abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55038947
Je moet het echt heel bont maken om rachitits op te lopen hoor.

In nederland komt rachitis eigenlijk alleen voor bij kinderen van allochtone afkomst met een getinte huidskleur die eentonig bijvoeding krijgen en zelden buiten komen en vaak in huizen leven met weinig daglicht. En heel soms kindjes met een blanke huid die aan het begin van een hele slechte winter geboren worden en daarom de eerste maanden nauwelijks buiten komen.

Van een uurtje buitenlopen heb je zelfs met winterjas aan al meteen een voorraad voor 2-3 dagen.. En vitamine D sla je op dus de meeste kindjes die afgelopen zomer buiten regelmatig buiten geweest zijn hebben voldoende voorraad voor de komende winter.

Owlet, krijgt ronja niet gewoon margarine of roomboter op brood en evt een beetje yoghurt ofzo? Dan krijgt ze daardoor ook nog vitamine D binnen.
  dinsdag 4 december 2007 @ 21:23:23 #227
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55044498
Ik ben te vergeetachtig voor die vitamines. Ik vergeet ze gewoon altijd
Maar ik weet ook dat 't wel heel bont moet zijn wil er een tekort ontstaan. Wel vaker het verhaal gelezen dat p_iglet hier ook geeft. Ik voel me dus ook niet schuldig eigenlijk. Bij de vraag op het CB praatte ik daar altijd overheen, geloof ik.

(en nu krijgt hij fv en krijgt hij het dus alsnog binnen, ook geen zonde )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55044501
ja, dat krijgt ze wel inderdaad. Nou, een uurtje per 2-3 dagen lukt ons nog wel dus dan zitten we goed. Mooi, want als ik ergens slecht in ben is het wel het dagelijks geven van druppels
  woensdag 5 december 2007 @ 11:57:23 #229
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55054235
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:20 schreef Kersjes het volgende:

Met dank aan de wijkverpleegkundige op het CB die waarschuwde dat er nog altijd gevallen van rachitis voorkomen, uiteraard nadat ik ontkennend antwoorde op de vraag of Devin het nog krijgt
Mijn schoonmoeder was ook heel subtiel (toen ik zei dat ik wat slordig was met die vitamines "tja, vroeger was er ook meer Engelse ziekte (vergroeiingen van het skelet)" (ik zal maar geen smiley toevoegen hierbij)
Ik gooi nu altijd s ochtends de druppels in de afgekolfde melk voor het kdv. kan ik het niet vergeten. dus dan krijgt hij sowieso 4 dagen per week die vitamines binnen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:30:41 #230
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55121508
Mag ik even klagen?

Devin is ziek, eigenlijk voor het eerst. Een fikse verkoudheid met alles erop en eraan, en dus ook weinig tot geen eetlust. Urenlang huilen, nachtenlang huilen, en zelfs de borst biedt hem geen troost. Integendeel, zodra ik hem tevoorschijn haal gaat hij nog harder huilen en duwt hij hem weg. De enkele keer dat hij wel aanhapt drinkt hij hooguit 2 minuten, duwt hem weg en weigert door te drinken. Vanochtend ben ik met hem naar de HAP geweest en de arts was niet bezorgd, vochtgehalte bleek in orde. Met paracetamol op is hij vrolijk, maar wil hij ook niet drinken. Waarom kan ik hem niet troosten? Waarom weigert hij zo resoluut te drinken? Uit een fles gaat het niet veel beter, maar daar speelt hij dan nog mee, maar van mijn borsten en tepels moet hij dus echt niks hebben.
Baby's die niet lekker zijn willen extra drinken of sabbelen aan mama? I wish, intussen zit ik te kolven naast een schreeuwende, zieke borst-weigerende meneer Er komt bar weinig uit trouwens, mijn productie is echt slecht. En het feit dat hier al 3 nachten op rij gehuild i.p.v. geslapen wordt helpt ook niet echt mee.
.... met gevoel voor drama....
pi_55121589
Kersjes

Komt vast allemaal snel weer goed. Volgens mij heb je bij baby's net als bij volwassenen 2 categorieen.
De groep "ik wil niet eten als ik ziek ben". En de groep "Ik eet alleen maar meer als ik ziek ben"

Zelf ben ik groep 2, ik eet mezelf echt beter. Pepijn wisselt, hij drinkt dan vaak maar kort.. Maar de 2 minuten die hij dan drinkt zijn erg effectief. Is dat niet bij Devin ook zo?
Ze zijn ondertussen groot genoeg om in 2 minuten VEEEEEL melk binnen te krijgen.

Heeft de huisarts ook gekeken naar oorontsteking? Daardoor doet zuigen en slikken pijn.

Iig heel veel sterkte. Hopelijk knapt Devin snel weer op. En met je productie komt het vast goed die krikt Devin anders wel op door een paar dagen te gaan regelen.
pi_55121703
Och Kersjes, wat vervelend
Zit zijn neus verstopt waardoor hij benauwd wordt van drinken?
Je doet het prima, in die twee minuten drinken kan hij er al best veel uit halen en een paar keer twee minuten heeft al weer een vol buikje
Verder denk ik dat je je productie los moet zien van wat je kolft. Je kolfopbrengst is misschien laag nu, maar dat is niet zo gek met de stress en vermoeidheid. Maar dat wil nog helemaal niet zeggen dat je weinig melk produceert!
Beterschap!

Davinia, jouw schoonmoeder heeft geen gelijk Er zijn periodes geweest dat er meer engelse ziekte voor kwam maar die periodes vielen samen met eerst de oorlogsjaren waarin er slecht gegeten werd en daarna met een groeiend aantal immigrantenkinders. (donkere huid is niet afgestemd op het Nederlandse klimaat en kan dus minder makkelijk vit.D aanmaken).
Blanke kindjes die voldoende buiten komen en gezond eten hebben niet zo snel problemen met een tekort aan vit. D.
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:50:29 #233
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55121759
P_iglet, je vergeet de groep "ik eet altijd (te) veel, of ik nou ziek ben of niet", daar hoor ik dan weer bij
Dankjewel voor je bemoedigende woorden, je hebt gelijk.
  zaterdag 8 december 2007 @ 11:53:42 #234
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55121810
Geen advies, maar wel een sterkte.
Vervelend lijkt me, als je kind je borst wegduwt.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55122337
Ow kersjes wat ik me net nog bedacht
(terwijl Pepijn ALLES weer eens interssanter vond als drinken en in gewone houding na 2 slokken telkens losliet)

Misschien werkt het als je hem in andere houding probeert te voeden. Soms wil Pepijn ineens wel liggend of in rugby houding drinken terwijl normale houding drama's en wegduwen oplevert.
pi_55141940
Sorry dat ik hier zomaar kom binnen vallen zonder uberhaupt op iemand te reageren maar ik weet echt even niet wat ik moet doen

Ik geef borstvoeding aan Yana en dat ging de eerste dagen gewoon goed. Maar nu gaat het opeens niet meer. Ze pakt m'n tepel niet meer goed en ze laat meteen weer los. Hoe vaak ik het probeer maakt niet uit. Ze laat gewoon weer los, ook met tepelhoedje.., andere houding maakt ook niet uit.. En hoe vaker ik haar aanleg hoe stressiger ik raak en nu lukt het helemaal niet meer en ben ik gewoon geneigd om een fles te pakken.. maar dat wil ik ook weer niet. Ze ligt nu te brullen van de honger maar aan de borst wil ze dus niet Ik vind het zo vreselijk om te zien. Ik heb wel in haar mond gekeken enzo maar ik zie niets raars dus niets dat op spruw kan wijzen.. Bah, ik voel me er echt ellendig van

Sorry voor het warrige verhaal misschien maar ik moest het even van me afschrijven..
En misschien heeft een van jullie een idee wat ik kan doen want ik weet het gewoon ff niet meer
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 9 december 2007 @ 12:22:22 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55142294
Och Soepstengel, wat naar.
Ik herken dat gestress wel uit het begin.
Doet Yana haar mondje goed open? Je zou het voor kunnen doen, dat klinkt mss raar, maar ik deed dat ook. En wellicht helpt het als je voordat je haar aanlegt je tepels wat 'masseert'. Bij mij was dat wel prettig, dan had ik meer een 'bolletje' erop.

Meer weet ik zo even niet, maar de andere dames zullen vast nog meer tips hebben.
Sterkte hoor.
En hoe moeilijk ook, probeer te ontspannen..... Stress is niet fijn en werkt averechts.
  zondag 9 december 2007 @ 12:26:04 #238
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55142359
Is Yana verkouden? Het zou ook nog kunnen dat haar neusje verstopt zit. Dan zou je een babyneusspray kunnen (laten) halen.
pi_55142380
Bedankt voor je reactie Moonah

Ze doet haar mondje wel goed open volgens mij, maar dat van mijn tepels masseren ga ik eens proberen want volgens mijn kraamhulp heb ik inderdaad wel vlakke tepelhoven en was het moeilijk voor Yana om m'n tepels goed in haar mond te krijgen maar dat ging na een dag eigenlijk wel goed maar misschien als ik mijn tepels masseer dat het dan beter gaat..

Oh.. ze is niet verkouden denk ik.

Bah dat moederschap maakt me meer onzeker dan ik eerst dacht..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 9 december 2007 @ 12:30:27 #240
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55142440
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:27 schreef S_oepstengel het volgende:
Bah dat moederschap maakt me meer onzeker dan ik eerst dacht..
Geen paniek! Dat is écht heel normaal. Echt hoor!
En het gaat over. Maar daar heb je nu niets aan.
Ik hoop voor je dat het masseren helpt. Niets zo frustrerend als je kindje dat niet kan/wil drinken bij je.
  zondag 9 december 2007 @ 12:32:11 #241
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55142467
En nog iets, je zegt dat je vlakke tepelhoven hebt. Staan je borsten erg strak? Want dan is het extra moeilijk aanhappen. Je zou dan even de spanning eraf kunnen kolven.
pi_55142496
Ze staan niet erg strak.. denk ik. Oh ik denk vanalles maar ik weet niks.. zo voelt het tenminste
Maar bedankt voor je lieve reacties
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 9 december 2007 @ 12:53:40 #243
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55142863
Ik bedacht net nog iets. Heb je een goede toeschietreflex? Als die even op zich laat wachten kan het natuurlijk zijn dat Yana ongeduldig wordt en loslaat. Wellicht is het dan een idee om even te kolven en haar aan te leggen als de melk stroomt. Of je kunt bij de huisarts een recept voor een oxitocineneusspray vragen waardoor je TSR sneller is.
pi_55142948
Ik zal eens kijken of eerst een beetje kolven werkt en anders ga ik zeker naar de huisarts voor die neusspray bedankt voor de tip

Ze is nu uitgeput van het huilen in slaap gevallen.. Straks maar eens kijken of jouw tips werken Moonah
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 9 december 2007 @ 13:19:08 #245
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55143425
S_oepstengel, ik hoop dat je wat kan met de door Moonah gegeven tips en dat Yana binnen de kortste keren weer lekker bij je zal drinken. Succes!

Devin heeft vanochtend rond 11 uur EINDELIJK voor het eerst sinds veel te lang weer bij me gedronken. Weliswaar maar een borst, maar echt een paar minuten lang en erg gulzig. Hij kan het dus wel!
pi_55143834
Soepstengel je kan een vrijwilliger van de VBN of LLL bellen, websites staan in de openingspost.
Beide zijn vast ook wel op zondag te bereiken.
Die hebben VEEEEEL verstand van borstvoeding en kunnen je telefonisch vaak ook goed helpen.
  zondag 9 december 2007 @ 14:29:55 #247
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55145167
S_oepstengel, wat ik eergister nog uitvond, als je haar aanlegt (of iig vlak in de buurt van je borst houdt) en een rustig liedje zingt, word je zelf rustiger, want tja, rustig liedje, en yana wordt rustiger, want jouw stem werkt troostend. dan begin je ook al relaxter aan de voeding.

vraagje voor de mensen die in rugby-houding voeden: gebruiken jullie altijd kussens erbij? ik heb nu een aantal dagenin rugby-houding gevoed ivm borstontsteking, maar zonder een heel arsenaal aan kussens gaat het echt naar! hints en tips zijn welkom!
die bo zat trouwens aan de buitenkant, kan het komen doordat ik regelmatig liggend voed, en dan kanaaltjes afknel? of is het echt combi gevoelig zijn voor bo (voor een voeding zit ik vol harde plekken) en snotterverkouden?
  zondag 9 december 2007 @ 14:40:28 #248
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55145430
Een voeding in rugby-houding zonder kussens (met toekijkende kat )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55145463
Ik heb eerst een beetje gekolfd en toen weer aangelegd en ze hapte eerst wel goed aan naar mijn idee maar ze liet weer heel snel los. Maar na een paar minuten een beetje aanklooien dronk ze wel goed Voel me nu dus weer wat zekerder en hopelijk blijft het nu goed gaan.
Heeeeeel erg bedankt dus voor de tips
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zondag 9 december 2007 @ 14:45:06 #250
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55145575
ET, jeetje wat een kleintje! Hoe oud was hij/zij??
Maar hangt hij/zij dan niet ontzettend aan je tepel?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')