wel netjes maar niet mijn ding, en wat ik dan weer heb (mierenneuken is zo fijnquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een fotoblog hoeft natuurlijk niet uitgebreid te vertellen wat je moet voelen bij een foto heSommige mensen gebruiken zoiets juist als ontsluiting naar hun foto's zonder al te veel tekst. Kijk maar eens bij de site van Didotcicero: http://www.lichtgevoelig.net/ Vind ik toch netjes gedaan zo.
Goed voorbeeld. Ik vind het qua opzet een prettige site. Het enige wat ik anders wil is per shoot een aparte gallery. Die kun je eventueel nog bundelen onder een thema of album. Het 'foto's onder elkaar' concept vind ik niet prettig om naar te kijken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Een fotoblog hoeft natuurlijk niet uitgebreid te vertellen wat je moet voelen bij een foto heSommige mensen gebruiken zoiets juist als ontsluiting naar hun foto's zonder al te veel tekst. Kijk maar eens bij de site van Didotcicero: http://www.lichtgevoelig.net/ Vind ik toch netjes gedaan zo.
Je bent niet de enige met dat onderbuikgevoel...quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:51 schreef Ynske het volgende:
wel netjes maar niet mijn ding, en wat ik dan weer heb (mierenneuken is zo fijn) is dat ik er weer een raar gevoel krijg bij een foto die afwijkt van t formaat van de vorigen. doordat ze onder elkaar staan.
kan niet zeggen dat ik dat zo ontzettend belangrijk vind. en bij ander soort presentaties kun je ook data toevoegen wanneer het geweest isquote:Op dinsdag 6 november 2007 09:50 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je krijgt zo wel een impressie van wat recent is toegevoegd en wat er al langer staat.
Dat is inderdaad een persoonlijke afweging...quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:54 schreef Ynske het volgende:
[..]
kan niet zeggen dat ik dat zo ontzettend belangrijk vind. en bij ander soort presentaties kun je ook data toevoegen wanneer het geweest is
dus das voor mij iig geen reden om voor een blog te kiezen![]()
Ik heb nog overwogen om jouw lay-out gewoon te pikken... Maar iemand was mij al voorgeweest bedacht ik toen....quote:
Gewoon vragen had je dan een aantal files opgeleverdquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:07 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Ik heb nog overwogen om jouw lay-out gewoon te pikken... Maar iemand was mij al voorgeweest bedacht ik toen....
I know....quote:Op dinsdag 6 november 2007 10:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gewoon vragen had je dan een aantal files opgeleverd
Die staan er in de spits toch automatischquote:Op dinsdag 6 november 2007 10:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Gewoon vragen had je dan een aantal files opgeleverd
opandaquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:01 schreef sanger het volgende:
Weet iemand hoe dat prgje heette waarmee je exif info kunt uitlezen?
quote:
k weet niet of je toevallig een zoomaccount hebt, als je ze daar upload laat hij de exif ook zienquote:Op dinsdag 6 november 2007 12:41 schreef sanger het volgende:
Kan iemand voor mij wat Exif uitlezen? Ik kan op mijn werk geen progjes meer installeren
Het gaat om deze drie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Edit: bedankt alvast trouwens
Nope, heb ik niet. www.zoom.nl???quote:Op dinsdag 6 november 2007 12:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
k weet niet of je toevallig een zoomaccount hebt, als je ze daar upload laat hij de exif ook zien
Dank jequote:Op dinsdag 6 november 2007 12:53 schreef loehoes het volgende:
1. Camera Make: Canon
Camera Model: Canon EOS 400D DIGITAL
Image Date: 2007:10:20 11:07:51
Flash Used: No
Focal Length: 86.0mm
CCD Width: 22.28mm
Exposure Time: 0.020 s (1/50)
Aperture: f/22.0
ISO equiv: 200
White Balance: Auto
Metering Mode: Matrix
Exposure: shutter priority (semi-auto)
2. Camera Make: Canon
Image Date: 2007:10:20 14:54:56
Focal Length: 190.0mm
Aperture: f/22.0
ISO equiv: 200
3. Camera Make: Canon
Image Date: 2007:10:20 14:43:49
Focal Length: 119.0mm
Aperture: f/20.0
ISO equiv: 100
Alsjeblieft!
Over fotoblogs: Marcus Hartel, een van mijn favoriete straatfotografen (http://www.markushartel.com/blog/) had eerst een layout waarbij je 1 foto per keer zag.quote:Op dinsdag 6 november 2007 09:53 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je bent niet de enige met dat onderbuikgevoel...
Klopt... Maar dan ga ik er maar even vanuit dat de ene foto blijkbaar niet interessant genoeg was om de resterende serie ook te bekijken.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:50 schreef didotcicero het volgende:
Liefst zou ik 1 foto willen laten zien en de andere foto's van de serie "na de klik". Maar ik vraag me echt af of bezoekers willen doorklikken of al snel tevreden zijn met de ene foto die ze meteen kunnen zien. En ik zou het jammer zijn als de andere foto's in de serie ongezien blijven.
Vandaar ook mijn keuze voor de blog structuur. Het geeft je site een dynamisch element en inderdaad, wat nieuw is staat bovenaan.quote:Op dinsdag 6 november 2007 13:50 schreef didotcicero het volgende:
En voor de bezoekers is het makkelijk om te zien wat er nieuw is (nieuwste staat altijd bovenaan).
Was het ookquote:Op dinsdag 6 november 2007 14:19 schreef didotcicero het volgende:
Oh en PdeHoog: dank voor het doorverwijzen, dat klinkt als een compliment
Dan zou ik, als mierenneuker, helemaal gefrustreerd zijn dat de portrait foto's groter zijn in formaat dan de landscape foto's.quote:Op dinsdag 6 november 2007 16:14 schreef ..bennie het volgende:
Als je de foto's onder elkaar plaatst kun je natuurlijk gewoon een vaste breedte hanteren, net als wanneer je ze naast elkaar plaatst je een vaste hoogte hanteert.
Dat is meteen een volledige cockpit van je ruimteschipquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:46 schreef prupke het volgende:
hmmzz ik wilde eigenlijk een sauna in mijn badkamer... maar dit vind ik toch ook wel een leuk ding
[ afbeelding ]
twijfel twijfel..
whirlpool , stoom , massage en nog wat andere lekkere dingen voor het menselijk lichaamquote:Op dinsdag 6 november 2007 22:47 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Dat is meteen een volledige cockpit van je ruimteschip![]()
Dat is toch de teletijdmachine uit de Suske en Wiske?quote:Op dinsdag 6 november 2007 22:46 schreef prupke het volgende:
hmmzz ik wilde eigenlijk een sauna in mijn badkamer... maar dit vind ik toch ook wel een leuk ding
[ afbeelding ]
twijfel twijfel..
Dat was altijd al volgens mij... Dat is ooit eens ontstaan uit een discussie dat Danny / FOK! de verplichting zou hebben om de gebruikers te wijzen op het feit dat hun surfgedrag wordt geanalyseerd door google. Je weet wel, lappen FB topics enzo. Daar is dit uit voortgekomen...quote:Op woensdag 7 november 2007 09:24 schreef freud het volgende:
Is het trouwens iemand opgevallen dat de disclaimer onderaan verwijst naar de google analytics pagina van de FP? Iets met testcode misschien?
quote:Op woensdag 7 november 2007 14:18[/url] schreef NJ het volgende:
AirwiN heeft gelijk.
Hoewel het niet tot stand is gekomen na lappen FB-topics, werd er in FB wel op gewezen dat Google in de gebruikersoveenkomst van Analytics heeft opgenomen dat ieder die het gebruikt op elke pagina die door Analytics geanalyseerd wordt een link moet hebben naar een disclaimer waar bepaalde zaken in staan vermeld en uitgelegd.
Die disclaimer is op een FAQ pagina op de FP geplaatst en daar linkt dus ook het forum naar, aangezien de manier waarop beide subsites omgaan met analytics hetzelfde is.
Oliebollen zijn al vanaf 1 november verkrijgbaar volgens mijquote:Op woensdag 7 november 2007 14:54 schreef didotcicero het volgende:
Oliebollen? Is dat niet iets voor 31 dec? Of is dat nu ook al vervroegd omdat de kerstballen al in juni in de winkels liggen? Blijkt maar weer eens dat het instellen van de wintertijd weldegelijk negatief effect heeft op het functioneren van mensen.
oe eens kijken of mij dat ook gaat lukken, bedrijf is niet voor niets een partnerquote:Op woensdag 7 november 2007 16:19 schreef PdeHoog het volgende:
Kreeg deze site door van een ex-collega: http://www.achterhetkijkglas.nl/index.html Met een beetje geluk krijg ik ook nog een uitnodiging voor de officiële opening van de expositie. Ben heel benieuwd naar de rest van het project iig
Coolquote:Op woensdag 7 november 2007 16:26 schreef Ynske het volgende:
[..]
oe eens kijken of mij dat ook gaat lukken, bedrijf is niet voor niets een partner
Zelfde verhaal als bij mijn oma ongeveer, die is in augustus overleden. Daar was het ook teveel uitgezaaid en zij maar denken dat ze wel weer beter werd... Vooral genieten van de tijd die je nu nog met m hebt dat dat voor hem in elk geval nog een mooie tijd wordt. Ik denk altijd dat als de kans toch maar klein is dat het goedkomt, ze het beter kunnen laten en iets tegen de pijn kunnen geven zodat iemand van zijn laatste maanden kan genieten ipv kuren en operaties die alleen maar meer ellende opleveren. Niet leuk voor familie en vrienden, maar als hij nu nog even kan genieten is dat wel weer een fijne gedachte om bij je te houden.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:30 schreef Yoni het volgende:
Nee heeft geen zin. Chemo was wel een optie, maar dat heeft maar 15% kans op aanslaan, dus hij heeft gezegd dat niet te willen en opereren is zinloos. Opa denkt dat ie nog wel een paar jaar mee gaat, wij weten dat dit een kwestie van maanden is.
Wel tof dat ie zoveel wilskracht heeftquote:Op woensdag 7 november 2007 18:45 schreef Yoni het volgende:
Opa weet wel dat hij niet meer beter wordt, alleen denkt hij dat het minder snel zal gaan dan wij. Is ook wel prima zo, laat die positiviteit maar lekker blijvenHij is nu in het ziekenhuis alweer plannen aan het maken over hoe zijn leven nu weer in te delen. Hij wil een scootmobiel gaan aanvragen en meer gaan internetten
![]()
Er komt nu wel thuiszorg en een bed in de kamer enzo. En we gaan ook wel vast kijken naar een hospice of iets dergelijks, we willen hem niet in een verzorgingshuis stoppen. Hij past niet tussen die oude demente mensen
quote:Op woensdag 7 november 2007 18:25 schreef Yoni het volgende:
De kanker bij mijn opa, die in juni geopereerd is aan een darmtumor, is terug. We wisten dat niet alles weg was, maar normaal duurt het bij oude mensen heel lang voordat zoiets weer gaat groeien. Helaas was het in dit geval niet zo, de tumor is terug op oude grootte en uitgezaaid naar lever en nieren.
*weg happy bui*
quote:Op woensdag 7 november 2007 18:25 schreef Yoni het volgende:
De kanker bij mijn opa, die in juni geopereerd is aan een darmtumor, is terug. We wisten dat niet alles weg was, maar normaal duurt het bij oude mensen heel lang voordat zoiets weer gaat groeien. Helaas was het in dit geval niet zo, de tumor is terug op oude grootte en uitgezaaid naar lever en nieren.
*weg happy bui*
Dat wachten klopt. Heb het verscheidene malen gezien, en wilskracht doet een hoop.quote:Op woensdag 7 november 2007 18:54 schreef Chanty het volgende:
[..]
Wel tof dat ie zoveel wilskracht heeftVaak kan dat ook nog een hoop doen hoor. Belangrijkste is dat ie gelukkig is en geen pijn heeft.
mijn oma had mijn ouders beloofd dat ze op hen zou wachten tot ze terug zouden komen uit Zuid Afrika, want ze wilde nog weten hoe het daar was. Mijn ouders waren net twee dagen terug toen ze overleed. Leek echt alsof ze had gewacht...
Sterkte!quote:Op woensdag 7 november 2007 18:25 schreef Yoni het volgende:
*weg happy bui*
die snap ik niet?quote:Op woensdag 7 november 2007 07:16 schreef Ynske het volgende:
Moggeh
@ Prupke, is dat ter vervanging van t gejatte water bij Sanadrome?
Zo blijkt.quote:Op donderdag 8 november 2007 07:46 schreef freud het volgende:
Ik hier?
Jij daar?quote:Op donderdag 8 november 2007 07:46 schreef freud het volgende:
Ik hier?
Toevallig woon ik vrijwel aan het strand, en dacht er ook aan. Maar hoe voorkom je dat de camera gezandstraald wordt, en vooral de lens? Camera armor of zoiets?quote:Op donderdag 8 november 2007 08:59 schreef freud het volgende:
Het zal me benieuwen of de storm die ze voorspellen een beetje fotografeerbaar is. Ik zou het liefste naar het strand gaan om wat mooie woeste oplaten te schieten. Camera wel erg goed inpakken natuurlijk, want anders wordt hij gezandstraald...
uv filter gezandstraald krijgen is iig nog altijd fijner dan de lens zelfquote:Op donderdag 8 november 2007 09:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig woon ik vrijwel aan het strand, en dacht er ook aan. Maar hoe voorkom je dat de camera gezandstraald wordt, en vooral de lens? Camera armor of zoiets?
Voornamelijk aan de kust vertelden ze op de radio.quote:Op donderdag 8 november 2007 09:08 schreef Chanty het volgende:
Als die storm maar wacht tot ik weer thuisben dan
ziet er hier nu nog wel ok uit t weer... tnx sugar
Dat zou goed kunnen natuurlijkquote:Op donderdag 8 november 2007 09:08 schreef Ynske het volgende:
[..]
uv filter gezandstraald krijgen is iig nog altijd fijner dan de lens zelf
en camera inpakken denk ik, zak erom heen?
Nee dan is het goed. Welke zender? Dan weet ik waar ik moet gaan klagen als ik straks wegwaaiquote:Op donderdag 8 november 2007 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Voornamelijk aan de kust vertelden ze op de radio.
Wat een feestquote:Op donderdag 8 november 2007 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik ga ook maar bijtijds weg vandaag denk ik. Ook nog proberen wat mooie plaatjes mee te pakken!quote:Op donderdag 8 november 2007 09:40 schreef sanger het volgende:
[..]
538quote:Op donderdag 8 november 2007 09:41 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nee dan is het goed. Welke zender? Dan weet ik waar ik moet gaan klagen als ik straks wegwaai
Dat is het zwembad hier in de stadquote:Op donderdag 8 november 2007 06:56 schreef Ynske het volgende:
Aquadrome moest het zijn, dat zwembad waar al het water uit pleite is
Eerder een nat verhaalquote:Op donderdag 8 november 2007 11:21 schreef loehoes het volgende:
[..]
Dat is het zwembad hier in de stadraar verhaal.
Ik heb een hoes gekocht voor mijn cam. Kan er in de stromende regen mee rondlopen en er zit dikke padding omheen, dus zolang ik niet vol in de wind ga staan met mijn lens, zit het wel goed denk ik. Het is alleen de hoeveelheid mega fijn stof in de lucht wat me wat verontrust ook...quote:Op donderdag 8 november 2007 09:01 schreef sanger het volgende:
[..]
Toevallig woon ik vrijwel aan het strand, en dacht er ook aan. Maar hoe voorkom je dat de camera gezandstraald wordt, en vooral de lens? Camera armor of zoiets?
Aaaaahw verdommequote:Op woensdag 7 november 2007 18:25 schreef Yoni het volgende:
*weg happy bui*
Sterkte ermee Yoni!quote:Op donderdag 8 november 2007 12:06 schreef ..bennie het volgende:
[..]
Aaaaahw verdomme [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
Ik werk bij Mise en Place, een horecauitzend bureau. En dan moet je dus op bedrijfsfeesten,evenementen, bruiloften, diners e.d werken.quote:Op donderdag 8 november 2007 12:08 schreef lowonenergy het volgende:
haha dat is inderdaad een eindje van elkaar verwijderd !!
Wat ga je doen in Veldhoven Loes!
vandaar de vraagquote:Op donderdag 8 november 2007 12:00 schreef freud het volgende:
[..]
Ik heb een hoes gekocht voor mijn cam. Kan er in de stromende regen mee rondlopen en er zit dikke padding omheen, dus zolang ik niet vol in de wind ga staan met mijn lens, zit het wel goed denk ik. Het is alleen de hoeveelheid mega fijn stof in de lucht wat me wat verontrust ook...
quote:Op donderdag 8 november 2007 10:38 schreef sanger het volgende:
[..]
538
Over wegwaaien hoef jij je niet druk te maken. Genoeg mensen die je zullen proberen te vangen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |