hij vroeg naar een MacBook toch? of heb ik dat fout?quote:
Ach so.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:20 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
hij vroeg naar een MacBook toch? of heb ik dat fout?
maar verder heb jij gelijkquote:
Het poppetje van de Apple Store Telefoon heeft mij anders verteld tijdens het bestellen van mijn MacBook. Ik heb expliciet twee keer naar gevraagd en twee keer was het antwoord dat de garantie valt.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
je verliest de garantie niet wanneer je zelf je geheugen gaat vervangen. even de apple site lezen doet wonderen...
apple plaatst zelfs een 'do it yourself' instructie op de site
Watskebeurt?quote:Op woensdag 7 november 2007 14:48 schreef DaFrenk het volgende:
Ik mis m'n MacBook nu al![]()
Zit de hele tijd nu op die windows toets + tab te rammen of op windows + q..![]()
Whehe, ik ken het.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:48 schreef DaFrenk het volgende:
Ik mis m'n MacBook nu al![]()
Zit de hele tijd nu op die windows toets + tab te rammen of op windows + q..![]()
Volgens mij is een temperatuur-sensor kaduuk. Kreeg een vreemde foutmelding bij de hardware test, via een italiaans forum kwam ik erachter dat het wel eens met een temperatuur sensor te maken kon hebben. En inderdaad, ik mis inderdaad een sensor in het lijstje, namelijk heatsink A. Terwijl er geloof ik dus 2 moeten zijn, Heatsink A en B.quote:
Dus dit deel gaat 'm ook niet worden eh?quote:Op woensdag 7 november 2007 15:39 schreef Tijn het volgende:
Ik heb morgen tijd om een iMac te gaan kopen, maar het geld staat nog niet op m'n Girorekening. Ik had het vorige week wel op een spaarrekening bij de ABN staan en heb toen de opdracht gegeven het over te schrijven naar m'n Giro, maar het is er potverdorie nog steeds niet.
Banken
Ik hoop dat het er morgen wel op staat.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:43 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dus dit deel gaat 'm ook niet worden eh?.
Ach, jij hebt nog geen iMac. Ik heb nog geen Leopard. Als enige op de wereld ofzo.quote:Op woensdag 7 november 2007 16:03 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik hoop dat het er morgen wel op staat.
Ik heb hem al wel liggen, maar nog niet geïnstalleerd...quote:Op woensdag 7 november 2007 17:07 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ach, jij hebt nog geen iMac. Ik heb nog geen Leopard. Als enige op de wereld ofzo.
You lost me there.quote:Op woensdag 7 november 2007 15:34 schreef Anthraxx het volgende:
Met kat bedoelde ik niet Tiger of Leopard he? Maar zo'n harig beest met een eigenzinnig karakter. Even voor de duidelijkheid.
Mooi is dat hèquote:Op woensdag 7 november 2007 18:02 schreef Tomasso het volgende:
Vandaag weer 2 mensen versteld laten staan van m'n Mac.
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/quote:Op woensdag 7 november 2007 18:42 schreef G.Fawkes het volgende:
Pff waar kon je ook alweer leopard bestellen als je vanaf 1 oktober een mac heb gekocht? Kan et ff niet vinden...
Mn MacBook vorige week meegesleept naar mn werk, ik geloof dat er minimaal twee collega's om zijn.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:48 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Mooi is dat hèLaatst was ik bij familie met wat jonge kinderen erbij. Stond ook de HP van pappie ernaast.
"Ik vind die witte veeeeel mooier"![]()
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/quote:Op woensdag 7 november 2007 18:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
http://www.apple.com/macosx/uptodate/
Hehe, had hem al aangepast in m'n post, maar je was te snelquote:Op woensdag 7 november 2007 18:52 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
nl/ moest er tussen. Bedankt trouwens!![]()
Helemaal als je met je fancy Spaces en Exposé gaat spelen.. dan hoor je pas echt "Wow"quote:Op woensdag 7 november 2007 18:50 schreef Q. het volgende:
[..]
Mn MacBook vorige week meegesleept naar mn werk, ik geloof dat er minimaal twee collega's om zijn.
Crap, heb ik mijn bestelling van gisterenavond geannuleerd omdat ik mijn AE en OSX apart wilde bestellen: roept ie leuk 'Serienummer reeds gebruikt'.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
http://www.apple.com/nl/macosx/uptodate/
D'oh!quote:Op woensdag 7 november 2007 18:56 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Crap, heb ik mijn bestelling van gisterenavond geannuleerd omdat ik mijn AE en OSX apart wilde bestellen: roept ie leuk 'Serienummer reeds gebruikt'.![]()
Ook met een verzonnen aankoop datum? Een maat van me kon hem niet bestellen doordat zijn serienummer niet geaccepteerd werd. Die stond op 15 augustus. Dat zal dan wel té vroeg zijn voor Apple..quote:
nee. ik heb de mijne 5 november opgehaaldquote:Op woensdag 7 november 2007 19:02 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Ook met een verzonnen aankoop datum? Een maat van me kon hem niet bestellen doordat zijn serienummer niet geaccepteerd werd. Die stond op 15 augustus. Dat zal dan wel té vroeg zijn voor Apple..
Wat dacht je van de gevoelige exposé-hoeken?quote:Op woensdag 7 november 2007 14:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Whehe, ik ken het.
Ik ramde dan wel op alt+tab, maar probeerde dan met m'n muis het programma te selecteren, of met pijltjes toetsen te werken
Command-down is het zelfde als enter in Windows.quote:Op woensdag 7 november 2007 19:52 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Trouwens, met windows explorer kon je ultrasnel door alle mappen navigeren door met de pijltjes te navigeren en op enter te rammen. Maar in OSX is enter de bestandsnaam wijzigen. Is er een andere truc om net zo snel te navigeren (en geen list of kolom-weergave te gebruiken)
toch weet ik 99,99% zeker dat t niet vervalt... we hebben t nog nagevraagd in de applestore voor we eraan gingen beginnen. nee hoor, geen probleem voor de macbook.quote:Op woensdag 7 november 2007 14:27 schreef TsiisSkaaf het volgende:
[..]
Het poppetje van de Apple Store Telefoon heeft mij anders verteld tijdens het bestellen van mijn MacBook. Ik heb expliciet twee keer naar gevraagd en twee keer was het antwoord dat de garantie valt.
Dat van de do 't yourself kit had ik inderdaad al gelezen en van het prijsverschil wist ik ook donders goed.
Volgens mij ben ik dus een beetje genaaid door die telefonische verkoper van Apple.
werkt nietquote:Op woensdag 7 november 2007 20:07 schreef Q. het volgende:
[..]
Command-down is het zelfde als enter in Windows.
Ligt het nou mij of zie ik hier weer eenquote:Op woensdag 7 november 2007 20:22 schreef thloreg het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
Coolquote:Op woensdag 7 november 2007 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
even mn maccie spammen
[ afbeelding ]
Trouwen?quote:Op woensdag 7 november 2007 20:23 schreef Guppyfriend het volgende:
even mn maccie spammen
[ afbeelding ]
Kijk, zulke dingen snap ik dus niet. Ik wil hier eigenlijk ook wel een OSX-server draaien met een oude PM G4, maar Time Machine aan zo'n ding hangen snap ik niet. En die oude G4 kan geen 802.11n aan.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:48 schreef Tijn het volgende:
Oh yeah, AFP-shares op m'n Linuxserver werken als een tiet
[ afbeelding ]
Harddiskje erbij en Time Machine'n maar met z'n allen
Wees maar niet bang , bij het upgraden van een Macbook of Macbook Pro vervalt je garantie niet als je zelf je geheugen vervangt . " Hoe het moet .nl " staat ook in de handleiding . Bij een iMac mag het ook . Alleen de Mac Mini mag nog niet officieel.quote:Op woensdag 7 november 2007 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
toch weet ik 99,99% zeker dat t niet vervalt... we hebben t nog nagevraagd in de applestore voor we eraan gingen beginnen. nee hoor, geen probleem voor de macbook.
het kan zijn dat je genaaid bent door de verkoper... lullig...
Netjes ik heb AFP nog niet goed werkend gekregen op m'n NAS, Windows shares werken wel, maar dan krijg ik zo'n pc monitor bluescreen icoon te zienquote:Op woensdag 7 november 2007 20:48 schreef Tijn het volgende:
Oh yeah, AFP-shares op m'n Linuxserver werken als een tiet
[ afbeelding ]
Harddiskje erbij en Time Machine'n maar met z'n allen
Das nou eens een handige tipquote:Op woensdag 7 november 2007 20:07 schreef Q. het volgende:
Command-down is het zelfde als enter in Windows.
Ja, dat is wel erg matig eigenlijkquote:Op woensdag 7 november 2007 20:57 schreef Jonathon het volgende:
[..]
Ook lullig dat ie je ubuntu pc als bluescreen baggerbak laat zien![]()
Ik lees net dat er nog wat hackwerk nodig is om TimeMachine met AFP-shares via AirPort te laten werken en dat het eigenlijk ook niet goed functioneert, dus ik wacht nog ffquote:Op woensdag 7 november 2007 20:53 schreef Walter_Sobchak het volgende:
[..]
Kijk, zulke dingen snap ik dus niet. Ik wil hier eigenlijk ook wel een OSX-server draaien met een oude PM G4, maar Time Machine aan zo'n ding hangen snap ik niet. En die oude G4 kan geen 802.11n aan.
neuk de systeembeheerder.quote:Op woensdag 7 november 2007 21:20 schreef Tomasso het volgende:
Ow ja, Inholland
Natuurlijk is er met geen enkele mogelijkheid op hun 802.1x netwerk te komen
Ik vang nog liever een 300 kg zware koe op met m'n pink.quote:
Ik wil PithHelmet!quote:Op woensdag 7 november 2007 21:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Erg goede ad-blocker voor Leopard's Safari![]()
Vet relaxedquote:Op woensdag 7 november 2007 21:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Erg goede ad-blocker voor Leopard's Safari![]()
Quequote:Op woensdag 7 november 2007 20:16 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
@noodle, ik heb ook nog geen leopard, je bent niet alleen!
Nou kijk, ik laad foto's in met de originele bestandsnamen. Maar stel dat ik dus de volgorde van de nummering wil wijzigen. Ik heb dus bijvoorbeeld foto's op 3 verschillende locaties gemaakt en ik probeer er een soort "verhaallijn" in te krijgen. Het is voor een bepaalde foto-serie zeg maar. Dus ik wil nu eigenlijk de foto's van de 2e locatie eigenlijk op de eerste plaats, dan de foto's van de 1e locatie en dan pas de foto's van de 3e locatie. Dat loop standaard natuurlijk voor je nummering bij het importeren meteen foutquote:Op donderdag 8 november 2007 00:54 schreef Tijn het volgende:
Als je foto's exporteert vanuit iPhoto, geeft 'ie ze toch automatisch oplopende nummers mee? Als je iets wijzigt in de volgorde of whatever, dan exporteert je ze gewoon opnieuw, zo gepiept.
Dan heb ik 3 verschillende mapjes met dezelfde nummering. Maar het moet dus in 1 mapje komen..quote:Op donderdag 8 november 2007 01:45 schreef Tijn het volgende:
Dat is toch prima in iPhoto te regelen? Je importeert al je foto's daarin, maakt albums met daarin de foto's die je wilt hebben en op de volgorde die je wilt hebben. Vervolgens exporteer je de foto's van de eerste locatie, die noem je "locatie 1" en de rest laat je automatisch door iPhoto tijdens het exporteren nummeren. Daarna doe je hetzelfde voor locatie 2 en locatie 3. Dan heb je toch precies wat je wilt? En mocht je in de toekomst wat wijzigen, dan verander je dat in je iPhoto album en exporteer je opnieuw als je het als files nodig hebt.
Toch?
nevermindquote:Op woensdag 7 november 2007 23:31 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
QueIk heb Leopard al iets meer dan een weekje draaien?
Ik vind wel dat hij aan de hoge kant zit met zijn prijs.quote:Op donderdag 8 november 2007 10:05 schreef Geqxon het volgende:
[TK] iBook G4
Jezus, wat een enorm dure dingen die iBooks... zijn amper voor een fatsoenlijk bedrag te koop.
Bwo, command-O opent ook... Liever dat dan...quote:
Gewoon de standaard updates via software updatequote:Op donderdag 8 november 2007 12:43 schreef Tijn het volgende:
Wat voor updates?
Dus na de update naar 10.4.10 is de boel opeens traag? Of na elke update?quote:Op donderdag 8 november 2007 12:56 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Gewoon de standaard updates via software update.
Probeer er eens Windows op te zetten, misschien gaat het dan sneller?quote:Op donderdag 8 november 2007 12:37 schreef HeatWave het volgende:
Even een vraagje, ik heb nog niet de kans gehad om het hands-on te checken. Een filiaal van ons waar veel Apples staan klaagt over hele trage machines na updaten. 10.4 dus. Vooral netwerk operaties gaan heel traag. Iemand bekend ermee?
Details weet ik nog niet, maar het zijn "gewoon" de updates via software update die eergisteren op wat Mac's gedaan zijn en sinds die tijd is alles wat met netwerk te maken heeft (fileserver, internet etc) heel traag.quote:Op donderdag 8 november 2007 13:15 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dus na de update naar 10.4.10 is de boel opeens traag? Of na elke update?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |