Ja, en ook in Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht, Schubbekutteveen of Lloret de Mar.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 20:53 schreef rakotto het volgende:
[..]
Disco's vindt je ook in Alexandrie en Cairo.
En niet in Utrecht?quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:23 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ja, en ook in Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht, Schubbekutteveen of Lloret de Mar.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is: als het je te doen is om uitgaan en lol hebben en discotheken en fijne all-in touristenresorts waar alles voor je geregeld wordt, en waar je lekker zorgeloos kan luieren en bakken in de zon zonder dat je met dingen als cultuur wordt lastiggevallen, dan is Hurghada waarschijnlijk een best fijne plek waar je het goed naar je zin kan hebben, maar het is mijn ding niet, dus persoonlijk zal ik het niet met een bezoek vereren.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 21:28 schreef rakotto het volgende:
[..]
En niet in Utrecht?![]()
Ik bedoelde meer dat je het in die steden ook kan verwachten en niet alleen in de toeristische plaatsen.
In Hurghada zie je weinig Egypte denk ik. Wel veel zon. Hurghada is een stadje dat volledig op toeristen draait. Een beetje vergelijkbaar met een een skidorp waar in de zomer ook geen hond woont.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 18:16 schreef Brechtje het volgende:
Ik ga de 18e met mijn vriend naar Hurghada voor 8 dagen. We wouden in de herfstvakantie een beetje zon zien en besloten dus om naar Egypte te gaan. Ben nog nooit in Egypte geweest, maar wou er al heel lang heen!
Zijn er mensen die tips hebben? wij gaan naar hotel Sand Beach (oke, slechte verhalen over gehoord) Waar kun je geld wisselen, en wat zijn de leukste uitjes?
En kan ik wel gewoon normaal gekleed gaan daar zonder dat de mannen constant op je zitten te loeren enz? word je er veel lastiggevallen?
Ik hoop dat mensen me kunnen helpen! Ik weet namelijk niets over Hurghada en zit dus een beetje rond te zoeken.. Stuur me desnoods even een PM.
Kan ik beamen, wij waren op rondreis, en kwamen even door Hurghada heen, we wisten niet hoe snel we er de volgende morgen weer weg moesten komen..quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:22 schreef Farenji het volgende:
Hurghada staat bovenaan op mijn lijstje van plekken die ik absoluut NIET ga bezoeken. Het lijkt me een vreselijke plek, sfeerloos, verpest door toerisme, en ik heb gehoord en gelezen dat de stranden er niet echt mooi zijn en dat het duiken er ook flink overrated is. Maar misschien dat jij het er wel leuk vindt, er zijn veel disco's schijnt het, en sommige mensen vinden die grote toeristenresorts geweldig, smaken verschillen.
Persoonlijk vond ik de kamelentocht best saai. Die beesten stinken en lopen steeds tegen elkaar aan waardoor je benen steeds klem zitten.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:35 schreef piepster het volgende:
In Egypte is het in de zomer wel hoogseizoen, maar de rest van het jaar is er genoeg toerisme om alles te laten staan, voor zover ik weet. Zeker in otober is alles nog volop in bedrijf. Over kamelenexcursies weet ik niet veel. Ik denk dat het hobbelig is en lang duurt, maar het is wel leuker dan in een jeep zitten.
Van horen zeggen denk ik dat Cairo leuker is.
Leukste is een quadsafari naar de woenstijn, gewoon te boeken bij je touroperator. Met zonsondergang, erg mooi. Aan duiken of snorkelen ontkom je niet, maar boek dat niet bij je touroprator en ook niet bij een egyptenaar. Wat voorwerk kan geen kwaad. Blue Paradise, Voodood divers, emperor divers zijn aanraders.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:27 schreef Brechtje het volgende:
Bedankt voor degenen die mijn vragen beantwoord hebben!
In Griekenland/Turkije etc is het trouwens zo dat ze daar al alles aan het afbreken zijn wegens einde seizoen, is dit in egypte ook zo? Of is egypte (hurghada) vanwege de temperaturen of andere redenen altijd hetzelfde?
Zo'n ecursie naar de woestijn lijkt mij wel wat.. Hoelang duurt dat meestal? (als je met de jeep gaat) en ik las dat je ook met een kameel kon gaan, is dat een beetje aan te raden?
En ik neem aan dat je het gewoon van je reisgids te horen krijgt hoe dat zit met de ecursies?
We zouden dan naar Luxor of Caïro willen, maar wat is mooier en meer de moeite waard? Want Luxor ligt wel een stuk dichter in de buurt..
Alvast bedankt
haha, dat kan ik beamen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:22 schreef Farenji het volgende:
Hurghada staat bovenaan op mijn lijstje van plekken die ik absoluut NIET ga bezoeken. Het lijkt me een vreselijke plek, sfeerloos, verpest door toerisme, en ik heb gehoord en gelezen dat de stranden er niet echt mooi zijn en dat het duiken er ook flink overrated is. Maar misschien dat jij het er wel leuk vindt, er zijn veel disco's schijnt het, en sommige mensen vinden die grote toeristenresorts geweldig, smaken verschillen.
hey, jij hier??!!quote:Op zaterdag 4 oktober 2008 19:04 schreef Houniet het volgende:
Wat voor stopcontacten kan ik daar verwachten trouwens?
Tof zeg. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Ik ben zelf net terug uit Egypte en het is een geweldig mooi land.quote:Op zaterdag 8 november 2008 16:39 schreef Farenji het volgende:
Maandagochtend vroeg vertrek ik met Swiss Air naar Cairo, voor een reis van 25 dagen. Ik heb nog zeer weinig gepland maar in ieder geval een mooie tocht door de woestijn, zoals het Great Desert Circuit. En ik wil gaan duiken in Dahab. Ik ga een blog bijhouden van mijn belevenissen, de link staat in mijn sig. Ik heb er zin in!
Dan ben ik ook wel benieuwd naar jouw verhalen! Waar ben je geweest?quote:Op zondag 9 november 2008 12:00 schreef Grunner het volgende:
[..]
Tof zeg. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Ik ben zelf net terug uit Egypte en het is een geweldig mooi land.
In Hurghada, El Gouna, Luxor en Marsa Alam. Voor werk, dus niet echt hele spannende verhalen hoor. Wel leuke dingen gedaan als snorkelen en een woestijnsafari.quote:Op zondag 9 november 2008 12:46 schreef Farenji het volgende:
[..]
Dan ben ik ook wel benieuwd naar jouw verhalen! Waar ben je geweest?
Snorkelen in/om dahab is wel heel mooi, ben je ook in de "blue hole" geweest?quote:Op zondag 9 november 2008 18:53 schreef Grunner het volgende:
[..]
In Hurghada, El Gouna, Luxor en Marsa Alam. Voor werk, dus niet echt hele spannende verhalen hoor. Wel leuke dingen gedaan als snorkelen en een woestijnsafari.
Mijn vriend is uiteindelijk op Hurghada uitgekomen. Ik ga wel gewoon mee, het beste ervan maken. Mijn motto is wel dat je alles in je leven moet hebben meegemaakt, dus ik ga ook maar eens naar een toeristische badplaats.quote:Op zaterdag 3 januari 2009 15:32 schreef Anotis het volgende:
Voor pure natuur en cultuur kun je misschien beter naar Kamtsjatka of Groenland... Egypte is wat dat betreft veel te toeristisch gewordenHoewel de Siwa-oase misschien nog wel aan je eisen voldoet.
Serieus: Egypte is vergeven van toeristen en dat weet elke Egyptenaar die een beetje Engels kan spreken.
Wil je gewoon mooie cultuur zien, ga dan in elk geval naar Cairo, Luxor en Aswan en voor een beetje ontspanning aan het strand naar Dahab. Voor natuur: de Sinaï-woestijn is prachtig, en de witte woestijn schijnt ook mooi te zijn (maar met die laatste heb ik zelf geen ervaring). En natuurlijk de onderwaterwereld!
Maar denk niet dat je de enige bent, dat kon nog wel eens tegenvallen.
Luxor is wel wat verder weg maar is te mooi om daar niet een paar dagen te blijven.Dahab is kleinschaliger dan Hurghada, minder massatoerisme, goedkoop (zeker accomodatie) en heel gezellig.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef LordLynx het volgende:
En waarom is Dahab leuker? Dahab ligt wel aan de 'verkeerde' kant voor een excursie naar Luxor iig.
Als dat de keus is, december. In juli val je dood neer van de hittequote:Op zondag 4 januari 2009 18:13 schreef F04 het volgende:
Kan ik trouwens beter in juli of in december gaan? Wat is de beste tijd om daar te reizen?
Maar aan de goede kant voor een excursie naar Petra in Jordanie.quote:Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef LordLynx het volgende:
En waarom is Dahab leuker? Dahab ligt wel aan de 'verkeerde' kant voor een excursie naar Luxor iig.
quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:34 schreef Djaser het volgende:
Heeft iemand ervaringen met duik cursussen in Egypte? Ik wil in Dhahab graag voor het eerst van mijn leven duiken maar heb daar max. drie dagen tijd voor. Kun je binnen zo'n korte tijd al de zee in of kan ik er dan beter van afzien?
Drie dagen is krap, maar als je vantevoren de theorie doet dan is het wel te doen. Je kan de lesboeken gewoon bestellen via PADI en thuis alles doorlezen en dat scheelt veel tijd.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:34 schreef Djaser het volgende:
Heeft iemand ervaringen met duik cursussen in Egypte? Ik wil in Dhahab graag voor het eerst van mijn leven duiken maar heb daar max. drie dagen tijd voor. Kun je binnen zo'n korte tijd al de zee in of kan ik er dan beter van afzien?
Hoe zit het met die theorie dan, moet je daar nog examen in doen of is het puur een kwestie van theorie die je in de praktijk moet toepassen? Ik wil in juli of augustus naar Egypte toe om toch maar eens een keer te gaan duiken. Afgelopen jaren veel gesnorkeld daar en zit nu in de financiële positie dat een duikcursus er eindelijk vanaf kan.quote:Op woensdag 27 mei 2009 19:54 schreef Farenji het volgende:
Drie dagen is krap, maar als je vantevoren de theorie doet dan is het wel te doen. Je kan de lesboeken gewoon bestellen via PADI en thuis alles doorlezen en dat scheelt veel tijd.
Theorie wordt getoetst.. Je hebt toetsen per hoofdstuk (5 totaal) en 1 totaal examen over alle hoofdstukken..quote:Op maandag 1 juni 2009 21:41 schreef PimD het volgende:
[..]
Hoe zit het met die theorie dan, moet je daar nog examen in doen of is het puur een kwestie van theorie die je in de praktijk moet toepassen? Ik wil in juli of augustus naar Egypte toe om toch maar eens een keer te gaan duiken. Afgelopen jaren veel gesnorkeld daar en zit nu in de financiële positie dat een duikcursus er eindelijk vanaf kan.
Heb net even op PADI.com zitten kijken, maar wordt daar niet veel wijzer van. Kwam op een ander forum wel dit tegen, maar dat kost $120. Is dat wat je nodig hebt, of kun je ergens een boek ofzo bestellen wat ik hier al doorneem zodat ik in Egypte meteen aan de slag kan met de praktijk?
Alles wat je nodig hebt is het cursusboek + bijbehorende tabellen. Deze kan je ook in het nederlands bestellen, bijv via:quote:Op maandag 1 juni 2009 21:41 schreef PimD het volgende:
[..]
Hoe zit het met die theorie dan, moet je daar nog examen in doen of is het puur een kwestie van theorie die je in de praktijk moet toepassen? Ik wil in juli of augustus naar Egypte toe om toch maar eens een keer te gaan duiken. Afgelopen jaren veel gesnorkeld daar en zit nu in de financiële positie dat een duikcursus er eindelijk vanaf kan.
Heb net even op PADI.com zitten kijken, maar wordt daar niet veel wijzer van. Kwam op een ander forum wel dit tegen, maar dat kost $120. Is dat wat je nodig hebt, of kun je ergens een boek ofzo bestellen wat ik hier al doorneem zodat ik in Egypte meteen aan de slag kan met de praktijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |