Iddquote:
Dat zijn vaak de leukste!quote:Op maandag 5 november 2007 10:59 schreef JanVanHalst het volgende:
Dit wordt een wedstrijd waarin we vooral veel strijd gaan zien. Als ik kijk naar het positiespel en hoe het momentaal tactisch in elkaar zit bij beide ploegen, dan biedt dat nog te weinig aanknopingspunten om een qua niveau hoogstaande wedstrijd te verwachten. Desalniettemin denk ik dat we een zeer vermakelijk weekend tegemoet gaan.
Alsjeblieft zeg, wiens kloon is dit nou weer?quote:Op maandag 5 november 2007 10:59 schreef JanVanHalst het volgende:
Dit wordt een wedstrijd waarin we vooral veel strijd gaan zien. Als ik kijk naar het positiespel en hoe het momentaal tactisch in elkaar zit bij beide ploegen, dan biedt dat nog te weinig aanknopingspunten om een qua niveau hoogstaande wedstrijd te verwachten. Desalniettemin denk ik dat we een zeer vermakelijk weekend tegemoet gaan.
Het is toch de volgende tegenstander?quote:Op maandag 5 november 2007 11:12 schreef Dr.Daggla het volgende:
Met zulke TT's vraag je er gewoon om.......
Inderdaad maar ik denk dat het voor de jonkies makkelijker is om tegen Feyenoord te spelen waar veel druk op staat dan tegen een Roda. Als je Makaay kan neutraliseren en de Cler kan afstoppen dan heb je zo'n beetje al het gevaar van feyenoord kant in de kiem gesmoort.quote:Op maandag 5 november 2007 11:15 schreef HeatWave het volgende:
F'noord is inderdaad de volgende tegenstander.
Snap het ook niet hoor, we spelen ietsjes beter, tuurlijk, maar dit is nog steeds geen onoverwinnelijk team hoor. Als Roda ipv 4 hardlopende negers voorin ook nog iemand had gehad die scoort (lees: Makaay) was het gisteren stukken moeilijker geweest, de verdediging is nog lang niet top.
Ik acht Ajax zeker niet kansloos, integendeel, maar we hebben niet op voorhand gewonnen van dit f'noord.
Scherp, je hebt gelijk.quote:Op maandag 5 november 2007 11:15 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is toch de volgende tegenstander?
Denk iedereen wel.. krijg je het bekende cliche weer.. "het is een wedstrijd op zich"..quote:Op maandag 5 november 2007 11:07 schreef devv05 het volgende:
Ben benieuwd, heb er gemengde gevoelens over.
quote:Ajax al acht maanden niet te kloppen in eredivisie
Datum: 5-nov-2007 08:43
Een trainerswissel, blessuregolf en exodus van basiskrachten ten spijt is Ajax bezig aan een fraaie serie. Sinds 4 maart 2007 is de recordkampioen ongeslagen in de eredivisie. De acht onverslaanbare maanden bestrijken zeventien duels, een halve competitie.
Ajax’ doelcijfers zijn zeer florissant: 56 voor en zeventien tegen. Slechts vier van de zeventien wedstrijden moesten de Amsterdammers genoegen nemen met een puntendeling. Het all-time record is nog ver weg: tussen 8 mei 1994 en 14 januari 1996 bleef Ajax 52 competitieduels achtereen zonder nederlaag. (MA)
Ajax’ ongeslagen reeks:
11/03/07 – FC Twente – Ajax 1-4
18/03/07 – PSV – Ajax 1-5
01/04/07 – Ajax – Heracles Almelo 3-0
08/04/07 – RKC Waalwijk – Ajax 2-2
13/04/07 – Ajax – NAC Breda 2-0
22/04/07 – Ajax – Sparta 5-2
29/04/07 – Willem II – Ajax 0-2
19/08/07 – De Graafschap – Ajax 1-8
26/08/07 – Ajax – SC Heerenveen 4-1
02/09/07 – Ajax – FC Groningen 2-2
15/09/07 – Heracles – Ajax 0-1
23/09/07 – AZ – Ajax 2-3
30/09/07 – Ajax – VVV-Venlo 6-1
07/10/07 – Sparta – Ajax 2-2
20/10/07 – Ajax – NEC 0-0
28/10/07 – FC Utrecht – Ajax 0-1
04/11/07 – Ajax – Roda JC 4-2
Cliché of niet, het is wel gewoon de waarheid.quote:Op maandag 5 november 2007 11:28 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Denk iedereen wel.. krijg je het bekende cliche weer.. "het is een wedstrijd op zich"..
Bommen op rotterdam.quote:Op maandag 5 november 2007 11:39 schreef TerroRobbie het volgende:
Wat stond er in de op dan?
Plus dat we in Nederland zelf ook nog de beker en playoffs hebben gewoon (en Johan Fruit-schaal).quote:
We verloren toen 4-0. Was wel gezellig die dag in Munchen. De wedstrijd heb ik toch niks van meegekregenquote:Op maandag 5 november 2007 11:39 schreef Cheiron het volgende:
Ben benieuwd tegen Feyenoord. De laatste keer dat ik Makaay tegen Ajax zag spelen gingen we 5-0 onderuit tegen Bayern..
Dat heeft ook te maken met de manier waarop Ajax wil spelen. Ondanks dat de selectie aan kwaliteit verloren heeft wil men nog steeds dwingend spelen, op de helft van de tegenstander. Zeker nu Adrie Koster aan het roer staat zijn de intenties van Ajax duidelijk: aanvallen. Gezien de waslijst aan blessures en het gebrek aan automatismen bij Ajax is het dus niet gek dat deze speelwijze wat risico's met zich mee brengt. Er valt gewoon erg veel ruimte achter de defensie, maar zolang Ajax zelf blijft scoren kan dat niet zo gek veel kwaad (en zeker niet met de vorm waar Maarten Stekelenburg in verkeert).quote:Op maandag 5 november 2007 11:48 schreef RayMania het volgende:
Ik maak me een beetje zorgen om al die tegendoelpunten, dat kan echt niet.
19/08/07 – De Graafschap – Ajax 1-8
26/08/07 – Ajax – SC Heerenveen 4-1
02/09/07 – Ajax – FC Groningen 2-2
15/09/07 – Heracles – Ajax 0-1
23/09/07 – AZ – Ajax 2-3
30/09/07 – Ajax – VVV-Venlo 6-1
07/10/07 – Sparta – Ajax 2-2
20/10/07 – Ajax – NEC 0-0
28/10/07 – FC Utrecht – Ajax 0-1
04/11/07 – Ajax – Roda JC 4-2
Slechts drie keer de nul. Okay, tegentreffers tegen Heerenveen, Groningen, Roda JC en AZ kan gebeuren, maar waarom dan gelijk zoveel? Gewoon vier keer twee treffers tegen. En tegen De Graafschap, VVV en Sparta mag Ajax normaal gesproken gewoon geen goals tegen krijgen. Vorig jaar werd het kampioenschap erdoor beslist...
Idd, na Edgar Davids nu ook Jantje van Halst op het forum?quote:Op maandag 5 november 2007 11:02 schreef Pritt het volgende:
[..]
Alsjeblieft zeg, wiens kloon is dit nou weer?![]()
Binnenkort komt Johan Cruijff ookquote:Op maandag 5 november 2007 12:00 schreef S-Two het volgende:
[..]
Idd, na Edgar Davids nu ook Jantje van Halst op het forum?
Over een uurtje tot anderhalf uur zal ik wel een link geven.quote:Op maandag 5 november 2007 12:00 schreef JeroenV het volgende:
Heeft iemand de goals van gister in gifjes of een filmpje van een samenvatting?
quote:
http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum13/1492.phpquote:Op maandag 5 november 2007 12:00 schreef JeroenV het volgende:
Vind dat alleen maar leuk. Vorig jaar was top, maar nu gaat het ook echt ergens om. Heb er alle vertrouwen in. Zin in, dat ook.quote:Op maandag 5 november 2007 12:09 schreef StarGazer het volgende:
De klassieker tussen de nummer's 1 en 2 van de competitie. Hoe lang is dat geleden?
quote:Op maandag 5 november 2007 11:22 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Inderdaad maar ik denk dat het voor de jonkies makkelijker is om tegen Feyenoord te spelen waar veel druk op staat dan tegen een Roda. Als je Makaay kan neutraliseren en de Cler kan afstoppen dan heb je zo'n beetje al het gevaar van feyenoord kant in de kiem gesmoort.
Zal je zien dat het juist nu een wedstrijd van niks wordtquote:Op maandag 5 november 2007 12:29 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Vind dat alleen maar leuk. Vorig jaar was top, maar nu gaat het ook echt ergens om. Heb er alle vertrouwen in. Zin in, dat ook.
De Guusman?quote:Op maandag 5 november 2007 11:39 schreef Cheiron het volgende:
Als je hem en eventueel de Guusman goed in toom kan houden ben je een heel eind.
Als je zo naïef bent om te denken dat alleen die spelers voor gevaar zorgen. Maargoed, maakt mij niet uit verder.quote:Op maandag 5 november 2007 12:36 schreef Rumille het volgende:
Ik tel er maar 3. Dat vind ik er niet heel veel.
Pff.. kom je nou speciaal reageren op mijn geweldig verzonnen verbastering van De Guzman?quote:Op maandag 5 november 2007 12:35 schreef TC03 het volgende:
[..]
De Guusman?![]()
Sjongejonge zeg.
Net waren het De Cler en Makaay, nu weer De Guzman (zo spel je het, ja) en Makaay... Er moeten wel heel veel spelers 'eventjes in toom gehouden worden' blijkbaar.
Bahía speelt moemnteel beter dan hij de afgelopen anderhalf jaar gedaan heeft, dus waar je dat vandaan haalt...quote:Op maandag 5 november 2007 12:39 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Pff.. kom je nou speciaal reageren op mijn geweldig verzonnen verbastering van De Guzman?
En laten we wel wezen, Makaay is zonder twijfel de belangrijkste speler bij Feyenoord. Een coach, een goede spits en een motivator. Als je die kan inbinden ben je mijns inziens goed bezig.
Buijs, Bahia, Lucius zitten in ieder geval niet in hun beste periode. Dat zijn er al drie.
Je doet net alsof die prestatie een wereldwonder is.. beter spelen dan eerst lijkt me niet echt moeilijkquote:Op maandag 5 november 2007 12:50 schreef TC03 het volgende:
[..]
Bahía speelt moemnteel beter dan hij de afgelopen anderhalf jaar gedaan heeft, dus waar je dat vandaan haalt...
Oh ja, even de 3 gevaarlijktse spelers in de tas houden, zo gedaanquote:Op maandag 5 november 2007 12:48 schreef Nashje het volgende:
Het klopt wel gewoon dat het middenveld van feyenoord voortdurend Makaay zoekt. En dan met name Sahin en De Guzman. Heb je deze 3 spelers in de tas en zit je er vast op, heb je het grootste gevaarlijke deel van feyenoord onder controle.
Goh.quote:Op maandag 5 november 2007 12:52 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Je doet net alsof die prestatie een wereldwonder is.. beter spelen dan eerst lijkt me niet echt moeilijk
Nee hoor dat heb je niet zo gedaan. Er lopen nog meer spelers op het veld. Zal sowieso een flink karwei worden voor beide verdedigingen.quote:Op maandag 5 november 2007 12:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Oh ja, even de 3 gevaarlijktse spelers in de tas houden, zo gedaan.
Koevermans zit bij PSV. Kunnen jullie beter zorgen over maken voorlopig.quote:Op maandag 5 november 2007 13:06 schreef fuckbuddy het volgende:
Koevermans als pinchhitter.
Scoort graag en vaak als ie tegen Ajax speelt... denk erom.
Ga eens weg ofzo, je valt nogal in herhaling. De eerste keren was je al duidelijk hoor.quote:Op maandag 5 november 2007 12:57 schreef Merkie het volgende:
[..]
Oh ja, even de 3 gevaarlijktse spelers in de tas houden, zo gedaan.
Ik denk dat we daar zondag niet bang voor hoeven te zijn hoorquote:Op maandag 5 november 2007 13:06 schreef fuckbuddy het volgende:
Koevermans als pinchhitter.
Scoort graag en vaak als ie tegen Ajax speelt... denk erom.
Kut ik copy paste hem totaal verkeerd. Jezus wat dom..quote:Op maandag 5 november 2007 13:11 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Ik denk dat we daar zondag niet bang voor hoeven te zijn hoor.
Jawel.quote:Op maandag 5 november 2007 12:37 schreef Jasza het volgende:
Heineken heb je een kaart hehe?
Helaas wel ja. maar goed, dat is niet anders nu. Colin zal ook nooit meer spelen natuurlijk.quote:Op maandag 5 november 2007 13:38 schreef JanVanHalst het volgende:
Men zal bij Ajax nog wel vaker 'de rommel van Henk' tegenkomen, voor zover hij debet is aan bepaalde aankopen. Ik vermoed dat (bijvoorbeeld) Ismeal Urzaiz niet op erg veel minuten hoeft te rekenen nu Koster aan het roer staat.
Wat een kutbeleid zeg. Ik zag het altijd al in Boakye zitten, snapte ook niet waarom ze hem ooit wegdeden.quote:Op maandag 5 november 2007 13:31 schreef patrickt37 het volgende:
'PSV en Bundesliga-clubs willen Ghanees Boakye'
Gepubliceerd op 05-11-07 om 13:15 door Johan Kroon
Emmanuel Boakye (foto) staat in de belangstelling van PSV, zo meldt Sportweek. De verdediger is bezig aan een goed seizoen bij Heracles Almelo en zou ook in de belangstelling staan van diverse Bundesliga-clubs.
Boakye werd afgelopen seizoen door Ajax verhuurd aan Heracles Almelo. De Amsterdammers wouden de Ghanees graag terughalen, maar omdat toenmalig trainer Henk ten Cate liever Jurgen Colin van Norwich City zag komen ging de terugkeer niet door. Even leek het erop dat Boakye naar SC Heerenveen zou gaan, maar uiteindelijk koos hij voor een langer verblijf in Almelo en tekende een contract voor drie seizoenen.
De 22-jarige Boakye is overigens ook geselecteerd voor het Ghanese Olympisch Elftal dat over anderhalve week een interland speelt tegen Nigeria voor plaatsen naar de Olympische Spelen in Speking. Ook staat hij op de reservelijst voor het het vierlandentoernooi van de A-selectie later deze maand, waar Ghana in eigen land aan deelneemt.
Bedankt HENK
De vraag is hoe mensen gaan denken over Koster als de resultaten weer iets minder gaan, die periode zal ongetwijfeld wel weer komen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:41 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Koster is niet de redding meteen hoor, maar het is een nuchtere vent met prima inzicht. En de hoeveelheid eigen jeugd spelers is bewonderenswaardig.
Je hoeft ze toch ook niet met elkaar te vergelijken? Alleen al qua fysiek is dat een onlogische vergelijking. Die jongen doet het gewoon uitstekend, en dat is alles wat telt voor Ajax en voor hem zelf.quote:Op maandag 5 november 2007 13:45 schreef Pritt het volgende:
Ton Ojers op RTV NH, over Gregory van der Wiel, de "opvolger" van Jaap Stam:
"Nee, die twee mag je nog niet met elkaar vergelijken.
Stam was een rots, Van der Wiel is nog maar een pindarotsje."
Ja dat is logisch maar je snapt toch wel dat als je Makaay uit de wedstrijd speelt feyenoord een heel stuk zwakker is dan een Makaay met meer ruimte. De rest kan ook wel een doelpunt mee pakken maar ze zijn lang niet zo gevaarlijk als Makaay.quote:Op maandag 5 november 2007 12:32 schreef TC03 het volgende:
[..]...
Ik hoop (en denk) dat jullie trainer niet zo dom is om zo te gaan denken. Alsof Makaay de enige is die bij Feyenoord scoort:. In het verleden waren ook andere spelers van Feyenoord vaak gevaarlijk. Als je Makaay en De Cler 'neutraliseert' (wat sowieso en rare term is in het voetbal, alsof het een knopje is wat je om zet
) lopen spelers als Bruins, Slory, De Guzman en/of Lee weer vrij. Makaay is niet de enige scorende man bij Feyenoord.
quote:
Dan snap je er niet veel van. Trouwens, hoeveel wedstrijden heb jij hem zien spelen?quote:Op maandag 5 november 2007 13:57 schreef De_Ananas het volgende:
Boakye vond ik ook maar een middelmatige kut speler.
Als die drie elkaar echt beginnen aan te voelen en te begrijpen is er geen houden aan.quote:Op maandag 5 november 2007 14:06 schreef Wooldoor het volgende:
Hetzelfde met Ajax eigenlijk, speel je Huntelaar uit de wedstrijd dan is het scoorend vermogen ook een stuk minder alleen heeft Ajax dan nog Suarez en Luque die wel een doelpunt kunnen maken.
Zou niet verkeerd zijn.quote:Emanuelson hoopt te kunnen spelen in Klassieker
05 november 2007
Ajax kan komende zondag, in de Klassieker tegen Feyenoord, mogelijk toch beschikken over Urby Emanuelson. De linksback herstelt sneller dan verwacht van een knieblessure en heeft goede hoop dat hij zondag weer inzetbaar is.
"Het ziet er wat mij betreft goed uit", zegt Emanuelson op de website van Ajax. "De fitte spelers zijn dinsdag een dagje vrij. Dan is het aan mij om verder aan mijn herstel te werken. Woensdag of donderdag hoop ik met de groep mee te kunnen trainen. Als dat lukt, kan ik er zondag hopelijk ook bij zijn tegen Feyenoord."
Emanuelson liep zijn blessure vorige week op, in het duel met FC Utrecht. In eerste instantie werd gedacht dat hij zeker twee weken zou ontbreken.
Waarom? Wat voegt urby toe op het moment? Traagheid en fouten, meer niet.quote:
Ik denk ook niet dat hij het Ajax niveau heeft, of kan halen.quote:Op maandag 5 november 2007 14:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan snap je er niet veel van. Trouwens, hoeveel wedstrijden heb jij hem zien spelen?
Ja zeker, maar een extra verdediger/middenvelder vind ik niet erg. Vertonghen moet linksback blijven. Op het middenveld moeten Gabri en Maduro spelen. Dan kan Koster kiezen voor ietwat meer ervaring en sterker in verdedigend opzicht met Emanuelson, of hij heeft lef en kiest voor De Jong.quote:Op maandag 5 november 2007 14:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Hoezo, Veronghen doet het veel beter?
Maar het is geen linksback. Niet dat Urby dat wel is, maar in aanleg wel een veel betere.quote:Op maandag 5 november 2007 14:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Weet niet, ik ga ze niet tellenquote:Op maandag 5 november 2007 14:14 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan snap je er niet veel van. Trouwens, hoeveel wedstrijden heb jij hem zien spelen?
Absoluut. Urby is hopeloos uit vorm.quote:Op maandag 5 november 2007 14:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Mja, Vertonghen heeft wel een geweldige slidingquote:Op maandag 5 november 2007 14:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vertonghen tegen een echte rechtsbuiten als Slory zie ik niet heel erg zitten.
Is Slory alweer 100% fit? Op snelheid legt Vertonghen het af.quote:Op maandag 5 november 2007 14:44 schreef BliksemSchigt het volgende:
Vertonghen tegen een echte rechtsbuiten als Slory zie ik niet heel erg zitten.
Volgens mij heeft niemand Heitinga ooit afgeschreven. Hij heeft tijdens het EK 2004 al eens laten zien wat hij kon en het was alleen een kwestie van tijd dat hij constant zo zou gaan presteren en dat doet hij nu.quote:Op maandag 5 november 2007 14:41 schreef F1Bas het volgende:
Er moete zoveel mogelijk spelers terugkomen van blessure's dus ook Urby!
Wie had Heitinga en Maduro al niet afgeschreven? Die doen het nu weer redelijk.
Tegen de snelle Beerens speelde Vertonghen ook prima.quote:Op maandag 5 november 2007 14:46 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Is Slory alweer 100% fit? Op snelheid legt Vertonghen het af.
De Cler kan tegen een club als De Graafschap zich vaker richten op zijn aanvallende taak. Met een Suarez hou je De Cler vanzelf vaker achterin. Met een Rommedahl misschien zelfs nog meer omdat dan altijd de counter van Ajax dreigt. Daarnaast loopt Gabri daar ook nog rond dus over De Cler maak ik me niet zoveel zorgen.quote:Op maandag 5 november 2007 15:13 schreef Noshiba het volgende:
Vandaag in de trein de krantjes gelezen, tim de cler gigantisch gevaarlijk.
Feyenoord vertrouwt op de cler in klassieker
Ik moet eerlijk zijn ik weet niethoe de cler het verschil moet maken? Hij wandelt niet zomaar door onze verdediging?
In de spits stond dat Jan-Arie 'liefkozend' Jari genoemd wordt.quote:Op maandag 5 november 2007 15:13 schreef Noshiba het volgende:
Vandaag in de trein de krantjes gelezen, tim de cler gigantisch gevaarlijk.
Feyenoord vertrouwt op de cler in klassieker
Ik moet eerlijk zijn ik weet niethoe de cler het verschil moet maken? Hij wandelt niet zomaar door onze verdediging?
Mooier toekomst kun je niet hebben.. hopelijk heeft hij alleen geen spieren van glasquote:Op maandag 5 november 2007 15:27 schreef Ordinair het volgende:
[..]
In de spits stond dat Jan-Arie 'liefkozend' Jari genoemd wordt.
Dat klopt. Maar hij wordt gewoon liefkozend 'Jari' genoemd.quote:Op maandag 5 november 2007 15:40 schreef Nashje het volgende:
Jan-Arie is toch meer een verdedigende middenvelder? Dacht dat Siem meer werd gezien als nieuwe Jari.
asjequote:Op maandag 5 november 2007 12:00 schreef JeroenV het volgende:
quote:Op maandag 5 november 2007 13:45 schreef Pritt het volgende:
Ton Ojers op RTV NH, over Gregory van der Wiel, de "opvolger" van Jaap Stam:
"Nee, die twee mag je nog niet met elkaar vergelijken.
Stam was een rots, Van der Wiel is nog maar een pindarotsje."
Dat bedoelde ik met mijn postquote:Op maandag 5 november 2007 15:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
De Cler kan tegen een club als De Graafschap zich vaker richten op zijn aanvallende taak. Met een Suarez hou je De Cler vanzelf vaker achterin. Met een Rommedahl misschien zelfs nog meer omdat dan altijd de counter van Ajax dreigt. Daarnaast loopt Gabri daar ook nog rond dus over De Cler maak ik me niet zoveel zorgen.
Mooi was dat he!quote:Op maandag 5 november 2007 15:27 schreef Ordinair het volgende:
[..]
In de spits stond dat Jan-Arie 'liefkozend' Jari genoemd wordt.
Ik heb iets gemist, denk ik. Stierenshit?quote:Op maandag 5 november 2007 15:55 schreef Jasza het volgende:
Luque zei dat hij die Stierenshit bij Newcastle nooit deed omdat ie daar niet gelukkig was maar dat hij bij Ajax weer helemaal gelukkig is
We hebben inderdaad de laatste jaren wel wat Spanjaarden gehad ja. Juanfran was cool met zijn op-de-lat-zitten, Gabri is een bikkel, Luque doet het leuk naar het publiek en oogt sympathiek en Urzaiz hoef ik niet te beschrijvenquote:Op maandag 5 november 2007 15:58 schreef Wooldoor het volgende:
Wel grappig dat zo´n beetje elke spanjaard bij Ajax een cultheld wordt
quote:Op maandag 5 november 2007 15:55 schreef Jasza het volgende:
Luque zei dat hij die Stierenshit bij Newcastle nooit deed omdat ie daar niet gelukkig was maar dat hij bij Ajax weer helemaal gelukkig is
Dat juichen na die goalquote:Op maandag 5 november 2007 16:00 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Ik heb iets gemist, denk ik. Stierenshit?![]()
quote:Op maandag 5 november 2007 16:00 schreef kleinzusje het volgende:
[ afbeelding ]
ff een oudje, omdat die zo lief is![]()
En vergeet prozac-boy Roger niet!quote:Op maandag 5 november 2007 16:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
We hebben inderdaad de laatste jaren wel wat Spanjaarden gehad ja. Juanfran was cool met zijn op-de-lat-zitten, Gabri is een bikkel, Luque doet het leuk naar het publiek en oogt sympathiek en Urzaiz hoef ik niet te beschrijven.
Hmm, niet gezien. Hoorde ook pas thuis dat die spelers van Roda bijna liepen te vechtenquote:
quote:Op maandag 5 november 2007 16:07 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Hmm, niet gezien. Hoorde ook pas thuis dat die spelers van Roda bijna liepen te vechten
Als Luque scoort deed hij altijd een matador na.quote:Op maandag 5 november 2007 16:00 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 november 2007 16:09 schreef RayMania het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hij is fijn, een soort Heitinga vs Lobont.
Was toen ie die sliding maakte toch? toen stond heel Zuid 2 zowat te klappen en te schreeuwen jaquote:Op maandag 5 november 2007 16:14 schreef Roeni3 het volgende:
Mooi ook hoe Luque gisteren werd toegejuicht in de tweede helft, toen hij een corner nam. Voor hij de corner nam, keek hij even om en klapte als bedankje naar ons. Mooi moment, en het laat ook zien hoe goed hij zich voelt.
Waar jij het over hebt was geloof ik nog daarna. Toen een paar spelers, waaronder Luque inderdaad, lekker veel druk zetten bij de rechter cornervlag van Roda. Dat was ook een mooi moment inderdaad, goede werklust en strijd.quote:Op maandag 5 november 2007 16:17 schreef Jasza het volgende:
[..]
Was toen ie die sliding maakte toch? toen stond heel Zuid 2 zowat te klappen en te schreeuwen ja![]()
In het interview na de wedstrijd gaf Luque ook aan blij te zijn met de steun van het publiek, en dat de interactie met het publiek hem goed bevalt.quote:Op maandag 5 november 2007 16:14 schreef Roeni3 het volgende:
Mooi ook hoe Luque gisteren werd toegejuicht in de tweede helft, o.a. toen hij een corner nam. Voor hij de corner nam, keek hij even om en klapte als bedankje naar ons. Mooi moment, en het laat ook zien hoe goed hij zich voelt.
Nee, hehe. Maar heb het net gezien hoor.quote:
http://nl.youtube.com/watch?v=9TpuRb0RCa8 op het laatstquote:Op maandag 5 november 2007 16:00 schreef kevin6188 het volgende:
[..]
Is dat interview nog ergens terug te zien?quote:Op maandag 5 november 2007 16:22 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
In het interview na de wedstrijd gaf Luque ook aan blij te zijn met de steun van het publiek, en dat de interactie met het publiek hem goed bevalt.
Staat niet op de site van RTL, dus ik denk het niet.quote:Op maandag 5 november 2007 16:37 schreef sjimz het volgende:
Is dat interview nog ergens terug te zien?
Doe eens Liefquote:Op maandag 5 november 2007 17:14 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
En kap eens even met die grote gif's hey.![]()
Dat hij maar lekker op de bank begint, mag toch hopen dat Koster Vertonghen nu voorkeur geeft, hij heeft laten zien dat hij beter op linksback speelt dan furby.quote:Op maandag 5 november 2007 16:16 schreef patrickt37 het volgende:
Emanuelson lijkt Klassieker te halen
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 5 november om 15:53
Urby Emanuelson hoopt er zondag bij te kunnen zijn, als Ajax in De Kuip aantreedt tegen aartsrivaal Feyenoord. De linkerverdediger trainde maandag buiten en kende geen terugslag in zijn knie.
De Oranje-international moest vorige maand tijdens het uitduel met FC Utrecht na dertig minuten worden vervangen door Jan Vertonghen. “Ik heb genoeg dingen kunnen doen, het ziet er wat mij betreft goed uit’’, vertelt Emanuelson op de clubsite. “De fitte spelers zijn dinsdag een dagje vrij. Dan is het aan mij om verder aan mijn herstel te werken.”
“Woensdag of donderdag hoop ik met de groep mee te kunnen trainen. Als dat lukt, kan ik er zondag hopelijk ook bij zijn tegen Feyenoord”, aldus Emanuelson. Ajax en Feyenoorden delen met 24 punten de koppositie in de Eredivisie. PSV is derde met één punt minder.
Het komt denk ik mede door dat Urby geblesseerd is dat Ajax nu beter speelt. Want hij is al weken onze zwakste schakel.quote:Op maandag 5 november 2007 17:18 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Dat hij maar lekker op de bank begint, mag toch hopen dat Koster Vertonghen nu voorkeur geeft, hij heeft laten zien dat hij beter op linksback speelt dan furby.![]()
Ja gelukkig wel alles ging voor de verandering in één keer goedquote:Op maandag 5 november 2007 17:29 schreef Jasza het volgende:
Stefmans een kaart?
Hehe nice, gaan er dus vrij veel van FOK hehequote:Op maandag 5 november 2007 17:36 schreef stefmans het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel alles ging voor de verandering in één keer goed![]()
Ogararu moet wel beter spelen want de tegenstanders kunnen van zijn kant vaak voorzetten geven.quote:Op maandag 5 november 2007 17:31 schreef toma het volgende:
[..]
Het komt denk ik mede door dat Urby geblesseerd is dat Ajax nu beter speelt. Want hij is al weken onze zwakste schakel.
Maakt niet uit. Gewoon, Wesleyquote:Op maandag 5 november 2007 17:39 schreef toma het volgende:
[..]
die raakte die wedstrijd toch geen pepernootLuque
Hier past één reactie bij:quote:Op maandag 5 november 2007 17:44 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=O3JKNJuzrd4
Dat zullen er een stuk of vijf geweest zijn. Waaronder thuis in de plee offs tegen kakkerlakken. Heb jij kaloe toen gezien?quote:Op maandag 5 november 2007 14:41 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Weet niet, ik ga ze niet tellen
Gewoon alle wedstrijden die op tv zijn geweest en waar hij heeft gespeelt.
quote:Op maandag 5 november 2007 17:44 schreef Jasza het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=O3JKNJuzrd4
Geef jij dit ff aan Makaay?quote:Op maandag 5 november 2007 18:03 schreef MarkNMGN het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeten jullie zondag je medicijnen niet, jongens?
oke.quote:Op maandag 5 november 2007 18:03 schreef MarkNMGN het volgende:
[ afbeelding ]
Vergeten jullie zondag je medicijnen niet, jongens?
quote:Huntelaar niet in paniek: 'Mijn strafschop was een ode aan Jaap Stam.'
quote:'Twijfels bij Huntelaar na vijf op acht.' Clarence Seedorf: 'Is dat zo slecht dan?'
quote:Op maandag 5 november 2007 18:06 schreef Rumille het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=SNHrSWDSCuk
Kap gewoon met dat gezeur, de grote GIFjes zijn leuk, en de filmpjes ookquote:Op maandag 5 november 2007 18:07 schreef Loserkid het volgende:
Kap eens met van die flauwe youtube filmpjes..
Hehe wat een koekwausquote:Op maandag 5 november 2007 18:06 schreef Rumille het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=SNHrSWDSCuk
Nou bij mij was de haat gisteravond alweer 200%, 1 of andere klote 010er beatte me zwaar met pokerquote:Op maandag 5 november 2007 18:13 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Hehe wat een koekwaus
Ik vind het wel geinig al die filmpjes. Hoort er ook bij in de aanloop naar zondag.
Welke?quote:Op maandag 5 november 2007 18:05 schreef Houniet het volgende:
die nieuwe trui van Dappre Strijders is mooi
ben benieuwd hoelang het duurt voordat iedereen daar mee loopt.
heb je dat shirt nog niet gezien danquote:
Zijn dat broers?quote:Op maandag 5 november 2007 18:20 schreef Silenus het volgende:
Zijn dat soms de broertjes MaxC en Malibu06?
Vast wel maar weet niet welke zo snelquote:Op maandag 5 november 2007 18:21 schreef Houniet het volgende:
[..]
heb je dat shirt nog niet gezien dan
Dat is toch geen trui mafkeesquote:Op maandag 5 november 2007 18:22 schreef Houniet het volgende:
het gaat dus om deze Jasza
[ afbeelding ]
![]()
Nee, Malibu ziet er meer zo uit:quote:Op maandag 5 november 2007 18:20 schreef Silenus het volgende:
Zijn dat soms de broertjes MaxC en Malibu06?
trui of shirt lekker belangrijk, je kan het ook als hoofddoek gebruikenquote:
Extreem eng wijf.quote:Op maandag 5 november 2007 18:27 schreef D1 het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=PS9hYZmm1Fg&NR=1
Ongedierte
quote:RTL 7 blikt op zondag 11 november vooruit op Feyenoord - Ajax. Voetbaljournalist Henk Spaan leidt in 'De Klassieker: Feyenoord – Ajax' een discussie tussen Theo van Duyvenbode, Ruud Geels, Arnold Scholten en Peter van Vossen, allemaal ex-spelers die bij beide rivaliserende clubs hebben gespeeld.
Uitzending:
Feyenoord – Ajax', zondag 11 november, van 12.15 tot 13.10 uur, RTL 7
Donderdag al op Ajax-TV.quote:Op maandag 5 november 2007 19:35 schreef toma het volgende:
[..]
Vreselijk. Ik kreeg er ook echt de aanvechting van te gaan kijken.quote:Op maandag 5 november 2007 20:08 schreef De_Brandweer het volgende:
Die AAN TAFEL commercials waren echt irritant
Vorig jaar hadden we die match ook?quote:Op maandag 5 november 2007 20:40 schreef Schanulleke het volgende:
Voor het eerst in jaren dat Feijenoord - Ajax Ik ben benieuwd wat het gaat worden.
Aan de andere kant: de ene helft haalt wat te eten en/of te drinken voor de andere helft, en die andere helft staat te bellen of te sms'en. Dan moét je wel op 1 of andere manier die 'andere' helft wakker brullen.quote:Op maandag 5 november 2007 20:08 schreef De_Brandweer het volgende:
Die AAN TAFEL commercials waren echt irritant
quote:Koster niet in beeld bij Ajax voor komende jaren
Adrie Koster liet bij FC Het Gesprek weten dat bij zijn aanstelling bij het eerste elftal duidelijk is overeengekomen dat hij tot het einde van het seizoen hoofdcoach is van Ajax. Daarbij is ook duidelijk gemaakt dat Ajax voor volgend seizoen een andere coach zoekt en hij daar dus niet voor in aanmerking komt. Er is ook geen evaluatiemoment met hem afgesproken. In principe zal hij volgend seizoen teruggaan naar zijn oude functie.
quote:Koster bevestigde belangstelling voor Braziliaan
Adrie Koster bevestigde de belangstelling voor de Braziliaanse middenvelder Caio in het programma FC Het Gesprek. Hoewel de naam van Caio niet genoemd werd, werd duidelijk dat het om hem ging. Hij is niet de enige die in beeld is voor de positie van creatieve middenvelder ter vervanging van Sneijder. Koster heeft inmiddels videobeelden van hem gezien en is te spreken over diens kwaliteiten.
wordt echt saai, dat bommen op rotterdamquote:Op maandag 5 november 2007 20:57 schreef Enchanter het volgende:
Dat AFCA.NL wordt wel met de week triester zeg
Toen deed Feijenoord nou niet echt mee om het kampioenschap en dus ging het alleen om de eer. Nu is het een echte zespunter.quote:Op maandag 5 november 2007 20:48 schreef Ordinair het volgende:
[..]
Vorig jaar hadden we die match ook?
4-0 winnen in De Kuip is inderdaad mooi, maar zoals vorig jaar was het ook niet leuk meer. Ik zat te kijken bij een vriend die Feijenoorder is en ik vond het gewoon sneu voor hem.quote:Op maandag 5 november 2007 21:50 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen deed Feijenoord nou niet echt mee om het kampioenschap en dus ging het alleen om de eer. Nu is het een echte zespunter.
Wat is dat nou voor onzinquote:Op maandag 5 november 2007 21:50 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Toen deed Feijenoord nou niet echt mee om het kampioenschap en dus ging het alleen om de eer. Nu is het een echte zespunter.
Het zou wel a la Jaakke zijnquote:Op maandag 5 november 2007 22:40 schreef keijz het volgende:
Dat gaat weer wat worden hoor, straks wint Koster de dubbel en mag hij niet blijven
Ik zat ook best te balen. Omdat het makkelijk een historische afstraffing kon worden, maar het niet werd.quote:Op maandag 5 november 2007 21:58 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
4-0 winnen in De Kuip is inderdaad mooi, maar zoals vorig jaar was het ook niet leuk meer.
quote:Ik zat te kijken bij een vriend die Feijenoorder is en ik vond het gewoon sneu voor hem.
De naam Van Gaal zei ook weinig mensen iets in 91quote:Op maandag 5 november 2007 23:04 schreef Urquhart het volgende:
Van mij part blijft die Koster gewoon zitten, als hij goed presteert. Namen zeggen niet alles.
Daarom, en kwam op dezelfde manier binnen als Koster nu. Ik teken voor de UEFA Cup in 2009 en de Champions League in 2011quote:Op maandag 5 november 2007 23:09 schreef keijz het volgende:
[..]
De naam Van Gaal zei ook weinig mensen iets in 91
Dus? Ten Cate won met Barcelona de Champions League.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Jongens Koster zet de goede mensen op de goede plaatsen maar hij is ook gedegradeerd met rkc terwijl hij gewoon middenmoot materiaal had.
Ten Cate was assistent trainer bij Barcelona en deed alleen trainingen. Bij ajax moest hij zich opeens bemoeien met de opstelling en met aankopen, dat ging fout. Koster was hoofd trainer bij rkc. Ik zeg ook niet dat Koster slecht is ik relativeer alleen een beetje.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:03 schreef Nashje het volgende:
[..]
Dus? Ten Cate won met Barcelona de Champions League.
Zegt dus allemaal geen ene kut.
Rijkaard deed het ook niet zo goed bij Spartaquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Jongens Koster zet de goede mensen op de goede plaatsen maar hij is ook gedegradeerd met rkc terwijl hij gewoon middenmoot materiaal had.
Dan snap ik helemaal niet waarom Ajax Ten Cate ooit heeft durven halen. Ik denk dus dat jij de functie van Ten Cate bij Barcelona onderschat.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:05 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Ten Cate was assistent trainer bij Barcelona en deed alleen trainingen. Bij ajax moest hij zich opeens bemoeien met de opstelling en met aankopen, dat ging fout. Koster was hoofd trainer bij rkc. Ik zeg ook niet dat Koster slecht is ik relativeer alleen een beetje.
Toen RKC degradeerde was hij al een half jaar weg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 00:00 schreef ub40_bboy het volgende:
Net zoals jij het elke keer interessant vindt , om te zeggen hoe dronken je wel niet bentquote:Op dinsdag 6 november 2007 00:55 schreef Aanvoerder het volgende:
hoelang gaan we het nog over het degraderen van RKC en het winnen van de CL door Barca hebben? Het lijkt wel alsof de grammafoonplaat blijft hangen.
Ah ah ah ah, meneer gaat op de man spelen. Slappe zak. Ik geef inderdaad altijd exact aan hoe dronken ik ben met hele statistieken erbij.quote:Op dinsdag 6 november 2007 06:48 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Net zoals jij het elke keer interessant vindt , om te zeggen hoe dronken je wel niet bent![]()
Neeeeeee he. Geen Goianquote:Ajax bijna rond met Dorin Goian en Nicolae Dicã
06-11-07
Dorin Goian en Nicolae Dicã zullen vrijwel zeker komende zomer, wellicht zelfs eerder, de overstap maken naar Ajax. Voetbalzone nam maandag contact op met de Roemeense krant én Golden Foot-partner Prosport, waar hoofdredacteur Alexandru Economu uitgebreid tekst en uitleg gaf over de huidige ontwikkelingen.
AjaxF-side.NL
De nationale krant kwam de afgelopen dagen zelf met de berichtgeving over de Amsterdamse interesse in het tweetal van Steaua Boekarest. Goian, een 26-jarige centrale verdediger, zou de opvolger van Jaap Stam moeten worden, terwijl Dica, een 27-jarige aanvallende middenvelder, de beoogde opvolger is van Wesley Sneijder.
“Beide spelers staan al maanden in de belangstelling van verschillende buitenlandse (top)clubs”, vertelt Econumu, die verder ook als televisiecommentator actief is. “Dat Ajax nu belangstelling toont is voor de spelers een absolute eer. Zo was er interesse uit Duitsland, Portugal en zelfs Spanje, maar Ajax geniet bij beide spelers de voorkeur.”
“In de thuiswedstrijd tegen Otelul Garati zaten verschillende buitenlandse delegaties op de tribune, waaronder voor de tweede opeenvolgende maal een Nederlandse. Ik kan niet met zekerheid zeggen of het een Ajax-delegatie betrof, maar het heeft er alle schijn van. Probleem is echter voorzitter Gigi Becali. Het is een moeilijke man die ten koste van alles de huidige ploeg wil behouden en dus miljoenen zal vragen.”
“Nogmaal, beide spelers doen er goed aan om in Nederland hun carrière voort te zetten. Dat is ook de wens van beide spelers. Met alle respect voor de overige buitenlandse clubs, maar Ajax is wel van een ander niveau. Ondanks de matige prestaties in Europees verband geniet de club nog veel aanzien in Roemenië. Wat ik tot dusver van de zaakwaarnemers heb vernomen heeft Ajax vergaande interesse”, aldus Economu.
Goian is bezig aan zijn vierde seizoen bij Steaua en heeft inmiddels vijftien interlands (drie treffers) achter zijn naam staan. De 1.94 meter lange verdediger speelde in het verleden voor bescheiden clubs als FCM Bacau en Ceahlaul.
Dica is alweer aan zijn vijfde seizoen bezig in de Roemeense hoofdstad en weet elk seizoen met regelmaat het net te vinden. De 21-voudig international (vier treffers), 1.81 meter lang, scoorde in 106 competitieduels een totaal van 50 treffers, waarvan vijf dit seizoen.
quote:Ontmoeting Blind met delegatie Vak 410 6 november 2007
Vorige week heeft een delegatie van Vak 410 Danny Blind ontmoet in café Soccer World. Dat meldt de supportersgroep in een nieuwsbrief. Aanleiding van de ontmoeting was het spandoek en de levensgrote vlag voor Blind in het competitieduel Sparta - Ajax (2-2). De fans hebben de oud-speler en oud-trainer van Ajax een ingelijste foto cadeau gedaan, die een plekje zal krijgen in het kantoor van Blind op Het Kasteel.
De technisch directeur van Sparta vertelde vele anekdotes aan de supporters en stond voor alle vragen open. Zo liet Blind weten dat hij echt spijt heeft van de periode rond het ontslag van Morten Olsen in het seizoen 1998-1999. Volgens de voormalige Ajax-aanvoerder was de voltallige Ajax-selectie het niet eens met het ontslag van de sympathieke Deen. Er werd echter geen blok gezet vanuit de spelersgroep en daar heeft Blind spijt van, vooral ook omdat hij destijds aanvoerder was.
De oer-Ajacied, die in mei 2006 werd ontslagen als trainer van Ajax, liet aan de Vak 410-delegatie verder weten dat de Amsterdammers lang hebben getwijfeld over een contractaanbieding voor Siem de Jong. Blind had al langer vertrouwen in de jonge middenvelder en door de opstelling van Ajax lukte het de Zeeuw zelfs bijna om De Jong naar Sparta te halen. Uiteindelijk kreeg De Jong alsnog een verbintenis. Tot slot verklaarde Blind tijdens de ontmoeting dat hij ooit zeker weer terugkomt bij Ajax.
Vetquote:6/11/2007 - VVV krijgt toestemming voor thuisduel tegen Ajax in Duitsland
(Gepost door )
Het Algemeen Dagblad meldt dat zowel de KNVB als Ajax positief heeft gereageerd op het voorstel van VVV om het duel tegen Ajax in Duitsland af te werken. De club gaat nu op zoek naar een geschikt stadion. Met Monchengladbach is al gesproken. Het duel tegen PSV wordt waarschijnlijk ook in Duitsland gespeeld, het treffen tegen Feyenoord niet.
quote:Dinsdagmorgen meldt het medium Gran Calama dat zowel Ajax als PSV interesse hebben in het Chileense talent Carlitos (Carlos) Villanueva. De 19-jarige aanvaller speelt voor Audax Italiano.
Naast Ajax en PSV hebben Toulouse, River Plate en Palmeiras belangstelling voor de linkspoot met een uitstekende techniek. Het lijkt erop dat de voetballer ook achter de spitsen uit de voeten kan. Volgens de manager van de club is nog geen concreet bod gedaan. Audax vraagt ongeveer zes miljoen dollar.
Heb liever Marius Constantin, dat is echt een beest.quote:Op dinsdag 6 november 2007 08:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Neeeeeee he. Geen Goian. Die is zo traag als schenkstroop op kamertemperatuur, zoals iemand op AN zo mooi zei.
Ken 'm niet, maar hoor er wel veel leuke verhalen over. Beukertje achterin is wat mij betreft welkomquote:Op dinsdag 6 november 2007 08:57 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Heb liever Marius Constantin, dat is echt een beest.![]()
Beetje opvliegend, veel kaarten en bij ieder opstootje loopt hij voorop, maar verder wel een verdediger waar aanvallers niet graag tegen spelen. Zou hem er graag bij hebben!quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:01 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ken 'm niet, maar hoor er wel veel leuke verhalen over. Beukertje achterin is wat mij betreft welkom.
Stel dat VVV-uit in Duitsland wordt gespeeld, telt deze dan ook mee voor je EU-uitkaart? Of sowieso al?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:07 schreef HeinekenAFCA het volgende:
We spelen toch in december rond Kerst tegen VVV? Mooie reden om de kerstdagen hier te ontlopen en even een paar daagies duitsland te doen
Ajax heeft wel de behoefte aan iets oudere spelers of wil je nog meer jonkies halen?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:20 schreef Wooldoor het volgende:
2 voor mij onbekende Roemeense spelers die al aardig op leeftijd zijn. Ik snap het niet echt.
Daar hadden wij het een tijdje terug ook al een keer overquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:08 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Stel dat VVV-uit in Duitsland wordt gespeeld, telt deze dan ook mee voor je EU-uitkaart? Of sowieso al?![]()
Jullie hebben Urzaiz toch?quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef sjimz het volgende:
Ajax heeft wel de behoefte aan iets oudere spelers of wil je nog meer jonkies halen?
Een ervaren verdediger is zeker wel nodig maar een oudere roemeense spelmaker lijkt mij niet echt handig. Ik denk dat Van der Vaart, Sneijder, Litmanen toch wel bewezen hebben dat jonge spelmakers het erg goed doen bij Ajax. Plus je kan ze later nog doorverkopen voor een goede prijs.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:24 schreef sjimz het volgende:
[..]
Ajax heeft wel de behoefte aan iets oudere spelers of wil je nog meer jonkies halen?
Spelers van 26 en 27 al oud noemenquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:53 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Een ervaren verdediger is zeker wel nodig maar een oudere roemeense spelmaker lijkt mij niet echt handig. Ik denk dat Van der Vaart, Sneijder, Litmanen toch wel bewezen hebben dat jonge spelmakers het erg goed doen bij Ajax. Plus je kan ze later nog doorverkopen voor een goede prijs.
Tjah dat krijg je he als spelers op hun 20'ste al weggaan bij Ajax.quote:
klopt ja.. Goian weet ik idd ook niet.. Dica lijkt me wel wat!quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:27 schreef Sethje het volgende:
Is Goian niet die gast die tegen Nederland scoorde? Dat is echt geen versterking.... Die Constantin en Dica daarentegen wel mijns inziens. Maar om nu een 27e jarige roemeen te gaan halen..... is ook niet echt des ajax
Even opgezocht en je hebt gelijk. Die gast hoef ik er absoluut niet bij. Ontzettend slechte speler en hij past absoluut niet bij Ajax.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:27 schreef Sethje het volgende:
Is Goian niet die gast die tegen Nederland scoorde? Dat is echt geen versterking....
Goian de 2de Colin?quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:30 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Even opgezocht en je hebt gelijk. Die gast hoef ik er absoluut niet bij. Ontzettend slechte speler en hij past absoluut niet bij Ajax.
Laten we het hopenquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien dat Ajax helemaal geen interesse heeft in die Dorin Goian, maar gewoon Marius Constantin wil halen?
Net wat jij al zei op de vorige pag. Dat is echt zon speler met het vuur op zijn schoenen zeg maarquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:33 schreef M0NTANA het volgende:
Misschien dat Ajax helemaal geen interesse heeft in die Dorin Goian, maar gewoon Marius Constantin wil halen?
Stond Constantin al niet eerder in onze belangstelling? Waardoor ging het toen ook al weer mis?quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:37 schreef Sethje het volgende:
[..]
Net wat jij al zei op de vorige pag. Dat is echt zon speler met het vuur op zijn schoenen zeg maarwel lekker om een type "davids" erbij te krijgen
Daarbij is Marius Constantin linksbenig (of tweebenig), dus zit je de komende jaren goed. Johnny Heitinga en Gregory v/d Wiel rechts van het centrum en Marius Constantin en Thomas Vermaelen links van het centrum, ideaal! Met de winnaarsmentaliteit zit het wel goed en daarbij is hij nog maar net 23 jaar, betere optie dus dan die Dorin Goian.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:37 schreef Sethje het volgende:
[..]
Net wat jij al zei op de vorige pag. Dat is echt zon speler met het vuur op zijn schoenen zeg maarwel lekker om een type "davids" erbij te krijgen
Wat denk je van het financiële plaatje?quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:41 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Daarbij is Marius Constantin linksbenig (of tweebenig), dus zit je de komende jaren goed. Johnny Heitinga en Gregory v/d Wiel rechts van het centrum en Marius Constantin en Thomas Vermaelen links van het centrum, ideaal! Met de winnaarsmentaliteit zit het wel goed en daarbij is hij nog maar net 23 jaar, betere optie dus dan die Dorin Goian.
Beter niets dan een speler die ons niet beter maakt, dan kunnen we het geld beter op onze bankrekening laten staan!quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:42 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Wat denk je van het financiële plaatje?
Nee zover ben ik ookquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Beter niets dan een speler die ons niet beter maakt, dan kunnen we het geld beter op onze bankrekening laten staan!
26 en 27 jaar is in de voetbal al oud ja, ze komen uit een ander land en zullen daaraan moeten wennen en ook aan de Ajax cultuur en natuurlijk de Nederlandse taal moeten leren. De meeste spelers uit Roemenie of die omgeving hebben 1 jaar nodig om een beetje zichzelf in het team te passen, kijk naar Grygera en Chivu.quote:
quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:48 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
26 en 27 jaar is in de voetbal al oud ja, ze komen uit een ander land en zullen daaraan moeten wennen en ook aan de Ajax cultuur en natuurlijk de Nederlandse taal moeten leren. De meeste spelers uit Roemenie of die omgeving hebben 1 jaar nodig om een beetje zichzelf in het team te passen, kijk naar Grygera en Chivu.
Dus stel dat ze een contract van 3 jaar hebben dan zouden die gasten ook een stap hoger willen maken want voetballers zijn ambitieus.
Dan zijn ze 29 en 30, probeer dan nog maar eens een fatsoenlijk bedrag te krijgen voor spelers van deze leeftijd van Ajax om die posities.
Maar toch, het is beter om spelers rond de twintig aan te kopen, dan betaal je ook relatief minder en valt er ook meer aan te verdienen. Doe mij dus Marius Constantin maar!quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:50 schreef sjimz het volgende:
[..]
![]()
Als ze 29 en 30 zijn dan kan je nog makkelijk een goed bedrag voor ze krijgen als ze echt goed zijn.
Want dan zijn ze juist in de kracht van hun leven.
Dat er minder aan te verdienen is heeft meer met de kwaliteiten met de speler te maken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:58 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Maar toch, het is beter om spelers rond de twintig aan te kopen, dan betaal je ook relatief minder en valt er ook meer aan te verdienen. Doe mij dus Marius Constantin maar!
Veel spelers, en dan met name aanvallers, bloeien vaak juist pas op rond hun 28e. Fysiek is men vaak sterker en ook qua inzicht brengt een oudere speler vaak meer. Ook een speler van 30 of 32 jaar kan nog een flinke duit opleveren. Ajax zal wegens de financiele middelen eerder naar jongere spelers kijken, maar het is echt onzin om een speler van 26 'te oud' te noemen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:48 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
26 en 27 jaar is in de voetbal al oud ja, ze komen uit een ander land en zullen daaraan moeten wennen en ook aan de Ajax cultuur en natuurlijk de Nederlandse taal moeten leren. De meeste spelers uit Roemenie of die omgeving hebben 1 jaar nodig om een beetje zichzelf in het team te passen, kijk naar Grygera en Chivu.
Dus stel dat ze een contract van 3 jaar hebben dan zouden die gasten ook een stap hoger willen maken want voetballers zijn ambitieus.
Dan zijn ze 29 en 30, probeer dan nog maar eens een fatsoenlijk bedrag te krijgen voor spelers van deze leeftijd van Ajax om die posities.
"Anaal-ist"quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:01 schreef JanVanHalst het volgende:
[..]
Veel spelers, en dan met name aanvallers, bloeien vaak juist pas op rond hun 28e. Fysiek is men vaak sterker en ook qua inzicht brengt een oudere speler vaak meer. Ook een speler van 30 of 32 jaar kan nog een flinke duit opleveren. Ajax zal wegens de financiele middelen eerder naar jongere spelers kijken, maar het is echt onzin om een speler van 26 'te oud' te noemen.
Als jij iemand op zijn 26e/27e nog uit Roemenië moet halen, zegt dat eigenlijk al genoeg.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat er minder aan te verdienen is heeft meer met de kwaliteiten met de speler te maken.
Waarom zou je er dan geld in investeren?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:01 schreef sjimz het volgende:
[..]
Dat er minder aan te verdienen is heeft meer met de kwaliteiten met de speler te maken.
Van Nistelrooij en Shevchenko waren bijvoorbeeld al 30 jaar, ook niet heel jong meerquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:03 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
"Anaal-ist"
Noem jij ens een paar mensen die rond hun 32ste nog een "flinke duit" opgeleverd hebben
Henry rond zijn 30equote:Op dinsdag 6 november 2007 11:03 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
"Anaal-ist"
Noem jij ens een paar mensen die rond hun 32ste nog een "flinke duit" opgeleverd hebben
en de M&M brekebeentjesquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:06 schreef HeatWave het volgende:
Het zal me worst wezen wie ze halen, als ze het maar uit hun botte kop laten om buiten Colin ook maar 1 speler te verkopen. Of het moet Urby zijn voor een goed bedrag..
Dankje welquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Henry rond zijn 30e
Luca Toni die 30 was toen hij naar Bayern ging.
Cannavaro naar Real Madrid
Thuram naar Barcelona
Cafu naar AC Milan
Oddo naar AC Milan
Maar ik begrijp je punt wel.
Als het middelmatige spelers zijn dan kan je inderdaad nooit meer zo veel voor ze vangen.
Maar mocht het ineens echte top zijn dan kan je er nog een aardige duit voor vangen zelfs als ze al op "leeftijd" zijn.
Die tel ik niet mee. Dat zijn manieren om zwart geld te lozen ofzo, want een andere reden waarom ze nog bij Ajax onder contract staan kan ik niet bedenken.quote:
Maar het moet nog maar blijken dat het middelmatige spelers zijn.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:14 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Dankje welJullie snappen hopelijk toch wel dat ik dit bedoelde he
Spitsen is een heel ander verhaal dan een creatieve middenvelder die erg veel moet lopen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:12 schreef sjimz het volgende:
[..]
Henry rond zijn 30e
Luca Toni die 30 was toen hij naar Bayern ging.
Cannavaro naar Real Madrid
Thuram naar Barcelona
Cafu naar AC Milan
Oddo naar AC Milan
Maar ik begrijp je punt wel.
Als het middelmatige spelers zijn dan kan je inderdaad nooit meer zo veel voor ze vangen.
Maar mocht het ineens echte top zijn dan kan je er nog een aardige duit voor vangen zelfs als ze al op "leeftijd" zijn.
Ja oke, maar de meeste mensen wisten wel dat hij potentie had.. ten minste.. k ben er altijd wel fan van geweest.. Ik heb bij Goian toch wel ernstig mijn twijfels..quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar het moet nog maar blijken dat het middelmatige spelers zijn.
Escude heeft ook ineens de europese top gehaald met Sevilla terwijl hij bij Ajax op het tweede plan raakte.
quote:Ook Afellay overweegt vertrek
AMSTERDAM - Ibrahim Afellay is teleurgesteld in de handelwijze van PSV. De club en de middenvelder zijn al enkele maanden in onderhandeling over het openbreken van het contract. Volgens Afellay is er echter een gebrek aan vertrouwen aan de kant van de landskampioen.
En spelercommunicatie natuurlijk.. de vraag is ook wat Ibi en Aisatti willen doen..quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:29 schreef HeatWave het volgende:
Tja, we zien wel hoe dat loopt. PSV is geen Ajax dus die verkopen liever aan het buitenland dan aan de directe concurrent.
Maar het is wel mogelijk, kwestie van daadkrachtig handelen in de winterstop.
En verdient bijna weer een transfer naar de nieuwe club van Ramos.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:15 schreef sjimz het volgende:
[..]
Maar het moet nog maar blijken dat het middelmatige spelers zijn.
Escude heeft ook ineens de europese top gehaald met Sevilla terwijl hij bij Ajax op het tweede plan raakte.
quote:Op maandag 5 november 2007 22:11 schreef Schanulleke het volgende:
Ik zie nu pas dat een deel van mijn zin uit mijn eerste post was weggevallen. Moest 'Voor het eerst in jaren dat Feijenoord - Ajax echt ergens om gaat' zijn.
Laten we het hopen jaquote:Op dinsdag 6 november 2007 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Feyenoord gaat over enkele dagen op de pijnbank gelegd worden![]()
quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:33 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Feyenoord gaat over enkele dagen op de pijnbank gelegd worden![]()
Aissati wil volgens mij niet naar Ajax toe en Defour pas volgend seizoen.quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:49 schreef Wooldoor het volgende:
Ik snap ook niet dat ze met een 26 jarige Roemeense spelmaker aankomen als ze al langer plannen hebben met de zeer jonge en getalenteerde Defour en ook Aissati. Beide spelers lijken op dit moment gewoon haalbaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |