abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 12:53:53 #101
155227 crew  Guppy
dus
pi_54691577
quote:
Op zondag 18 november 2007 11:57 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Daar heb ik trouwens ook nog een vraagje over.

De bovenkant van het kastje is "glad" ik heb de bak zelf nog niet goed bekeken, want die zit nog in de verpakking.

Maar hoe zit het met de onderkant van de bak? Die is toch niet glad mag ik hopen? Want zoiets gaat snel "glijden"???
hij staat niet zomaar glijden hoor
het tempex wordt er door mensen wel eens onder gelegd om de verbinding hout-glas te verzachten, maar omdat de juwel bakken ook een plastic rand hebben, is dat niet nodig.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54692771
Okeee nou wat ik dus nu van plan ben,

-mooi nieuw zwart/donkerbruin grint
-een mooi stuk mahoniehout erin wat ze bij de dierenwinkel al hebben liggen.

Ben van plan de vissen in de emmer te doen (voor max 15 min dus) en dan aquariumleeg halen en 2 emmers aqua-water apart te houden. Het grint al gewassen en even de plantjes ook mooi weg te kunnen werken nu.

hopelijk gaat alles soepel en gaan de visjes niet te erg schrikken, is het verstandig om de emmer war de visjes inzitten donker te maken (dus iets erop) zodat ze niet weten wat er gebeurd zeg maar. En wat vinden de visjes fijner, om met een netje terug te worden gezet of in de waterstroom in 1 keer hatsjee?.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 14:20:20 #103
155227 crew  Guppy
dus
pi_54693116
iets erop is een aanrader, sommige vissen willen nog wel eens springen.
ik ga zelf altijd voor een netje, tenzij het echt niet anders lukt. lijkt me voor de vissen een stuk rustiger...

bereid alles goed voor, zodat je vissen zo kort mogelijk hoeven te wachten in de emmer. maar volgens mij overdenk je alles wel goed
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_54693196
jups gaat wel goedkomen, even kijken wanneer we dit eens gaan doen, waarschijnlijk over 2 weekjes een woensdag vrij van stage dus datl ijkt me een mooie dag ervoor, morgen alvast het grint inslaan / bestellen en het mahoniehout. Er komt natuurlijk een voor/na foto:D
Top 5 China producten
  zondag 18 november 2007 @ 14:25:01 #105
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54693231
ben benieuwd!
an urge to help mankind overcomes me
pi_54693378
ik ook:D
Top 5 China producten
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 14:48:43 #107
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54693792
Jullie zeiden dat jullie geen voedingsbodem hebben. Waarmee en hoe voed je de planten dan het beste?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_54693885
ik voed ze niet..
Top 5 China producten
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 14:59:08 #109
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54694021
Waar halen ze dan hun eten vandaan?
4045
onlogisch
pi_54694145
geen idee maar ze groeien als de ziekte,

nee maar plantjes hoeven niet perse eten, en veel zullen ze uit het water kunnen halen, planten hebben een zuurstof+licht nodig en dat krijgen ze. Verder zullen ze denk ik aan het water genoeg prut kunnen halen.
Top 5 China producten
  zondag 18 november 2007 @ 15:15:53 #111
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54694340
voedingsbodem
plantjes doen het zo prima
an urge to help mankind overcomes me
pi_54698413
Ik heb wel een voedingsbodem... Maar na verloop van tijd vermengt dat helemaal met je grind. Dat is best hinderlijk.
Planten hebben wel degelijk een goede voedingsbodem nodig. (imo dan...erg gek dat niemand iets in de bodem stopt hier..)
Zeker echino's, zwaard-bladerige planten halen veel uit de bodem.
Ik voed ze met kleitabletten. Bevalt erg goed. Het kan hoogstens wat stof doen opwaaien, maar je moet dan ook niet in het grind gaan zitten roeren.
Dus als je wat in de bodem wilt stoppen, ga voor klei tabletjes.
pi_54699246
nee mijn plantjes zijn zeker 3 keer zo groot geworden, naja niet alemaal alleen 1 plantje is helemaal los gebarsten lijkt wel of het een groeispurt heeft gehad, de andere blijven gewoon sterk
Top 5 China producten
  Moderator zondag 18 november 2007 @ 22:31:01 #114
155227 crew  Guppy
dus
pi_54705345
mijn planten groeien ook prima met 'niks'...
pi_54705577
1 van de neon tetra'tjes is aangevallen lijkt wel, lijkt alsof ze ruggegraat gebroken is, zit een hele knik in lijkt wel. Iemand ervaring met een "knik" ?
Top 5 China producten
pi_54705748
quote:
Op zondag 18 november 2007 22:38 schreef rene90 het volgende:
1 van de neon tetra'tjes is aangevallen lijkt wel, lijkt alsof ze ruggegraat gebroken is, zit een hele knik in lijkt wel. Iemand ervaring met een "knik" ?
Al 2x gehad , en 2x binnen een week dood. Geen idee hoe het kwam.
pi_54706155
ziet er echt apart uit, net zo'n gebroken penis principe
Top 5 China producten
pi_54711058
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:48 schreef onlogisch het volgende:
Jullie zeiden dat jullie geen voedingsbodem hebben. Waarmee en hoe voed je de planten dan het beste?
Dit hangt heel erg af van welke planten je hebt.

Een heleboel planten zullen het prima doen zonder voedingsbodem. Ik heb het ooit een keer in een bak gehad en daar had ik vrij snel al spijt van....

Ik gebruik wel nu af en toe nog wel van die kleiblokjes, maar meer doe ik er niet meer aan (planten worden bij mij uiteindelijk toch voer.....fijn van die grote vissen...).

Echter als je planten neemt met rode bladen kun je beter wel een voedingsbodem gebruiken en daarnaast ook nog eens af en toe voeding in het water doen (ijzer). Let wel dit zijn veelal wel de moeilijkste planten om te houden.

Iemand schreef hier je moet niet in de bodum gaan zitten roeren, want dan komt er allerlei troep uit. Dit is niet goed!! Een rottende bodum is iets wat je absolut moet voorkomen! Dit kan zomaar ineens een nitriet piek geven en dat is niet goed voor je vissen. Koop een stofzuiger van tetra (hier heb ik de beste ervaringen mee) en gebruik die als je water eruit haald om water te verversen. Je zal schrikken wat een bagger er tussen het grind ligt.

Oh nog een tip, koop reflectoren voor je lampen! Heel veel licht gaat er anders verloren en je planten zullen het veel beter doen.
  Moderator maandag 19 november 2007 @ 10:17:26 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_54711407
reflectoren zitten standaard in de juwels, dus daar hoef je je geen zorgen om te maken.
  Moderator maandag 19 november 2007 @ 12:12:45 #120
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54713637
Bedankt voor de info Afterburner

Nou, het probleem waterpas is als het goed is vanmiddag ook verleden tijd.

Ben nu op mn werk en een collega van me maakt er wat moois van @ een draaibank

Hij had nog een stuk massief kunstof (zwart) liggen en daar gaat hij 4 mooie pootjes van op maat maken
4045
onlogisch
pi_54717977
Ik ga de verandering meteen vandaag erdoor heen gooien, heb nu even 2 uurtjes tijd dus lijk tme moi, ook omdat ik anders misschien lastig zit met de dropping van de eitjes van de antennebaarsjes lijkt het me handiger als ze nu een nieuwe inrichting krijgen.
Top 5 China producten
pi_54719127
kan je het mangrovehout gewoon meteen in het water gooien na erg goed door gekookt te hebben? of beter een weekje in een emmer met water laten staan of iets
Top 5 China producten
pi_54719133
kan je het mangrovehout gewoon meteen in het water gooien na erg goed door gekookt te hebben? of beter een weekje in een emmer met water laten staan of iets, maar ik bedoel dan echt koken water verversen opnieuw koken etc.
Top 5 China producten
pi_54719998
even een "spoed" vraagje, ik heb nu het nieuwe grint erin en zo goed mogelijk uitgewassen, alleen er hangt nog wel een soort stofwolk in het water, kunnen die andere visjes er nu al bij? het filter werkt past als het hele aquarium vol is dus dan zit er veel meer "niet" aquarium water in.
Edit, nu zitten ze nog in de emmer met gaasje erboven, en thermostaat erin, zo moeten ze het voorlopig nog wel even uithouden

[ Bericht 18% gewijzigd door rene90 op 19-11-2007 17:48:19 ]
Top 5 China producten
  Moderator maandag 19 november 2007 @ 19:00:29 #125
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_54722107
Hij staat waterpas!

Nu even wachten op een vriend die langs komt, want alleen krijg ik die bak er nooit op
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')