abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62061537
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 20:53 schreef rakotto het volgende:

[..]

Disco's vindt je ook in Alexandrie en Cairo.
Ja, en ook in Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht, Schubbekutteveen of Lloret de Mar.
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:28:44 #202
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_62061695
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:23 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ja, en ook in Rotterdam, Amsterdam, Dordrecht, Schubbekutteveen of Lloret de Mar.
En niet in Utrecht?

Ik bedoelde meer dat je het in die steden ook kan verwachten en niet alleen in de toeristische plaatsen.
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_62061959
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:28 schreef rakotto het volgende:

[..]

En niet in Utrecht?

Ik bedoelde meer dat je het in die steden ook kan verwachten en niet alleen in de toeristische plaatsen.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is: als het je te doen is om uitgaan en lol hebben en discotheken en fijne all-in touristenresorts waar alles voor je geregeld wordt, en waar je lekker zorgeloos kan luieren en bakken in de zon zonder dat je met dingen als cultuur wordt lastiggevallen, dan is Hurghada waarschijnlijk een best fijne plek waar je het goed naar je zin kan hebben, maar het is mijn ding niet, dus persoonlijk zal ik het niet met een bezoek vereren.
pi_62069168
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 18:16 schreef Brechtje het volgende:
Ik ga de 18e met mijn vriend naar Hurghada voor 8 dagen. We wouden in de herfstvakantie een beetje zon zien en besloten dus om naar Egypte te gaan. Ben nog nooit in Egypte geweest, maar wou er al heel lang heen!

Zijn er mensen die tips hebben? wij gaan naar hotel Sand Beach (oke, slechte verhalen over gehoord) Waar kun je geld wisselen, en wat zijn de leukste uitjes?

En kan ik wel gewoon normaal gekleed gaan daar zonder dat de mannen constant op je zitten te loeren enz? word je er veel lastiggevallen?

Ik hoop dat mensen me kunnen helpen! Ik weet namelijk niets over Hurghada en zit dus een beetje rond te zoeken.. Stuur me desnoods even een PM.
In Hurghada zie je weinig Egypte denk ik. Wel veel zon. Hurghada is een stadje dat volledig op toeristen draait. Een beetje vergelijkbaar met een een skidorp waar in de zomer ook geen hond woont.

Geld wisselen kan bij de banken. Je kan ook pinnen. Wat nog handiger is: je kan doorgaans ook met euro's betalen. Zorg dat je wat kleingeld aan Egyptische ponden bij je hebt voor wc of een drankje. Verder gaat alles met euro's. Als je iets koopt in een winkel (kleding, souvenirs) is het de bedoeling dat je afdingt. Je openingsbod zit ongeveer op de helft van hun vraagprijs.
Leuke uitjes weet ik zo niet voor Hurghada. Misschien kan je een woestijntocht doen met kameel en in de woestijn overnachten. Het allerleukst om te doen in Hurghada is denk ik duiken/snorkelen. Duik- en snorkelspullen kan je overal huren. Cursussen duiken kan je overal boeken. Vaak is er zelfs een Nederlandstalige instructeur te regelen.

Het ligt er natuurlijk een beetje aan wat je normaal gekleed vindt. Ik heb meestal iets aan met mouwtjes en een rokje tot op m'n knieen. Dan gaat het prima. De mensen die er werken zijn trouwens erg op toerime ingesteld en kijken dus niet echt op van een bikini. In de straten waar jij komt lopen trouwens alleen maar toeristen en Egyptenaren die aan het werk zijn in de winkels/horeca. Die heben geen tijd om naar je billen te kijken. Lastigvallen heeft weinig te maken met vrouw-zijn, maar meer met koopwaar aan de man brengen. Als je door een winkelstraat loopt, wordt je door elk winkeltje aangesproken en naar binnen gelokt.

Veel plezier daar!
pi_62069929
Hotel Sand Beach... ik heb er in augustus twee dagen aan het strand gelegen (na eerst flink te moeten betalen omdat ik niet in hun hotel sliep). Ik vond het niet echt super daar, er is niet echt sprake van een strand, meer van een rij bedden met parasols langs een betonnen pier. En als je goed zoekt is er ook een klein stukje zandstrand.
Je kunt er wel gewoon geld pinnen met je Nederlande bankpas (althans: Europas van Rabobank deed het) en met Visa ook. Voor het hotel, of in de lobby, staat een pinautomaat.

Heel Hurghada was niet mijn ding trouwens, maar doordat we met openbaar vervoer reisden zaten we er min of meer vast. Geen boot naar de Sinaï, want defect. Daardoor alle publieke bussen volgeboekt, dus we hebben twee dagen lang gewacht tot we weg konden. En dan is het nergens leuk, en al helemaal niet in Hurghada. Het is geen Egypte, meer een soort Spaanse costa.

Kleed je een beetje bedekt. Op straat geen open hemdjes of minirokjes dus. Gewoon een t-shirtje dat net je schouders bedekt en een rokje/broek tot net over de knie is prima.

En ik las ergens iets over reizen met openbaar vervoer:
Ik heb het in augustus gedaan in Egypte (en Israel en Jordanië) en het is me prima bevallen. Ok, je moet je instellen op menig uurtje op verlaten (en ook drukke) busstations, maar het is geweldig reizen! Veel contact met de echte Egyptenaar, die oprecht geïnteresseerd zijn in jou.
Het enige wat ons niet lukte, was met openbaar vervoer van Aswan naar Luxor, daar zijn ze heel streng en mogen er echt maar vier toeristen per bus mee. In de rest van Egypte is dat met smeergeld nog wel te regelen, maar in Aswan niet. Dus dat stukje hebben we in een mini-bus met 10 toeristen gedaan.
Stel je trouwens ook in op een rijstijl die in de verste verte niet lijkt op wat we in Europa gewend zijn. Hoewel men er officieel rechts rijdt, reden wij vaak meer links, tot er een grote truck aan komt en dan glipt de chauffeur op het allerlaatste moment weer naar de rechterbaan. Bumperkleven (ja, ook bij tankwagens en ander groot gespuis) is heel normaal. En inhalen kan altijd, ook als er iemand aan komt en je die letterlijk de berm in duwt. Ik heb dan ook menig gedeukte en uitgebrande auto aan de kant zien staan.
Desondanks is het een mooie manier van reizen, zolang je nachtbussen vermijd.
pi_62078515
Bedankt voor degenen die mijn vragen beantwoord hebben!

In Griekenland/Turkije etc is het trouwens zo dat ze daar al alles aan het afbreken zijn wegens einde seizoen, is dit in egypte ook zo? Of is egypte (hurghada) vanwege de temperaturen of andere redenen altijd hetzelfde?

Zo'n ecursie naar de woestijn lijkt mij wel wat.. Hoelang duurt dat meestal? (als je met de jeep gaat) en ik las dat je ook met een kameel kon gaan, is dat een beetje aan te raden?
En ik neem aan dat je het gewoon van je reisgids te horen krijgt hoe dat zit met de ecursies?

We zouden dan naar Luxor of Caïro willen, maar wat is mooier en meer de moeite waard? Want Luxor ligt wel een stuk dichter in de buurt..

Alvast bedankt
pi_62078728
In Egypte is het in de zomer wel hoogseizoen, maar de rest van het jaar is er genoeg toerisme om alles te laten staan, voor zover ik weet. Zeker in otober is alles nog volop in bedrijf. Over kamelenexcursies weet ik niet veel. Ik denk dat het hobbelig is en lang duurt, maar het is wel leuker dan in een jeep zitten.
Van horen zeggen denk ik dat Cairo leuker is.
pi_62078930
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:22 schreef Farenji het volgende:
Hurghada staat bovenaan op mijn lijstje van plekken die ik absoluut NIET ga bezoeken. Het lijkt me een vreselijke plek, sfeerloos, verpest door toerisme, en ik heb gehoord en gelezen dat de stranden er niet echt mooi zijn en dat het duiken er ook flink overrated is. Maar misschien dat jij het er wel leuk vindt, er zijn veel disco's schijnt het, en sommige mensen vinden die grote toeristenresorts geweldig, smaken verschillen.
Kan ik beamen, wij waren op rondreis, en kwamen even door Hurghada heen, we wisten niet hoe snel we er de volgende morgen weer weg moesten komen.. Dahab is dan veel leuker, wat intiemer, veel relaxter, en je kan er prima duiken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 2 oktober 2008 @ 15:47:43 #209
167022 RSie
Nomen Nescio
pi_62079038
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:35 schreef piepster het volgende:
In Egypte is het in de zomer wel hoogseizoen, maar de rest van het jaar is er genoeg toerisme om alles te laten staan, voor zover ik weet. Zeker in otober is alles nog volop in bedrijf. Over kamelenexcursies weet ik niet veel. Ik denk dat het hobbelig is en lang duurt, maar het is wel leuker dan in een jeep zitten.
Van horen zeggen denk ik dat Cairo leuker is.
Persoonlijk vond ik de kamelentocht best saai. Die beesten stinken en lopen steeds tegen elkaar aan waardoor je benen steeds klem zitten.
Jeeptocht (mits goede chauffeur) is zeker wel gaaf! keihard knallen door die zandbak.
Wij hadden een chauffeur die ook meereed in parijs-dakar (als monteur) maar die gast kon behoorlijk goed rijden.
zelf ook stukken gereden, alleen niet zo heel erg heldhaftig als dat de chauf het deed.
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 23:49:51 #210
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_62119288
quote:
Op donderdag 2 oktober 2008 15:27 schreef Brechtje het volgende:
Bedankt voor degenen die mijn vragen beantwoord hebben!

In Griekenland/Turkije etc is het trouwens zo dat ze daar al alles aan het afbreken zijn wegens einde seizoen, is dit in egypte ook zo? Of is egypte (hurghada) vanwege de temperaturen of andere redenen altijd hetzelfde?

Zo'n ecursie naar de woestijn lijkt mij wel wat.. Hoelang duurt dat meestal? (als je met de jeep gaat) en ik las dat je ook met een kameel kon gaan, is dat een beetje aan te raden?
En ik neem aan dat je het gewoon van je reisgids te horen krijgt hoe dat zit met de ecursies?

We zouden dan naar Luxor of Caïro willen, maar wat is mooier en meer de moeite waard? Want Luxor ligt wel een stuk dichter in de buurt..

Alvast bedankt
Leukste is een quadsafari naar de woenstijn, gewoon te boeken bij je touroperator. Met zonsondergang, erg mooi. Aan duiken of snorkelen ontkom je niet, maar boek dat niet bij je touroprator en ook niet bij een egyptenaar. Wat voorwerk kan geen kwaad. Blue Paradise, Voodood divers, emperor divers zijn aanraders.
Ik raad je Luxor aan.. dichterbij en waarschijnlijk nog indrukwekkender. als je maar een week weg bent is Cairo wel heel ver weg.
Hurghada heeft 2 grote centra, Dahab en Sekalla. Probeer ze begin van de week allebei. Ze zijn heel anders en als je de een gweldig vindt, vind je de ander verschrikkelijk.
veel plezier!
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
pi_62123775
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 19:22 schreef Farenji het volgende:
Hurghada staat bovenaan op mijn lijstje van plekken die ik absoluut NIET ga bezoeken. Het lijkt me een vreselijke plek, sfeerloos, verpest door toerisme, en ik heb gehoord en gelezen dat de stranden er niet echt mooi zijn en dat het duiken er ook flink overrated is. Maar misschien dat jij het er wel leuk vindt, er zijn veel disco's schijnt het, en sommige mensen vinden die grote toeristenresorts geweldig, smaken verschillen.
haha, dat kan ik beamen.
Ik ben er niet geweest, maar een engele tourist die ik tegen kwam noemde het hell on earth
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 11:59:44 #212
104963 ETA
European Travel Author
pi_62124406
soort van tvp, heb mijn verslag hier nog niet gepost dacht ik.

[reisverslag] Zandhappen & cultuursnuiven Midden Oosten
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:04:06 #213
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62132545
ETA .
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:04:36 #214
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_62132554
Wat voor stopcontacten kan ik daar verwachten trouwens?
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
pi_62133435
Gewoon "normale".. Ik had geen verloopstekker mee oid..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  zaterdag 4 oktober 2008 @ 19:58:22 #216
104963 ETA
European Travel Author
pi_62133719
quote:
Op zaterdag 4 oktober 2008 19:04 schreef Houniet het volgende:
Wat voor stopcontacten kan ik daar verwachten trouwens?
hey, jij hier??!!

geen adapter nodig voor stopcontacten, maar een stekkerdoos is altijd handig vaak zijn er maar 1 of 2 stopcontacten beschikbaar en je wil toch je camera en telefoon opladen, en je kamergenoot ook
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_63055615
Maandagochtend vroeg vertrek ik met Swiss Air naar Cairo, voor een reis van 25 dagen. Ik heb nog zeer weinig gepland maar in ieder geval een mooie tocht door de woestijn, zoals het Great Desert Circuit. En ik wil gaan duiken in Dahab. Ik ga een blog bijhouden van mijn belevenissen, de link staat in mijn sig. Ik heb er zin in!
pi_63070798
quote:
Op zaterdag 8 november 2008 16:39 schreef Farenji het volgende:
Maandagochtend vroeg vertrek ik met Swiss Air naar Cairo, voor een reis van 25 dagen. Ik heb nog zeer weinig gepland maar in ieder geval een mooie tocht door de woestijn, zoals het Great Desert Circuit. En ik wil gaan duiken in Dahab. Ik ga een blog bijhouden van mijn belevenissen, de link staat in mijn sig. Ik heb er zin in!
Tof zeg. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Ik ben zelf net terug uit Egypte en het is een geweldig mooi land.
pi_63071580
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:00 schreef Grunner het volgende:

[..]

Tof zeg. Ik ben benieuwd naar je verhalen. Ik ben zelf net terug uit Egypte en het is een geweldig mooi land.
Dan ben ik ook wel benieuwd naar jouw verhalen! Waar ben je geweest?
pi_63080954
quote:
Op zondag 9 november 2008 12:46 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dan ben ik ook wel benieuwd naar jouw verhalen! Waar ben je geweest?
In Hurghada, El Gouna, Luxor en Marsa Alam. Voor werk, dus niet echt hele spannende verhalen hoor. Wel leuke dingen gedaan als snorkelen en een woestijnsafari.
pi_63122575
quote:
Op zondag 9 november 2008 18:53 schreef Grunner het volgende:

[..]

In Hurghada, El Gouna, Luxor en Marsa Alam. Voor werk, dus niet echt hele spannende verhalen hoor. Wel leuke dingen gedaan als snorkelen en een woestijnsafari.
Snorkelen in/om dahab is wel heel mooi, ben je ook in de "blue hole" geweest?
pi_63432728
Ik zit momenteel in Dahab, en heb vandaag de eerste dag van mijn PADI Open Water Course gehad. Erg gaaf allemaal, heb het prima naar mijn zin hier.

Ben begonnen in Cairo waar ik uiteraard de pyramides heb bezocht, en daarna heb ik een flinke tocht door de woestijn gemaakt, via Bahariya (vanwaaruit ik een overnight excursie per 4WD naar de black desert en de white desert heb gemaakt, echt geweldig, aanrader!), naar Farafra, en tenslotte Dakhla. Vandaaruit de bus genomen naar Asyut (waar echt GEEN ENKELE buitenlander lijkt te komen, niemand spreekt er ook engels, maar is als stadje best de moeite waard om een dagje te zijn). Vanuit Asyut de trein naar Luxor, waar ik een paar dagen ben gebleven, de tempel heb bezocht, een mooie ballonvaart gemaakt, en natuurlijk naar de westoever voor oa de vallei der koningen. Ook heel mooi allemaal. 's Avonds nog lekker chillen op een felucca met wat Amerikaanse medereizigers die ik had ontmoet, en de volgende dag met de bus (18 uur reizen!!) naar Dahab. Ik heb nog 11 dagen te gaan, alle tijd dus!

Lees meer op http://www.farenji.net/egypte !
pi_63444123
Hee allemaal,

volgend jaar ga ik naar Egypte! We gaan een rondreis maken en eindigen in Dahab voor een paar dagen. Nu heb ik hierover een vraag: wij willen graag een snorkelexcursie doen (het liefst naar Ras Mohammed NP) en ik vroeg me af of iemand goede ervaringen heeft met een goed en ervaren " reisbureautje/tourorganisator" in Dahab die dit soort excursies doet?
pi_63444696
Bijna iedereen in Dahab kan of kent iemand die dat voor jouw kan regelen.
Als je een vertrouwd persoon zoekt, ga naar Penguin diving (200m zuid van de brug, voor Nesima).
Tarik regelt alles, van taxi bus tot materiaal tot boot in Sharm. Prijzen zijn eerlijk.
Waarom probeer je niet een proefduik in Dahab ? Dikke fun en een onvergetelijke ervaring.
pi_63453413
Er is zoveel keus, ik zou er gewoon ter plekke een aantal afgaan en wat informatie en prijzen vragen. Kost je een uurtje of 2 en dan komt er vanzelf een goede bovendrijven. Zo heb ik ook de duikschool gevonden waar ik nu les heb, Sea Dancer.
pi_63454667
Er zijn een aantal van onze groep (in totaal 8 mensen) die we echt met geen mogelijkheid meer dan 1,5 meter onder het wateroppervlak krijgen Dus vandaar het snorkelen ... Ik zou het graag vanuit hier al regelen omdat we in Dahab maar ruim 2 dagen zitten en heb denk ik weinig zin om de eerste dag lang op zoek te gaan naar een betrouwbare snorkelexcursie ...

Maar ik ga ff kijken naar die hierboven genoemde!
pi_63743815
Zo, ben weer terug in Nederland, na 3.5 week Egypte. Ik heb in Dahab naast mijn Open Water ook meteen maar mijn Advanced Open Water gehaald.
De laatste 3 duiken waren echt geniaal: 2 deep dives in the Canyon en the Blue Hole, en als laatste een mooie night dive. Damn wat is duiken gaaf, en zeker in de Rode Zee / Golf van Aqaba!
Na het relaxede Dahab was terug naar Cairo echt niet leuk, wat een chaotische rotstad.

Terugkijkend was het een geweldige vakantie, prachtig land, heb een mooie tijd gehad, alleen jammer van die Egyptenaren. Er zijn genoeg aardige Egyptenaren maar er zitten ook heel veel klootzakken tussen. En als toerist, zeker als alleenreizende backpacker kom je die laatste vaak tegen.
pi_63845935
Leuke verhalen. Wij willen in januari nog op vakantie gaan en zijn ook het denken om richting dit land te gaan. Weet iemand hoe het zit met de temperaturen in deze periode? Als ik op Zoover kijk vind ik ze best tegenvallen, ook de temperatuur van het zeewater. (Sharm El Sheikh)
pi_63857811
Ik ben vorig jaar met kerst geweest, toen was de luchttemp. zo'n 19 tot 22 graden en koelde het s'avonds behoorlijk af. Zeewater was toen 20 graden ofzoiets, maar mij veel te koud. Zwommen wel wat mensen maar met duikpak aan. Wel een ideale temp. om allerlei dingen te gaan ondernemen.
pi_64372035
Dank je voor de reactie, zijn het kijken om naar een andere plaats te gaan. Wil echt voor de zon gaan met lekkere temperaturen, normaal namen we in de zomer ook nog een zonvakantie, maar dat kan door het werk niet meer. Dus een land met rond de 25 graden is zeer welkom.
  vrijdag 2 januari 2009 @ 23:07:42 #231
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_64598429
Ik ben persoonlijk meer van de niet toeristische reizen, wil nog puur natuur en cultuur zien.
Maar mijn vriend wil graag luxe en rust dus zijn we uiteindelijk op Egypte uitgekomen. Ook prijstechnisch.
Welke stad is het meest aan te raden?
pi_64614495
Voor pure natuur en cultuur kun je misschien beter naar Kamtsjatka of Groenland... Egypte is wat dat betreft veel te toeristisch geworden Hoewel de Siwa-oase misschien nog wel aan je eisen voldoet.

Serieus: Egypte is vergeven van toeristen en dat weet elke Egyptenaar die een beetje Engels kan spreken.
Wil je gewoon mooie cultuur zien, ga dan in elk geval naar Cairo, Luxor en Aswan en voor een beetje ontspanning aan het strand naar Dahab. Voor natuur: de Sinaï-woestijn is prachtig, en de witte woestijn schijnt ook mooi te zijn (maar met die laatste heb ik zelf geen ervaring). En natuurlijk de onderwaterwereld!

Maar denk niet dat je de enige bent, dat kon nog wel eens tegenvallen.
  zaterdag 3 januari 2009 @ 15:50:26 #233
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_64615089
TVP! Hurghada op 26 februari
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  zaterdag 3 januari 2009 @ 16:16:41 #234
117804 Miriampje
Little gurlie
pi_64615823
quote:
Op zaterdag 3 januari 2009 15:32 schreef Anotis het volgende:
Voor pure natuur en cultuur kun je misschien beter naar Kamtsjatka of Groenland... Egypte is wat dat betreft veel te toeristisch geworden Hoewel de Siwa-oase misschien nog wel aan je eisen voldoet.

Serieus: Egypte is vergeven van toeristen en dat weet elke Egyptenaar die een beetje Engels kan spreken.
Wil je gewoon mooie cultuur zien, ga dan in elk geval naar Cairo, Luxor en Aswan en voor een beetje ontspanning aan het strand naar Dahab. Voor natuur: de Sinaï-woestijn is prachtig, en de witte woestijn schijnt ook mooi te zijn (maar met die laatste heb ik zelf geen ervaring). En natuurlijk de onderwaterwereld!

Maar denk niet dat je de enige bent, dat kon nog wel eens tegenvallen.
Mijn vriend is uiteindelijk op Hurghada uitgekomen. Ik ga wel gewoon mee, het beste ervan maken. Mijn motto is wel dat je alles in je leven moet hebben meegemaakt, dus ik ga ook maar eens naar een toeristische badplaats. Hoewel ik toch graag naar Groenland zou willen Zoiets misschien over een aantal jaar als het financieel beter mogelijk is.
pi_64629010
tvp

In mei 2 weken naar egypte. De planning is om in ieder geval een duikcursus te doen, en graag willen we naar Cairo en Luxor (Aswan en Abu Simbel ben ik enkele jaren geleden geweest maar helaas werd mijn reis toen afgebroken).

Mijn idee is dus om gewoon Hurghada te doen (vooral ivm de excursies naar Cairo en Luxor) of is een andere badplaats meer aan te raden?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_64629121
Ja, Dahab is veel leuker.
pi_64642297
En waarom is Dahab leuker? Dahab ligt wel aan de 'verkeerde' kant voor een excursie naar Luxor iig.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_64654985
Kan ik trouwens beter in juli of in december gaan? Wat is de beste tijd om daar te reizen?
pi_64655911
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef LordLynx het volgende:
En waarom is Dahab leuker? Dahab ligt wel aan de 'verkeerde' kant voor een excursie naar Luxor iig.
Luxor is wel wat verder weg maar is te mooi om daar niet een paar dagen te blijven.Dahab is kleinschaliger dan Hurghada, minder massatoerisme, goedkoop (zeker accomodatie) en heel gezellig.
  zondag 4 januari 2009 @ 18:48:36 #240
28033 Pek
je moet wat
pi_64656405
quote:
Op zondag 4 januari 2009 18:13 schreef F04 het volgende:
Kan ik trouwens beter in juli of in december gaan? Wat is de beste tijd om daar te reizen?
Als dat de keus is, december. In juli val je dood neer van de hitte
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_64701669
quote:
Op zondag 4 januari 2009 13:02 schreef LordLynx het volgende:
Maar aan de goede kant voor een excursie naar Petra in Jordanie.
Dahab is heel gezellig, kleurig (savonds), relaxt en het ruikt er heerlijk naar kruiden. Stukken rustiger ook daar dan in de andere badplaatsen, die massa dingen hoeven van mij nooit zo.
  zondag 24 mei 2009 @ 22:37:31 #242
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_69366466
Ik ga Oud & Nieuw in Luxor vieren dit jaar, en bezoek ook Cairo, Aswan en Kom Ombo. Wel georganiseerd met een groep vrienden, maar heb er zin an.
Gourmetten of steengrillen?
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:34:20 #243
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_69458720
Heeft iemand ervaringen met duik cursussen in Egypte? Ik wil in Dhahab graag voor het eerst van mijn leven duiken maar heb daar max. drie dagen tijd voor. Kun je binnen zo'n korte tijd al de zee in of kan ik er dan beter van afzien?
  woensdag 27 mei 2009 @ 16:39:05 #244
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69458910
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:34 schreef Djaser het volgende:
Heeft iemand ervaringen met duik cursussen in Egypte? Ik wil in Dhahab graag voor het eerst van mijn leven duiken maar heb daar max. drie dagen tijd voor. Kun je binnen zo'n korte tijd al de zee in of kan ik er dan beter van afzien?

Ik heb in 3 dagen mijn PADI open water gehaald. Thuis de theorie bestuderen, dan 3 dagen lang duiken (2 à 3 duiken per dag) en dan heb je hem. Ik heb het gedaan bij Emperor divers. Weet niet of die in Dhahab zitten of niet..
Leer spaties gebruiken!
pi_69465378
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 16:34 schreef Djaser het volgende:
Drie dagen is krap, maar als je vantevoren de theorie doet dan is het wel te doen. Je kan de lesboeken gewoon bestellen via PADI en thuis alles doorlezen en dat scheelt veel tijd.
Misschien is het een optie om je Scuba certificaat te halen, dat is korter dan Open Water en je mag daarmee nog niet zelfstandig duiken maar je maakt er wel minimaal een paar duiken mee in open water. Later is het in korte tijd te "upgraden" tot een echt open water certificaat.

Wat betreft duikschool zou ik gewoon rondshoppen. Er zit heel veel in Dahab, en daar zit ook echt slechte shit tussen. Ik ben er een stuk of wat afgegaan, en heb gekozen voor "Sea Dancer", de school die me het beste gevoel gaf, en de beste prijs had (niet te duur maar zeker niet al te goedkoop). Geen spijt van. Prima les, goed materiaal, aardige mensen, gezellige sfeer.
  donderdag 28 mei 2009 @ 13:27:11 #246
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_69488886
Ok, het is dus inderdaad krap. Ik denk er nog even over na want ik kom vast nog een keer terug wanneer ik meer tijd heb.
pi_69616315
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 19:54 schreef Farenji het volgende:
Drie dagen is krap, maar als je vantevoren de theorie doet dan is het wel te doen. Je kan de lesboeken gewoon bestellen via PADI en thuis alles doorlezen en dat scheelt veel tijd.
Hoe zit het met die theorie dan, moet je daar nog examen in doen of is het puur een kwestie van theorie die je in de praktijk moet toepassen? Ik wil in juli of augustus naar Egypte toe om toch maar eens een keer te gaan duiken. Afgelopen jaren veel gesnorkeld daar en zit nu in de financiële positie dat een duikcursus er eindelijk vanaf kan.

Heb net even op PADI.com zitten kijken, maar wordt daar niet veel wijzer van. Kwam op een ander forum wel dit tegen, maar dat kost $120. Is dat wat je nodig hebt, of kun je ergens een boek ofzo bestellen wat ik hier al doorneem zodat ik in Egypte meteen aan de slag kan met de praktijk?
Nee.
  maandag 1 juni 2009 @ 22:39:41 #248
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_69618799
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:41 schreef PimD het volgende:

[..]

Hoe zit het met die theorie dan, moet je daar nog examen in doen of is het puur een kwestie van theorie die je in de praktijk moet toepassen? Ik wil in juli of augustus naar Egypte toe om toch maar eens een keer te gaan duiken. Afgelopen jaren veel gesnorkeld daar en zit nu in de financiële positie dat een duikcursus er eindelijk vanaf kan.

Heb net even op PADI.com zitten kijken, maar wordt daar niet veel wijzer van. Kwam op een ander forum wel dit tegen, maar dat kost $120. Is dat wat je nodig hebt, of kun je ergens een boek ofzo bestellen wat ik hier al doorneem zodat ik in Egypte meteen aan de slag kan met de praktijk?
Theorie wordt getoetst.. Je hebt toetsen per hoofdstuk (5 totaal) en 1 totaal examen over alle hoofdstukken..

De losse hoofdstukken mag je falen, de grote volgens mij niet. Theorie kan je al in NL beginnen te studeren, en dan in Egypte toetsen..
Leer spaties gebruiken!
pi_69621947
quote:
Op maandag 1 juni 2009 21:41 schreef PimD het volgende:

[..]

Alles wat je nodig hebt is het cursusboek + bijbehorende tabellen. Deze kan je ook in het nederlands bestellen, bijv via:
http://www.duikwereld.nl/shop/product.asp?s=FD801034B23E44B490FFEA94FCB64DC7&pid=744
(gevonden met google)
Als je het boek goed doorleest en de knowledge reviews aan het eind van elk hoofdstuk al maakt voordat je naar Egypte gaat dan scheelt dat heel veel tijd en kun je de cursus makkelijk in 3 dagen doen.
  zaterdag 6 juni 2009 @ 22:58:41 #250
63388 tass
There Can Be Only One!
pi_69782523
Wij gaan dus zo goed als zeker over 4 weken weer terug naar Egypte, maar we zitten eigenlijk met een hele simpele vraag:
We hebben altijd all inclusive gehad, maar hoe zit het als we Logies/ontbijt zouden nemen?
Hoe zijn de prijzen als je uit eten gaat met zijn 2en, niet te luxe, maar gewoon lekker en wat te drinken erbij?
Ergens flessen water of cola kopen en op de kamer leggen bijvoorbeeld.....
En zit er dan een groot verschil in Waar je precies gaat zitten? Hurghada of Sharm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')