quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:09 schreef BigBear het volgende:Leuke site, alleen valt het me op dat de portraitfoto's (bijvoorbeeld van de arend) compleet verkeerd geschaald worden. Ze worden in de breedte samengeperst, waardoor je een soort van lachspiegeleffect krijgt. Ik gebruik overigens IE 8, wellicht dat het browser afhankelijk is.
Die foto van de arend is geloof ik gewoon een landscape-foto? Er zijn veel problemen met dit thema bij gebruik van IE, maar de scaling van foto's hoort daar geloof ik niet bij (godzijdank...).
quote:
Mijn site:
www.richarddebeer.eu Ik moet overigens zelf ook nog wel wat foto's toevoegen. Verbeteringen zijn welkom!
Ziet er helder uit. Kracht van de eenvoud. Er zijn twee dingetjes die ik op zou willen merken:
- Bij grote schermresoluties (zelf gebruik ik 1920x1200) is de onderste 50% van het scherm leeg. Dat de zijkanten geen content hebben is niet zo erg (is bij veel sites zo, algemeen geaccepteerd), maar een site die alleen de bovenkant van mijn scherm beslaat vind ik een beetje 'kaal' overkomen. Wellicht zou je dit kunnen verbeteren door de site ook verticaal te centreren? Dan staat de inhoud in elk geval in het midden :-).
- Ik vind de foto's (te) weinig aandacht krijgen, terwijl ze die aandacht wel verdienen. Wellicht zou je de Simpleviewer kunnen uitbreiden met Lightbox-functionaliteit? Dan zou je de foto's meteen wat groter kunnen weergeven.
quote:
Ook hier geldt: heldere en simpele layout, top!
Een paar opmerkingen:
- Ook hier is de onderkant van het scherm leeg bij gebruik van een hoge schermresolutie. Eventueel verticaal centreren? (zie boven)
- Ook hier naar mijn mening te weinig aandacht voor de foto's. Misschien een Lightbox inbouwen ipv het 'plakboek-effect'
- Ik zou de termen in het menu van je site zo veel mogelijk Nederlands maken, omdat de rest van je site ook in het Nederlands is. 'Home' is wel goed, maar 'Gallery' en 'About' zou ik vervangen door iets anders.
quote:
Ook deze is helder en simpel (vind ik erg belangrijk zoals je merkt); top! Op deze site staan de foto's in het middelpunt van de belangstelling. Ze worden in groot formaat weergegeven zonder afleidende zaken (Lightbox). Hulde!
- De kritiek op de lege onderkant van het venster bij gebruik van een hoge schermresolutie gaat ook hier op.
- Verder vind ik het menu van je site een beetje verwarrend. Ik zou hier het een en ander aan aanpassen.
- De pagina 'planning' zou ik weglaten; niet relevant voor bezoekers en al snel achterhaald
- De info op 'links' zou ik onderbrengen op de pagina 'over mij'. De pagina 'info' kan dan weg.
- De pagina 'thanks' zou ik persoonlijk ook weglaten. Het is een wat chaotische pagina en hij voegt denk ik weinig toe voor het publiek van je site.
- De zwarte rand boven aan de site is denk ik op een iets hippere manier weer te geven.
Off-topic: je hebt een aantal zeer mooie portretten op je site staan. Respect!
[ Bericht 1% gewijzigd door tomdg op 22-08-2010 13:01:49 ]