ad.nlquote:Drie keer is scheepsrecht, hoopt Nderim Nedzipi
Door HANS WESTERVOORDE
UTRECHT - Bij FC Utrecht is deze week de 23-jarige Macedoniër Nderim Nedzipi op proef.
De linkermiddenvelder hoopt dat hij in Nederland een contract kan verdienen.
,,Ja, ik wil heel graag,’’ aldus Nedzipi. ,,Ik heb zondag de wedstrijd FC Utrecht - SC Heerenveen gezien en ik vond het fantastisch. Het stadion, het publiek, het voetbal... ik heb ervan genoten. Het zou heel mooi zijn als ik hier mag voetballen.’’
Nedzipi speelt momenteel voor Rabotnicki Kometal, de landskampioen van Macedonië. Hij is aanvoerder van het team dat ook dit seizoen de koppositie in handen heeft, met een straatlengte voorsprong op de concurrentie. Momenteel is het winterstop in de Macedonische competitie.
De linkspoot draait er niet omheen: het Nederlandse voetbal heeft in zijn land een geweldige reputatie. ,,Ook daarom wil ik graag hier spelen. Het spelpeil is veel hoger dan bij ons. Daar kan ik veel van leren.’’
Tot twee keer toe heeft Nedzipi het al in het buitenland geprobeerd: in Duitsland bij Hertha Berlin en VFL Wolfsburg. ,,Maar dat pakte niet zo goed uit. Toen ben ik teruggegaan naar Rabotnicki. Ik hoop dat het de derde keer wel lukt, hier.’’
In Duitsland hoorde Nedzipi al goede verhalen over Nederland, van zijn trainers daar: Huub Stevens en Eric Gerets.
Bij FC Utrecht wordt Nedzipi gezien als een interessante speler. De Utrechters zijn mede op zoek naar versterking van het middenveld. ,,Je praat wel over iemand die dit jaar drie ronden UEFA-cup heeft gespeeld. Ze zijn uitgeschakeld door Bolton Wanderers, dankzij twee doelpunten van Nicolas Anelka,’’ weet technisch directeur Piet Buter van FC Utrecht.
Nedzipi trainde gisterochtend voor het eerst mee met de hoofdmacht van FC Utrecht. En speelde een partijtje mee onder het toeziend oog van trainer Willem van Hanegem.
De Macedoniër maakte ook kennis met de humor van Van Hanegem. Na een tik greep Nedzipi naar zijn voet. ,,Daar gaat onze aanwinst,’’ meldde Van Hanegem.
Nepzipi: ,,Van Hanegem is legendarisch, ook bij ons. Ikzelf heb hem niet zien spelen, daar ben ik te jong voor. Nee, ik heb het van mijn vader. Die was een groot bewonderaar.’’
In Macedonië wordt de competitie hervat op 2 maart. Rabotnicki speelt dan tegen Skendija 79. Nepzipi hoopt dat hij dan al in Utrecht speelt.
*kuch kuch* Die grensrechter stand aan de rand van de 'zestien', dus Willem raakte dan een beetje uit eeeeeeh koers als hij op weg was naar Pinoquote:Op een gegeven moment vond ik mezelf terug in het veld. Dat mag niet en dat snap ik. Ik was aanstekers aan het oprapen. Die zag ik liggen toen ik op weg was naar reserve Rossini om hem te zeggen dat hij moest invallen als die penalty erin geschoten zou worden. Wat een onzin om daar ophef over te maken.
Kan niet wachten op je jaarlijkse negatieve reacties achteraf.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:31 schreef DarkShine het volgende:
Tot zaterdag.
DarkShine is toch heel redelijk altijd? Ik blijf toch wel de ergste zeikerd mag ik hopen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:48 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Kan niet wachten op je jaarlijkse negatieve reacties achteraf.
Waarom worden er vanuit dat vak eigenlijk aanstekers op het veld gegooid?quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:30 schreef Eilanden het volgende:
[..]
*kuch kuch* Die grensrechter stand aan de rand van de 'zestien', dus Willem raakte dan een beetje uit eeeeeeh koers als hij op weg was naar Pino
Laat ik het zo zeggen, jij en Darkshine zijn altijd vrij voorspelbaar rond wedstrijden van Utrecht tegen Heerenveen/Roda.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:49 schreef SCH het volgende:
[..]
DarkShine is toch heel redelijk altijd? Ik blijf toch wel de ergste zeikerd mag ik hopen?
Om de keeper of een speler van de tegenpartij te raken..quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom worden er vanuit dat vak eigenlijk aanstekers op het veld gegooid?
Friezen is met een zquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:05 schreef thaduck het volgende:
[..]
Om de keeper of een speler van de tegenpartij te raken..
Je moet die Friesen ook alles uitleggen
quote:Overigens heb ik Foppe nog ff gesproken voor de wedstrijd van de week, mooie man!
Gelukkig maar, somige zekerheden moeter er blijven. Maar ik moet zeggen: het is ook echt altijd wel wat met Utrecht maar ik wind me er ook iets meer over op omdat ik hier woon en niet weg kan vluchten.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:04 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, jij en Darkshine zijn altijd vrij voorspelbaar rond wedstrijden van Utrecht tegen Heerenveen/Roda.
Omdat de grensrechter een verwoed kettingroker is en graag een sigaretje wilde opsteken. Die domoor had alleen geen vuur meegenomen naar het veld. Het Utrechtse publiek, behulpzaam als altijdquote:Op woensdag 16 januari 2008 10:50 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom worden er vanuit dat vak eigenlijk aanstekers op het veld gegooid?
Kijk, ze vallen best mee. Die mensen op de Utrecht-tribune die steeds hun middelvinger naar me opstaken bedoelden natuurlijk dat ze met me naar bed wilden of een kopje koffie wilden drinkenquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:10 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Omdat de grensrechter een verwoed kettingroker is en graag een sigaretje wilde opsteken. Die domoor had alleen geen vuur meegenomen naar het veld. Het Utrechtse publiek, behulpzaam als altijd, boed daarop massaal hun aanstekers aan. Omdat je als toeschouwer bij het betreden van het veld een stadionverbod krijgt, werden de aanstekers hem toegeworpen.
Het moet het kopje koffie geweest zijnquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Kijk, ze vallen best mee. Die mensen op de Utrecht-tribune die steeds hun middelvinger naar me opstaken bedoelden natuurlijk dat ze met me naar bed wilden of een kopje koffie wilden drinken![]()
Ik moet ook niet zo snel oordelen.
Hoeveel bekers staan er bij jullie in de prijzenkast ?quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:12 schreef SCH het volgende:
Tegen wie moeten jullie eigenlijk in de beker?
Ach bedankt, ik leer de utrechtse gebarentaal steeds beter kennen. Wat betekent het als ze met een vinger over hun keel gaan?quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:15 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Het moet het kopje koffie geweest zijnen met het opsteken van één vinger bedoelden ze natuurlijk maximaal één kopje .. teveel koffie is natuurlijk ook niet goed
quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:17 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hoeveel bekers staan er bij jullie in de prijzenkast ?
Geen. Ik heb genoten van Roda 4-2 Heerenveen in 97.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:17 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Hoeveel bekers staan er bij jullie in de prijzenkast ?
Dat de koffie niet gloeiend heet moet zijn om de keel niet te verbranden...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ach bedankt, ik leer de utrechtse gebarentaal steeds beter kennen. Wat betekent het als ze met een vinger over hun keel gaan?
Doe mij dat miljoen anders...quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:08 schreef PBateman1978 het volgende:
Kevin Vandenbergh zit morgen niet eens bij de selectie, miskoop van jewelste dus geweest.
Bedankt nog Foeke !
Laat Sparta hem maar kopenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:08 schreef PBateman1978 het volgende:
Kevin Vandenbergh zit morgen niet eens bij de selectie, miskoop van jewelste dus geweest.
Bedankt nog Foeke !
quote:Op donderdag 17 januari 2008 15:17 schreef Kos_met_de_snor het volgende:
ik hoop dat Darkshine zondagochtend nog bozer/gefrustreerden kan reageren op Utrecht dan SCH de afgelopen week heeft gedaan. Dat is alleen maar positief
http://teletekst.nos.nl/?818-01quote:Op vrijdag 18 januari 2008 17:47 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Ik ga niet eens mee naar Utrecht. Belachelijk beleid voor uitpubliek daar.
Supportershome.quote:
Die kunnen hem niet betalen, hij verdient 425.000 euro per jaar.quote:
Richting kerkrade is het niet veel anders!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:07 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Supportershome.
Of via internet, kijk hoe dan ook de hele match. Laat me iig niet als veevervoer behandelen.
Verplichte combi zonder maatwerk omdat men in Utrecht jaarlijks weer iets verzint is iets anders dan vrij vervoer.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:31 schreef Druppel het volgende:
[..]
Richting kerkrade is het niet veel anders!
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:17 schreef DarkShine het volgende:
Onverdient maar toch congrats.
Utreg besliste het inderdaad in zes minuten en Roda speelde best aardig, maar speelde het verre van slim uit vond ikquote:
Zes minuten met twee persoonlijke fouten en een enorm zware penalty.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:54 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Utreg besliste het inderdaad in zes minuten en Roda speelde best aardig, maar speelde het verre van slim uit vond ik
Enorm zwaar vind ik ook overdreven ... hij blokt die bal gewoon met zijn arm, al dan niet expres. Enne Darkshine... fouten maken hoort ook bij voetbal en Utrecht profiteerde daar gewoon goed vanquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:39 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Zes minuten met twee persoonlijke fouten en een enorm zware penalty.
Die bal raakt half zijn bovenlichaam... Enorm zwaar gegeven dus (wat ook de pro-Utrecht commentator op Tele2 met me eens wasquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:54 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Enorm zwaar vind ik ook overdreven ... hij blokt die bal gewoon met zijn arm, al dan niet expres. Enne Darkshine...
Feit.quote:fouten maken hoort ook bij voetbal en Utrecht profiteerde daar gewoon goed van
83 minuten een muur optrekken?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:59 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Die bal raakt half zijn bovenlichaam... Enorm zwaar gegeven dus (wat ook de pro-Utrecht commentator op Tele2 met me eens was).
Los daarvan hebben we in de 83 minuten dat jullie een muur optrokken genoeg kansen gehad maar niet benut.
[..]
Feit.
Was het ook, maar drie belangrijke punten zijn binnen!quote:Op zondag 20 januari 2008 00:03 schreef SCH het volgende:
Goede uitslag voor ons! Beetje geflatteerd gezien de samenvatting.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |