Die mensen besparen dan ook op andere dingen; ze lopen allemaal in van die slonzige kleren, hebben baarden, lang viezig haar en afgetrapte schoenen.quote:
Alleen zo jammer dat auto's niet te vergelijken zijn met computers.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:33 schreef Strolie75 het volgende:
*meldt*
Ik heb net een MacBook Pro besteld. Kost ook centjes. Maar goed, een BMW rijdt toch lekkerder dan een opgefokte oude Opel Corsa.
Ware het niet dat een Mac en een PC niet overeenkomstig zijn met een BMW en een Opel Corsa.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:33 schreef Strolie75 het volgende:
*meldt*
Ik heb net een MacBook Pro besteld. Kost ook centjes. Maar goed, een BMW rijdt toch lekkerder dan een opgefokte oude Opel Corsa.
och, met zelfbouw kun je ook voor een bedrag waarvoor je een Skoda koopt, een BMW of Mercedes in elkaar zetten..quote:Op woensdag 7 november 2007 11:37 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Ware het niet dat een Mac en een PC niet overeenkomstig zijn met een BMW en een Opel Corsa.
Misschien voor OS-X (voor sommigen dan) maar qua hardware 100% zeker niet.
Hogere specs zijn niet nodig aangezien de software en de hardware perfect op elkaar afgestemd zijn.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:38 schreef Buschetta het volgende:
De specs zijn i.d.d waardeloos.
Nog erger... thuis boven mn Mac hangt een kunstwerk wat me 1500 euro gekost heeft, en wat aan 'gebruikswaarde' me nog minder oplevert dan mn mac...quote:Op woensdag 7 november 2007 11:38 schreef Buschetta het volgende:
mac![]()
Zielig dat mensen zoveel voor "design" betalen.
De specs zijn i.d.d waardeloos.
Zwervers?quote:Op woensdag 7 november 2007 11:33 schreef ach het volgende:
[..]
Die mensen besparen dan ook op andere dingen; ze lopen allemaal in van die slonzige kleren, hebben baarden, lang viezig haar en afgetrapte schoenen.
Je bedoelt hardware en de OS.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:40 schreef Strolie75 het volgende:
[..]
Hogere specs zijn niet nodig aangezien de software en de hardware perfect op elkaar afgestemd zijn.
Jammer alleen dat je er dan een speelgoed OS als Windows op moet draaien, of Linux waarvoor je een nerd met dikke brilglazen voor moet zijn.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:44 schreef Paramnesia het volgende:
Voor 2500 bouw ik een stabiel systeem met uber-specs. Makkelijk.
Kevin of McKillem is de naam.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:39 schreef Jarno het volgende:
Een MacPro is juist enorm economisch ivm andere werkstations, sjappoo.
Als je gewoon een uberpimpegamebak wilt, moet je een Dell 13-in-een-dozijn kopen. Duh. Of een console.
Hapklare onzin. Mijn pc werkt minstens zo goed zoniet beter als dat g5 grapje in de OP.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:47 schreef DutchErrorist het volgende:
Macs werken nu eenmaal heerlijk... En dat mensen met windows nu eenmaal alleen maar op specs geilen wisten we al... Probleem is dat het dan ook nooit goed werkt...
PC heb ik ook geen gefuck mee.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:50 schreef Ps2K het volgende:
Mac > PC. Tuurlijk het is wat duurder, maar het OS is perfect afgestemt op de hardware. Het draait soepel en je hebt er minder gefuck mee.
Ow en OS-X is tegenwoordig 100% UNIX gecertificeert
Maar zet niet je firewall aan want je apps nokken ermee, en zet hem liever helemaal niet aan want je HD gaat stuk!quote:Op woensdag 7 november 2007 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je er dan een speelgoed OS als Windows op moet draaien, of Linux waarvoor je een nerd met dikke brilglazen voor moet zijn.
Nou goed, speciaal voor jou dan nog een keertje:quote:Op woensdag 7 november 2007 11:48 schreef McKillem het volgende:
[..]
Kevin of McKillem is de naam.
En 13 in een dozijn?Al die macs zijn niet hetzelfde wil je zeggen. Een pc uniek maken moet je toch echt zelf doen.
quote:Op woensdag 7 november 2007 11:50 schreef Ps2K het volgende:
het is wat duurder
Wat lul je nu dan?quote:Op woensdag 7 november 2007 11:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar zet niet je firewall aan want je apps nokken ermee, en zet hem liever helemaal niet aan want je HD gaat stuk!
Oh en upgrade niet naar 10.5 want dan krijg je een BSOD.
maar verder is het fijn op het moment hoor.
Er zijn belangrijkere dingen dat een harde CPU...quote:Op woensdag 7 november 2007 11:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, speciaal voor jou dan nog een keertje:
http://www.theinquirer.ne(...)l-on-mac-pro-pricing
Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit een link uit 2006 is, vlak na de intro van de Mac Pro en dat de Mac Pro nu redelijk overdue is voor een update. Maar dat Apple dus duur zou zijn, is pertinente onzin. Er zitten geen consumer cpu'tjes in he?
Ik lul? Nee fanboy, je OS is slecht afgeleverd: http://www.nu.nl/news/130(...)t_programma%27s.htmlquote:Op woensdag 7 november 2007 11:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Wat lul je nu dan?
Ik heb nooit last gehad van apps die ermee nokken (en hoezo firewall)... en je HD kapot gaat...dat doen die dingen nu eenmaal... ja ook onder windows
en dat van die BSOD agh ja het is al vaak genoeg gezegd heatwave... en we weten hoe dat komt...
Untrue. Sensatiejournalistiek van een dubieus IT bedrijfje dat aandacht nodig heeft.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Maar zet niet je firewall aan want je apps nokken ermee
Seagate probleem, geen Apple probleem.quote:, en zet hem liever helemaal niet aan want je HD gaat stuk!
Alleen bij bepaalde (oude) versies van de APE extensies. Way overtrokken.quote:Oh en upgrade niet naar 10.5 want dan krijg je een BSOD.
Ja, het is erg hip om op Apple te hakken nu. Logisch ook, comes with the game. Maar er worden nu wel enorm kleine mieren geneukt.quote:maar verder is het fijn op het moment hoor.
Niet in een MacPro. Maar goed, je weet duidelijk niet wat je wilt. Doe jezelf een lol, en koop een Acer.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:54 schreef McKillem het volgende:
[..]
Er zijn belangrijkere dingen dat een harde CPU...
Dit is wel nivo likmevestje hoor.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:57 schreef HeatWave het volgende:
Tuurlijk neuk ik mieren, dat doen Apple users al jaren over Windows.
Past bij het ontwikkel niveau van OSXquote:
Jaja, het is al goed met je. Ga kinderen krijgen ofzo.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Past bij het ontwikkel niveau van OSX.
het is prima, en nee ik heb graag een levenquote:Op woensdag 7 november 2007 11:59 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jaja, het is al goed met je. Ga kinderen krijgen ofzo.
quote:Op woensdag 7 november 2007 11:59 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Past bij het ontwikkel niveau van OSX.
In kroegen rondhangen, op fora blaten over 'Frosties' en in OS wars topics trollen.quote:
Ware het niet dat je als bedrijf hoge kortingen krijgt bij del als je 200 pc'tjes aanschaft en apple dus alleen een business kortingtje geeft. + Natuurlijk het feit dat je je licences op een andere pc kan dumpen en bij apple niet. Bedenk wel dat juist die licensing het duurst is bij een bedrijf over de lange duur.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:51 schreef Jarno het volgende:
[..]
Nou goed, speciaal voor jou dan nog een keertje:
http://www.theinquirer.ne(...)l-on-mac-pro-pricing
Eerlijkheid gebied te zeggen dat dit een link uit 2006 is, vlak na de intro van de Mac Pro en dat de Mac Pro nu redelijk overdue is voor een update. Maar dat Apple dus duur zou zijn, is pertinente onzin. Er zitten geen consumer cpu'tjes in he?
Wat het niet is, bedoel je? Of heb je het topic niet gelezen?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Dr.Daggla het volgende:
Rest nog steeds de vraag waarom het zo achterlijk duur is?
Oh sorry, ik wist niet dat TS op zoek was naar 200 PC's.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ware het niet dat je als bedrijf hoge kortingen krijgt bij del als je 200 pc'tjes aanschaft en apple dus alleen een business kortingtje geeft. + Natuurlijk het feit dat je je licences op een andere pc kan dumpen en bij apple niet. Bedenk wel dat juist die licensing het duurst is bij een bedrijf over de lange duur.
You know me so wellquote:Op woensdag 7 november 2007 12:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
In kroegen rondhangen, op fora blaten over 'Frosties' en in OS wars topics trollen.
Waaaaaay to go Mr. Social!
Laptops met vergelijkbare specs zijn niet eens veel goedkoper.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Alleen zo jammer dat auto's niet te vergelijken zijn met computers.
Wat jij het niet vindt, denk ik eerder.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wat het niet is, bedoel je? Of heb je het topic niet gelezen?
Wat een onzin over Linux. Ken jij een besturingssysteem waar je de CD in comp dauwt hem laat draaien en je dan klaar bent.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:45 schreef Jarno het volgende:
[..]
Jammer alleen dat je er dan een speelgoed OS als Windows op moet draaien, of Linux waarvoor je een nerd met dikke brilglazen voor moet zijn.
eeeehmmm, Windows?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:04 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Wat een onzin over Linux. Ken jij een besturingssysteem waar je de CD in comp dauwt hem laat draaien en je dan klaar bent.
Sorry, maar heb je de berekening uit de link die ik gepost heb gemist? En die gaat tegenwoordig echt niet alleen op voor MacPro's hoor. MBP's zijn zéér concurrerend.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:03 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat jij het niet vindt, denk ik eerder.
Het is een feit dat je gewoon teveel betaalt, gezien de hardware.
Oke daar heb je me.quote:
OS X 10.5?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:04 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Wat een onzin over Linux. Ken jij een besturingssysteem waar je de CD in comp dauwt hem laat draaien en je dan klaar bent.
Nope, zelfbouw nog altijd. Ook al heeft het economisch geen enkel voordeel meer.quote:Op woensdag 7 november 2007 11:57 schreef Jarno het volgende:
[..]
Niet in een MacPro. Maar goed, je weet duidelijk niet wat je wilt. Doe jezelf een lol, en koop een Acer.
Ik reageerde op jouw artikelquote:Op woensdag 7 november 2007 12:02 schreef Jarno het volgende:
[..]
Oh sorry, ik wist niet dat TS op zoek was naar 200 PC's.
Je hoeft hem niet te instalerenquote:
Ik kan op 4 tot 5 jaar oude Mac's nog Leopard draaien. Upgraden? Why?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:08 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik reageerde op jouw artikel
Maar goed als je dan over een gewone consument gaat praten. Je kan bij een standaard pc'tje dus een hoop meer waar voor je geld krijgen op de lange duur.
Dmv upgrades.
Dat kost bij een mac een vermogen. Een pc van 5 jaar terug kan je overklokken, nieuw geheugen erin, nieuw videokaartje. Je kan bij de aanschaf van een nieuwe pc je OS meenemen..
op de lange termijn dus allemaal zaken waar je op bespaart.
Oh zo. Ik dacht dat je het over de installatie had. Eh ja, leuk, OS draaien vanaf CD. Kan handig zijn, gebruik het hier ook wel eens. Maar wat zegt dat precies over gebruiksvriendelijkheid?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:09 schreef Paramnesia het volgende:
[..]
Je hoeft hem niet te instaleren![]()
Mwah, lijkt me nogaltijd beter dan een kind.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
In kroegen rondhangen, op fora blaten over 'Frosties' en in OS wars topics trollen.
Waaaaaay to go Mr. Social!
Tja als je alleen tekstverwerking doet of emailtjes stuurt dan hoeft dat niet.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:10 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik kan op 4 tot 5 jaar oude Mac's nog Leopard draaien. Upgraden? Why?
Surequote:Op woensdag 7 november 2007 12:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Tja als je alleen tekstverwerking doet of emailtjes stuurt dan hoeft dat niet.
Als je echt gebruik maakt van een pc moet je hem echt wel elke 2 jaar upgraden om een beetje resultaten te krijgen.....
Amper. Da's iets van vroeger. Mac's zijn ideaal voor mensen die gewoon een productieve computer zonder gezeik willen. Die in 10 minuten een website willen maken zonder zich aan baggerproducten als Frontpage te wagen (iWeb). Die nu eindelijk eens dat filmpje van hun kleinkinderen willen monteren (iMovie). Wmb zit de toegevoegde waarde voor consumenten vooral in iLife (wat je notabene gratis meegeleverd krijgt!) en (in mindere mate, een OS is maar een middel) in OS X.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:11 schreef Paramnesia het volgende:
Voor designers lijkt een mac mij ideaal.
Natuurlijk, als je kennelijk zelf aan de slag wilt, wilt overklokken en regelmatig nieuwe hardware wilt inbouwen, is een mac een slechte keuze voor jou...quote:Op woensdag 7 november 2007 12:08 schreef Buschetta het volgende:
op de lange termijn dus allemaal zaken waar je op bespaart.
Zie eer-ik. Untrue.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:12 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Tja als je alleen tekstverwerking doet of emailtjes stuurt dan hoeft dat niet.
Als je echt gebruik maakt van een pc moet je hem echt wel elke 2 jaar upgraden om een beetje resultaten te krijgen.....
Die niet zo ridicuul bleek.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:13 schreef McKillem het volgende:
Waar ik dit topic over starte was die ridicule prijs.
Uhuh, wat wou je er tegen doen?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:17 schreef E.T. het volgende:
Altijd grappig..
Er is een topic over Macs en Heatwave komt acuut om zich heen schoppen en trollen..
De jongen heeft een moeilijke jeugd gehad, laat hem.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:17 schreef E.T. het volgende:
Altijd grappig..
Er is een topic over Macs en Heatwave komt acuut om zich heen schoppen en trollen..
quote:Op woensdag 7 november 2007 12:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Sure
Ik draai op een powerbook G4 met leopard erop nog gemakkelijk illustrator, photoshop en dreamweaver naast elkaar terwijl ik wat muziek aan heb staan nog.
ding is 5 jaar oud, en loopt als een trein.
Ik upgrade mijn pc stelselmatig om de 2 jaar. (ivm gamen, het _hoeft_ dus niet) Hier investeer ik doorgaans 500 euro in.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk, als je kennelijk zelf aan de slag wilt, wilt overklokken en regelmatig nieuwe hardware wilt inbouwen, is een mac een slechte keuze voor jou...
echter, een flink deel van de consuemnten heeft een hardgrondige hekel daaraan en is eerder meer geld kwijt als ze kennelijk iedere 6 maanden hun PC moeten afleveren bij hun reperateur om ofwel onderhoud te plegen of die nieuwe hardware inbouwt om 'up-to-date' te zijn..
ik durf wel te stellen dat je minder geld kwijt bent als je voor twee drie jaar een mac koopt en deze na zijn afschrijving voor een goede restwaarde verkoopt en dan weer een nieuwere mac aanschaft..
dan kom je veelal op afschrijvingen van 300-400 euro per jaar uit...
ik ben benieuw of je dat kunt toppen met het continue overklokken en uitbouwen van een C-merk AMD-bak met XP of Vista.. ik vrees dat je 'goedkoop' dan eerder een verstopte 'duurkoop' is. zeker als dat allemaal via zo'n 'PC-reparateur' gaat.
In hoeverre verschilt dat met Mac evangelisten die op een elitair kuttoontje in herhaling blijven vallen?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:17 schreef E.T. het volgende:
Altijd grappig..
Kom maar door met die test.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:18 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Afgaan op jouw software.....
Doe eens een 3d benchmark testje. Grote kans dat dat ding in de fik vliegt.
Het zou fijn zijn als je je in zulke topics eens normaal zou gedragen zodat het niet meteen op een OS-war uitdraaitquote:Op woensdag 7 november 2007 12:18 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Uhuh, wat wou je er tegen doen?.
Zeg, wat is je drang om volledig uit de lucht gegrepen pogingen te doen om persoonlijk te worden? Omdat je OSje wordt bekritiseerd? Best een beetje triest he?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
De jongen heeft een moeilijke jeugd gehad, laat hem.
Reageer anders een op de argumenten die geplaatst worden ipv de trollen eruit te pikken want nu doe je exact hetzelfde.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In hoeverre verschilt dat met Mac evangelisten die in herhaling blijven vallen?
Oh, en wat is er mis met 'afgaan op mijn software'.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:18 schreef Buschetta het volgende:
[..]
![]()
Afgaan op jouw software.....
Doe eens een 3d benchmark testje. Grote kans dat dat ding in de fik vliegt.
tussen 'in herhaling vallen' en 'trollen' zit nog wel een aardig verschilletjequote:Op woensdag 7 november 2007 12:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In hoeverre verschilt dat met Mac evangelisten die met op elitair kuttoontje in herhaling blijven vallen?
Dat dus, wat iedereen altijd blijft vergeten is dat ik zelf ook gewoon een Mac heb en er 2 op mijn bureau staan hier.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:19 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
In hoeverre verschilt dat met Mac evangelisten die met een elitair kuttoontje in herhaling blijven vallen?
Ik vind je gewoon een enorm clichématig irritant triest zuigkonijn eerste klas. Maar dat weet je, en het is vast wederzijds.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Zeg, wat is je drang om volledig uit de lucht gegrepen pogingen te doen om persoonlijk te worden? Omdat je OSje wordt bekritiseerd? Best een beetje triest he?
Ik heb het gelezen, het blijft gewoon te duur als je kijkt naar de hardware en je betaalt flink voor de naam. Als je dat niet wil zien, dan houdt het vrij snel op. Vandaar dat ik er verder niet op in ging.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef Jarno het volgende:
[..]
Reageer anders een op de argumenten die geplaatst worden ipv de trollen eruit te pikken want nu doe je exact hetzelfde.
Oh, dat BEN ik ook gewoon op FOK! als het op dit soort topics aankomt. Vind het alleen erg knullig als je dingen over mijn prive leven gaat verzinnen omdat het heilige Apple wordt aangevallen.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:21 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vind je gewoon een enorm clichématig irritant triest zuigkonijn eerste klas. Maar dat weet je, en het is vast wederzijds.
Idd. Different users, different needs. Niet iedereen moet een Mac kopen. De mensen die hier posten hoogstwaarschijnlijk niet. Maar een hele grote groep gebruikers zou het écht eens moeten overwegen.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:20 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Oh, en wat is er mis met 'afgaan op mijn software'.
Ik heb er geen problemen mee, waarom zou ik dan móeten updaten?
Ach, als je de posts van sommigen hier leest (linux voor nerds, vista een speelgoed OS etc) verschilt dat nauwelijks met wat HW zegt.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:21 schreef E.T. het volgende:
[..]
tussen 'in herhaling vallen' en 'trollen' zit nog wel een aardig verschilletje
Nee, dát doe ik omdat ik je een een enorm clichématig irritant triest zuigkonijn eerste klas vind. Dat zeg ik toch?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Oh, dat BEN ik ook gewoon op FOK! als het op dit soort topics aankomt. Vind het alleen erg knullig als je dingen over mijn prive leven gaat verzinnen omdat het heilige Apple wordt aangevallen.
Ik snap sowiezo niet waar dat idee onder mac gebruikers vandaan komt dat je naar een reparateur moet gaan omdat je pc zogenaamd elke keer vastloopt.....quote:Op woensdag 7 november 2007 12:13 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk, als je kennelijk zelf aan de slag wilt, wilt overklokken en regelmatig nieuwe hardware wilt inbouwen, is een mac een slechte keuze voor jou...
daarom is er een vrije markt en niemand die je dwingt om een bepalde computer te kopen, er is buiten apple nog keus genoeg, zelfs zelfbouw-leveranciers.
echter, een flink deel van de consuemnten heeft een hardgrondige hekel daaraan en is eerder meer geld kwijt als ze kennelijk iedere 6 maanden hun PC moeten afleveren bij hun reperateur om ofwel onderhoud te plegen of die nieuwe hardware inbouwt om 'up-to-date' te zijn..
ik durf wel te stellen dat je minder geld kwijt bent als je voor twee drie jaar een mac koopt en deze na zijn afschrijving voor een goede restwaarde verkoopt en dan weer een nieuwere mac aanschaft..
dan kom je veelal op afschrijvingen van 300-400 euro per jaar uit...
ik ben benieuw of je dat kunt toppen met het continue overklokken en uitbouwen van een C-merk AMD-bak met XP of Vista.. ik vrees dat je 'goedkoop' dan eerder een verstopte 'duurkoop' is. zeker als dat allemaal via zo'n 'PC-reparateur' gaat.
Upgrade setjesquote:Op woensdag 7 november 2007 12:25 schreef Geqxon het volgende:
Weet iemand of het mogelijk is om op een afgeleefte versie van Windows XP, die geupgrade is naar SP1 en daarna naar SP2, makkelijk een stabiele versie van Vista te installeren is?
Ik wil weten of het kan. Want het kan namelijk met Leopard. Waarbij ik nu bijna twee weken uptime heb sinds de installatie. Zomaar een vraagje.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:26 schreef McKillem het volgende:
[..]
Upgrade setjes
Gewoon kaal vista er op knallen, klaar.
Het kan, maar het is al sinds jaar en dag zo...quote:Op woensdag 7 november 2007 12:26 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik wil weten of het kan. Want het kan namelijk met Leopard. Waarbij ik nu bijna twee weken uptime heb sinds de installatie. Zomaar een vraagje.
ehm, jij _vind_ dat goedkoper, waarschijnlijk ook omdat je het leuk vind om te doen, en je de moeite die je steekt in het onderhoud niet als extra kosten ziet...quote:Op woensdag 7 november 2007 12:19 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ik upgrade mijn pc stelselmatig om de 2 jaar. (ivm gamen, het _hoeft_ dus niet) Hier investeer ik doorgaans 500 euro in.
Tussendoor nog een fiedel en een frutsel maar daar houd het wel mee op,
Dat houd dus in dat zelfs met mijn upgradegedrag een pc goedkoper is. (als we naar een 6 jarig termijn kijken wat de gemiddelde levensduur van een pc/mac zal in in dit land)
Waarom je "persoonlijke moeite" ook al kostenpost zien?quote:Op woensdag 7 november 2007 12:30 schreef RM-rf het volgende:
[..]
ehm, jij _vind_ dat goedkoper, waarschijnlijk ook omdat je het leuk vind om te doen, en je de moeite die je steekt in het onderhoud niet als extra kosten ziet...
Ik zou die afschrijving van 250 euro jaarlijks om je PC up to date te houden en de tijd die je qua onderhoud erin steekt wel een hoge kostenpost vinden die een thuis-computer me niet waard is.
wat mij betreft heb jij naturlijk het grootste recht om het op jouw manier te doen... enkel probeer ik wel aan te geven dat dat jouw eigen persoonlijke keuze is, gebaseerd op jouw eigen afwegingen en dat andere mensen mogelijk andere afwegingen doen en een berekening maken waarbij hun schijnbaar 'dure' apple, opeens na het doorrekenen hoeveel geld en tijd ze jaarlijks gezien kwijt zijn en wat als 'afschrijving' kan gelden, bewust voor die ietwat duurdere Mac-PC gaan, maar er wel mee besparen...
Dat is overigens zeker niet iets dat enkel bij Apple speelt, het overgrote deel van de PC-markt bestaat uit leveranciers die meestal 'compleet'-modellen leveren, en een meer of minder mate van 'all-in-pakket' van hardware, inclusief OS, veelal nog extra applicaties erbij en soms nog een scherm...
De prijzen daarvan, van leveranciers als Sony, HP, Dell én Apple lopen niet eens zoveel uiteen en kennelijk is er dus een goede markt voor..
met een Dell zou ikzelf persoonlijk niet dood gevonden willen worden, maar als ik geen Apple zou kopen, zou ik bv wel zeker een Vaio overwegen
Ok je hebt zo je punten....quote:Op woensdag 7 november 2007 12:45 schreef RM-rf het volgende:
zit je nu te proberen me te 'bekeren'
man, ik leg gwoon uit wat mijn keuzes zijn en de afweging die ik voor mezelf getrofen heb.
Overigens, ja, de tijd die jij kennelijk graag aan het 'sleutelen' en 'onderhoud' besteed zie ik als een kostenpost..
leuk dat het jou hobby is en als je in mn buurt woonde zou ik je graag aan mn windows-PC laten sleutelen voor een koekje en een glas melk, die ik nu liever niet gebruik omdat ik veel sneller werk op mn mac en er minder oponthoud ervaar door allerlei systeem gerelateerde ergernissen.
Voor mij is een PC echter een gereedschap waarvan ik verwacht dat het doet wat ik wil, niets meer en niks minder, een 'gebruiks-item', geen hobby an sich.
Hoezo? OS X == gewoon UNIX hoor. Hoezo veelzijdig? Daarnaast, als je Windows virtualiseert of je Mac dual boot maakt kun je dus kiezen uit OS X software, Windows software én Linux software.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:52 schreef Buschetta het volgende:
Voor mac moet je voor alles betalen.
En toch heeft elke Mac-gebruiker/bezitter windows ervaring.. en heeft 80% van de windows-gebruikers geen Mac-ervaring..quote:Op woensdag 7 november 2007 12:24 schreef Buschetta het volgende:
Het is wel duidelijk mac bezitters weten niets van pc's.
Nee, dan heb je dus níet gelezen. Apple is slechts minimaal duurder dan een vergelijkbare config van Dell, om over merken als IBM en Toshiba maar te zwijgen.quote:Op woensdag 7 november 2007 12:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik heb het gelezen, het blijft gewoon te duur als je kijkt naar de hardware
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |