Dat ook, maar je kunt gewoon drie tonen pakken en pling doen of je kunt dat pakken en met je pink afwisselen met de fret ernaast (of 2 ja, Dribbel_quote:Op maandag 12 november 2007 11:09 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Idd... met of zonder extra octaaf
 ) en als je van ene naar de andere powerchord gaat, kun je gewoon dom schuiven of je kunt een korte fill er tussen in spelen.
) en als je van ene naar de andere powerchord gaat, kun je gewoon dom schuiven of je kunt een korte fill er tussen in spelen.  .
.

Dom schuiven van powerchordsquote:Op maandag 12 november 2007 13:27 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat ook, maar je kunt gewoon drie tonen pakken en pling doen of je kunt dat pakken en met je pink afwisselen met de fret ernaast (of 2 ja, Dribbel_) en als je van ene naar de andere powerchord gaat, kun je gewoon dom schuiven of je kunt een korte fill er tussen in spelen.
.

Gaan we kansloos doen. Al die riffs die hij heeft bedacht zijn de ruggengraat van de beste nummers, laat staan de perfecte solo's die net niet uit de bocht vliegen.quote:Op maandag 12 november 2007 00:49 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Glover is samen met Steve Harris (Iron Maiden) en Timi Hansen (ex-Mercyful Fate) een grote inspirator van mij.
Lord vind ik super, maar Blackmore...mwoah.

Wordt de axe eindelijk functioneel gebruikt.quote:Op maandag 12 november 2007 15:24 schreef Aresdreams het volgende:
voor je het weet krijg je zo nog een gastje van 2.10 en 90 kg op je af

Ik had het over Blackmore, dat hij wel een held is.quote:Op maandag 12 november 2007 15:42 schreef Witchfynder het volgende:
Ik snap nog steeds niet waar je het in godsnaam over had..

Prima. Zijn we het daar over eens.quote:Op maandag 12 november 2007 15:47 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Ik had het over Blackmore, dat hij wel een held is.
 .
. .
. .
.

quote:Op maandag 12 november 2007 16:20 schreef Deansensitized het volgende:
Toonladders? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:He was 11 when he got his first guitar. His father bought it for him on certain conditions: "He said if I was going to play this thing, he was either going to have someone teach it to me properly, or he was going to smash me across the head with it. So I actually took the lessons for a year – classical lessons - and it got me on to the right footing, using all the fingers and the right strokes of the plectrum and the nonsense that goes with it."

quote:Op maandag 12 november 2007 16:20 schreef Deansensitized het volgende:
Toonladders? [ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Dat is wel stoer, kan ik eindelijk mijn hiphop plaat van beats voorzienquote:Op maandag 12 november 2007 16:30 schreef guitarist.nl het volgende:
http://uk.youtube.com/watch?v=tA1lZjFzgI8 Die wil ik!

Alsof dat me wat zegtquote:

Het is wachten op een grappenmaker die een enorm moeilijke andere naam kan bedenken. Ik zie die Litpho er wel voor aan.quote:Op maandag 12 november 2007 16:35 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ik meen dat dat de toonladder van C is..

Haha 1 ster, prachtig.quote:Op maandag 12 november 2007 16:38 schreef Deansensitized het volgende:
Moet ik ook nog noten gaan lezen zeker??
En als het niet wil, kan ik altijd nog een Nirvana coverbandje beginnen
http://www.youtube.com/watch?v=f8jg5pjvwjw

Vet muziekje.
 Vet muziekje.  

Die hakken on stage, ze durft welquote:Op maandag 12 november 2007 16:57 schreef Witchfynder het volgende:
En wtf is dit nou weer? Deze wijven die AC/DC zingen?!
http://www.youtube.com/watch?v=FONt47Z0KZg

Nog niet, zeer binnenkortquote:

Ghehe, toen die Anastacia begon te zingen dacht ik even dat het écht die zanger van AC/DC wasquote:Op maandag 12 november 2007 16:57 schreef Witchfynder het volgende:
En wtf is dit nou weer? Deze wijven die AC/DC zingen?!
http://www.youtube.com/watch?v=FONt47Z0KZg

Niet 1 minuut voor je op moet. Maar een dag vantevoren, en even een kwartiertje oid inspelen om de ergste rek eruit te halen.quote:Op maandag 12 november 2007 17:36 schreef Aresdreams het volgende:
oke dan
ik wil naar de repetitie ruimte! (nog steeds)
maar zal wel wachten tot donderdag
ohja: voor een optreden: wel/geen nieuwe snaren?

Nou, niet elk optreden. Ik ga niet 50,- per maand aan snaren uitgeven. Plus het is pure onzin.quote:Op maandag 12 november 2007 17:36 schreef Aresdreams het volgende:
oke dan
ik wil naar de repetitie ruimte! (nog steeds)
maar zal wel wachten tot donderdag
ohja: voor een optreden: wel/geen nieuwe snaren?
 .
.

In alle eerlijkheid, ik bedenk ze natuurlijk niet zelfquote:Op maandag 12 november 2007 16:37 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Het is wachten op een grappenmaker die een enorm moeilijke andere naam kan bedenken. Ik zie die Litpho er wel voor aan.
 . Maar het zou een afbeelding van C Ionisch kunnen zijn, speciaal voor jou
. Maar het zou een afbeelding van C Ionisch kunnen zijn, speciaal voor jou  .
.

Die solo is trouwens heel vetquote:Op maandag 12 november 2007 17:12 schreef Zyggie het volgende:
...

Om D Dorisch, F Lydisch, G Mixolydisch, A Aeolisch en B Locrisch maar niet te noemen?quote:Op maandag 12 november 2007 19:39 schreef NASDAQbastardo het volgende:
He wat leuk, een plaatje van E phrygisch beginnend met C
 .
.

Je underscorequote:

Ohja, en dat moet hetzelfde zijn als wat ik doe? Of wat bedoel je?quote:Op maandag 12 november 2007 10:02 schreef Aresdreams het volgende:
euhm, nee, ze zit in maastricht, en ze doet daar iets met mental health scieances en iets met work and health ofzo
iets met spychologie orso
Ok, vetquote:Op maandag 12 november 2007 10:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Nee, dat is de vriendin van mijn drummer. Die overigens dezelfde naam draagt als jij. Té toevallig..
 Maar dat was toch wel in Amersfoort toch?
 Maar dat was toch wel in Amersfoort toch?quote:Op maandag 12 november 2007 10:09 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Dupje.... je zal er maar mee geboren worden zeg

quote:Op maandag 12 november 2007 10:33 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Cool ook alweer een Nijmeegse (ex)gitarist... dat maakt er al 4 in dit topic

Ik kom miss welquote:Op maandag 12 november 2007 12:51 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Kom je wel naar Nijmegen?We moeten wsch spelen op 14 december
 Heb nu nog niks staan, maar moet ff kijken.
 Heb nu nog niks staan, maar moet ff kijken.Oh jeej, dat krijg ik nu ook op school.quote:Op maandag 12 november 2007 19:44 schreef Litpho het volgende:
[..]
Om D Dorisch, F Lydisch, G Mixolydisch, A Aeolisch en B Locrisch maar niet te noemen?.

Stel je voor dat je zou weten wat je speelt inderdaadquote:Op maandag 12 november 2007 19:48 schreef SNArky het volgende:
Jezus jongens, we zitten hier niet in de kerk.
 .
.

Kans gemistquote:Op maandag 12 november 2007 08:25 schreef Aresdreams het volgende:
hey dean, ik zag van het weekend een dean... heb hem mooi laten hangen

Theorie FTWquote:Op maandag 12 november 2007 20:37 schreef Litpho het volgende:
[..]
Stel je voor dat je zou weten wat je speelt inderdaad.

Mensen zonder ritmegevoel moeten echt dood...quote:Op maandag 12 november 2007 16:38 schreef Deansensitized het volgende:
Moet ik ook nog noten gaan lezen zeker??
En als het niet wil, kan ik altijd nog een Nirvana coverbandje beginnen
http://www.youtube.com/watch?v=f8jg5pjvwjw

Bij noten moet je ook nog gaan nadenken op welke snaar en welke fret je het gaat spelen...
 Bij noten moet je ook nog gaan nadenken op welke snaar en welke fret je het gaat spelen...  

Universeel; tempo wordt er in aangeven; toonhoogte in plaats van plek van aanspelen (daar kun je dus in wisselen). Als je constant moet denken waar je een bepaalde toon moet aanspelen, leer je je gitaar ook beter kennen. Dus het nadeel heb z'n voordeel.quote:Op maandag 12 november 2007 20:59 schreef Metalfreak het volgende:
Wat heeft het trouwens voor meerwaarde om noten te leren lezen? Vanuit mijn slagwerkachtergrond kan ik het ritme wel lezen, dus dat vind ik wel handig, maar ik vind tabs toch veel sneller te lezen...Bij noten moet je ook nog gaan nadenken op welke snaar en welke fret je het gaat spelen...

Maar wat dat betreft vind ik Guitar Pro wel erg handig, daar staan de noten er wel bij, maar die gebruik ik dan alleen om te zien hoe lang een noot duurt.

Maar zeker voor de gemiddelde gitarist verre van essentieel. Als je vaak sessies speelt die worden uitgeschreven door bijv. een componist die op piano werkt is het een heel ander verhaal natuurlijk, en als je zelf non-gitaar begeleidingsstukken wil programmeren kan het ook geen kwaad als je het een beetje vloeiend kan lezen, maar om normaal te spelen staat noten lezen wat mij betreft verreweg niet bovenaan.quote:Op maandag 12 november 2007 21:01 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Universeel; tempo wordt er in aangeven; toonhoogte in plaats van plek van aanspelen (daar kun je dus in wisselen). Als je constant moet denken waar je een bepaalde toon moet aanspelen, leer je je gitaar ook beter kennen. Dus het nadeel heb z'n voordeel.

Beste dus om donderdag of vrijdag ff nieuwe snaren er op te leggen, keertje set doorspelen en hopen dat alles goed gaat voor het optreden?quote:Op maandag 12 november 2007 18:25 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Niet 1 minuut voor je op moet. Maar een dag vantevoren, en even een kwartiertje oid inspelen om de ergste rek eruit te halen.

Niks, heb het gewoon graag over me vriendinquote:Op maandag 12 november 2007 20:36 schreef Dupje het volgende:
[..]
Ohja, en dat moet hetzelfde zijn als wat ik doe? Of wat bedoel je?

niet erg, zanger van onze band het ook een deanquote:

Bij mij duurt het vaak een paar dagen... vaak is het na een week nog niet zuiver als ik mijn trem extreem gebruik...quote:Op maandag 12 november 2007 21:55 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
Beste dus om donderdag of vrijdag ff nieuwe snaren er op te leggen, keertje set doorspelen en hopen dat alles goed gaat voor het optreden?

Koop een grote donkere vlag zet je 2*12 op barkrukken hang die vlag erover tot aan de grond (duhh)quote:Op maandag 12 november 2007 23:52 schreef imported_sphinx het volgende:
Kan ik et maken om live een 2x12 cab ipv 4x12 te gebruiken?
want qua vervoer en verplaatsing van dat ding gaat 4x12 ... zo goed als niet
 *
 * 

Hoor hem hoor, meneer heeft ook net twee cabsquote:Op dinsdag 13 november 2007 07:23 schreef Aresdreams het volgende:
is niet metal genoeg he!
minimaal een fullstack!

Doe ik ookquote:Op dinsdag 13 november 2007 07:56 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Koop een grote donkere vlag zet je 2*12 op barkrukken hang die vlag erover tot aan de grond (duhh)
Versterker erop om de vlag daar te houden en voila je stack simulatie*
*Niet doen bij felle verlichting en/of stagedivers

Ja en dan de barkrukken ook met een mic voorzien. Dan is de simulatie compleet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 07:56 schreef allsystemshalt het volgende:
[..]
Koop een grote donkere vlag zet je 2*12 op barkrukken hang die vlag erover tot aan de grond (duhh)
Versterker erop om de vlag daar te houden en voila je stack simulatie*
*Niet doen bij felle verlichting en/of stagedivers

.
.

jajaquote:Op dinsdag 13 november 2007 08:11 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Hoor hem hoor, meneer heeft ook net twee cabs
[..]
Doe ik ook
Hij staat hier op een andere [zang] speaker, geen tweede 4x12 [helaas]:
[geheel links]
[ afbeelding ]
 ik pronk er nu graag mee he
 ik pronk er nu graag mee he 

WTF doe jij nu weer?quote:Op dinsdag 13 november 2007 08:34 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Ja en dan de barkrukken ook met een mic voorzien. Dan is de simulatie compleet..

Precies.quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:27 schreef Cynic het volgende:
Als het niet goed is moet het maar hard zijn?

quote:Op dinsdag 13 november 2007 10:27 schreef Cynic het volgende:
Als het niet goed is moet het maar hard zijn?

Een chick op een Telecasterquote:Op dinsdag 13 november 2007 10:56 schreef Cynic het volgende:
nu we toch bijna aan het eind van het topic zijn kan ik ook wel even wat foto's van het optreden van mijn bandje plaatsen denk ik
[ afbeelding ][ afbeelding ]

Coole decoratie op de achtergrondquote:Op dinsdag 13 november 2007 10:56 schreef Cynic het volgende:
nu we toch bijna aan het eind van het topic zijn kan ik ook wel even wat foto's van het optreden van mijn bandje plaatsen denk ik

Blegh met een reden, of een blegh in het algemeen?quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:07 schreef Dribbel_ het volgende:
blegh

zit bij vriendin thuis zonder gitaar en met een adhd kat die mij aanziet als haar muis
 zit bij vriendin thuis zonder gitaar en met een adhd kat die mij aanziet als haar muis  

Download Guitar Pro en ga nieuwe liedjes schrijvenquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:17 schreef Dribbel_ het volgende:
ow niks verveel mezit bij vriendin thuis zonder gitaar en met een adhd kat die mij aanziet als haar muis

quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:17 schreef Dribbel_ het volgende:
ow niks verveel mezit bij vriendin thuis zonder gitaar en met een adhd kat die mij aanziet als haar muis

Waar zie jij het probleem dan??quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:17 schreef Dribbel_ het volgende:

je kan daar natuurlijk ook zitten zonder die vriendin.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]
Waar zie jij het probleem dan??

vriendin bespelen?.pquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]

Maar dat zei hij er niet bijquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:35 schreef Cynic het volgende:
[..]
je kan daar natuurlijk ook zitten zonder die vriendin.

Hij thuis met een kat... niet haar poesquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:32 schreef Deansensitized het volgende:
[..]

Er zijn vast mensen die het slechter hebben getroffen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Die is werken en ik kijk tv en zit achter de pc
opzich heb iki het nog niet zo slecht als ik het me zo bedenk

Ik bijvoorbeeld. Zit hier moederziel alleen beetje te verslag typen en te Fok!ken met op de achtergrond Rob Stenders op 3FMquote:Op dinsdag 13 november 2007 12:49 schreef Cynic het volgende:
[..]
Er zijn vast mensen die het slechter hebben getroffen.

Rightquote:Op dinsdag 13 november 2007 13:09 schreef guitarist.nl het volgende:
Iemand nog een zanger nodig? http://www.dumpert.nl/med(...)diosessie._ooit.html
 Ik doe ook altijd rek en strek oefeningen voordat ik muziek ga maken
 Ik doe ook altijd rek en strek oefeningen voordat ik muziek ga maken   

Inderdaad! Luie hond.quote:Op dinsdag 13 november 2007 12:48 schreef Dribbel_ het volgende:
Die is werken en ik kijk tv en zit achter de pc
opzich heb iki het nog niet zo slecht als ik het me zo bedenk

Ja? Ik nooit...quote:Op dinsdag 13 november 2007 13:46 schreef Dupje het volgende:
[..]
RightIk doe ook altijd rek en strek oefeningen voordat ik muziek ga maken

En de wc, de boodschappen, het stofzuigen, de ramen, het afstoffen etc laat je je hardwerkende vriendin doen? Luie hond.quote:Op dinsdag 13 november 2007 14:21 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Hey ik heb net de afwas gedaan he

Dream Theater is toch wel okee? Zelf houd ik er niet van maar is wel een stel goeie muzikanten!quote:Op dinsdag 13 november 2007 15:08 schreef Cynic het volgende:
volgens mij ben ik ziek, ik wil alweer Dream Theater luisteren.
En ik dacht dat ik die fase wel zo ongeveer gehad had.

kan ik hem niet ophalen
 kan ik hem niet ophalen  de kwelligng
 de kwelligng  

Misschien kan je vriendin even een uurtje vrij nemen van haar werk?quote:Op dinsdag 13 november 2007 16:27 schreef Dribbel_ het volgende:
Zit ik hier, krijg ik telefoontje van de gitaarboer dat m'n gitaar er iskan ik hem niet ophalen
de kwelligng

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |