Dat is alleen zo als je in God gelooft.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:00 schreef felic. het volgende:
[..]
Oke let me rephrase that: Atheïsme is net als het christendom een geloofsovertuiging. Een levensbeschouwing, k?
Dat zal ik niet doen.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:05 schreef felic. het volgende:
[..]
K. Maar zeg dan niet dat je Atheïst bent als ze er om vragen.
Dat is het, ik word atheïst.quote:Op zaterdag 29 december 2007 16:11 schreef OFfSprngr het volgende:
Daarnaast heb je gewoon pertinent ongelijk aangezien er geen hogere macht is.
quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is het, ik word atheïst.
OFfSprngrs sterke argumenten en zijn kennis van zaken hebben mij overtuigd.
Ik ben er van overtuigd dat er geen God of iets dergelijks bestaat.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is alleen zo als je in God gelooft.
Iemand gelooft in God. Dat is een overtuiging. Iemand anders gelooft niet in God. Geen overtuiging.
De gelovige vraagt aan de ongelovige: Waarom geloof jij niet in God?En nu word atheïsme plotseling een overtuiging.
Zonder die gelovige is er geen God (laat maar zien dan) dus heb je als je er niet in gelooft ook geen overtuiging.
Maar dat kan je alleen zeggen omdat er gelovigen zijn die het begrip God hebben geïntroduceerd. Het is allemaal hun schuldquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:33 schreef felic. het volgende:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat er geen God of iets dergelijks bestaat.
I believe!quote:Op zaterdag 29 december 2007 18:19 schreef OFfSprngr het volgende:
De enige god ben ik, accepteer mij als je persoonlijke redder en dan vertel ik een verhaal waarin je zo erg in gelooft dat het plasebo-effect de overhand neemt en dan kan ik je vertellen volgens regels te leven die andere verzinnen anders is er een mogenlijkheid dat je als je dood gaat waarbij niemand dus weet wat er gebeurt je ongelukkig zijn omdat "we" de waarheid in pacht hebben zodat je je leven hier op aarde als een slaaf moet door brengen en vervolgens ergens gelukkig zou kunnen zijn met iets wat niet bewijsbaar is.
Groene kaas.quote:Op zaterdag 29 december 2007 02:34 schreef kraakvandaal het volgende:
[..]
Welke kaas?
En ow voor de normen en waarden is het goed dat mensen weer meer aan religie gaan doen.
Toch op zijn minst dubieus dan dat de omgekeerde manier van redeneren door honderden miljoenen, zo niet zelfs miljarden mensen gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Dat is het, ik word atheïst.
OFfSprngrs sterke argumenten en zijn kennis van zaken hebben mij overtuigd.
Dan zul je voor me op de knieën moeten gaan.quote:
Niet voor mensen die placebo niet goed spellen.quote:Op zondag 30 december 2007 06:06 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dan zul je voor me op de knieën moeten gaan.
wat papierversnipperaar hier bedoelde is geen drogredenering: Zolang je bij een (wetenschappelijke) atheist met goede structurele en logische argumenten komt, gestaaft met achterliggend bewijs (die door middel van herhaalbare experimenten is geproduceerd, en niet door subjectieviteit zoals menselijke ervaringen), zal een atheist geen andere keus hebben dan zijn visie aanpassen. En dat gebeurt dagelijks, in de wetenschappelijke wereld. De ene theorie na de andere word aangepast, of weggesmeten, als er blijkt dat het anders zit. Evolutietheorie bijvoorbeeld, is al heel vaak aangepast en verfijnd (punctuated equilibrium, etc). De kern zoals beschreven door Darwin blijft echter redelijk onaangetast, simpelweg omdat we niks vinden wat deze kern aantast.quote:
Dat deed ik toch?quote:Op zondag 30 december 2007 06:06 schreef OFfSprngr het volgende:
[..]
Dan zul je voor me op de knieën moeten gaan.
Lijkt me dat ze wel meer te zeggen hebben dan die ene one-liner, denk je niet?quote:Op zondag 30 december 2007 05:08 schreef Emimich het volgende:
[..]
Toch op zijn minst dubieus dan dat de omgekeerde manier van redeneren door honderden miljoenen, zo niet zelfs miljarden mensen gebruikt wordt.
Ik "moet" blind typen anders had ik 'm wel goed getikt, maar ik zit nu zwart op zwart te tikken en dat schiet niet zo op.quote:Op zondag 30 december 2007 06:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet voor mensen die placebo niet goed spellen.Overigens wordt de enige waarheid gepresenteerd door de wetenschap, iets waar men zich in scheikundig, natuurkundig of economisch opzicht nogal eens denkt aan te kunnen onttrekken. Men houdt zichzelf daarmee natuurlijk voor de gek, aan de waarheid kun je je niet onttrekken.
Wat is dat dan? 'Waarheid'quote:Op zondag 30 december 2007 06:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Niet voor mensen die placebo niet goed spellen.Overigens wordt de enige waarheid gepresenteerd door de wetenschap, iets waar men zich in scheikundig, natuurkundig of economisch opzicht nogal eens denkt aan te kunnen onttrekken. Men houdt zichzelf daarmee natuurlijk voor de gek, aan de waarheid kun je je niet onttrekken.
een abstract begrip ; voor verschillende interpretaties vatbaar, en dat is precies waar mensen niet tegen kunnen; als er geen beeld van bestaat of vastomlijnde beschrijving van is , bestaat het niet. mijn 2 cent....quote:
Je kan net doen alsof je het nu allemaal begrijpt.quote:Op zondag 30 december 2007 16:52 schreef D-Y het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat het voordeel van gelovig zijn is. Wat is het voordeel? Vette powerups?
Niemand hoeft na te denken, we gaan toch doodquote:Op zondag 30 december 2007 17:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan net doen alsof je het nu allemaal begrijpt.![]()
i.p.v. "weet niet/ geen mening" kan je nu overal "God" invullen.
(ongeveer zoals libertariers overal "vrije markt" voor invullen.)
Je hoeft dus niet meer na te denken.
Die hebben ze mij ook nooit weten uit te leggenquote:Op zondag 30 december 2007 16:52 schreef D-Y het volgende:
Ik snap nooit zo goed wat het voordeel van gelovig zijn is. Wat is het voordeel? Vette powerups?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |