Denk het welquote:
Als je je brevet al hebt heb je geen enkel excuus om het niet te doen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 22:40 schreef Houniet het volgende:
[..]
Denk het wel. Heb mijn brevet al dus de kans is zeer groot
.
Rond de 30 graden, kan iets minder of iets meer zijn. Ik vond het er aangenaam, ben ook eens in de zomer geweest en toen was het niet meer aangenaam zo warm. Het wordt wel heel erg vroeg donker in oktober = op sommige resorts zwembad vroeg dicht. Rond een uurtje of 17.30/18.00h dus.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:20 schreef sempron2400 het volgende:
De zomer is inmiddels weer voorbij. Ik zit te denken aan een weekje Sharm-el-Sheik rond half oktober. Wat voor temperatuur kan ik daar door de bank genomen verwachten?
Hoe slechter het weer in NL hoe duurder de prijzen gaan worden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:38 schreef greatgonzo het volgende:
het valt me trouwens op dat de reizen richting Sharm wel duur zijn, toen ik 3 maanden terug aan het kijken was, kon ik twee weken er zitten tussen 650-700 euro... Nu begint het pas bij 800 euro! Ben erg benieuwd of er de komende twee weken interessante last minutes komen..
Preciesquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:53 schreef Laurabeest het volgende:
[..]
Als je je brevet al hebt heb je geen enkel excuus om het niet te doen.
Toen wij er aan het rondreizen waren, zijn we expres (vanwege het budget) in de oude stad gaan zitten van Hurghada, dus tussen de twee resort strips in geloof ik (weet even niet meer hoe het heet). Vond het daar eigenlijk nog wel leuk. Ook toeristisch, maar wel authentieke ahwa's enzo. De mannen daar waren over het geheel genomen ook niet irritanter dan in de grote steden in Egypte. Bij ons waren er eigenlijk altijd wel een paar (vooral in Luxor en Aswan, rondom de toeristische attracties) en ik ging meestal ook bedekt gekleed.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 07:56 schreef Jody1984 het volgende:
Hurghada is het meest verschrikkelijke wat ik ooit gezien heb, en het lot wilde dat we daar ruim twee dagen muurvast zaten omdat er geen boot ging naar Sharm (waren op doorreis naar Dahab). Eindeloze rijen resorts, de één nog groter dan de ander, geen stukje authenticiteit te vinden en verschrikkelijk irritante mannen (ja, zelfs als ik me heel netjes bedekt kleedde).
Maar dat opgestapelde vuil, dat is niet prettig, maar dat is toch niet te omschrijven als een gebrek aan authenticiteit? Het authentieke, niet door toerisme verpeste Egypte is ook niet zo uberhygienisch over het algemeen. Al geef ik je groot gelijk dat het doodzonde is van het prachtige land.quote:Op maandag 1 september 2008 14:07 schreef Jody1984 het volgende:
Wij zaten in Hurghada ook in de 'oude' stad, Dahar. Het is allemaal zo nep, de hoofdstraat is brandschoon, maar zodra je een zijstraat inslaat (waar je als toerist niet geacht wordt te komen) ligt het vuil hoog opgestapeld. En in zo'n zijstraat zat m'n hotelletje...
Als je wil, post hier dan even een verslagje. Ik denk er heel sterk over om daar de volgende keer op duikvakantie te gaan. Waar ga je logeren?quote:Op donderdag 11 september 2008 15:47 schreef TMoose het volgende:
Maandag voor 2 weken naar Marsa Alam![]()
Lekker onbeperkt duiken![]()
![]()
Picsquote:Op donderdag 11 september 2008 15:47 schreef TMoose het volgende:
Maandag voor 2 weken naar Marsa Alam![]()
Lekker onbeperkt duiken![]()
![]()
Ik kan Nuweiba aanbevelen, Castle Beach Camp.quote:Op maandag 8 september 2008 21:25 schreef piepster het volgende:
[update]
Cheaptickets had opeens nog een paar last minutes naar Taba liggen. Die hebben we dus geboekt. We doen onze transfer nu vanaf daar. Is maar een uurtje extra rijden. Lekker duiken in Dahab!!!
Voor de liefhebber: http://vakantievluchten.c(...)efault/NL/Step2.aspx
Alle zoekacties voor tickets naar Sharm El Sheikh en Egypte kunnen dus gestaakt worden.
Niet qua stadje zelf, is nog volop in ontwikkeling en weinig te doen. Wel mooie uitvalsbasis voor diverse excursies en gezellige resorts.quote:
Openbaar vervoer....quote:Op woensdag 1 oktober 2008 01:34 schreef Farenji het volgende:
Ik wil ook echt wel de woestijn van Egypte in, een paar oases bezoeken. Wat me heel gaaf lijkt is het great desert circuit, die wil ik zeker doen, vanuit Cairo. Ik ga dan met openbaar vervoer, maar wil ook wel een keer een nacht in de witte woestijn doorbrengen. Ervaringen?
Ik reis bijna altijd via openbaar vervoer dus ik weet wel wat ongeveer te verwachten. Dat is juist de charme, op dezelfde manier reizen als de locale bevolking, imho leuker dan in een airconditioned 4wd vol met toeristen.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:00 schreef rakotto het volgende:
[..]
Openbaar vervoer....Daar moet je heel veeeeeeeeel geduld voor hebben.
Je hebt verschillende OV in Egypte. Je hebt verschillende taxi's in Cairo. Een gele cab, een zwart/witte en een private company taxi (weet het niet zeker over de laatste, die is anders wel beschikbaar in Alexandrie)quote:Op woensdag 1 oktober 2008 09:39 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik reis bijna altijd via openbaar vervoer dus ik weet wel wat ongeveer te verwachten. Dat is juist de charme, op dezelfde manier reizen als de locale bevolking, imho leuker dan in een airconditioned 4wd vol met toeristen.
Het OV in egypte schijnt vrij goed te zijn trouwens, ben gewoon benieuwd naar ervaringen.
Disco's vindt je ook in Alexandrie en Cairo.quote:Op woensdag 1 oktober 2008 19:22 schreef Farenji het volgende:
Hurghada staat bovenaan op mijn lijstje van plekken die ik absoluut NIET ga bezoeken. Het lijkt me een vreselijke plek, sfeerloos, verpest door toerisme, en ik heb gehoord en gelezen dat de stranden er niet echt mooi zijn en dat het duiken er ook flink overrated is. Maar misschien dat jij het er wel leuk vindt, er zijn veel disco's schijnt het, en sommige mensen vinden die grote toeristenresorts geweldig, smaken verschillen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |