hij vroeg naar een MacBook toch? of heb ik dat fout?quote:
Ach so.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
hij vroeg naar een MacBook toch? of heb ik dat fout?
maar verder heb jij gelijkquote:
Het poppetje van de Apple Store Telefoon heeft mij anders verteld tijdens het bestellen van mijn MacBook. Ik heb expliciet twee keer naar gevraagd en twee keer was het antwoord dat de garantie valt.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
je verliest de garantie niet wanneer je zelf je geheugen gaat vervangen. even de apple site lezen doet wonderen...
apple plaatst zelfs een 'do it yourself' instructie op de site
Watskebeurt?quote:Op woensdag 7 november 2007 14:48 schreef DaFrenk het volgende:
Ik mis m'n MacBook nu al![]()
Zit de hele tijd nu op die windows toets + tab te rammen of op windows + q..![]()
Whehe, ik ken het.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:48 schreef DaFrenk het volgende:
Ik mis m'n MacBook nu al![]()
Zit de hele tijd nu op die windows toets + tab te rammen of op windows + q..![]()
Volgens mij is een temperatuur-sensor kaduuk. Kreeg een vreemde foutmelding bij de hardware test, via een italiaans forum kwam ik erachter dat het wel eens met een temperatuur sensor te maken kon hebben. En inderdaad, ik mis inderdaad een sensor in het lijstje, namelijk heatsink A. Terwijl er geloof ik dus 2 moeten zijn, Heatsink A en B.quote:
Dus dit deel gaat 'm ook niet worden eh?quote:Op woensdag 7 november 2007 15:39 schreef Tijn het volgende:
Ik heb morgen tijd om een iMac te gaan kopen, maar het geld staat nog niet op m'n Girorekening. Ik had het vorige week wel op een spaarrekening bij de ABN staan en heb toen de opdracht gegeven het over te schrijven naar m'n Giro, maar het is er potverdorie nog steeds niet.
Banken
Ik hoop dat het er morgen wel op staat.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dus dit deel gaat 'm ook niet worden eh?.
Ach, jij hebt nog geen iMac. Ik heb nog geen Leopard. Als enige op de wereld ofzo.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat het er morgen wel op staat.
Ik heb hem al wel liggen, maar nog niet geïnstalleerd...quote:Op woensdag 7 november 2007 17:07 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ach, jij hebt nog geen iMac. Ik heb nog geen Leopard. Als enige op de wereld ofzo.
You lost me there.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:34 schreef Anthraxx het volgende:
Met kat bedoelde ik niet Tiger of Leopard he? Maar zo'n harig beest met een eigenzinnig karakter. Even voor de duidelijkheid.
Mooi is dat hèquote:Op woensdag 7 november 2007 18:02 schreef Tomasso het volgende:
Vandaag weer 2 mensen versteld laten staan van m'n Mac.
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/quote:Op woensdag 7 november 2007 18:42 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff waar kon je ook alweer leopard bestellen als je vanaf 1 oktober een mac heb gekocht? Kan et ff niet vinden...
Mn MacBook vorige week meegesleept naar mn werk, ik geloof dat er minimaal twee collega's om zijn.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:48 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Mooi is dat hèLaatst was ik bij familie met wat jonge kinderen erbij. Stond ook de HP van pappie ernaast.
"Ik vind die witte veeeeel mooier"![]()
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/quote:Op woensdag 7 november 2007 18:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
http://www.apple.com/macosx/uptodate/
Hehe, had hem al aangepast in m'n post, maar je was te snelquote:Op woensdag 7 november 2007 18:52 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
nl/ moest er tussen. Bedankt trouwens!![]()
Helemaal als je met je fancy Spaces en Exposé gaat spelen.. dan hoor je pas echt "Wow"quote:Op woensdag 7 november 2007 18:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Mn MacBook vorige week meegesleept naar mn werk, ik geloof dat er minimaal twee collega's om zijn.
Crap, heb ik mijn bestelling van gisterenavond geannuleerd omdat ik mijn AE en OSX apart wilde bestellen: roept ie leuk 'Serienummer reeds gebruikt'.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
D'oh!quote:Op woensdag 7 november 2007 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Crap, heb ik mijn bestelling van gisterenavond geannuleerd omdat ik mijn AE en OSX apart wilde bestellen: roept ie leuk 'Serienummer reeds gebruikt'.![]()
Ook met een verzonnen aankoop datum? Een maat van me kon hem niet bestellen doordat zijn serienummer niet geaccepteerd werd. Die stond op 15 augustus. Dat zal dan wel té vroeg zijn voor Apple..quote:
nee. ik heb de mijne 5 november opgehaaldquote:Op woensdag 7 november 2007 19:02 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Ook met een verzonnen aankoop datum? Een maat van me kon hem niet bestellen doordat zijn serienummer niet geaccepteerd werd. Die stond op 15 augustus. Dat zal dan wel té vroeg zijn voor Apple..
Wat dacht je van de gevoelige exposé-hoeken?quote:Op woensdag 7 november 2007 14:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Whehe, ik ken het.
Ik ramde dan wel op alt+tab, maar probeerde dan met m'n muis het programma te selecteren, of met pijltjes toetsen te werken
Command-down is het zelfde als enter in Windows.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:52 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Trouwens, met windows explorer kon je ultrasnel door alle mappen navigeren door met de pijltjes te navigeren en op enter te rammen. Maar in OSX is enter de bestandsnaam wijzigen. Is er een andere truc om net zo snel te navigeren (en geen list of kolom-weergave te gebruiken)
toch weet ik 99,99% zeker dat t niet vervalt... we hebben t nog nagevraagd in de applestore voor we eraan gingen beginnen. nee hoor, geen probleem voor de macbook.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:27 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
Het poppetje van de Apple Store Telefoon heeft mij anders verteld tijdens het bestellen van mijn MacBook. Ik heb expliciet twee keer naar gevraagd en twee keer was het antwoord dat de garantie valt.
Dat van de do 't yourself kit had ik inderdaad al gelezen en van het prijsverschil wist ik ook donders goed.
Volgens mij ben ik dus een beetje genaaid door die telefonische verkoper van Apple.
werkt nietquote:Op woensdag 7 november 2007 20:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Command-down is het zelfde als enter in Windows.
Ligt het nou mij of zie ik hier weer eenquote:Op woensdag 7 november 2007 20:22 schreef thloreg het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
Coolquote:Op woensdag 7 november 2007 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
even mn maccie spammen
[ afbeelding ]
Trouwen?quote:Op woensdag 7 november 2007 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
even mn maccie spammen
[ afbeelding ]
Kijk, zulke dingen snap ik dus niet. Ik wil hier eigenlijk ook wel een OSX-server draaien met een oude PM G4, maar Time Machine aan zo'n ding hangen snap ik niet. En die oude G4 kan geen 802.11n aan.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:48 schreef Tijn het volgende:
Oh yeah, AFP-shares op m'n Linuxserver werken als een tiet
[ afbeelding ]
Harddiskje erbij en Time Machine'n maar met z'n allen
Wees maar niet bang , bij het upgraden van een Macbook of Macbook Pro vervalt je garantie niet als je zelf je geheugen vervangt . " Hoe het moet .nl " staat ook in de handleiding . Bij een iMac mag het ook . Alleen de Mac Mini mag nog niet officieel.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
toch weet ik 99,99% zeker dat t niet vervalt... we hebben t nog nagevraagd in de applestore voor we eraan gingen beginnen. nee hoor, geen probleem voor de macbook.
het kan zijn dat je genaaid bent door de verkoper... lullig...
Netjes ik heb AFP nog niet goed werkend gekregen op m'n NAS, Windows shares werken wel, maar dan krijg ik zo'n pc monitor bluescreen icoon te zienquote:Op woensdag 7 november 2007 20:48 schreef Tijn het volgende:
Oh yeah, AFP-shares op m'n Linuxserver werken als een tiet
[ afbeelding ]
Harddiskje erbij en Time Machine'n maar met z'n allen
Das nou eens een handige tipquote:Op woensdag 7 november 2007 20:07 schreef Q. het volgende:
Command-down is het zelfde als enter in Windows.
Ja, dat is wel erg matig eigenlijkquote:Op woensdag 7 november 2007 20:57 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Ook lullig dat ie je ubuntu pc als bluescreen baggerbak laat zien![]()
Ik lees net dat er nog wat hackwerk nodig is om TimeMachine met AFP-shares via AirPort te laten werken en dat het eigenlijk ook niet goed functioneert, dus ik wacht nog ffquote:Op woensdag 7 november 2007 20:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kijk, zulke dingen snap ik dus niet. Ik wil hier eigenlijk ook wel een OSX-server draaien met een oude PM G4, maar Time Machine aan zo'n ding hangen snap ik niet. En die oude G4 kan geen 802.11n aan.
neuk de systeembeheerder.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:20 schreef Tomasso het volgende:
Ow ja, Inholland
Natuurlijk is er met geen enkele mogelijkheid op hun 802.1x netwerk te komen
Ik vang nog liever een 300 kg zware koe op met m'n pink.quote:
Ik wil PithHelmet!quote:Op woensdag 7 november 2007 21:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Erg goede ad-blocker voor Leopard's Safari![]()
Vet relaxedquote:Op woensdag 7 november 2007 21:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Erg goede ad-blocker voor Leopard's Safari![]()
Quequote:Op woensdag 7 november 2007 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
@noodle, ik heb ook nog geen leopard, je bent niet alleen!
Nou kijk, ik laad foto's in met de originele bestandsnamen. Maar stel dat ik dus de volgorde van de nummering wil wijzigen. Ik heb dus bijvoorbeeld foto's op 3 verschillende locaties gemaakt en ik probeer er een soort "verhaallijn" in te krijgen. Het is voor een bepaalde foto-serie zeg maar. Dus ik wil nu eigenlijk de foto's van de 2e locatie eigenlijk op de eerste plaats, dan de foto's van de 1e locatie en dan pas de foto's van de 3e locatie. Dat loop standaard natuurlijk voor je nummering bij het importeren meteen foutquote:Op donderdag 8 november 2007 00:54 schreef Tijn het volgende:
Als je foto's exporteert vanuit iPhoto, geeft 'ie ze toch automatisch oplopende nummers mee? Als je iets wijzigt in de volgorde of whatever, dan exporteert je ze gewoon opnieuw, zo gepiept.
Dan heb ik 3 verschillende mapjes met dezelfde nummering. Maar het moet dus in 1 mapje komen..quote:Op donderdag 8 november 2007 01:45 schreef Tijn het volgende:
Dat is toch prima in iPhoto te regelen? Je importeert al je foto's daarin, maakt albums met daarin de foto's die je wilt hebben en op de volgorde die je wilt hebben. Vervolgens exporteer je de foto's van de eerste locatie, die noem je "locatie 1" en de rest laat je automatisch door iPhoto tijdens het exporteren nummeren. Daarna doe je hetzelfde voor locatie 2 en locatie 3. Dan heb je toch precies wat je wilt? En mocht je in de toekomst wat wijzigen, dan verander je dat in je iPhoto album en exporteer je opnieuw als je het als files nodig hebt.
Toch?
nevermindquote:Op woensdag 7 november 2007 23:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
QueIk heb Leopard al iets meer dan een weekje draaien?
Ik vind wel dat hij aan de hoge kant zit met zijn prijs.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef Geqxon het volgende:
[TK] iBook G4
Jezus, wat een enorm dure dingen die iBooks... zijn amper voor een fatsoenlijk bedrag te koop.
Bwo, command-O opent ook... Liever dat dan...quote:
Gewoon de standaard updates via software updatequote:Op donderdag 8 november 2007 12:43 schreef Tijn het volgende:
Wat voor updates?
Dus na de update naar 10.4.10 is de boel opeens traag? Of na elke update?quote:Op donderdag 8 november 2007 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gewoon de standaard updates via software update.
Probeer er eens Windows op te zetten, misschien gaat het dan sneller?quote:Op donderdag 8 november 2007 12:37 schreef HeatWave het volgende:
Even een vraagje, ik heb nog niet de kans gehad om het hands-on te checken. Een filiaal van ons waar veel Apples staan klaagt over hele trage machines na updaten. 10.4 dus. Vooral netwerk operaties gaan heel traag. Iemand bekend ermee?
Details weet ik nog niet, maar het zijn "gewoon" de updates via software update die eergisteren op wat Mac's gedaan zijn en sinds die tijd is alles wat met netwerk te maken heeft (fileserver, internet etc) heel traag.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus na de update naar 10.4.10 is de boel opeens traag? Of na elke update?
Ik vermoed inderdaad dat ik gewoon genaaid ben door de verkoperquote:Op woensdag 7 november 2007 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
toch weet ik 99,99% zeker dat t niet vervalt... we hebben t nog nagevraagd in de applestore voor we eraan gingen beginnen. nee hoor, geen probleem voor de macbook.
het kan zijn dat je genaaid bent door de verkoper... lullig...
@noodle, ik heb ook nog geen leopard, je bent niet alleen!
quote:Verzonden op: Nov 8, 2007
Verwachte leverdatum: 19 Nov, 2007 - 20 Nov, 2007
Volgens mij heb je gewoon geen seeders...quote:Op donderdag 8 november 2007 15:04 schreef Sjoewe het volgende:
Transmission.
4/5 van de torrents begint gewoon niet.
Bij Apple besteld dus..quote:Op donderdag 8 november 2007 15:29 schreef Strolie75 het volgende:
MacBook is verzonden
Maar waarom moet dit 10 dagen duren?
[..]
Ik kan hem via de site volgen. Aangezien ik een standaard configuratie had, had ik nog de hoop dat hij niet uit China hoefde te komen.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:56 schreef E.T. het volgende:
Bij Apple besteld dus..
Hij moet eerst naar Shanghai, dan de douane.. vliegen naar NL, inklaren in NL (dat duurt echt een paar dagen als het tegen zit), dan via Luxemburg en Venray komt ie met de post naar je toe..
Als je via Kuene en Nagel verzonden wordt kan je nog kijken op www.apecode.com voor een track&trace totdat ie hier is(en anders op de TNT-site al je nummers proberen; volgens mij je verzendnummer in het vierkante 'opmerkingen'vak)
Was er dan geen APR in de buurt waar je hem halen kon? Toch veel leuker?quote:Op donderdag 8 november 2007 17:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik kan hem via de site volgen. Aangezien ik een standaard configuratie had, had ik nog de hoop dat hij niet uit China hoefde te komen.
Klopt, met de huidige koers komt 'ie op 256 euro.quote:Op donderdag 8 november 2007 19:03 schreef JoMo0 het volgende:
Dat zou ik ook doen nu die dollar momenteel niets waard is .![]()
Speelt VLC het niet af?quote:Op donderdag 8 november 2007 19:37 schreef Kremers het volgende:
Bestaat er een tooltje waarmee je kunt zien in welke codec een film opgenomen is? Een docent heeft een presentatie van mij opgenomen, en die moet ik terug kijken. Als ik hem start, geeft Quicktime aan dat het geen filmformaat is...
de track&trace van de apple-site zelf is niet altijd geheel betrouwbaar geblekenquote:Op donderdag 8 november 2007 17:29 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Ik kan hem via de site volgen. Aangezien ik een standaard configuratie had, had ik nog de hoop dat hij niet uit China hoefde te komen.
Yep, die doet het welquote:
Ik zou Perian ff installeren. Daarmee kun je vrijwel alles afspelen in QuickTime, zonder dat je al die losse codecs hoeft te beheren.quote:Op donderdag 8 november 2007 20:33 schreef Kremers het volgende:
[..]
Yep, die doet het welVraag mij dan af welke codec het is... Ik heb flip4mac, divx en xvid geïnstalleerd.
http://buyersguide.macrumors.com/quote:Op donderdag 8 november 2007 20:35 schreef BaggerUser het volgende:
weet iemand wat die site ookalweer was waar je kon zien wanneer je een update van een bepaald product kon zien van apple.
b.v. een nieuwe versie van de shuffle of macbooks etc ?
quote:Op donderdag 8 november 2007 14:00 schreef Sjoewe het volgende:
ik heb net m'n nieuwe accu al gekregen.
Binnen 24 uur.
Apple
Ik vind het wel fijn. Nu kan ik eindelijk op "afmelden" klikken en weglopen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 00:06 schreef Maidenfan het volgende:
Vind 't trouwens niet leuk dat wanneer je op Zet Uit klikt je maar 1 minuut meer hebt in plaats van 2 voor OSX zich afsluit... Gedaan met gaan slapen met muziek (die ene minuut maakt toch wel iets uit vind ik).
Klein beeldscherm zeker? Dan is het idd geweldigquote:Op vrijdag 9 november 2007 00:35 schreef H4ze het volgende:
Wow...ik kan echt niet meer zonder Spaces. Zat vanmiddag weer is achter een Windows pc en ik zat de hele tijd op mn middelste muisknop te klikken (op m'n mac heb ik die dus ingesteld om te switchen van space).
Dat Aurora werkt echt voor geen ene meterquote:Op vrijdag 9 november 2007 00:13 schreef nietzman het volgende:
Daar pak je toch gewoon Aurora voor. Naast dat het 's ochtend voor wekker kan spelen kan het 's avonds slaapliedjes voor je spelen. Die laat je machine na verloop van tijd in slaap vallen en haalt 'm er 's ochtends weer uit om je te wekken.
Heeft het je om half twee 's nachts gewekt?quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:27 schreef dnzl het volgende:
Dat Aurora werkt echt voor geen ene meter![]()
Een kwestie van "it just works". Bedankt, dat wist ik nietquote:Op vrijdag 9 november 2007 07:27 schreef Anthraxx het volgende:
Vergeet niet dat elke applicatie in Leopard benodigde libraries ook in de Application bundle stoppen (zodat elke applicatie gewoon goed werkt overal) en verder zit er natuurlijk ook nog een PPC binary in verstopt
Goed, let the games begin!quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:19 schreef JoMo0 het volgende:
Zo weer een nieuwe Firmware
1.1.2 voor iPhone :
- Modem firmware: 04.02.13_G
- TIFF Exploit patched so JailBreakMe no longer works
- Devices in iTunes, battery icon shows up to indicate it charges.
- Slide for emergency call changes languages
- International keyboard available
- No horizontal text messaging
- iToner works.
- Screenshots of 1.1.2 from MacNN
- Custom Ringtones section
iPhone 1.1.2
iPod Touch 1.1.2 kan nu iCall aanpassen zonder Jailbreak.
iPod Touch 1.1.2
quote:Op donderdag 8 november 2007 18:37 schreef Svyatagor het volgende:
iPhone besteld bij reizende vrienden
@Walter en Jarno: Hoe snel is die GPRS-verbinding in de praktijk? Ik heb een KPN-abonnement.
Waar je zit qu provider maakt niet zo veel uit, GPRS is overal wel snel genoeg voor de iPhone. Ik vind het snel zat om je mail te checken en RSS feeds te lezen bijv. Echt browsen doe ik er niet mee, of ik moet wifi bereik hebben. Het valt mij eigenlijk nog mee, hoe langzaam GPRS is. Maar ik lees op meer plaatsen dat surfen op de iPhone via GPRS wat rapper lijkt te gaan dan met GPRS op andere smartphones, wellicht werkt de iPhone gewoon sneller of beter ofzo.quote:
Ok. Thanksquote:Op vrijdag 9 november 2007 10:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Waar je zit qu provider maakt niet zo veel uit, GPRS is overal wel snel genoeg voor de iPhone. Ik vind het snel zat om je mail te checken en RSS feeds te lezen bijv. Echt browsen doe ik er niet mee, of ik moet wifi bereik hebben. Het valt mij eigenlijk nog mee, hoe langzaam GPRS is. Maar ik lees op meer plaatsen dat surfen op de iPhone via GPRS wat rapper lijkt te gaan dan met GPRS op andere smartphones, wellicht werkt de iPhone gewoon sneller of beter ofzo.
Alleen als je een überhacker bent:quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:03 schreef Jarno het volgende:
Nee, je iPhone als modem gebruiken is (nog?) niet mogelijk geloof ik.
Gewoon een proxy draaien op je iPhone, heerlijk die knutselaars.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:05 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Alleen als je een überhacker bent:
http://cre.ations.net/blog/post/tether-your-iphone
Maar dit wordt me toch iets te ingewikkeld, ben ik bang
Niet helemaal waar: in de bundle zul je geen verschillende binaries aantreffen voor Intel en PPC; maar universal binaries: in één binary zit zowel de code voor PPC als die voor Intel.quote:Op vrijdag 9 november 2007 07:27 schreef Anthraxx het volgende:
Vergeet niet dat elke applicatie in Leopard benodigde libraries ook in de Application bundle stoppen (zodat elke applicatie gewoon goed werkt overal) en verder zit er natuurlijk ook nog een PPC binary in verstopt
Het idee is het zelfde.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:46 schreef Jalu het volgende:
[..]
Niet helemaal waar: in de bundle zul je geen verschillende binaries aantreffen voor Intel en PPC; maar universal binaries: in één binary zit zowel de code voor PPC als die voor Intel.
Het viel mij ook op Tiger al op dat applicaties zo verdomd groot zijnquote:Op vrijdag 9 november 2007 08:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Een kwestie van "it just works". Bedankt, dat wist ik niet
Inderdaad. Het was echter wel een "schok" dat mijn grootste applicatie "Mail.app" is.quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Het viel mij ook op Tiger al op dat applicaties zo verdomd groot zijn.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 11:32 schreef Maidenfan het volgende:
Is 't mogelijk om via uTorrent te p2p'en zonder een mogelijke kans op betrapping? (In belgie, waar ik zit, is downloaden en uploaden illegaal).
Stond op tweakers zo'n bericht:
http://tweakers.net/nieuws/50275
Wat ik eruit opmaak is dat dat 't dichtknijpen van de poorten ofzo tegengaat zodat men aan full-speed kan sharen met bittorrent, maar dat 't nog steeds niet 100% voldoende is om vieze organisaties buiten te houden?
Enige wat je zou kunnen doen is andere poorten gebruiken die niet in de standaard BT-range vallen..quote:Hoewel de codering de inhoud van de packets onleesbaar maakt, is er nog wel aan te zien dat ze afkomstig zijn van BitTorrent. Voor het afknijpen of blokkeren van BitTorrent-verkeer door sommige providers biedt encryptie dan ook geen oplossing.
You're not worthy yet.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:07 schreef theiz het volgende:
Grr..
Ik heb dus eergisteren een iMac gehaald, maar daar zat geen Leopard bij. Deze dus besteld via up to date.
Dat ding gaat op 23 november verstuurd worden! Lekker op tijd! Waarom niet gewoon vandaag versturen?
Is niet echt mijn eerste Apple ofzo. De andere appels zijn allemaal Tigers. Ik heb eigenlijk geen zin om tot eind november te wachten om Leopard uit te proberen!quote:
Temeer omdat na de laatste Tiger update mijn netwerksnelheid niet echt best meer is.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:46 schreef theiz het volgende:
[..]
Is niet echt mijn eerste Apple ofzo. De andere appels zijn allemaal Tigers. Ik heb eigenlijk geen zin om tot eind november te wachten om Leopard uit te proberen!
Geen idee, zal vast welquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:34 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ook een Seagate?
Dat geeft den mensch hoop.quote:Op vrijdag 9 november 2007 13:05 schreef JoMo0 het volgende:
Mijne stond ook op 14 November te verzenden , en hij werd ook maandag verzonden.
Dus die datum hoeft niets te zeggen . Er staat ook niet voor niets "verwachte".
Klinkt als hetzelfde probleem wat Heatwave laatst had.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:47 schreef theiz het volgende:
[..]
Temeer omdat na de laatste Tiger update mijn netwerksnelheid niet echt best meer is.
Die heeft wel meer problemen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 14:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Klinkt als hetzelfde probleem wat Heatwave laatst had.
Eeehmmm, nee, maar doe je best om me te overtuigen zou ik zo zeggen dan. Ongefundeerd blaten is iig een van de jouwe..quote:Op vrijdag 9 november 2007 15:29 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Te veel om op te noemen, dat weet jij ook wel
Ach, mensen hebben nu eenmaal de natuurlijke drang om politiek incorrect te doen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 16:57 schreef IT-Pro het volgende:
Ze weten niet beter zullen we maar zeggen. Je kan wel blijven rellen, maar wat schiet je er nou eigenlijk mee op?
Iedereen heeft zijn favoriete OS en mensen moeten dat maar eens respecteren, hetgeen lastig schijnt te zijn.
Hij update mijn iPod niet automatisch via iTunes of klopt dat ?quote:Op vrijdag 9 november 2007 17:35 schreef Mr.Noodle het volgende:
iPod Touch 1.1.2: nu ook kalender edit
Ook al zou ik op zo'n resolutie werken, dan zou ik alsnog keihard van Spaces gebruik makenquote:Op vrijdag 9 november 2007 00:47 schreef Geqxon het volgende:
1920 * 1200, dan heb ik geen spaces nodig. Maar bijvoorbeeld 1280*800, daar kan ik op zijn hoogst 2 vensters actief hebben staan.
Spaces vind ik wel leuk, al mogen ze het wel iets beter uitwerken. Het is nu wel erg beta.
quote:Op vrijdag 9 november 2007 19:54 schreef Maidenfan het volgende:
Is het de bedoeling dat wanneer je in je eigenschappen voor Schermdeling opgeeft dat slechts één gebruiker toelating heeft iemand ook schermdeling kan openen als hij ingelogd is als gast?
Net even mee zitten spelen, best een coole functie om ouders te helpen als er weer eens iets niet werkt ofzo, maar dit zou toch niet mogen neem ik aan?
Oja, tip: op het gedeelde scherm geen verbinding terug openen, geeft zo'n tafereel:
[ afbeelding ]
Word je muis helemaal ingezogen tot je ze kwijt bent
Had de router ff moeten afzetten.
Hij hangtquote:Op vrijdag 9 november 2007 16:59 schreef Sjoewe het volgende:
Haal ik eindelijk een muurbeugel voor m'n scherm is de mounting plate te groot
Ligt er een beetje aan wát je ermee wilt gaan doen. Ga je voor mobiliteit dan is een MacBook erg fijn, vind je dat niet belangrijk en ga je liever voor een groot scherm met een videokaart om lekker mee te gamen, dan zou ik voor de iMac gaan.quote:Op vrijdag 9 november 2007 23:38 schreef DaMook het volgende:
Ik heb ook (bijna) besloten om een Mac te kopen.
Heb totaal nog geen ervaring met een Mac dus ik weet er op wat ik gelezen heb na nog niet veel van af.
Kan ik als eerste mac beter voor een iMac gaan of voor een MacBook ? (ik neig zelf naar de macbook, al is de iMac wel erg mooi).
en dan voor mocht leopard me echt niet bevallen of ik er echt niet mee kan werken draait viasta er een beetje goed op, niet dat ik denk het nodig te hebben, maar just in case of).
quote:En ja, door middel van Boot Camp zou Vista gewoon moeten werken. Alleen denk ik niet dat OS X (Leopard) je niet zal bevallen. Ik denk juist dat je het een genot zult vinden, maar goed misschien heb ik het fout, misschien ook wel niet.
Als het allemaal echt zo makkelijk is zal ik dus ook snel een MacBook en een iMac hebbenquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:58 schreef Sjoewe het volgende:
Het is gewoon even wennen dat alles op een andere plek zit en dan programma's installeren echt opeens heel simpel is [afbeelding] [afbeelding]
Je bent wel eens bij een Apple Premium Reseller langs geweest om wat met een Mac te spelen, neem ik aan? Zonee dan zou ik dat zeker even doen. Aan hun kun je natuurlijk ook al je brandende vragen stellenquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:52 schreef DaMook het volgende:
Mjah het is in eerste instantie is het vooral proberen hoe mac me bevalt, mobiel is fijn, leuk eruit zien ook
Dan leg dat geld voor die andere maar vast apart, want de kans is groot dat het je wel bevalt. Althans, op basis van wat ik tot nu toe aan Mac-ervaringen gehoord heb is die kans zeer groot.quote:Mocht het bevallen komt de andere er sowieso ook.
Dat is wel verstandig inderdaad. Je kan overigens met Boot Camp ook beide gebruiken. Tevens kun je met programma's als Parallels Desktop en VMware Fusion Windows virtualiseren binnen Mac OS X, dan draai je dus Windowsprogramma's in OS X. Hiervoor is een flinke hoeveelheid geheugen wel aanbevolen, 2GB ofzo.quote:Dat idee heb ik ook, maar ik wil een beetje rekening houden met het geval dat het niet bevalt, het is toch veel geld
.
Nee, nog niet geweest, wil morgen naar youmac oid hier in Eindhoven gaanquote:Op zaterdag 10 november 2007 00:02 schreef IT-Pro het volgende:
[..]
Je bent wel eens bij een Apple Premium Reseller langs geweest om wat met een Mac te spelen, neem ik aan? Zonee dan zou ik dat zeker even doen. Aan hun kun je natuurlijk ook al je brandende vragen stellen [afbeelding]
Gelukkig heb ik een meevaller gehad tijdens mijn beoordelingsgesprek op het werkquote:[..]
Dan leg dat geld voor die andere maar vast apart, want de kans is groot dat het je wel bevalt. Althans, op basis van wat ik tot nu toe aan Mac-ervaringen gehoord heb is die kans zeer groot.
Ja die programma's heb ik ook al wat over gelezen, maar als OSX me echt niet bevalt (wat ik me idd niet kan voorstellen wil ik dus wel weer een echte windows kunnen draaien (XP / Vista)quote:[..]
Dat is wel verstandig inderdaad. Je kan overigens met Boot Camp ook beide gebruiken. Tevens kun je met programma's als Parallels Desktop en VMware Fusion Windows virtualiseren binnen Mac OS X, dan draai je dus Windowsprogramma's in OS X. Hiervoor is een flinke hoeveelheid geheugen wel aanbevolen, 2GB ofzo.
Veel plezier dan maarquote:Op zaterdag 10 november 2007 00:08 schreef DaMook het volgende:
Nee, nog niet geweest, wil morgen naar youmac oid hier in Eindhoven gaan.
Kijk aan, dat willen we allemaal wel.quote:Gelukkig heb ik een meevaller gehad tijdens mijn beoordelingsgesprek op het werk.
Dat kan dus. Niks aan het handje dus.quote:Ja die programma's heb ik ook al wat over gelezen, maar als OSX me echt niet bevalt (wat ik me idd niet kan voorstellen wil ik dus wel weer een echte windows kunnen draaien (XP / Vista).
quote:Op zaterdag 10 november 2007 00:14 schreef IT-Pro het volgende:
[..]
Kijk aan, dat willen we allemaal wel.
[..]
Dat kan dus. Niks aan het handje dus.
Overigens, lees je eens in, als je dat nog niet hebt gedaan, op Macmiep.nl. Leuke overzichtelijke site boordevol informatie voor zowel de beginnende als de gevorderde mac-gebruiker.
Daar heb ik mij ook ingelezen tijdens de periode dat ik nog geen geld had om een Mac te komen, maar er wel een wou. Heb ik veel voordeel van gehad. Je bent daardoor al een beetje vertrouwd met standaard dingetjes.
Ik wist niet dat 'ie al bij de iMacs zou zitten.quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:09 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Waarom had je 'm dan ook nog gekocht?
Wauw,!!!quote:Op zaterdag 10 november 2007 01:06 schreef Tijn het volgende:
Dames en heren. Het onmogelijke is gebeurd. Ik heb een iMac. 24". Tsjakka
Ik heb 'em gekregen met Tiger, maar er zat wel een Leopard DVD'tje bij. Maar ja, ik had Leopard al gekocht, dus ik kon toch al gelijk upgradenGa ik nu ook ff doen trouwens.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 08:55 schreef Jarno het volgende:
Is dit het topic waarin Tijn een iMac gekocht heeft?!
En dat nog voor de 200. Ik ben ontroerd.quote:
quote:Op zaterdag 10 november 2007 08:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
En dat nog voor de 200. Ik ben ontroerd.
Ok.quote:Op zaterdag 10 november 2007 09:21 schreef Anthraxx het volgende:
Wrijf het maar in.
Dan vergeet je hem in ieder geval nietquote:Op zaterdag 10 november 2007 09:18 schreef Tijn het volgende:
Ik ben nog een beetje uit het veld geslagen door de enormheid van het scherm. In plaats van werken met m'n iMac, kan ik er alleen nog maar een beetje voorzitten en staren.
quote:The CRIA threatened the company renting the servers to us, and because of this it is not possible to keep the site online. Sorry for the inconvenience and thanks for your understanding.
cool he!quote:Op zaterdag 10 november 2007 09:18 schreef Tijn het volgende:
Ik ben nog een beetje uit het veld geslagen door de enormheid van het scherm. In plaats van werken met m'n iMac, kan ik er alleen nog maar een beetje voorzitten en staren.
Safari opnieuw opstarten bleek voldoende.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:55 schreef Geqxon het volgende:
Het gaat hier prima.
Nu je speakers nog op oorhoogte.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:30 schreef Sjoewe het volgende:
Ik kan serieus geen fijnere plek voor m'n scherm bedenken, Recht op ooghoogte
Het zijn geen near-field monitorsquote:
quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:55 schreef Sjoewe het volgende:
[ afbeelding ]Ooh ik steek 'm altijd in m'n poepertje en dan loop ik op handen en voeten door de kamer happy birthday te biepen.
Dat doen wij als ze op bed ligt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 15:55 schreef Sjoewe het volgende:
[ afbeelding ]Ooh ik steek 'm altijd in m'n poepertje en dan loop ik op handen en voeten door de kamer happy birthday te biepen.
Klinkt logisch.. Heb het ingesteld, maar ik krijg nog steeds een connection failed op mijn telefoon. Het werkte onder Tiger wel dus ik hoop dat er binnenkort een update voor komt.quote:Op zaterdag 10 november 2007 18:46 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Je moet in het delen scherm in systeemvoorkeuren bluetoothdeling aanzetten. Dan kan je wel van telefoon -> mac foto's sturen
Nog beter: ik heb een telefoon van mijn werk, maar prik de simkaart gewoon in mijn iPhone straksquote:Op zaterdag 10 november 2007 22:14 schreef Mr.Noodle het volgende:
Vandaar dat je beter die shit kan importeren, 1 keer 400 euro lappen en vervolgens een keer 100 euro aan het abonnement per jaar uitgeven..
Voor prive gesprekken kom ik per dag op niet veel meer dan een minuutje uit, af en toe een "ik ben een paar minuten te laat / vroeg". Kijk, voor zakelijk is het anders, dan bel ik vaak een minuut of 10 a 15 per dag.quote:Op zaterdag 10 november 2007 21:42 schreef Sjoewe het volgende:
Per maand? Dat is nog net drie en een halve minuut per dag. En daar betaal je dan 50 euro voor. Ik betaal de helft en ik kan drie keer zoveel bellen, en als ik zou willen voor een paar euro meer ook internetten.
30" ACD met een Mac Pro + Elgato eraan?quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nog beter: ik heb een telefoon van mijn werk, maar prik de simkaart gewoon in mijn iPhone straks![]()
Ik ben voor mijn nieuwe huis ook naar tv's aan het shoppen, maar damn, wat een woud van mogelijkheden. Was er maar duidelijk zo'n soort Apple onder de tv's. Sony Bravia komt wel redelijk in de buurt..
pioneer plasmaquote:Op zaterdag 10 november 2007 22:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nog beter: ik heb een telefoon van mijn werk, maar prik de simkaart gewoon in mijn iPhone straks![]()
Ik ben voor mijn nieuwe huis ook naar tv's aan het shoppen, maar damn, wat een woud van mogelijkheden. Was er maar duidelijk zo'n soort Apple onder de tv's. Sony Bravia komt wel redelijk in de buurt..
quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor prive gesprekken kom ik per dag op niet veel meer dan een minuutje uit, af en toe een "ik ben een paar minuten te laat / vroeg". Kijk, voor zakelijk is het anders, dan bel ik vaak een minuut of 10 a 15 per dag.
Ik ben loonslaaf, geen eigen zaak. Maar die telefoontjes zijn naar collegae, statusupdates, dat zut.quote:
Nee maar 1600 euro voor je iphone betalen is wel weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:52 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Voor prive gesprekken kom ik per dag op niet veel meer dan een minuutje uit, af en toe een "ik ben een paar minuten te laat / vroeg". Kijk, voor zakelijk is het anders, dan bel ik vaak een minuut of 10 a 15 per dag.
1600 euro voor een perfecte telefoon experience.quote:Op zaterdag 10 november 2007 23:57 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Nee maar 1600 euro voor je iphone betalen is wel weer het andere uiterste.
Ja vind je? Want met een sim-only van 5 euro per maand ben je bel-technisch beter af.quote:Op zondag 11 november 2007 00:02 schreef Geqxon het volgende:
[..]
1600 euro voor een perfecte telefoon experience.
Inderdaad... een pro-systeem met ocharme 1 gig ram... Ik zeg 4+ gig minstens. De gemiddelde macbook heeft al bijna meer (na tussenkomst van de gebruiker dan)...quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:56 schreef Geqxon het volgende:
Alhoewel de Mac Pro op het moment wel erg outdated is.
Inderdaad, de standaard Mac Pro met 4 * 2.66 gigaherz heeft 1 gigabyte, in tegenstelling tot de iMac 24 met 2 * 2.8 gigaherz met zijn 2 gigabyte. Met 2GB standaard hoeven veel mensen niet eens een geheugenupgrade uit te voeren, en dat ben je nu eigenlijk wel verplicht.quote:Op zondag 11 november 2007 00:52 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Inderdaad... een pro-systeem met ocharme 1 gig ram... Ik zeg 4+ gig minstens. De gemiddelde macbook heeft al bijna meer (na tussenkomst van de gebruiker dan)...
Nuja, daar valt een mouw aan te passen, maar qua videokaarten wordt 't moeilijker...
Als je je iPod hersteld in iTunes , gaat ie zoeken naar de nieuwste software . En dan vind hij 1.1.2. . Als je zoekt naar een update vind hij hem nog niet . Je moet hem dus wel herstellen.quote:Op zondag 11 november 2007 01:23 schreef -Menn0- het volgende:
Hoe zit het nou met die iPod update? iTunes weet van niks...
Heb ik ook aan zitten denken (maar dan met een Mac Mini als mediacenter), maar het lijkt me niks om m'n tv met keyboard en muis te moeten bedienen.quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:53 schreef Geqxon het volgende:
[..]
30" ACD met een Mac Pro + Elgato eraan?
Keyboard en muis? Gewoon FrontRow gebruikenquote:Op zondag 11 november 2007 14:53 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Heb ik ook aan zitten denken (maar dan met een Mac Mini als mediacenter), maar het lijkt me niks om m'n tv met keyboard en muis te moeten bedienen.
bovendien wil ik iets meer dan 30"![]()
http://www.loewe.nl/quote:Op zaterdag 10 november 2007 22:23 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nog beter: ik heb een telefoon van mijn werk, maar prik de simkaart gewoon in mijn iPhone straks [afbeelding]
Ik ben voor mijn nieuwe huis ook naar tv's aan het shoppen, maar damn, wat een woud van mogelijkheden [afbeelding] . Was er maar duidelijk zo'n soort Apple onder de tv's. Sony Bravia komt wel redelijk in de buurt..
Volgens mij werkt Elgato niet met Front Row.quote:Op zondag 11 november 2007 14:57 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Keyboard en muis? Gewoon FrontRow gebruiken
Oow oke, nou dan moet dat maarquote:Op zondag 11 november 2007 13:06 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Als je je iPod hersteld in iTunes , gaat ie zoeken naar de nieuwste software . En dan vind hij 1.1.2. . Als je zoekt naar een update vind hij hem nog niet . Je moet hem dus wel herstellen.
Nou, ik dat ding herstellen. Staat er nog steeds 1.1.1 opquote:Op zondag 11 november 2007 13:06 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Als je je iPod hersteld in iTunes , gaat ie zoeken naar de nieuwste software . En dan vind hij 1.1.2. . Als je zoekt naar een update vind hij hem nog niet . Je moet hem dus wel herstellen.
Oh , dan moet je 1.1.2 even downloaden van Macrumors en het bestandje gezipped laten. Dan doe je in iTunes ALT+Zoek naar Update en selecteer je het .zip bestand .quote:Op zondag 11 november 2007 15:43 schreef -Menn0- het volgende:
[..]
Nou, ik dat ding herstellen. Staat er nog steeds 1.1.1 opNu moet ie weer een uur mn muziek er op zetten......
Ziet er goed uit, dat ga ik zeker proberenquote:Op zondag 11 november 2007 10:10 schreef DaFrenk het volgende:
Wow.. toffe oplossing voor het probleem dat je niet weet welke Stack je op klikt zonder op de mouse-over te wachten:
[ link | afbeelding ]
Als m'n Mac terug is gaan we die toch zeker proberen!
Wel wat terminal werk benodigd en er staat dus nog steeds een icoontje in het mapje. Maar goed, je moet er wat voor over hebben
iWorkquote:Op zondag 11 november 2007 16:36 schreef G.Fawkes het volgende:
Jezus wat maakt office for mac mijn mac traag zeg. Zijn er goede alternatieven voor? Ik vind openoffice voor mac een beetje karig eerlijk gezegd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |