Ik vond de zaak 40/61 wel redelijk.quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:44 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig, dit gesprek. Ik heb bij mijn weten nooit iets van Mulisch gelezen. Vind de man een beetje een kwast. Maar denk dat ik de Ontdekking van de hemel nog wel zou kunnen waarderen.
De kernzin is 'je doet wat je goed acht'.quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, je doet wat je goed acht idd en bij de ene psyche betekent dat dat iemand vermoord wordt en bij de andere psyche betekent dat dat er op politie gewacht wordt, en daarna geschiedt toetsing. Ik ga iig niemand doodschoppen of -schieten omdat-ie de intentie had iets van mij te ontvreemden. Ik zal dat (iemand doden of in elkaarmeppen) tijdens mijn leven ook niet doen. Ik ben daar niet van..
Dat laatste bestrijden bepaalde types in dit topic juist. Toch denk ik dat er onder iedere denkbare omstandigheid toetsing zal moeten bestaan.quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:50 schreef OllieA het volgende:
[..]
De kernzin is 'je doet wat je goed acht'.
Ik weet niet wat ik zou doen als er bij mij wordt ingebroken en er wordt mijn dierbaren iets aangedaan. Ik denk dat ik dan extreem kan zijn.
Het lijkt me mijn recht om dan extreem te kunnen zijn, en daarna mag (inderdaad) de rechter zeggen wat ie er van vindt.
Ik ben daar voor mezelf niet zeker van. Het lijkt me niet onmogelijk dat ik in koelen bloede iemand vermoord. Ik heb wel vertrouwen in mezelf, dat in in eerste instantie observeer en denk, ook tijdens stress. Maar verder hoop ik maar het beste van mezelf.quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:46 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, je doet wat je goed acht idd en bij de ene psyche betekent dat dat iemand vermoord wordt en bij de andere psyche betekent dat dat er op politie gewacht wordt, en daarna geschiedt toetsing. Ik ga iig niemand doodschoppen of -schieten omdat-ie de intentie had iets van mij te ontvreemden. Ik zal dat (iemand doden of in elkaar meppen) tijdens mijn leven ook niet doen. Ik ben daar niet van..
Ja, en toch, jij bent ruim in de 50 en heb je kunnen beheersen tot nu toe, Ik ben half 40 en heb me ook tot nu toe kunnen beheersen; ik zie dat niet veranderen toch. Dit is ons leven, dat verandert niet echt meer. Ik heb nooit het idee gehad dat iemand vermoord moet worden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:00 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik ben daar voor mezelf niet zeker van. Het lijkt me niet onmogelijk dat ik in koelen bloede iemand vermoord. Ik heb wel vertrouwen in mezelf, dat in in eerste instantie observeer en denk, ook tijdens stress. Maar verder hoop ik maar het beste van mezelf.
Wat betreft de ene psyche of de andere: ik denk dat je wel gelijk hebt. Maar dan moeten ze ook niet mekkeren dat de ene wel en de andere geen straf krijgt.
Natuurlijkquote:Op vrijdag 9 november 2007 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dat laatste bestrijden bepaalde types in dit topic juist. Toch denk ik dat er onder iedere denkbare omstandigheid toetsing zal moeten bestaan.
Verder denk ik dat noodweer/noodweerexces idd een strafuitsluitingsgrond zal moeten zijn, en dat de wet daar ook in voorziet.
Tja. Ik ben meer geneigd om types als drnikita totaal te negeren.quote:Maar verder moeten we echt niet gaan. Ik denk bijv. dat er behoorlijk wat usertjes van dit forum en andere fora die dan denken dat ze mij mogen vermoorden, vrees ik. En ook andere users uiteraard.
Ik ben echt blij dat Dr.Nikita niet mijn buurtje is, tegelijkertijd gelukkig niet wetend in hoeverre iig 1 buurtje op Dr.nikita lijkt....
quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:50 schreef OllieA het volgende:
De kernzin is 'je doet wat je goed acht'.
Ik weet niet wat ik zou doen als er bij mij wordt ingebroken en er wordt mijn dierbaren iets aangedaan. Ik denk dat ik dan extreem kan zijn.
Het lijkt me mijn recht om dan extreem te kunnen zijn, en daarna mag (inderdaad) de rechter zeggen wat ie er van vindt.
Mee eens.quote:Op vrijdag 9 november 2007 01:59 schreef Ryan3 het volgende:
Dat laatste bestrijden bepaalde types in dit topic juist. Toch denk ik dat er onder iedere denkbare omstandigheid toetsing zal moeten bestaan.
Verder denk ik dat noodweer/noodweerexces idd een strafuitsluitingsgrond zal moeten zijn, en dat de wet daar ook in voorziet. Maar verder moeten we echt niet gaan. Ik denk bijv. dat er behoorlijk wat usertjes van dit forum en andere fora die dan denken dat ze mij mogen vermoorden, vrees ik. En ook andere users uiteraard.
Ik ben echt blij dat Dr.Nikita niet mijn buurtje is, tegelijkertijd gelukkig niet wetend in hoeverre iig 1 buurtje op Dr.nikita lijkt....
Ja, ik kan types die dat soort ideeën spuien moeilijker negeren dan jij, maar dat wist je al.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:06 schreef OllieA het volgende:
[..]
Natuurlijk
[..]
Tja. Ik ben meer geneigd om types als drnikita totaal te negeren.
Wet je waar ik altijd zo bang voor ben?quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[..]
Mee eens.![]()
Ik ga onderhand slapen.
Dat is een goede vraag.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:05 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, en toch, jij bent ruim in de 50 en heb je kunnen beheersen tot nu toe, Ik ben half 40 en heb me ook tot nu toe kunnen beheersen; ik zie dat niet veranderen toch. Dit is ons leven, dat verandert niet echt meer. Ik heb nooit het idee gehad dat iemand vermoord moet worden.
Nee hoor!quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:13 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Wet je waar ik altijd zo bang voor ben?
Iedereen is zoals Dr.Nikita.
Ja, interessant je raakt tijdens je leven wel aan grenzen idd. Ik wil daar wel over door filosoferen ook, weet alleen niet waar.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is een goede vraag.
Ik ben lang bang geweest voor mijn eigen woede, bang dat ik mensen dood zou slaan.
Tot ik een keer een vrouw sloeg, en ik merkte dat ik NIET de neiging had om door het lint te gaan. Dat was zo'n grote opluchting, zo'n bevrijding.
Ook die keer dat ik overvallen werd en mijn hersens bij elkaar hield, was een opluchting voor me.
Ik heb wel degelijk soms een golf van woede en moordlust in me. Dat blokkeert en maakt stug, maar komt verder niet tot uiting.
Ik kan me voorstellen hoe iemand helemaal door het lint kan gaan en juist daarom vind ik het nodig, dat de wet, en als verlengde daarvan de openbare moraal, daar grenzen aan stelt.
Het moet wel zo zijn idd, dat niet iedereen is zoals zij.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:21 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee hoor!
Er zijn mensen die wèl zelfvertrouwen hebben. Die wèl hulpvaardig zijn. Die wèl eerlijk zijn. Die wèl zelfbeheersing hebben. Die wèl begrip hebben.
Die wel begrip hebben, het duurde even voor ik het zag.
Enerzijds zou ik zeggen WFL.quote:Op vrijdag 9 november 2007 02:22 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, interessant je raakt tijdens je leven wel aan grenzen idd. Ik wil daar wel over door filosoferen ook, weet alleen niet waar.
Misschien dat de agressie van Dr.Nikita ook een soort van kanalisering is.
De onmacht spreekt boekdelen.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach jee, een zielige poging van demoniseren door de bekende extreem-linksen die zelfs hun eigen kinderen probleemloos zouden laten afslachten tbv criminelen.
En dat pretendeert zogenaamd intellectueel te zijn. Hoe triest kun je wel niet zijn.![]()
Maargoed, R3, kees22, gelly, SCH en ollliea. Hoe meer aandacht voor het probleem hoe liever ik het heb, dus bagger even lekker verder en ga vooral ook door met persoonlijk aanvallen.
Heb je de koffie al klaar voor de inbreker? Als je geluk hebt is het nog een flikker ook, kun je je perverse zieke geest op botvieren.quote:
Ik heb nu wel veel gezien over wat je zou doen als er een inbreker voor je staat maar hoe zou je de wet dan veranderd willen hebben?quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:38 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Heb je de koffie al klaar voor de inbreker? Als je geluk hebt is het nog een flikker ook, kun je je perverse zieke geest op botvieren.
enja, ik kan ook persoonlijk en gemeen zijn met mijn opmerkingen.
zo, en ga nu lekker janken in FB.
Denk dat jij eerder het risico loopt je eigen kinderen af te slachten.quote:Op vrijdag 9 november 2007 09:09 schreef Dr.Nikita het volgende:
Ach jee, een zielige poging van demoniseren door de bekende extreem-linksen die zelfs hun eigen kinderen probleemloos zouden laten afslachten tbv criminelen.
En dat pretendeert zogenaamd intellectueel te zijn. Hoe triest kun je wel niet zijn.![]()
Maargoed, R3, kees22, gelly, SCH en ollliea. Hoe meer aandacht voor het probleem hoe liever ik het heb, dus bagger even lekker verder en ga vooral ook door met persoonlijk aanvallen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |