quote:
postˇkanˇtoor (het ~)
1 kantoor waar men administratieve handelingen kan verrichten ten behoeve van postverzending, giro e.d.
Als ik het dus goed begrijp zou ik bij het postkantoor een computerspel kunnen verzenden naar iemand die elders woont. Dat was in ieder geval wel wat ik altijd dacht!
Ik wilde vanmiddag een game verzenden, ik ga in de rij staan bij het postkantoor in de boekwinkel hier om de hoek, trek een nummertje en wacht rustig op mijn beurt. Tot hier ging alles goed!
Toen was ik aan de beurt, verteld de meneer achter de balie waar de
administratieve handelingen verricht worden dat ik bij de normale kassa van de bookstore een enveloppe en postzegels mocht kopen. Als ik dan 3 postzegels op de enveloppe zou plakken en de gegevens op de enveloppe zou schrijven mocht ik de enveloppe buiten in de brievenbus werpen
Achja, lichtelijk gefrustreerd ik voeg mezelf bij de andere balie in in de rij vol snotterende bejaarden en wacht geduldig op mijn beurt. Ik vraag om een enveloppe en 3 postzegels, blijkt dat je tegenwoordig geen 3 losse postzegels meer kunt kopen. Bleek dat ik er verplicht 10 moest kopen...
Klachten:
- Postkantoor en het niet verkopen van postzegels
- Het verplicht moeten kopen van 10 postzegels terwijl ik er maar 3 wil
- RTL 8
Danku