Dat is ook mijn meest ideale combinatie inderdaad.quote:Op maandag 5 november 2007 23:29 schreef sneakypete het volgende:
Tsja maar moet die regering dan perse bepaald worden door het conservatisme?
Ik hoop juist meer op een liberaal georienteerde regering met dus sowieso een grote VVD erin, de D66 en een derde partij. Misschien weer CDA/VVD/D66 ?
Gaat ook niet gebeuren, VVD, Verdonk en Wilders kunnen nauwelijks met elkaar door 1 deur, een coalitie waar meer dan 1 van die 3 bij betrokken is is totaal onrealistisch. Bovendien hebben we geleerd van de LPF: Een nieuwe partij moet eerst maar eens een paar regeringen in de oppositie. En door de conflicten tussen de VVD, Verdonk en Wilders zitten die laatste twee daar ook voorlopig.quote:Een kabinet met VVD en Wilders lijkt me niet realistisch (geen één kabinet met Wilders trouwens) en bovendien niet goed voor de vreedzaamheid in Nederland.
dit D66 kan niet meer met het CDA in één kabinet, daarvoor liggen ze veel te ver uit elkaar en ik denk niet dat Pechtold de fout maakt door teveel te gaan buigen.quote:Op maandag 5 november 2007 23:29 schreef sneakypete het volgende:
Tsja maar moet die regering dan perse bepaald worden door het conservatisme?
Ik hoop juist meer op een liberaal georienteerde regering met dus sowieso een grote VVD erin, de D66 en een derde partij. Misschien weer CDA/VVD/D66 ?
Nu ben ik geen fan van CDA maar daar kun je nu eenmaal niet meer omheen gezien de peilingen, en dan liever dat dan dat weer de PvdA ermee wegloopt en je zo'n tutjeskabinet krijgt zoals nu.
Een kabinet met VVD en Wilders lijkt me niet realistisch (geen één kabinet met Wilders trouwens) en bovendien niet goed voor de vreedzaamheid in Nederland.
Je zou natuurlijk kunnen proberen hem te lanceren voor een belangrijke functie buiten de landelijke politiek; het burgemeesterschap van Den Haag ligt bijvoorbeeld nog open.quote:Op maandag 5 november 2007 23:13 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Van mij ook. Maar hij kan toch niet in de kamer omdat hij niet op de kieslijst van VVD stond?
Dan zou hij net als Pechtold (tussen Mei en November 2006) vanuit zijn achtertuin de partij moeten leiden. Dat lijkt me onwerkbaar gedurende 3,5 jaar tot de verkiezingen.
Mwa sociaal economisch gezien verschillen D66 en het CDA niet zoveel van elkaar. En ook voor Paars heeft D66 wel met het CDA geregeerd. Dus uitgeloten is het zeker niet. Al denken ze na de afgelopen regeerperiode natuurlijk wel 10 keer na.quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:17 schreef rubbereend het volgende:
[..]
dit D66 kan niet meer met het CDA in één kabinet, daarvoor liggen ze veel te ver uit elkaar en ik denk niet dat Pechtold de fout maakt door teveel te gaan buigen.
De enorme gapende kloven tussen Wilders <--------> VVD <---------> Rita Verdonk zijn nog veel en veel groter. De D'66 zie ik nog wel een keer praten met het CDA, maar een rechtse regering zie ik eigenlijk niet komen totdat Wilders de scepter aan zijn opvolger geeft, Verdonk de politiek gedag zegt, en Rutte wordt vervangen..... pas dan kunnen de rechtse partijen weer met elkaar door zee ben ik bang, en dan zijn we weer 12 jaar en 3 regeringen verder.quote:Op dinsdag 6 november 2007 01:17 schreef rubbereend het volgende:
dit D66 kan niet meer met het CDA in één kabinet, daarvoor liggen ze veel te ver uit elkaar en ik denk niet dat Pechtold de fout maakt door teveel te gaan buigen.
Mwa Verdonk zie ik nog wel in een regering zittenquote:Op dinsdag 6 november 2007 16:21 schreef maartena het volgende:
[..]
De enorme gapende kloven tussen Wilders <--------> VVD <---------> Rita Verdonk zijn nog veel en veel groter. De D'66 zie ik nog wel een keer praten met het CDA, maar een rechtse regering zie ik eigenlijk niet komen totdat Wilders de scepter aan zijn opvolger geeft, Verdonk de politiek gedag zegt, en Rutte wordt vervangen..... pas dan kunnen de rechtse partijen weer met elkaar door zee ben ik bang, en dan zijn we weer 12 jaar en 3 regeringen verder.
D'66 moet nog even flink genezen inderdaad. Maar een CDA/PvdA/SP, of nog erger een PvdA/SP/GL kabinet zie ik eigenlijk ook niet zitten.
Kan Verdonk niet gewoon opstappen en met pensioen gaan, en de VVD een nieuwe leider geven? Dan maakt rechts tenminste nog een SCHIJN van kans, momenteel is het in ieder geval door hun eigen schuld spek met bonen voorlopig.
Dat meen je toch niet?quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:47 schreef Elseetje het volgende:
Ik zou zeggen geef de huidige vice-fractievoorzitter een kans.
Z'n vader is beter.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Zwaardvisch: wat dacht je van Mr. Abraham Moszkowicz ?
[ afbeelding ]
Nou, ik geloof niet meer dat het er nog van komt....In het bedrijflevens zou ie allang gewipt zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:06 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Goed, laat ik reageren: waarom niet?
Ze bedoelt Edith Schippers, EG.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nou, ik geloof niet meer dat het er nog van komt....In het bedrijflevens zou ie allang gewipt zijn.
Hij is gewoon niet geschikt. Hij blaast zich zelf teveel op als een kikker, en dat komt zo onnatuurlijk over. Teveel corpsbal etc...Roept teveel weerstand op. Hij is wat dat betreft net het type Andries Knevel. Die heeft ook een beetje dat probleem.
Gutquote:Op dinsdag 6 november 2007 17:17 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ze bedoelt Edith Schippers, EG.
Ja, inderdaad. Ik heb van Schippers geen hoge pet.....quote:In wie ik een rechtse versie van Sharon Dijksma zie.
Je hebt me geciteerd, dus je kan zelf teruglezen wat er op dat moment stond.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:18 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Gut![]()
Las ik iets te snel?![]()
[..]
Ja, inderdaad. Ik heb van Schippers geen hoge pet.....
Ik geloof je wel. Maar het is geen bewijs.quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:21 schreef Elseetje het volgende:
[..]
Je hebt me geciteerd, dus je kan zelf teruglezen wat er op dat moment stond.Hetzelfde als gelijk na invoer en hetzelfde als nu.
Ik ken Edith Schipper van diverse interviews op TV. Dus ik weet om wie het gaat. Ze komt niet sterk en overtuigend over, geen lichtend voorbeeld. Geen sterk voorkomen, vraag 100 mensen wie Edith Schipper is; hooguit een paar die het weten. Dat zegt al genoeg.quote:Heb je ook argumentatie, behalve dan dat je al het halve topic Zwaardvisch napraat (en dat als VVD-hater)?
Een heel verhaal voor iets wat niet aan de orde is. Knap!quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:29 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik geloof je wel. Maar het is geen bewijs.![]()
Ik heb een paar keer meegemaakt dat de nieuwe aangepaste quote pas weer werd gegeven op het moment dat ik de oorspronkelijke tekst quotte . Echt waar.![]()
Dat komt als ik de pagina niet hebt ververst nadat je evt de oorspronkelijke tekst heeft aangepast.....maar wel de aangepaste zin in de quote wordt overgenomen.
Dat hoeft niet negatief te zijn. Veel kamerleden blijven onopgemerkt totdat ze voor lijsttrekker of een ministerspost gaan.quote:Ik ken Edith Schipper van diverse interviews op TV. Dus ik weet om wie het gaat. Ze komt niet sterk en overtuigend over, geen lichtend voorbeeld. Geen sterk voorkomen, vraag 100 mensen wie Edith Schipper is; hooguit een paar die het weten. Dat zegt al genoeg.
Ik bedoelde niet ZV de VVD-stemmer. Dat je ZV napraat was slechts een constatering, dat je een VVD-hater bent ook.quote:Als ik de VVd haat, wil niet zeggen dat ik daarmee per definitie mensen haat die op die partij stemmen. Een gezond mens ziet de persoon los van de partij. Ik zal ZV dus niet gaan tegenspreken omdat hij die partij steunt. Ik geef hem gelijk als ik het ergens met hem eens ben. Overigens ben ik vaak genoeg ook oneens met hem geweest, maar daar lees je vast overheen.![]()
quote:Elseetje weer Op Haar Best.
quote:Op dinsdag 6 november 2007 17:42 schreef rubbereend het volgende:
na Rita en Rutte is dan natuurlijk de beurt aan Jelleke Veenendaal.
Bovendien is het ook nog een leider die z'n tanden durft te laten zien.quote:Op maandag 12 november 2007 20:12 schreef PJORourke het volgende:
Remkes natuurlijk. Jong, welbespraakt en charismatisch, kortom, de nieuwe, hoopvolle, talentvolle, Nederlandse David Cameron.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |