dat ik het wist. Het is ws ook niet bij één flesje gebleven toen. Wat was ik blij toen ik na 4 weken kolven hem wel aan de borst kreeg, maar o zo bang ik was voor de pijn die het mij in het begin heeft gedaan doordat hij door de verpleging en mij niet goed werd aangelegd en ik kloven kreeg.

Hoop dat ik straks toch nog wel weet hoe het moet en op tijd de lactatiekundige kan bellen als het nodig is.
pi_55248968
Zo, ik ben even weggeweest, internet lag uit...

S_oepstengel, fijn dat het al beter lijkt te gaan met voeden. Hopelijk heb je wat gehad aan de adviezen hier.
Kersjes, gefeliciteerd met je 6m-jubileum!

Ik heb vooraf ook kort een borstvoedingsinfo-avond gevolgd. Dat is handig gebleken achteraf, nu snap ik ook beter waarom de meeste mensen in mijn omgeving heel snel afgehaakt waren van BV (ik veronderstel toch dat ze niet voorbereid waren op heel veel voeden, hoe kloven voorkomen/behandelen, hoe borstontsteking voorkomen/behandelen, etc)
Hier werd trouwens altijd gezegd, minstens 2u tussen, maximum 5u. Zowel in het ziekenhuis als door de dames van LLL. Tenzij bij clusteren, maar dan heb je ook maar 1 beginpunt en kan je niet spreken van het begin/einde van voedingen.

Ik ben nog een keertje naar een BV-bijeenkomst gegaan, het was erg fijn. . Het ging toen over flesweigeren, en ik luisterde maar met een half oor, was Liande aan het troosten (ze slaapt er nauwelijks, terwijl ze dat anders een hele voormiddag doet) en dacht: ach, onze meid die drinkt gelukkig wel goed van een flesje.
Nou, mooi niet meer dus. De laatste weken drinkt ze minder melk in mijn afwezigheid maar dat haalde ze wel in... bleek het een voorteken te zijn van regelrecht flesweigeren. De laatste 3x heeft ze zo gebruld, de hele trukendoos opengetrokken en uiteindelijk ik die maar vroeger uit de les naar huis ben gekomen.
Had ik toch maar beter geluisterd... gelukkig heb ik nog een mailtje gekregen van de LLL-dame met tips.
pi_55249277
Ik gaf de 2-uurs tip alleen heel af en toe als ik merkte dat ouders er helemaal doorheen zaten en behoefte hadden aan wat meer regelmaat voor henzelf. Dan gaf ik aan dat een babietje best wel twee uur zonder voeding kan dus dat ze gerust mochten rekken.
Maar vaker aanleggen kan zeker geen kwaad en er is dus absoluut geen regel dat er perse een bepaalde tijd tussen voedingen moet zitten.
pi_55249283
Fijn hoor, Kersjes !
pi_55253552
Huisartsen

Ik ging even langs om twee voorschriften, waaronder een neusspray om de tsr te bevorderen.
Ik start met mijn verhaal: "Ik geef borstvoeding en ga binnenkort weer werken..." - ah, dan moet je beginnen afbouwen.
Euhm, nou nee, dus... ik kwam eigenlijk om een neusspray met oxytocine die zou helpen om een tsr op te wekken bij het kolven.
Ik wil er geen misbruik van maken, kolven lukt goed op een andere locatie dan thuis, maar laat dat net de plaats zijn waar het ondanks alles (lekker warm, comfortabel, baby(foto) nabij...) niet steeds lukt.
Dan start de vicieuze cirkel: stress, geen tsr, meer stress en geen kolfopbrengst.
Vandaar dat ik voor de momenten waarop het echt niet lukt graag deze spray achter de hand wil houden.

Ik wil helemaal nog niet afbouwen! Ben wel een beetje verongelijkt, maar ach, ik ga er maar van uit dat de meeste huisartsen niet vertrouwd zijn met borstvoeding, kolven etc.

Ze kende ook de spray niet, alleen de ampullen (syntocinon). Ze vermoedt zelfs dat deze in België niet verkrijgbaar is
pi_55254075
Syntonicon-spray bevat (synthetische) oxytocine (het hormoon dat de melk doet stromen). Het is niet anders van samenstellng dan je eigen hormoon. Je kan er dus geen misbruik van maken, je kan er niet verslaafd aan raken, het heeft geen neveneffecten enz. Het kan alleen net een steuntje zijn op momenten dat de toeschietreflex wat vertraagd is, zoals bijvoorbeeld bij kolven soms. Als ze daar geen enkele weet van heeft, dan kijkt ze maar in haar boeken.

Natuurlijk bestaat de spray in Belgie wel! Lees maar eens hier, de spray wordt met naam en toenaam genoemd:

http://www.borstvoeding.c(...)g_werken_belgie.html (bij kolftips)

Echt vervelend voor je, Iksje, bah
pi_55254146
grmbl, deze kan je ook nog uitprinten en onder haar neus schuiven:

http://www.borstvoeding.c(...)ocine_neusspray.html
pi_55261538
Nebelung, je bent een engel
pi_55262936
Hopelijk gaat het lukken, Iksje!
Eigenlijk zou er een arts moeten zijn die die dingen via het internet of de telefoon voor kan schrijven, net zoals met de anticonceptiepil.
ik vraag me bij elke rare borstvoedingsactie door een huisarts weer af wat voor gekke adviezen op andere gebieden er gegeven worden... Je moet maar vertrouwen hebben dat een huisarts weet waar hij het over heeft maar het blijkt maar weer dat dat lang niet altijd klopt!
pi_55263218
ik heb mijn koemelk allergie moeten bewijzen door bij de huisarts een beker melk op te drinken en de volgende dag onder de uitslag terug te komen... hij vond dat het niet aantoonbaar was in mijn bloed, dus ik had geen koemelkallergie

Iksje hopelijk gaat het lukken, flink zeuren en met bewijzen zwaaien.

Iemand nog tips tegen bijten.
Pepijn heeft sinds kort 2 ondertandjes... en daar maakte mijn tepel vanochtend hardhandig kennis mee
Ik heb flink AU geroepen en automatisch net als op mijn werk gezegd "dat mag niet, bijten is niet lief"
Maar of dat veel indruk heeft op een kind van 5,5 maand weet ik niet
Loskoppelen was niet nodig want hij liet acuut los na het bijten. Blijkbaar was hij klaar ofzo.
pi_55263433
Dat was bij Emma de reden dat ze ging bijten, dan was ze klaar. Ik heb ergens een tip gehoord dat je in zijn wang kan duwen als hij bijt, wel zorgen dat je het doet met een hand die hij niet ziet. Zo associeert hij bijten met een onprettig gevoel in zijn wang en zou hij er mee moeten stoppen. het klinkt een beetje als hondentraining
Ik weet niet meer wat ik bij Emma heb gedaan, zoiets en zeggen dat het pijn doet. Het is over gegaan maar wanneer weet ik niet meer.
pi_55263508
Bijten is niet leuk!
Volgens mij kan je niet echt iets anders doen dan wat je nu doet. Ik zou een beetje voorzichtig zijn met hard Au roepen (right, alsof dat mogelijk is ) als je een kindje hebt dat snel onder de indruk is van dat soort dingen. Een van mijn zusjes heeft een tijdje de borst geweigerd na zoiets.
Maar verder kan je volgens mij niets anders doen dan consequent zijn en eventueel afkoppelen en stoppen met voeden voor een minuutje als hij bijt.
pi_55263581
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:17 schreef Jelief het volgende:
Dat was bij Emma de reden dat ze ging bijten, dan was ze klaar.
Och ja, inderdaad! Gek dat het alweer zo lang geleden lijkt, ik kan me er zo weinig van herinneren. Maar dat ja, en lachen omdat M. geintjes met haar ging/gaat maken tijdens het drinken.
Ik heb een tijdje heel sober moeten voeden waarbij ik haar niet aan kon kijken omdat ze elke keer ging lachen en dus bijten.
De laatste keer dat ze beet was een paar weken terug, ik zat druk te praten met iemand anders tijdens het voeden. Vroeger stopte ik voor een halve minuut ofzo, nu is het drinken gewoon gelijk over.
pi_55263749
Dat lachen naar Papa gebeurt hier ook... dat gelukkig nog zonder te bijten, maar wel bijvoorkeur net na een TSR dus dat de melk heel hard zijn mond weer uitloopt.
Thx voor de tips. Hoop maar dat hij er geen gewoonte van maakt.
Owlet ik ben niet heel bang dat hij er te erg van schrikt. Pepijn is niet snel ergens van onder de indruk
pi_55268162
Even opletten wanneer hij bijt.

Begin -> toeschietreflex vertraagd misschien. Tips voor opwekken tsr/syntonicon.
Halverwege -> afkoppelen, andere borst aanbieden.
Als hij bijna klaar is -> meteen afkoppelen.

Je kan dus even zijn neus in je borst duwen. (ik hou er niet van, heb het nooit gedaan).
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:30:44 #298
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55270032
Ik kan ook niet zachtjes AU roepen, het komt altijd zo onverwacht (niet dat het vaak gebeurt, gelukkig). Maar net zoals bij alle "boze" opmerkingen die ik naar hem maak, word ik nu nog recht in mijn gezicht uittoegelachen. Afkoppelen en minstens een minuut of twee negeren hielp beter, nu stop ik er meestal helemaal mee, omdat meneer er dan gewoon een lolletje van gaat maken.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:30:44 #299
150010 KRS
Nee... niet "One"
pi_55271206
De moed zakt me een beetje in de schoenen....
Ineens loopt de borstvoeding heel snel achteruit!. Sinds gister merk ik dat het ineens minder wordt. Ik merk het aan mijn dochter (bijna 9 week) die ineens veel langer ligt te drinken en ook vannacht weer 2x wilde drinken.
Ik ben al tussendoor aan het kolven geslagen, vanochtend kreeg ik na de voeding aan 1 kant (zij drinkt ook altijd maar aan 1 kant dus kan ik daarna mooi de andere kant kolven) nog 60cc eruit (ook al niet veel..) en nu net nog maar 15cc!!!!!!!!!!
Ik baal enorm, ik had me juist voorgenomen het nog een poos vol te houden!
DUs nu wil ik haar extra vaak aanleggen en wat vaker kolven.

Hebben jullie hier ervaring mee en na hoe zo'n tijd hadden jullie de BV weer op peil??
Ik heb mijn viend al gebeld om een pak nutrilon mee te nemen, stel dat ik ineens helemaal niks meer heb!!
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:47:19 #300
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55271580
Oh KRS, wat naar.
Zoals ik het lees doe je het heel goed hoor. Vaak aanleggen, kolven.... Feit dat je minder kolft kan ook van de spanning komen he, "Oei, als ik nog maar wel genoeg melk heb".
De andere dames hebben vast tips voor je. Ik weet zo even niets.
Oh en bedenk, als je eenmaal gaat bijvoeden wordt het wrs écht minder he. Al kan ik me de gedachte ("Dan heb ik het maar in huis) ook wel weer voorstellen.

P_Iglet, Thies heeft mij ook een poosje gebeten. Hij kreeg met 4 mnd twee tanden. Ik ben een tijdje echt bang geweest om te voeden. Tot ik heel goed ging opletten wanneer hij ging bijten. Ik zat al met een natte pink klaar bij zijn mondhoek en dan kon ik hem heel snel, voordat hij ging bijten loskoppelen. Dat heb ik een week geloof ik gedaan en toen was het over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')