abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63293789
quote:
Op maandag 17 november 2008 11:33 schreef Dizer het volgende:
Mooie site An
Haha....mede dankzij jou
pi_64472853
Subtiele kick voor m'n nieuwe fotoblog
http://www.intrepidity.nl
  FOK!fotograaf maandag 29 december 2008 @ 18:49:35 #153
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64472975
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:45 schreef Intrepidity het volgende:
Subtiele kick voor m'n nieuwe fotoblog
http://www.intrepidity.nl
klopt dit? Rechtsboven onder je naam?
"PRETTY PHOTONS" ?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_64473082
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:49 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt dit? Rechtsboven onder je naam?
"PRETTY PHOTONS" ?
Linksboven, maarja, volgensmij klopt dat toch? Wat zou er verkeerd aan zijn?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 29 december 2008 @ 18:53:43 #155
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64473105
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:53 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Linksboven, maarja, volgensmij klopt dat toch? Wat zou er verkeerd aan zijn?
ik denk de N in Photo's
maar dat kan ook een fout in mijn gedachtengang zijn
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_64473121
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:53 schreef Ynske het volgende:

[..]

ik denk de N in Photo's
maar dat kan ook een fout in mijn gedachtengang zijn
Photon = foton, oftewel een lichtdeeltje
Is misschien wat onduidelijk in de context ja, zal er eens over nadenken
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 29 december 2008 @ 18:54:55 #157
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_64473146
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:54 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

ow, ah,
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  FOK!fotograaf maandag 29 december 2008 @ 20:20:57 #158
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_64475923
quote:
Op maandag 29 december 2008 18:54 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Is misschien wat onduidelijk in de context ja, zal er eens over nadenken
Die link bedacht ik zelf ook, maar ik wist niet zeker of ie bedoeld was of niet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 20 april 2009 @ 00:02:27 #159
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68189620
*SCHOP*

http://www.fotoleonie.nl is geüpdatet door Dizer en mij.

- Nieuw voorkantplaatje (zelfgemaakt )
- Het logo is klikbaar
- Uitgebreidere linkjes-pagina
- Meer foto's
- Het simpleviewerlogo was weg, maar dat heb ik vandaag per ongeluk alweer teruggetoverd dus daar moet Dizer nog even naar kijken.
- Betere navigatie; de menuknoppen blijven nu gewoon staan als je in het portfoliogedeelte bent.
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 20 april 2009 @ 12:07:17 #160
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68198014
quote:
Op maandag 20 april 2009 00:02 schreef MissBliss het volgende:
*SCHOP*

http://www.fotoleonie.nl is geüpdatet door Dizer en mij.

- Nieuw voorkantplaatje (zelfgemaakt )
- Het logo is klikbaar
- Uitgebreidere linkjes-pagina
- Meer foto's
- Het simpleviewerlogo was weg, maar dat heb ik vandaag per ongeluk alweer teruggetoverd dus daar moet Dizer nog even naar kijken.
- Betere navigatie; de menuknoppen blijven nu gewoon staan als je in het portfoliogedeelte bent.
Nais hoor, ziet er goed uit. Heb eigenlijk weinig niets op te merken.

Ga ik ook even spammen hoor:
http://www.isthatso.nl (doet het NU even niet )

Staan nu 6 galleries in, moeten er uiteindelijk een stuk of 20/25 worden. Er komt nog een keer een onderverdeling in catagorieën, maar dit is meer om de functionaliteit te testen. Als ik er ooit de tijd voor neem, that is. De foto's in de galleries die er nu staan moeten ook nog uitgezocht worden .
Huilen dan.
  maandag 20 april 2009 @ 12:12:52 #161
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68198211
Leuke url
Ziggy played guitar
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
  maandag 20 april 2009 @ 13:45:34 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_68201283
Hij doet het weer .
Huilen dan.
pi_68209564
TK Photograhy (noob HTML alert)
Mijn eerste probeersel met google sites. Erg handige tool van google. Wil er uiteindelijk wat meer een portfolio site van maken.
  maandag 20 april 2009 @ 18:08:04 #164
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_68210092
Mijn fotosite: http://svg.xs4all.nl/

Heel kaal, de thumbnails en verschaalde foto's maak ik met een zelfgeschreven tooltje.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  maandag 20 april 2009 @ 18:32:02 #165
22273 Dizer
Save the beard!
pi_68210825
Friends don't let friends remain beardless...
  maandag 20 april 2009 @ 19:18:06 #166
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_68212219
quote:
Jaaa, tof!
Ziggy played guitar
  donderdag 11 maart 2010 @ 03:10:35 #167
23520 TomR
Fulltime kansloos
pi_79001050
*klein* kickje ... nieuw photoblog sinds kort: http://photoblog.tomroelofs.nl
pi_85542916

[ Bericht 100% gewijzigd door ikleef op 21-08-2010 14:41:42 ]
pi_85543128
(sorry, ging wat fout)
pi_85543192
Als iemand commentaar wilt geven op mijn nieuwe fotoblog, graag!
www.tomdegoeij.com
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:07:15 #171
84046 dscx
Bite me...
pi_85543689
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:45 schreef tomdg het volgende:
www.tomdegoeij.com
Inhoudelijk commentaar zal (ongetwijfeld) volgen. Eerste commentaar: Ik kan niet langer dan twee seconden kijken zonder me te ergeren aan de data op de foto's. (ergste: 18 en 28 april).

Vre-se-lijk irritant....

(kleine edit:) Ik bedoel uiteraard de randen van de tekst, niet de datum an sich...

Zoals ik al zei, rest volgt ongetwijfeld...

D.
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:09:47 #172
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_85543752
Ten eerste: Erg mooi! Ten tweede: Een paar puntjes:

- Het is niet duidelijk dat "Zoekt u oudere foto's? Bezoek het foto-archief!" een link is. Ik zou alleen 'foto-archief' de link maken en met een andere kleur/lijn eronder duidelijk maken dat het een link is.
- Op de voorpagina past bij 28 april en 29 maart het 'verhaaltje' er niet helemaal op.
- Bij het openen van een serie dacht ik dat de pijltjes links en rechts van de bovenste foto ervoor waren om naar de volgende foto te gaan, ipv de volgende serie. Behoeft mi verduidelijking (bijvoorbeeld door onder de pijl '28apr' oid te zetten).
- Ik vind de toon van de biografie af en toe storend ("Sinds enkele jaren timmer ik flink aan de weg op het gebied van de fotografie."), en sommige stukjes zou ik herschrijven ("Mijn werk is te bekijken op deze website").
- Ik vind rechtsboven 'fotoblog' niet een heel duidelijke benaming voor de voorpagina. Kan misschien voor verwarring zorgen.

Maar, om met een positieve noot te eindigen, het is echt een hele nette website, en ook redelijk origineel in opzet :s)
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:31:24 #173
285303 xjoyce
Joyce photography
pi_85544279
Geen idee of hij al ergens in dit topic staat

http://joycephotography.weebly.com/
Joyce
19jaar.
pi_85550878
De mijne, sinds een 3 weekjes online :)

http://www.maartencoenen.nl
pi_85551946
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:07 schreef dscx het volgende:Inhoudelijk commentaar zal (ongetwijfeld) volgen. Eerste commentaar: Ik kan niet langer dan twee seconden kijken zonder me te ergeren aan de data op de foto's. (ergste: 18 en 28 april).

Vre-se-lijk irritant....

(kleine edit:) Ik bedoel uiteraard de randen van de tekst, niet de datum an sich...
Dank! Dit probleem was me al eerder opgevallen. Het treedt alleen op bij gebruik van Internet Explorer. Andere browsers (Firefox, Safari, Opera, Chrome) laten het datum-lettertype netjes zien. Ik dacht het al te hebben opgelost door IE-gebruikers een eenvoudiger lettertype te laten zien, maar die oplossing werkt schijnbaar niet voor iedereen/alle versies van IE goed.. Dat zal ik snel even gaan fixen zometeen!

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:09 schreef problematiQue het volgende:- Het is niet duidelijk dat "Zoekt u oudere foto's? Bezoek het foto-archief!" een link is. Ik zou alleen 'foto-archief' de link maken en met een andere kleur/lijn eronder duidelijk maken dat het een link is.
Mogelijk zet ik de link naar het archief maar gewoon rechtsboven in het menu. Ik zal er eens over denken :-).
quote:
- Op de voorpagina past bij 28 april en 29 maart het 'verhaaltje' er niet helemaal op.
Klopt. De tekstjes worden automatisch uit de 'inhoud' van het bericht gehaald. Of de hele tekst te lezen moet je soms doorklikken. Ik vind het zelf niet storend...
quote:
- Bij het openen van een serie dacht ik dat de pijltjes links en rechts van de bovenste foto ervoor waren om naar de volgende foto te gaan, ipv de volgende serie. Behoeft mi verduidelijking (bijvoorbeeld door onder de pijl '28apr' oid te zetten).
Kan ik me voorstellen. Hoe ik het ga oplossen weet ik nog niet, maar ik ga iets verzinnen!
quote:
- Ik vind de toon van de biografie af en toe storend ("Sinds enkele jaren timmer ik flink aan de weg op het gebied van de fotografie."), en sommige stukjes zou ik herschrijven ("Mijn werk is te bekijken op deze website").
Die tekst is idd toe aan een update :-).
quote:
- Ik vind rechtsboven 'fotoblog' niet een heel duidelijke benaming voor de voorpagina. Kan misschien voor verwarring zorgen.
Hoe zou je het zelf noemen? Iets van 'Home' gewoon?

Dank voor jullie feedback!
  FOK!fotograaf zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:59:52 #176
13368 NiGeLaToR
pi_85554052
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:45 schreef tomdg het volgende:
www.tomdegoeij.com
Crap, dit is wel een van de populairste themas op een Wordpres blog.

Zie hier bijvoorbeeld het mijne: http://imgby.me :)

Ben er wel tevreden over, maar kom hem (te) vaak tegen.

En feedback is meer dan welkom overigens :)
pi_85555320
Tsja, er zijn zo weinig kant-en-klare (gratis) templates die doen wat ik wil. Deze is dan toch een geschenk uit de hemel. Ik heb er wel veel aan moeten customizen trouwens. Heb zelf een vertaling gemaakt en alle overbodige troep (commentaar, exif, etc) er uit gemikt en de boel soort van werkbaar gemaakt onder ie7 en ie8.

@NiGeLaToR: enkele dingen die me aan jouw blog opvallen en die je wellicht zou kunnen verbeteren:
- om de frontpage staat er op de onderste rij aan de rechterkant een wit vlak ipv een foto. Wellicht kun je één post per pagina meer tonen, zodat de vier rijen op de front page even breed worden. (als je begrijpt wat ik bedoel)
- Het 'Socialize'-deel bij elke post vind ik wat chaotisch weergegeven, vooral omdat elk sociaal netwerk op een nieuwe regel staat. Kan vast gestroomlijnder :-).
- Om een of andere reden geeft jouw site bij elke blogpost een verticale scrollbar, die niet nodig zou moeten zijn gezien de inhoud van de pagina. Vast op te lossen met CSS.
- Onder Internet Explorer heb je (net als mijn site tot eerder vanavond) last van het probleem met het lelijke datum-lettertype op de front page. Ik heb dit opgelost door in de CSS aan te geven dat IE de data gewoon helemaal niet meer moet laten zien :P.
- Je site is niet compatibel met IE7. Is wel op te lossen met CSS-hacks.
- Je site is niet compatibel met IE6. Mijn site ook niet. Ze stikken er maar in, toch? ;-)

Verder mooie template natuurlijk ;-).!
pi_85564799
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Crap, dit is wel een van de populairste themas op een Wordpres blog.

Zie hier bijvoorbeeld het mijne: http://imgby.me :)

Ben er wel tevreden over, maar kom hem (te) vaak tegen.

En feedback is meer dan welkom overigens :)
Leuke site, alleen valt het me op dat de portraitfoto's (bijvoorbeeld van de arend) compleet verkeerd geschaald worden. Ze worden in de breedte samengeperst, waardoor je een soort van lachspiegeleffect krijgt. Ik gebruik overigens IE 8, wellicht dat het browser afhankelijk is.

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:08 schreef TedjeKroketje het volgende:

Nette site, qua kleuren komt ie aardig in de buurt van mijn site :) Er mogen wat mij betreft wel wat meer foto's bij, maar die zullen ongetwijfeld nog volgen.

Mijn site: www.richarddebeer.eu Ik moet overigens zelf ook nog wel wat foto's toevoegen. Verbeteringen zijn welkom!

[ Bericht 20% gewijzigd door BigBear op 22-08-2010 11:15:09 ]
pi_85565410
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:09 schreef BigBear het volgende:Leuke site, alleen valt het me op dat de portraitfoto's (bijvoorbeeld van de arend) compleet verkeerd geschaald worden. Ze worden in de breedte samengeperst, waardoor je een soort van lachspiegeleffect krijgt. Ik gebruik overigens IE 8, wellicht dat het browser afhankelijk is.
Die foto van de arend is geloof ik gewoon een landscape-foto? Er zijn veel problemen met dit thema bij gebruik van IE, maar de scaling van foto's hoort daar geloof ik niet bij (godzijdank...).

quote:
Mijn site: www.richarddebeer.eu Ik moet overigens zelf ook nog wel wat foto's toevoegen. Verbeteringen zijn welkom!
Ziet er helder uit. Kracht van de eenvoud. Er zijn twee dingetjes die ik op zou willen merken:
- Bij grote schermresoluties (zelf gebruik ik 1920x1200) is de onderste 50% van het scherm leeg. Dat de zijkanten geen content hebben is niet zo erg (is bij veel sites zo, algemeen geaccepteerd), maar een site die alleen de bovenkant van mijn scherm beslaat vind ik een beetje 'kaal' overkomen. Wellicht zou je dit kunnen verbeteren door de site ook verticaal te centreren? Dan staat de inhoud in elk geval in het midden :-).
- Ik vind de foto's (te) weinig aandacht krijgen, terwijl ze die aandacht wel verdienen. Wellicht zou je de Simpleviewer kunnen uitbreiden met Lightbox-functionaliteit? Dan zou je de foto's meteen wat groter kunnen weergeven.

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:08 schreef TedjeKroketje het volgende:

Ook hier geldt: heldere en simpele layout, top!

Een paar opmerkingen:
- Ook hier is de onderkant van het scherm leeg bij gebruik van een hoge schermresolutie. Eventueel verticaal centreren? (zie boven)
- Ook hier naar mijn mening te weinig aandacht voor de foto's. Misschien een Lightbox inbouwen ipv het 'plakboek-effect'
- Ik zou de termen in het menu van je site zo veel mogelijk Nederlands maken, omdat de rest van je site ook in het Nederlands is. 'Home' is wel goed, maar 'Gallery' en 'About' zou ik vervangen door iets anders.

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:31 schreef xjoyce het volgende:
Geen idee of hij al ergens in dit topic staat

http://joycephotography.weebly.com/
Ook deze is helder en simpel (vind ik erg belangrijk zoals je merkt); top! Op deze site staan de foto's in het middelpunt van de belangstelling. Ze worden in groot formaat weergegeven zonder afleidende zaken (Lightbox). Hulde!

- De kritiek op de lege onderkant van het venster bij gebruik van een hoge schermresolutie gaat ook hier op.
- Verder vind ik het menu van je site een beetje verwarrend. Ik zou hier het een en ander aan aanpassen.
- De pagina 'planning' zou ik weglaten; niet relevant voor bezoekers en al snel achterhaald
- De info op 'links' zou ik onderbrengen op de pagina 'over mij'. De pagina 'info' kan dan weg.
- De pagina 'thanks' zou ik persoonlijk ook weglaten. Het is een wat chaotische pagina en hij voegt denk ik weinig toe voor het publiek van je site.
- De zwarte rand boven aan de site is denk ik op een iets hippere manier weer te geven.

Off-topic: je hebt een aantal zeer mooie portretten op je site staan. Respect!

[ Bericht 1% gewijzigd door tomdg op 22-08-2010 13:01:49 ]
pi_86627162
hierbij mijn nieuwe website :)

www.andreas612.1x.com

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)
  maandag 20 september 2010 @ 09:29:07 #181
158292 problematiQue
pi_86627346
Mooie foto's! Maar net zoals heel 1x vind ik het frustrerende interface. Als je foto's in het groot wilt kijken dan gaat het allemaal heel traag, en verlies je het overzicht.
pi_86627439
jup, het is inderdaad wat traag, maar als het goed is klik je gewoon op de foto om naar de volgende te gaan, en via de knop "gallery" ga je weer terug naar overzicht. Of bedoel je wat anders met overzicht?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 09:34:12 ]
pi_86627650
Heb een tijdje geleden deze site gemaakt voor twee vrienden van mij die fotograferen:
http://fotoshowcase.nl/

Vind het zelf wel een leuke site maar ik heb hier ook al heel andere type sites gezien. Wel leuk dat mensen er zo mee bezig zijn ipv dat de foto's ergens in een album verdwijnen om niet meer gezien te worden.
pi_86627659
Die stampende puffin is wel briljant _O_

En inderdaad vrij trage site... verder snap ik je opmerking ove rhet design in het vorige topic niet helemaal want een zwarte website kan je na een beginnerscursus html al in elkaar zetten. Daarmee bedoel ik niet dat een foto site veel poes pas moet hebben... maar je noemede specifiek dat je het ontwerp wel mooi vond en eigelijk dus vandaar mijn opmerking :P
  maandag 20 september 2010 @ 09:46:03 #185
158292 problematiQue
pi_86627749
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:32 schreef andreas612 het volgende:
jup, het is inderdaad wat traag, maar als het goed is klik je gewoon op de foto om naar de volgende te gaan, en via de knop "gallery" ga je weer terug naar overzicht. Of bedoel je wat anders met overzicht?
Ik bedoel dat je, als je een foto in het groot bekijkt, eerst weer terug moet naar de gallery om een andere foto aan te kunnen klikken.
pi_86627797
gewoon op de foto klikken om naar de volgende foto te gaan hoor :P

@ uncle, tja.. dat is eigenlijk gewoon omdat ik blogspot gewend was, en dat is gewoon kort gezegd 'ruk'. Verder heb ik geen enkele cursus html gevolgd dus dit is voor mij een hele mijlpaal :D Maar ik vind 't persoonlijk mooie layout vanwege 't simpele.. that's it eigenlijk :P

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 09:52:33 ]
pi_86640327
Leuke sites komen hier voorbij.

Die van mij dan ook maar eens spammen ;)

http://www.elmar-dam.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')