abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54435003
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:18 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als die inbreker niet had ingebroken dan was er niks aan de hand geweest en had de inbreker nog geleefd.
Hoofdverantwoordelijke voor het hele gebeuren: de inbreker.
Gelukkig werkt het recht zo niet.
Je vindt het binnen proporties om iemand te vermoorden als hij bij jou binnen staat?
pi_54435193
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:20 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je vindt het binnen proporties om iemand te vermoorden als hij bij jou binnen staat?
Vermoorden vind ik niet per se nodig al moet het mogelijk zijn, hij heeft er immers niets te zoeken.
Voor rot slaan vind ik wel helemaal gerechtvaardigd.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:30:49 #63
111528 Viajero
Who dares wins
pi_54435285
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:20 schreef VoreG het volgende:

[..]

Wat boeit mij proportie?

Wat mij boeit is mijn bezittingen. En als iemand die van mij probeert te stelen dan vind ik dat ik het recht heb niet alleen mijzelf, maar ook mijn bezittingen te verdedigen met alle middelen die ik heb.

Ik sta niet op met het idee iemand te vermoorden, maar als iemand bij mij inbreekt dan sla ik, uit zelfbescherming, een fles wijn op zijn hoofd kapot. Mocht die inbreker doodgaan dan voel ik me daar 0% verantwoordelijk voor. Als ie niet van mij had gestolen had ie nog vrolijk geleefd. Hij is verantwoordelijk, niet ik.

*Met dank aan de grote Nederlandse politieke partijen die ik verantwoordelijk hou voor het feit dat ik en vele anderen wat dit betreft geradicaliseerd zijn.

Vraagje, is er ooit bij jou ingebroken/van je gestolen?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:37:59 #64
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54435426
Ach, het is nooit goed.

Als straks een inbreker om het leven gebracht wordt door een eigenaar met behulp van 82 messteken, en die eigenaar moet dan TBS krijgen, dan staat alsnog half Nederland op de achterbenen.

(en juist voor dat soort extreme gevallen wordt ook de eigenaar als verdachte gezien)
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:41:59 #65
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54435513
Daarbij, 'bij bedreiging'. Doet me denken aan die South Park aflevering.

It's coming right for us!
'nuff said.
  woensdag 7 november 2007 @ 18:53:36 #66
102856 michiel5
Loves Miranda
pi_54435793
Hoop stoere verhalen hier van mensen die ene inbreker wel even zullen omleggen, maar in werkelijheid onder hun dekentje liggen te trillen en vervolgens de inbreker op hun autosleutels wijzen en vervolgens nog een kopje koffie voor hem zetten ook.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
  woensdag 7 november 2007 @ 20:46:17 #67
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_54438873
quote:
Op woensdag 7 november 2007 17:46 schreef VoreG het volgende:

[..]

Dat zal allemaal best, maar er is dan nog geen enkele reden om iemand maar te vermoorden.
Heb je nou wel of niet een keer een inbraak meegemaakt?

En, ja vermoorden gaat misschien een beetje ver, maar ik vind iig dat je wel het recht hebt om die noob zodanig te verwonden dat hij niet meer kan vluchten, zodat je de tijd hebt om de politie te bellen. Maar vermoorden zou ik niet erg vinden

En, michiel5, dat heeft er werkelijk geen flikker mee te maken
  woensdag 7 november 2007 @ 22:28:45 #68
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54442251
quote:
Op woensdag 7 november 2007 18:53 schreef michiel5 het volgende:
Hoop stoere verhalen hier van mensen die ene inbreker wel even zullen omleggen, maar in werkelijheid onder hun dekentje liggen te trillen en vervolgens de inbreker op hun autosleutels wijzen en vervolgens nog een kopje koffie voor hem zetten ook.
Of als er dan toffe mensen bij zitten die het waard vinden om een pistool in het nachtkastje te doen, dan komen dieven voortaan met een afgezaagde shotgun en een kogelwerend vest binnen zetten. De US is daar het schoolvoorbeeld van.

Aan de mensen die zich daar dus tegen willen bewapenen zou ik wel willen zeggen: "Yo! Bedankt!"
pi_54447482
Ik vroeg me al af waar dit soort onderwerpen nou gebleven waren.

Wat een hoop gezever weer, van mensen zonder veel verstand!
Je hebt het recht om je te verdedigen tegen aantasting van je bezit, goede naam of lijf en leden. Proportioneel!
Dat recht bestaat al lang en is grondig getest, inmiddels. Er is geen enkele reden om die wet uit te breiden met meer rechten.

Oh, en voor de goede orde: ik ben inderdaad wel eens overvallen. Door een bekende met een tafelpoot. Die heb ik gevloerd en vervolgens de politie gebeld. Die me op mijn flikker gaf, omdat ik (ware) lelijke dingen over de dader gezegd had. Maar goed, die rechercheuse was blond!!
In mijn eigen huis ben ik wel eens bestolen door iemand ide ik als een vriend beschouwde.

Dat zijn schokkende ervaringen, dat is waar. Maar om dan meteen door het lint te gaan duidt volgens mij toch op een ernstige karakterzwakte. Of een gebrek aan intelligentie en relativeringsvermogen. En ik vind dat die eigenschappen toch aan banden gelegd moeten worden.

Om nog een stap verder te gaan: die doodgeslagen Joes Kloppenburg, van een tijd geleden. Die zei tegen een paar vernielende jongens iets in de trant van "Kappen nou". En hij werd dus doodgeslagen. Iedereen sprak schande van dergelijk zinloos geweld. Maar mensen die bij het zien van een inbreker door het lint gaan, zijn helemaal geen haar beter. Dergelijke ontsporingen en karakterzwaktes moeten in een beschaafde maatschappij beperkt worden.

Als je je uit wilt leven, ga je maar survivallen of zo.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54447497
goed plan!
VVD is wakker hehe
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  Redactie Frontpage / Weblog donderdag 8 november 2007 @ 01:41:21 #71
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54447502
Bron?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  donderdag 8 november 2007 @ 01:47:29 #72
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_54447550
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:38 schreef Kees22 het volgende:

Je hebt het recht om je te verdedigen tegen aantasting van je bezit, goede naam of lijf en leden.
Gelul. Als iemand bij mij inbreekt en ik plaats toevallig een tafelpoot tegen zijn scheenbeen ben ík de schuldige.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 8 november 2007 @ 01:47:42 #73
15080 static
pi_54447552
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:41 schreef paultjuhhh het volgende:
Bron?
Spa.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_54447557
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:47 schreef static het volgende:

[..]

Gelul. Als iemand bij mij inbreekt en ik plaats toevallig een tafelpoot tegen zijn scheenbeen ben ík de schuldige.
tip
sla hem knock out
sleep hem over je schutting heen naar de buren
jij weet nergens vanaf
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_54447645
quote:
Op donderdag 8 november 2007 01:47 schreef static het volgende:

[..]

Je kletst uit je nek. Maar ja, als je niet meer dan een zin tegelijk kunt lezen, discussieert het wat lastig!

Na die geciteerde zin kwam nog een belangrijk woord: Proportioneel!
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 8 november 2007 @ 02:11:45 #76
15080 static
pi_54447687
quote:
Op donderdag 8 november 2007 02:05 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Proportioneel!
Subjectief. Je slaat iemand op de wangetjes en zegt 'foei, dat mag niet' of je werkt dat sujet naar buiten hoe je het zelf wil.
pi_54448037
quote:
Op donderdag 8 november 2007 02:11 schreef static het volgende:

[..]

Subjectief. Je slaat iemand op de wangetjes en zegt 'foei, dat mag niet' of je werkt dat sujet naar buiten hoe je het zelf wil.
Kees22 is een hippie joh
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_54448148
quote:
Op woensdag 7 november 2007 22:28 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Of als er dan toffe mensen bij zitten die het waard vinden om een pistool in het nachtkastje te doen, dan komen dieven voortaan met een afgezaagde shotgun en een kogelwerend vest binnen zetten. De US is daar het schoolvoorbeeld van.

Aan de mensen die zich daar dus tegen willen bewapenen zou ik wel willen zeggen: "Yo! Bedankt!"
Je denkt toch niet dat een inbreker de deur of raam kraakt met een zak watten om binnen te komen of wel?

en bij de weg, wij zijn van die toffe mensen met een pistool in het nachtkastje en met een wapenvergunning ook voor dat je daar over gaat miepen.
pi_54449878
Slechte ontwikkeling dit. Eigen rechter spelen gaat tenslotte ook ten koste van het slachtoffer. Dit is gewoon het aanmoedigen van geweld, hoe vaag er ook over geluld wordt. Het is een vrijbrief om er maar op los te gaan meppen.
pi_54450519
quote:
Op woensdag 7 november 2007 02:15 schreef golfer het volgende:
Wat snap je niet aan:
[..]

?

Waarom zou de wet daarom veranderd moeten worden?
Het recht op zelfbescherming bestaat al lang!
]

Dat recht is dermate gering dat er nauwelijks gesproken mag worden van een recht maar van een uitzondering op een verbod.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')