thanks!quote:
dat hoop ik wel jaquote:Op zondag 11 november 2007 17:26 schreef Tezz het volgende:
En dat stimuleert hem vast ook nog om meer filmpjes te maken!
zo beter?quote:Op zondag 11 november 2007 17:35 schreef Bluezz het volgende:
Ik denk dat je de OP iets duidelijker moet maken.
Van welk filmpje is bijv. het eerste recept?
thanksquote:Verder een goed idee
geen idee, die stonden er niet bij volgens mij....quote:Op zondag 11 november 2007 19:56 schreef Bluezz het volgende:
Ja, je gaat over je tong, tong
Maarruh, wat zijn de recepten van de 1e 2 filmpjes gebleven?
ik kan hem nergens vindenquote:Op zondag 11 november 2007 23:25 schreef Tristessa het volgende:
Er is ook nog 1 waarin chocolademousse wordt gemaakt. Die heb ik zelf ook al twee keer gemaakt, vet lekker.
thanks!quote:Op zondag 11 november 2007 23:37 schreef Trusten het volgende:
http://nl.youtube.com/user/OverDeTong
daar staan ze allemaal
nee johquote:Op zondag 11 november 2007 23:45 schreef Kos het volgende:
Eigenlijk is chili con carne bijna hetzelfde als bolognese saus?
graag gedaanquote:Op maandag 12 november 2007 10:11 schreef OverDeTong het volgende:
Bedankt, Muck!
Binnenkort komt er een grote pan Paella bij
ROFL rik, dat ik jou hier tegenkom!! (hier dirk, uit de sweelinck jewéét, ik laat mn achternaam ff achterwege, privacy he)quote:Op maandag 12 november 2007 10:11 schreef OverDeTong het volgende:
Bedankt, Muck!
Binnenkort komt er een grote pan Paella bij
Purist steekt haar vingertje op: chili con carne is pittig stoofvlees, de bonen horen er officieel niet inquote:Op zondag 11 november 2007 23:46 schreef Muck het volgende:
[..]
nee joh
chili con carne is een bonengerecht met vlees
bolognesesaus is een saus met gehakt voor bijvoorbeeld over je pasta
weer wat geleerdquote:Op woensdag 14 november 2007 21:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Purist steekt haar vingertje op: chili con carne is pittig stoofvlees, de bonen horen er officieel niet in
dat zekerquote:Leuk jongens, die filmpjes!
Dat komt omdat ik daar geen tijd voor heb.. Heb het erg druk met school en besteed mijn vrije tijd liever aan bier drinken. En ik ben Rik, niet Martijn.. Ik ben degene die altijd alles bewerkt en op FOK zet. Ik kan niet echt meepraten met dit kookgebeuren hier.. En Martijn (de kok) heeft al helemaal geen tijd voor het posten op fora.quote:Op zondag 25 november 2007 13:02 schreef Bluezz het volgende:
Hoi, het zag er goed uit, en waren jullie een beetje melig?
Oh en even over je oorspronkelijke keuze voor Tilapia of Pangasius ; probeer het filmpje van de keuringsdienst van waarde eens even terug te kijken over Panga
Blijft ook nog even mijn vraag staan :
Waarom post je niet wat vaker mee hier, ipv alleen maar je filmpjes te dumpen?
Een forum is voor discussies, als je daar niet aan wenst mee te doen kan je die filmpjes beter ergens ander dumpen.quote:Op zondag 25 november 2007 13:25 schreef OverDeTong het volgende:
Dat komt omdat ik daar geen tijd voor heb.. Heb het erg druk met school en besteed mijn vrije tijd liever aan bier drinken. En ik ben Rik, niet Martijn.. Ik ben degene die altijd alles bewerkt en op FOK zet. Ik kan niet echt meepraten met dit kookgebeuren hier.. En Martijn (de kok) heeft al helemaal geen tijd voor het posten op fora.
Uhh, okquote:Op zondag 25 november 2007 20:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Een forum is voor discussies, als je daar niet aan wenst mee te doen kan je die filmpjes beter ergens ander dumpen.
golfer, deze serie is in overleg met overdetong gemaakt.quote:Op zondag 25 november 2007 20:35 schreef golfer het volgende:
[..]
Een forum is voor discussies, als je daar niet aan wenst mee te doen kan je die filmpjes beter ergens ander dumpen.
geinig zegquote:Op zaterdag 8 december 2007 16:01 schreef OverDeTong het volgende:
Maandag 3 december kwam er een cameraploeg van Omroep Brabant met Pim Haaksman (de Culinaire Beterweter) bij ons langs. We hebben de hele dag gefilmd en als het goed is wordt het echt een hele leuke aflevering.
In februari zal het worden uitgezonden dus. Ik zal nog ff laten weten wanneer precies.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:40 schreef OverDeTong het volgende:
fixed
Oh!!! Ik ben grote fan van Pim! (tja ben een Brabo he). Ik ben echt benieuwd naar de uitzending....quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:01 schreef OverDeTong het volgende:
Maandag 3 december kwam er een cameraploeg van Omroep Brabant met Pim Haaksman (de Culinaire Beterweter) bij ons langs. We hebben de hele dag gefilmd en als het goed is wordt het echt een hele leuke aflevering.
In februari zal het worden uitgezonden dus. Ik zal nog ff laten weten wanneer precies.
volledig mee eens.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:25 schreef ColdFeet het volgende:
IDD geen succes. Dat ligt overigens niet aan de nieuwe presentator. Maar de cameraman verdient een schop onder zijn hol. Slechte standpunten, stom commentaar....
Verder: vleestomaten op een hamburger? Ieuw, en gehakt zou ik ook niet rauw eten daar het meestal gemaakt van slachtafval is.
Maargoed, eerlijkgezegd was ik vooral teleurgesteld door het simpele gerecht. Doe maar wat, studentenhuis-stijl. Hamburgers kon ik al maken voordat ik kon koken, zeg maar. Jullie kunnen beter!
Is dat online te zien dan eigenlijk??quote:Op zaterdag 8 december 2007 16:01 schreef OverDeTong het volgende:
[ afbeelding ]
Hebben we ook al gedaan.. http://www.youtube.com/watch?v=A9By7UccQkQquote:Op zondag 6 januari 2008 13:11 schreef honda1990 het volgende:
Idd de hamburgers vond ik ook niet echt geslaagd, het commentaar was mateloos irritant. Voorderest idd een te simpel gerecht. De chocomouse vond ik wel goed eigenlijk en ook een leuk gerecht, misschien is het ook leuk om bijv. zelf pasta te maken dit is simpel maar niet veel mensen doen dit (geloof ik)
quote:Op zondag 6 januari 2008 13:34 schreef OverDeTong het volgende:
[..]
Hebben we ook al gedaan.. http://www.youtube.com/watch?v=A9By7UccQkQ
Misschien sta je idd wel open voor kritiek maar lijkt het op fok soms dat je geen kritiek aan wilt nemen, dan kan je misschien beter vragen wat diegene dan precies bedoelt of of diegene wat suggiesties kan geven, maarja ieder zn manier hequote:Op zondag 6 januari 2008 18:49 schreef OverDeTong het volgende:
Ik sta open voor kritiek.. Maar sommige mensen begrijpen niet dat ze wat duidelijker moeten zijn als ze kritiek hebben..
Misschien ben ik dom.. maar.. waarom bestaat spaghetti bolognese niet? Of bedoel je dat ik eigenlijk: Spaghetti a la Bolognese moet zeggen?
Bolognese is een streekproduct (net als bijna elk Italiaans gerecht, daarom kan je eigenlijk niet over Italiaans eten spreken maargoed..) als je je zeg maar niet aan dat recept houd dan klopt het niet meer zegmaar. Het is net zoiets als dat je zegt ik eet een frietje pinda maar dan ipv friet gebruik ik gebakken aardappels. En zoals ik zei [/puristmode on] snapje....trouwens diequote:Op zondag 6 januari 2008 21:55 schreef OverDeTong het volgende:
Ok, HondaDan begrijp ik nog steeds niet waarom Spaghetti Bolognese niet bestaat..
Ik vind het namelijk gebruikelijk dat je bijvoorbeeld ketchup of mayo bij je frietjes eet.. De Belgen eten ook vaak cocktail-saus bij de friet. Een frietje met cocktail-saus bestaat dus niet?
Zou je dit recept kunnen PM'en?quote:Op maandag 7 januari 2008 01:50 schreef SiGNe het volgende:
Ach, we eten in Nederland ook Babi Pangang, probeer het eens in indonesië, daar smaakt het totaal anders.
En ook de Nederlands Chinese keuken verschilt totaal van de Chinees Chinese keuken.
Sterker nog, in élk land smaakt Chinees eten weer net even anders.
Ik heb toevallig vandaag nog spaghetti "Bolognese" gegeten volgens een recept dat ik van mijn oude buurvrouw heb gekregen, zij kwam uit Sardinië.
Het recept dat ik heb is eigenlijk een gewone tomatensaus, (ansjovis, ui, gehakt, tomaat, knoflook, peper, zout en peterselie (in die volgorde))
Maar volgens mij noemen we tegenwoordig elke tomatensaus voor spaghetti "Bolognese" dus dan zit ik sowieso nog goed.
Het officiële recept is inderdaad anders, met wortel en bleekselderij geloof ik.
Willen de nieuwe eigenaren niet dat je met de naam verder gaat?quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:54 schreef OverDeTong het volgende:
Hallo allemaal!
Dit is ons laatste filmpje wat wij maken onder de naam 'OverDeTong'. De kookstudio van mijn ouders is verhuurd en de naam is ook verkocht. Ik heb al nagedacht voor een nieuwe naam en daarbij heb ik ook al een .nl domein gerigistreerd. We zullen nog steeds filmpjes blijven maken, dus over een tijdje zijn we terug met een (echte) website en leukere filmpjes.
Maar nu eerst ons laatste filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=y2e6F37bNLA
Kipkerrie salade. Gewoon.. Lekker.
Groetjes Rik.
(Ik wil iedereen bedanken die naar onze filmpjes heeft gekeken en feedback heeft gegeven). We hebben nu 18.000 views. Iets om toch trots op te zijn al zeg ik het zelf.
(de filmpjes die nu op YouTube staan mogen blijven staan.. we mogen simpelweg geen nieuwe filmpjes meer maken.)
Het volgende filmpje dus onder een andere naam en in een andere keuken (en die keuken zal niet zo mooi zijn als die we hadden.)
De nieuwe eigenaren willen dit niet. Vandaar. Het is jammer. Maar we hebben nu wel al een aantal nieuwe ideeën voor de nieuwe filmpjes. Volgende week zullen we waarschijnlijk ons eerste filmpje opnemen.quote:Op woensdag 23 januari 2008 15:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Willen de nieuwe eigenaren niet dat je met de naam verder gaat?
Ik zou juist zeggen dat het voor hun juist een goede reclame is, je kan zien wat er gemaakt wordt, je kan zien waar je kan koken en de apparatuur zien..
De mensen die de filmpjes bekeken hebben kennen de naam bijvoorbeeld allemaal al..
Of wil je het zelf niet?
Hoe dan ook zijn het leuke filmpjes en het gaat ook eigenlijk helemaal niet over het naampje maar over koken..
had je dat niet effe aan kunnen kondigen, dan hadden wij ze ook op kunnen slaanquote:Op donderdag 31 januari 2008 19:23 schreef OverDeTong het volgende:
De filmpjes heb ik zojuist allemaal verwijderd
quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:23 schreef OverDeTong het volgende:
De filmpjes heb ik zojuist allemaal verwijderd.. Dat deed pijn.
Gelukkig heb ik alles nog op mijn PC. Maar deze filmpjes zal ik denk ik niet meer gaan uploaden..
quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:54 schreef OverDeTong het volgende:
(de filmpjes die nu op YouTube staan mogen blijven staan.. we mogen simpelweg geen nieuwe filmpjes meer maken.)
Lekker dan.quote:Op donderdag 31 januari 2008 19:23 schreef OverDeTong het volgende:
De filmpjes heb ik zojuist allemaal verwijderd.. Dat deed pijn.
Gelukkig heb ik alles nog op mijn PC. Maar deze filmpjes zal ik denk ik niet meer gaan uploaden..
wat lienelien zegt dus....quote:
Hij heeft ze verwijderd, dus zie ik weinig bestaansrecht meer voor dit topicquote:Op donderdag 31 januari 2008 22:08 schreef Muck het volgende:
[..]
wat lienelien zegt dus....
de filmpjes op youtube mochten toch blijven staan?
Mogen ze zelf beslissen natuurlijk.quote:Op vrijdag 1 februari 2008 00:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Hij heeft ze verwijderd, dus zie ik weinig bestaansrecht meer voor dit topic
Als ie onder z'n nieuwe naam weer nieuwe filmpjes gaat maken kan er toch een nieuw topic gemaakt worden?
laten we in elk geval het antwoord van overdetong zelf afwachtenquote:Op vrijdag 1 februari 2008 01:54 schreef SiGNe het volgende:
Als de recepten in dit topic overgenomen worden zie ik er verder ook geen probleem in, hebben ze in elk geval een frisse start zonder geblaat als dit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |