quote:Op zondag 11 november 2007 03:12 schreef poepeneesje het volgende:
Die smoes wordt wel vaker gebruikt, ook hier in Nijmegen...
Wuhahahahah... Geweigerd wegens godslastering.quote:Op zondag 11 november 2007 11:38 schreef Borkydude het volgende:
Ik ben wel eens geweigerd omdat ik met "Jezus" reageerde toen ik de entreeprijs hoorde, de speknek bleek christenhond te zijn
in wat voor kk gat woon je?quote:Op zondag 11 november 2007 10:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
bij ons in de kroeg kwamen er op voorhand al geen negerts, als die wel kwamen mochten ze gewoon naar binnen maar werden binnen zo vies aangekeken dat ze binnen 5 minuten alsnog buiten stonden... vrijwillig... dat werkte veel beter...
Ten 1e: Als hij de 1e keer als werd geweigerd met zijn gymschoenen, waarom trekt hij die knakker ze dan nog eens voor de 2e keer aan?quote:Op zondag 11 november 2007 03:07 schreef Kluupkluup het volgende:
En die werd vanavond voor de 2e keer binnen korte tijd geweigerd onder het mom 'sportschoenen niet toegestaan'.
Hij was volledig overstuur.
Die uitsmijter moet beseffen wat voor een impact dit heeft gehad op die jongen.
Uit de OP:quote:Op zondag 11 november 2007 03:47 schreef OllieA het volgende:
[..]
Wat ik daarmee bedoel is dat je hem had moeten aanspreken, ipv hem twee euro te geven. Je hebt die kuttent 6 jaar bezocht en betaald. Je loopt erbij weg en geeft de uitsmijter twee euro om een punt te maken.
Zou je niet beter het punt gewoon maken: het zeggen?
Naar mijn idee heeft het ook helemaal geen zin om een uitsmijter te vertellen wat je ervan vindt. Het zal hem niks kunnen schelen en hij is niet anders gewend.quote:Op zondag 11 november 2007 03:07 schreef Kluupkluup het volgende:
Ik heb nog verhaal gehaald bij de uitsmijter maar hij wilde er verder niet op ingaan.
quote:Op zondag 11 november 2007 03:48 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het weigeren van negers, homo's of vergelijkbare gevallen zegt niet zoveel over het wel of niet zijn van een rascist zolang je de reden van het weigeren niet weet.
rare definitie van racistquote:Op zondag 11 november 2007 13:40 schreef Dodecahedron het volgende:
Blanken komen er wel in met sportschoenen, zwarten nie -> Hij selecteert op ras -> racist.
Ja, en Johan Cruijf was geen voetballer, maar gewoon iemand die graag tegen een balletje trapt.quote:Op zondag 11 november 2007 13:45 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
rare definitie van racist
als de reden was dat hij zwarten minderwaardig vindt dan is hij racist.. maar waarschijnlijk was het gebaseerd op een risicoanalyse, en die valt voor zwarten en moslims nogal slecht uit.. helaas voor de uitzonderingen die geen problemen zoeken..
Dat is ook racisme. Racisme betekent onderscheid maken dmv ras. Niet meer, niet minder. Bovendien is dit geen kwestie van definities. Jouw opgepoetste verhaal over racisme is ook racisme. Het zijn precies dit soort verhaaltjes waarom we anti-discriminatie wetgeving hebben. Ouwe.quote:Op zondag 11 november 2007 13:45 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
als de reden was dat hij zwarten minderwaardig vindt dan is hij racist.. maar waarschijnlijk was het gebaseerd op een risicoanalyse, en die valt voor zwarten en moslims nogal slecht uit.. helaas voor de uitzonderingen die geen problemen zoeken..
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=racismequote:Op zondag 11 november 2007 14:02 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Dat is ook racisme. Racisme betekent onderscheid maken dmv ras. Niet meer, niet minder. Bovendien is dit geen kwestie van definities. Jouw opgepoetste verhaal over racisme is ook racisme. Het zijn precies dit soort verhaaltjes waarom we anti-discriminatie wetgeving hebben. Ouwe.
Een volledigere Van Dalequote:Op zondag 11 november 2007 14:04 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=racisme
lijkt me duidelijk
die definitie die jij geeft staat bekend onder de noemer 'rassendiscriminatie', bij racisme draait het om een waardeoordeel ten opzichte van ras. En of daar in dit geval sprake van was blijft gokken.quote:Op zondag 11 november 2007 14:19 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Een volledigere Van Dale
racisme
ra·cis·me
/rasIsm«/, /rAsIsm«/
het
1
·
opvatting dat het ene ras superieur is aan het andere en, daaruit voortvloeiend, dat ten aanzien van het ene ras andere maatstaven kunnen (mogen) worden aangelegd dan ten aanzien van het andere
synoniem: rassenwaan
2
·
discriminatie op grond van het ras
3
·
(metonymisch) uiting van rassenwaan
Ok? Ok.
Nu, ik dacht dat ik vrij duidelijk was dat dit geen discussie is over definities.
LOL, "risicoanalyse".quote:Op zondag 11 november 2007 13:45 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
daar zal die het zelf wel naar hebben gemaakt dan.quote:Op zondag 11 november 2007 15:38 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
LOL, "risicoanalyse".
Ben benieuwd of jij het nog steeds het schouderophalend "risicoanalyse" noemt als je zelf getroffen wordt door zoiets.
Blijf je nou over die definitie zeiken? In elk geval, racisme of 'risicoanalyse', maak je een onderscheid op ras, dat ongeoorloofd is. Een risicoanalyse houdt in dat je mensen niet als mens behandeld, maar als een prototype met bepaalde eigenschappen. Bovendien, wat bedoel je met waardeoordel? Is een andere waarde toekennen aan mensen van een bepaald ras in jouw zgn. risicoanalyse geen waardeoordeel?quote:Op zondag 11 november 2007 14:30 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
die definitie die jij geeft staat bekend onder de noemer 'rassendiscriminatie', bij racisme draait het om een waardeoordeel ten opzichte van ras. En of daar in dit geval sprake van was blijft gokken.
hier staat het wat uitgebreider http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme
oh zovaak, in ghana mocht ik bepaalde kerken niet in want daar wilden ze geen buitelanders.. in tunesië mocht ik verschillende moskeeen niet in, want daar mochten alleen gelovigen inquote:Op zondag 11 november 2007 15:38 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
LOL, "risicoanalyse".
Ben benieuwd of jij het nog steeds het schouderophalend "risicoanalyse" noemt als je zelf getroffen wordt door zoiets.
Het blijft al met al racisme, ook als het op grond is van grove statistiek.
zolang jij het niet snapt, leg ik het uitquote:Op zondag 11 november 2007 16:28 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Blijf je nou over die definitie zeiken?
Wat is ongeoorloofd? wie bepaald dat?quote:In elk geval, racisme of 'risicoanalyse', maak je een onderscheid op ras, dat ongeoorloofd is.
klopt, zo werkt de maatschappijquote:Een risicoanalyse houdt in dat je mensen niet als mens behandeld, maar als een prototype met bepaalde eigenschappen.
nee, een waardeoordeel is dat je mensen beter/slechter vind omdat ze onderdeel van een ras zijn, bij een risicoanalyse kijk je naar statistieken. Stel: het toelaten van een antilliaan heeft een 8x zo hoog risico op steek/vechtpartijen of ongewenste intimiteiten. Dan kan het verstandig zijn antillianen te weigeren. Maar hoe weet een uitsmijter of het een antilliaan is? hij kan moeilijk om een paspoort vragen, dus de enige manier is om te kijken naar kleding, huidskleur of gedrag. Het verschil tussen risicoanalyse en racisme is dus de achterliggende reden van het weigeren, het minderwaardig achten van ras, of het gebruiken van ras als manier om risicogroepen eruit te pikkenquote:Bovendien, wat bedoel je met waardeoordel? Is een andere waarde toekennen aan mensen van een bepaald ras in jouw zgn. risicoanalyse geen waardeoordeel?
Waarom? zint de inhoud je niet?quote:En flikker alsjeblieft een eind op met je vandale en wikipedia hyperlinks..
Zolang ik het niet snap, lollerofllmaokopter. Gast, ga je middelbare school-brugklasinzichten aan je mama vertellen.quote:Op zondag 11 november 2007 16:35 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
zolang jij het niet snapt, leg ik het uit
[..]
Wat is ongeoorloofd? wie bepaald dat?
[..]
klopt, zo werkt de maatschappij
[..]
nee, een waardeoordeel is dat je mensen beter/slechter vind omdat ze onderdeel van een ras zijn, bij een risicoanalyse kijk je naar statistieken. Stel: het toelaten van een antilliaan heeft een 8x zo hoog risico op steek/vechtpartijen of ongewenste intimiteiten. Dan kan het verstandig zijn antillianen te weigeren. Maar hoe weet een uitsmijter of het een antilliaan is? hij kan moeilijk om paspoort vragen, dus de enige manier is om te kijken naar kleding, huidskleur of gedrag. Het verschil tussen risicoanalyse en racisme is dus de achterliggende reden van het weigeren, het minderwaardig achten van ras, of het gebruiken van ras als manier om risicogroepen eruit te pikken
[..]
Waarom? zint de inhoud je niet?
quote:Op zondag 11 november 2007 13:40 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Blanken komen er wel in met sportschoenen, zwarten nie -> Hij selecteert op ras -> racist.
jij moet nog veel lerenquote:Op zondag 11 november 2007 16:37 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Zolang ik het niet snap, lollerofllmaokopter. Gast, ga je middelbare school-brugklasinzichten aan je mama vertellen.
Klopt, maar niet van jou.quote:Op zondag 11 november 2007 16:43 schreef Schepseltje het volgende:
jij moet nog veel leren
quote:Zuiver theoretisch racisme geeft geen kwalitatief waardeoordeel over de verschillende mensenrassen. Het erkent hooguit de verschillen, zonder daar een waardeoordeel over te geven.
Gevederde vriend, doet mij denken aan Donald Duck. En die liep altijd rond zonder broek.quote:Op zondag 11 november 2007 16:38 schreef Zwansen het volgende:
'Donkere vriend' doet me eerder denken aan een andere naam voor een baco ofzo. "Barman, doet u mij nog zo'n donkere vriend a.u.b.!"
Welke rechten? heb je het recht om een discotheek te bezoeken? Dacht het niet, het eigendomsrecht van de eigenaar heeft voorrang. En inderdaad, je ontneemt onschuldige mensen de gunst om naar binnen te gaan, simpelweg omdat een uitsmijter van tevoren niet kan zien wie voor problemen gaan zorgen, dus neemt hij beslissingen op basis van eerdere ervaringen.quote:Op zondag 11 november 2007 16:46 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
[..]
Klopt, maar niet van jou.
Risicoanalyse is ongeoorloofd, omdat je dan onderscheid maakt op ras. Een onderscheid maken op ras, wil zeggen dat je onschuldige mensen rechten wegneemt.
Risicoanalyse is altijd kortzichtig, het doet namelijk voorspellingen, en die kunnen ernaast zitten.quote:Dit baseert men op het inzicht dat racialiteit geen noodzakelijk verband heeft met iemands persoonlijkheid of waardigheid. In die zin is jouw risicoanalyse racistisch omdat er geen rekening wordt geouden met het laatste, maar op gemakzuchtige wijze met mensen wordt omgesprongen. Kom nou niet met dat domme gelul over dat racisme iets met een waardeoordeel te maken heeft, want zelfs op die kankerwikipedialink van je staat
ja het zag er vast heel stoer uit. jij zo hier man 2 euro hij zo vanquote:Op zondag 11 november 2007 17:02 schreef Kluupkluup het volgende:
Afgezien van wat 'internethelden' is iedereen het hier wel met me eens dat het gewoon zwaar kut was. En wat betreft die 2 euro, dat pakte wel goed uit, want hij voelde zich vrij lullig daardoor. Maargoed, daarvoor had je er misschien bij moeten zijn..
Wat kan je beter doen dan? Zeg jij ook eens iets nuttigs.quote:Op zondag 11 november 2007 17:04 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
ja het zag er vast heel stoer uit. jij zo hier man 2 euro hij zo van-->
![]()
miss gewoon zijn eigen fucking schoenen laten zien en vragen waarom hij dan wel binnenkomt?quote:Op zondag 11 november 2007 17:11 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Wat kan je beter doen dan? Zeg jij ook eens iets nuttigs.
Waarom zou de eigenaar van een willekeurige uitgaanslocatie niet gemakszuchtig zijn op dat gebied? Hij heeft die tent niet geopend om iedereen de avond van zijn leven te laten beleven, hij heeft die tent geopend om winst te maken. Daar gaat het om, winst. Niets anders. De bezoekers hebben een andere missie, maar die doen er niet toe voor de eigenaar.quote:Op zondag 11 november 2007 16:46 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Risicoanalyse is ongeoorloofd, omdat je dan onderscheid maakt op ras. Een onderscheid maken op ras, wil zeggen dat je onschuldige mensen rechten wegneemt. Dit baseert men op het inzicht dat racialiteit geen noodzakelijk verband heeft met iemands persoonlijkheid of waardigheid. In die zin is jouw risicoanalyse racistisch omdat er geen rekening wordt geouden met het laatste, maar op gemakzuchtige wijze met mensen wordt omgesprongen.
Ja en in Noord-Korea krijg je een kogel. Wat hebben obscure landjes als Ghana en Tunesië met onze opvattingen van rascisme te maken.quote:Op zondag 11 november 2007 16:28 schreef Schepseltje het volgende:
[..]
oh zovaak, in ghana mocht ik bepaalde kerken niet in want daar wilden ze geen buitelanders.. in tunesië mocht ik verschillende moskeeen niet in, want daar mochten alleen gelovigen in
"Lady's night" en soortgelijke acties is een uitzondering idd. Zo lang er geen massale protesten (quote:en dan heb je nog dit soort initiatieven Tilburg krijgt vrouwentaxi
of lady's night bij discotheken waardoor je als man moet betalen..
Schoenen kun je uitdoen.quote:Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef 700MB het volgende:
[..]
Waarom zou de eigenaar van een willekeurige uitgaanslocatie niet gemakszuchtig zijn op dat gebied? Hij heeft die tent niet geopend om iedereen de avond van zijn leven te laten beleven, hij heeft die tent geopend om winst te maken. Daar gaat het om, winst. Niets anders. De bezoekers hebben een andere missie, maar die doen er niet toe voor de eigenaar.
Een kenmerk van willekeurig welke uitgaanslocatie is dat er problemen gaan ontstaan als je alles maar toelaat. Als er bovengemiddeld veel incidenten plaatsvinden door een benedengemiddeld kleine groep, dan is het enige juiste besluit om iedereen die van die groep deel uit zou kunnen maken voortaan te weigeren. Problemen in de zaak hebben simpelweg teveel gevolgen om het maar gewoon te negeren. Het kan voor schade in de zaak zorgen, maar belangrijker, als het te vaak gebeurd zorgt het op (vaak korte) termijn voor het wegblijven van 'kwaliteitsbezoekers' die geen problemen maken. Daardoor schuift de verhouding probleemzoekers v. nette bezoekers steeds verder op. Als de eigenaar niet ingrijpt kan hij zijn zaak wel opdoeken. En dus moet hij keuzes maken over wie hij wel toelaat zonder dat dat ten koste gaat van zijn winstmarge. En de enige manier om dat te doen is het weigeren van iedereen die makkelijk in een kleinere probleemgroep valt in te delen.
Leden van grote groepen kan hij niet weigeren, want dan gaat hij ook failliet. Relatief gezien zijn negers, skinheads, etc in de meeste zaken wel te identificeren als een kleinere subgroep van het geheel. Dus dat zijn relatief gezien de eerste groepen die je weigert.
Het doel van het niet naar binnen mogen in bijvoorbeeld sportkleding is OOK het uitsluiten van een groep, maar daar wordt in het topic verder niet over gejammerd. Terwijl dat exact hetzelfde is, met exact dezelfde motivatie. Negers zijn nu eenmaal makkelijk identificeerbaar als potentiele groep. Ze moeten het echter niet allemaal zo persoonlijk opvatten, want dat is het niet.
Voor mij gaat de vrijheid van gekleurde mensen, of wat voor mensen dan ook, vóór op het gemak van een horeca-ondernemer. Een horeca-ondernemen die niet de waardigheid van welke bevolkingsgroep dan ook in acht neemt, vind ik verachtelijk en moet m.i. vermeden worden door het publiek. Jouw opmerking over dat negers te identificeren zijn als een subgroep is evenzo verwerpelijk en bovendien onzinnig en onwaar.quote:Op zondag 11 november 2007 18:04 schreef 700MB het volgende:
[..]
Waarom zou de eigenaar van een willekeurige uitgaanslocatie niet gemakszuchtig zijn op dat gebied? Hij heeft die tent niet geopend om iedereen de avond van zijn leven te laten beleven, hij heeft die tent geopend om winst te maken. Daar gaat het om, winst. Niets anders. De bezoekers hebben een andere missie, maar die doen er niet toe voor de eigenaar.
Een kenmerk van willekeurig welke uitgaanslocatie is dat er problemen gaan ontstaan als je alles maar toelaat. Als er bovengemiddeld veel incidenten plaatsvinden door een benedengemiddeld kleine groep, dan is het enige juiste besluit om iedereen die van die groep deel uit zou kunnen maken voortaan te weigeren. Problemen in de zaak hebben simpelweg teveel gevolgen om het maar gewoon te negeren. Het kan voor schade in de zaak zorgen, maar belangrijker, als het te vaak gebeurd zorgt het op (vaak korte) termijn voor het wegblijven van 'kwaliteitsbezoekers' die geen problemen maken. Daardoor schuift de verhouding probleemzoekers v. nette bezoekers steeds verder op. Als de eigenaar niet ingrijpt kan hij zijn zaak wel opdoeken. En dus moet hij keuzes maken over wie hij wel toelaat zonder dat dat ten koste gaat van zijn winstmarge. En de enige manier om dat te doen is het weigeren van iedereen die makkelijk in een kleinere probleemgroep valt in te delen.
Leden van grote groepen kan hij niet weigeren, want dan gaat hij ook failliet. Relatief gezien zijn negers, skinheads, etc in de meeste zaken wel te identificeren als een kleinere subgroep van het geheel. Dus dat zijn relatief gezien de eerste groepen die je weigert.
Het doel van het niet naar binnen mogen in bijvoorbeeld sportkleding is OOK het uitsluiten van een groep, maar daar wordt in het topic verder niet over gejammerd. Terwijl dat exact hetzelfde is, met exact dezelfde motivatie. Negers zijn nu eenmaal makkelijk identificeerbaar als potentiele groep. Ze moeten het echter niet allemaal zo persoonlijk opvatten, want dat is het niet.
Topic waard?quote:Op zondag 11 november 2007 03:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het geven van fooien, aan wie dan ook, is per definitie flauwekul.
Daardoor is de persoon die ze uitdoet nog steeds ongewenst, alleen niet meer zo gemakkelijk als ongewenst identificeerbaar. Maar nog steeds ongewenst, dus er zit in deze context geen verschil tussen het dragen van sportschoenen of het zijn van een neger. Nogmaals: niet zo persoonlijk opvatten, want dat is het niet.quote:Op zondag 11 november 2007 18:49 schreef Dodecahedron het volgende:
Schoenen kun je uitdoen.
Maandje wachten, dan zijn er weer meerdere topics over fooien-aan-krantenbezorgers-rond-kerst.quote:Op zondag 11 november 2007 19:04 schreef Laartje het volgende:
Topic waard?
Ach, hoor hier, Mister Pinkquote:Op zondag 11 november 2007 03:24 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het geven van fooien, aan wie dan ook, is per definitie flauwekul.
dat dus, als je bij een buitenwipper wat gedaan wil krijgen (16- naar binnen laten oid) moet je naar mijn ervaring toch direct met 100¤ afkomen of ze doen het niet meer hoor, laat staan dat ze voor 2¤'s ook maar iets gaan doenquote:Op zondag 11 november 2007 17:04 schreef Yestuuur het volgende:
ja het zag er vast heel stoer uit. jij zo hier man 2 euro hij zo van-->
![]()
Het heeft dan ook helemaal niets te maken met een bevolkingsgroep. Het heeft alleen maar iets te maken met statistiek. Een kleine groep die relatief grote problemen veroorzaakt: weg ermee. De ondernemer zegt over iedereen die geweigerd wordt niet dat diegene dus ook dezelfde kenmerken als de ongewenste groep heeft, maar enkel dat er een statistische overeenkomst is, en hij, terecht, geen zin heeft om dat uit te gaan zoeken.quote:Op zondag 11 november 2007 18:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Voor mij gaat de vrijheid van gekleurde mensen, of wat voor mensen dan ook, vóór op het gemak van een horeca-ondernemer. Een horeca-ondernemen die niet de waardigheid van welke bevolkingsgroep dan ook in acht neemt, vind ik verachtelijk en moet m.i. vermeden worden door het publiek.
Dat is helemaal niet onwaar. Zet 10 mensen op een rij en vraag aan willekeurige voorbijgangers om de negers in die rij aan te wijzen. De kans is toch vrij groot dat ze dat allemaal wel gaat lukken. Vraag vervolgens om alle vrouwen aan te wijzen. Ook dat zal meestal geen probleem zijn. En daarna iedereen met sportkleding aan te wijzen. Dat lukt in alle gevallen wel, of dingen wel of geen eigen keuze zijn maakt geen enkel verschil voor het in kunnen delen in hokjes.quote:Op zondag 11 november 2007 18:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Jouw opmerking over dat negers te identificeren zijn als een subgroep is evenzo verwerpelijk en bovendien onzinnig en onwaar.
Het is wel een kosten-baten plaatje.quote:Op zondag 11 november 2007 18:58 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Dit is geen kosten-baten plaatje. Je hoeft me dat plaatje ook niet uit te leggen.
Er is al een ander topic over geopend hoor ik net.quote:
Nee, ik kom niet uit Limburg.quote:Op zondag 11 november 2007 19:08 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:
Waar kom jij vandaan? Limburg?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |