abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:59:52 #176
13368 NiGeLaToR
pi_85554052
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 14:45 schreef tomdg het volgende:
Als iemand commentaar wilt geven op mijn nieuwe fotoblog, graag!
www.tomdegoeij.com
Crap, dit is wel een van de populairste themas op een Wordpres blog.

Zie hier bijvoorbeeld het mijne: http://imgby.me :)

Ben er wel tevreden over, maar kom hem (te) vaak tegen.

En feedback is meer dan welkom overigens :)
pi_85555320
Tsja, er zijn zo weinig kant-en-klare (gratis) templates die doen wat ik wil. Deze is dan toch een geschenk uit de hemel. Ik heb er wel veel aan moeten customizen trouwens. Heb zelf een vertaling gemaakt en alle overbodige troep (commentaar, exif, etc) er uit gemikt en de boel soort van werkbaar gemaakt onder ie7 en ie8.

@NiGeLaToR: enkele dingen die me aan jouw blog opvallen en die je wellicht zou kunnen verbeteren:
- om de frontpage staat er op de onderste rij aan de rechterkant een wit vlak ipv een foto. Wellicht kun je één post per pagina meer tonen, zodat de vier rijen op de front page even breed worden. (als je begrijpt wat ik bedoel)
- Het 'Socialize'-deel bij elke post vind ik wat chaotisch weergegeven, vooral omdat elk sociaal netwerk op een nieuwe regel staat. Kan vast gestroomlijnder :-).
- Om een of andere reden geeft jouw site bij elke blogpost een verticale scrollbar, die niet nodig zou moeten zijn gezien de inhoud van de pagina. Vast op te lossen met CSS.
- Onder Internet Explorer heb je (net als mijn site tot eerder vanavond) last van het probleem met het lelijke datum-lettertype op de front page. Ik heb dit opgelost door in de CSS aan te geven dat IE de data gewoon helemaal niet meer moet laten zien :P.
- Je site is niet compatibel met IE7. Is wel op te lossen met CSS-hacks.
- Je site is niet compatibel met IE6. Mijn site ook niet. Ze stikken er maar in, toch? ;-)

Verder mooie template natuurlijk ;-).!
pi_85564799
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 21:59 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Crap, dit is wel een van de populairste themas op een Wordpres blog.

Zie hier bijvoorbeeld het mijne: http://imgby.me :)

Ben er wel tevreden over, maar kom hem (te) vaak tegen.

En feedback is meer dan welkom overigens :)
Leuke site, alleen valt het me op dat de portraitfoto's (bijvoorbeeld van de arend) compleet verkeerd geschaald worden. Ze worden in de breedte samengeperst, waardoor je een soort van lachspiegeleffect krijgt. Ik gebruik overigens IE 8, wellicht dat het browser afhankelijk is.

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:08 schreef TedjeKroketje het volgende:
De mijne, sinds een 3 weekjes online :)

http://www.maartencoenen.nl
Nette site, qua kleuren komt ie aardig in de buurt van mijn site :) Er mogen wat mij betreft wel wat meer foto's bij, maar die zullen ongetwijfeld nog volgen.

Mijn site: www.richarddebeer.eu Ik moet overigens zelf ook nog wel wat foto's toevoegen. Verbeteringen zijn welkom!

[ Bericht 20% gewijzigd door BigBear op 22-08-2010 11:15:09 ]
pi_85565410
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 11:09 schreef BigBear het volgende:Leuke site, alleen valt het me op dat de portraitfoto's (bijvoorbeeld van de arend) compleet verkeerd geschaald worden. Ze worden in de breedte samengeperst, waardoor je een soort van lachspiegeleffect krijgt. Ik gebruik overigens IE 8, wellicht dat het browser afhankelijk is.
Die foto van de arend is geloof ik gewoon een landscape-foto? Er zijn veel problemen met dit thema bij gebruik van IE, maar de scaling van foto's hoort daar geloof ik niet bij (godzijdank...).

quote:
Mijn site: www.richarddebeer.eu Ik moet overigens zelf ook nog wel wat foto's toevoegen. Verbeteringen zijn welkom!
Ziet er helder uit. Kracht van de eenvoud. Er zijn twee dingetjes die ik op zou willen merken:
- Bij grote schermresoluties (zelf gebruik ik 1920x1200) is de onderste 50% van het scherm leeg. Dat de zijkanten geen content hebben is niet zo erg (is bij veel sites zo, algemeen geaccepteerd), maar een site die alleen de bovenkant van mijn scherm beslaat vind ik een beetje 'kaal' overkomen. Wellicht zou je dit kunnen verbeteren door de site ook verticaal te centreren? Dan staat de inhoud in elk geval in het midden :-).
- Ik vind de foto's (te) weinig aandacht krijgen, terwijl ze die aandacht wel verdienen. Wellicht zou je de Simpleviewer kunnen uitbreiden met Lightbox-functionaliteit? Dan zou je de foto's meteen wat groter kunnen weergeven.

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 20:08 schreef TedjeKroketje het volgende:
De mijne, sinds een 3 weekjes online :)

http://www.maartencoenen.nl
Ook hier geldt: heldere en simpele layout, top!

Een paar opmerkingen:
- Ook hier is de onderkant van het scherm leeg bij gebruik van een hoge schermresolutie. Eventueel verticaal centreren? (zie boven)
- Ook hier naar mijn mening te weinig aandacht voor de foto's. Misschien een Lightbox inbouwen ipv het 'plakboek-effect'
- Ik zou de termen in het menu van je site zo veel mogelijk Nederlands maken, omdat de rest van je site ook in het Nederlands is. 'Home' is wel goed, maar 'Gallery' en 'About' zou ik vervangen door iets anders.

quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 15:31 schreef xjoyce het volgende:
Geen idee of hij al ergens in dit topic staat

http://joycephotography.weebly.com/
Ook deze is helder en simpel (vind ik erg belangrijk zoals je merkt); top! Op deze site staan de foto's in het middelpunt van de belangstelling. Ze worden in groot formaat weergegeven zonder afleidende zaken (Lightbox). Hulde!

- De kritiek op de lege onderkant van het venster bij gebruik van een hoge schermresolutie gaat ook hier op.
- Verder vind ik het menu van je site een beetje verwarrend. Ik zou hier het een en ander aan aanpassen.
- De pagina 'planning' zou ik weglaten; niet relevant voor bezoekers en al snel achterhaald
- De info op 'links' zou ik onderbrengen op de pagina 'over mij'. De pagina 'info' kan dan weg.
- De pagina 'thanks' zou ik persoonlijk ook weglaten. Het is een wat chaotische pagina en hij voegt denk ik weinig toe voor het publiek van je site.
- De zwarte rand boven aan de site is denk ik op een iets hippere manier weer te geven.

Off-topic: je hebt een aantal zeer mooie portretten op je site staan. Respect!

[ Bericht 1% gewijzigd door tomdg op 22-08-2010 13:01:49 ]
pi_86627162
hierbij mijn nieuwe website :)

www.andreas612.1x.com

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden :)
  maandag 20 september 2010 @ 09:29:07 #181
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86627346
Mooie foto's! Maar net zoals heel 1x vind ik het frustrerende interface. Als je foto's in het groot wilt kijken dan gaat het allemaal heel traag, en verlies je het overzicht.
pi_86627439
jup, het is inderdaad wat traag, maar als het goed is klik je gewoon op de foto om naar de volgende te gaan, en via de knop "gallery" ga je weer terug naar overzicht. Of bedoel je wat anders met overzicht?

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 09:34:12 ]
pi_86627650
Heb een tijdje geleden deze site gemaakt voor twee vrienden van mij die fotograferen:
http://fotoshowcase.nl/

Vind het zelf wel een leuke site maar ik heb hier ook al heel andere type sites gezien. Wel leuk dat mensen er zo mee bezig zijn ipv dat de foto's ergens in een album verdwijnen om niet meer gezien te worden.
pi_86627659
Die stampende puffin is wel briljant _O_

En inderdaad vrij trage site... verder snap ik je opmerking ove rhet design in het vorige topic niet helemaal want een zwarte website kan je na een beginnerscursus html al in elkaar zetten. Daarmee bedoel ik niet dat een foto site veel poes pas moet hebben... maar je noemede specifiek dat je het ontwerp wel mooi vond en eigelijk dus vandaar mijn opmerking :P
  maandag 20 september 2010 @ 09:46:03 #185
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_86627749
quote:
Op maandag 20 september 2010 09:32 schreef andreas612 het volgende:
jup, het is inderdaad wat traag, maar als het goed is klik je gewoon op de foto om naar de volgende te gaan, en via de knop "gallery" ga je weer terug naar overzicht. Of bedoel je wat anders met overzicht?
Ik bedoel dat je, als je een foto in het groot bekijkt, eerst weer terug moet naar de gallery om een andere foto aan te kunnen klikken.
pi_86627797
gewoon op de foto klikken om naar de volgende foto te gaan hoor :P

@ uncle, tja.. dat is eigenlijk gewoon omdat ik blogspot gewend was, en dat is gewoon kort gezegd 'ruk'. Verder heb ik geen enkele cursus html gevolgd dus dit is voor mij een hele mijlpaal :D Maar ik vind 't persoonlijk mooie layout vanwege 't simpele.. that's it eigenlijk :P

[ Bericht 32% gewijzigd door #ANONIEM op 20-09-2010 09:52:33 ]
pi_86640327
Leuke sites komen hier voorbij.

Die van mij dan ook maar eens spammen ;)

http://www.elmar-dam.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')