quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:05 schreef maniack28 het volgende:
En beste Jurgen, wat gaan we daarna doen met leegstaande panden? Wat gaan we doen met anti-kraak? (zit er dik in dat dat verdwijnt) Wat gaan we doen aan het feit dat er nog steeds meer woningzoekenden dan woningen bijkomen?
Je kan welomdat er in die brief een kern van waarheid zit en dat sommige krakers een probleem vormen, maar een veel groter probleem is nog altijd de leegstand en de woningnood. Of durf jij daar net als je medestanders je vingertjes niet aan te branden?
Oh, er mag best een anti-leegstandswet komen hoor. Dat mensen die een woning kopen er binnen een of twee jaar wat mee moeten doen. Verbouwen, verhuren of anders verplicht weer verkopen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:05 schreef maniack28 het volgende:
En beste Jurgen, wat gaan we daarna doen met leegstaande panden? Wat gaan we doen met anti-kraak? (zit er dik in dat dat verdwijnt) Wat gaan we doen aan het feit dat er nog steeds meer woningzoekenden dan woningen bijkomen?
Je kan welomdat er in die brief een kern van waarheid zit en dat sommige krakers een probleem vormen, maar een veel groter probleem is nog altijd de leegstand en de woningnood. Of durf jij daar net als je medestanders je vingertjes niet aan te branden?
En wat te doen met de rechten van de huurder? Die hoeft er niet uit als hij er langer dan 9 (?) maanden in zit? iig, niet zonder reden... stel je bent aan het klussen aan een oud pand, krijgt een ongeluk, 2 jaar revalideren, in de tussentijd heb je een deel van het pand verhuurt, als je weer terug bent willen de huurders er niet uit (huurbescherming)?quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:09 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Oh, er mag best een anti-leegstandswet komen hoor. Dat mensen die een woning kopen er binnen een of twee jaar wat mee moeten doen. Verbouwen, verhuren of anders verplicht weer verkopen.
Dan moet je het pand gewoon niet verhuren. Als je de boel verbouwt en je wordt ziek dan lijkt dat me geen reden om de eventuele leegstandswet in te roepen hoor.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:13 schreef maniack28 het volgende:
[..]
En wat te doen met de rechten van de huurder? Die hoeft er niet uit als hij er langer dan 9 (?) maanden in zit? iig, niet zonder reden... stel je bent aan het klussen aan een oud pand, krijgt een ongeluk, 2 jaar revalideren, in de tussentijd heb je een deel van het pand verhuurt, als je weer terug bent willen de huurders er niet uit (huurbescherming)?
En mbt de lange wachtlijsten en de absurd hoge prijzen voor een huurwoning?
Nee, maar als je het niet verhuurt dan komen er van de maloten om hem te krakenquote:Op zaterdag 3 november 2007 17:18 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dan moet je het pand gewoon niet verhuren. Als je de boel verbouwt en je wordt ziek dan lijkt dat me geen reden om de eventuele leegstandswet in te roepen hoor.
Je wilt het pand verhuren maar na 3 jaar heb je er andere plannen mee... dan nog kan je je huurders er niet zomaar uitschoppen. Dat is de reden waarom panden niet of nauwelijks verhuurd worden, omdat huurders in dit soort gevallen zoveel rechten hebben. Ik denk dat er 2 of 3 verschillende classificaties in huren moeten komen. Dus gewoon huren zoals nu, tijdelijk huren met als voorwaarde dat je 2 maanden hebt om te verhuizen als de eigenaar zijn pand voor iets anders wil gebruiken en antikraak huren, zoals dat nu ook al het geval is, voor panden die minder dan 1 jaar verhuurd worden en snel leeg moeten als de huurders eruit moeten, dus 2 weken opzegtermijn.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:18 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dan moet je het pand gewoon niet verhuren. Als je de boel verbouwt en je wordt ziek dan lijkt dat me geen reden om de eventuele leegstandswet in te roepen hoor.
Als je anti-leegstand gaat huren dan weet je dat je er binnen een maand uit moet. Net als met anti-kraak nu.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:13 schreef maniack28 het volgende:
En wat te doen met de rechten van de huurder? Die hoeft er niet uit als hij er langer dan 9 (?) maanden in zit? iig, niet zonder reden... stel je bent aan het klussen aan een oud pand, krijgt een ongeluk, 2 jaar revalideren, in de tussentijd heb je een deel van het pand verhuurt, als je weer terug bent willen de huurders er niet uit (huurbescherming)?
Als je denkt voor 300,- 30m2 denkt te kunnen huren in het centrum van Amsterdam dan kom je idd van een koude kermis terug. Je betaalt voor wat je krijgt en als je de prijzen van een koopwoning naast die van een huurwoning legt dan scheelt dat niet eens zo heel veel. Huren is (zonder subsidie) iets duurder vanwege de flexibiliteit. Als een particulier je een poot uit probeert te draaien dan loop je gewoon weg.quote:En mbt de lange wachtlijsten en de absurd hoge prijzen voor een huurwoning?
Tsja... kijk eens in Utrecht, dat het centrum lang duurt en duur is ok, dat is volkomen terecht. Maar na 4 jaar ingeschreven te hebben gestaan kan je wonen in Kanaleneiland of Overvecht of of Zeist-Noord of in een sloopwijk in Zeist... 5 jaar of langer is zeker benodigd voor de rest van de regio Utrecht. Ik vind dat abnormaal, zeker gezien het feit dat mensen die op zichzelf willen wonen dat niet 5 jaar van tevoren bedenken of wel soms? Een van de problemen was dat tot voor kort mensen die zich nieuw als woningzoekende inschreven maar al sinds 1985 huurden van al die jaren wachttijd meekregen, waardoor nieuwe mensen op de markt de dupe werden. Dat is gelukkig afgeschaft, je krijgt een klein beetje wachttijd en voor de rest wacht je maar je beurt af...quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:23 schreef FJD het volgende:
Als je je bij verschillende gemeenten in een regio inschrijft en je hebt past na 10 jaar een sociale huurwoning dan heb je reden tot klagen maar niet als je over het centrum van een grote stad praat
Als dat gebeurd ben ik daar tevreden mee, maar waarschijnlijk pakken ze het kraken aan om zich popi jopie voor te doen, maar doen ze voor de rest niks aan de (imo) belangrijkere problemen.quote:Kortom, kraken verbieden, leegstand verbieden, anti-leegstand huren op dezelfde manier als anti-kraak. Klaar.
Dat lijkt me ook de enigste zinnige reden om paddo's te verbieden.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:34 schreef Shivo het volgende:
In Spanje is kraken verboden en dat land heeft de grootste krakersbeweging van Europa. Dus verbieden lijkt me een uitstekend idee om kraken weer wat populairder te maken.
Je hoeft niet de sociale woningbouw in he? Je kunt nog particulier huren en je kunt kopen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:31 schreef maniack28 het volgende:
Maar goed, je kan zeuren over grote stad dit dat, per saldo komen er in Nederland meer woningzoekenden dan woningen bij, dus het probleem wordt alleen maar groter.
Kan de regering hier niet over vallen?quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Je hoeft niet de sociale woningbouw in he? Je kunt nog particulier huren en je kunt kopen.
Maar goed, de politiek heeft gewoon geen zin om de echte problemen aan te pakken. Aan de andere kant wordt dat ook veroorzaakt door het Nederlandse volk dat niet inziet hoe de problemen zijn veroorzaakt en wat er dus moet gebeuren. Uit angst voor het volk, voor de kiezer, durft de politiek geen echte keuzes te maken. De tirannie van de democratie...
Nee. Ze kunnen er alleen over vallen als iemand de ballen heeft om het te roepenquote:Op zaterdag 3 november 2007 18:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan de regering hier niet over vallen?
Kopen kan niet als je alleen werkt, kopen kan misschien als je met 2 werkt, maar niet van een minimumloonbaan oid... je moet echt wel richting modaal verdienen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 18:25 schreef FJD het volgende:
[..]
Je hoeft niet de sociale woningbouw in he? Je kunt nog particulier huren en je kunt kopen.
Maar goed, de politiek heeft gewoon geen zin om de echte problemen aan te pakken. Aan de andere kant wordt dat ook veroorzaakt door het Nederlandse volk dat niet inziet hoe de problemen zijn veroorzaakt en wat er dus moet gebeuren. Uit angst voor het volk, voor de kiezer, durft de politiek geen echte keuzes te maken. De tirannie van de democratie...
Je snapt wel dat je ook afhankelijk bent van je werkplek.. ik werk en studeer in Utrecht, dan kan ik niet in Groningen gaan wonenquote:Op zaterdag 3 november 2007 19:19 schreef FJD het volgende:
Je hoeft ook niet te huren bij Directwonen natuurlijkDaarnaast moet je ook niet vergeten dat voor niets alleen de zon op gaat. Ik heb me daar voor een tijdelijk studentenwoning bv. ook niet ingeschreven. Ik had een half jaar iets nodig
Uiteindelijk via Marktplaats alsnog gevonden, gratis
![]()
Ik ben het met je eens dat kopen pas echt leuk wordt vanaf modaal (dan praat je over huizen van 150k/200k) maar er zijn ook kleinere woonruimtes voor nog onder de 100k te koop. Funda bv. geeft ruim 5500 woningen onder de 100k in Nederland. Zijn dat ideale woningen? Vast niet maar such is life, ik kan me ook niet meer veroorloven dan een appartement terwijl ik liever vrijstand zou wonen.
Tis wel een pauperbuurt en een flat... dus tsja...quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:02 schreef Shivo het volgende:
Niet in Groningen, maar wel in (pakembeet) Maarssen, Woerden en Gouda. De balans tussen relaxt wonen en prijs wordt in Nederland erg vaak door de locatie bepaald. Als Nederlanders daar wat minder moeilijk over zouden doen zou er minder spanning op de woningmarkt komen.
Overigens lijkt me 600 euro voor 64m2 inclusief een koopje. Ik betaal het dubbele voor 50m2.
Op straffe van wat precies?quote:Op zaterdag 3 november 2007 17:09 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Oh, er mag best een anti-leegstandswet komen hoor. Dat mensen die een woning kopen er binnen een of twee jaar wat mee moeten doen. Verbouwen, verhuren of anders verplicht weer verkopen.
Jij doet expres of je het verschil tussen bezit en eigendom niet gebruikt.quote:Op zondag 4 november 2007 09:32 schreef Boze_Appel het volgende:
Prokrakers: Hier is een schoffel voor 15,99 ... je moet hem wel elke zondag gebruiken anders komen er mensen om hem te lenen.![]()
Daar kan ik als freelancer niks huren, hoor. Die hebben een wachtlijst of een forse inkomenseis.quote:Op zaterdag 3 november 2007 20:02 schreef Shivo het volgende:
Niet in Groningen, maar wel in (pakembeet) Maarssen, Woerden en Gouda. De balans tussen relaxt wonen en prijs wordt in Nederland erg vaak door de locatie bepaald. Als Nederlanders daar wat minder moeilijk over zouden doen zou er minder spanning op de woningmarkt komen.
Overigens lijkt me 600 euro voor 64m2 inclusief een koopje. Ik betaal het dubbele voor 50m2.
Dit is een exces... Voor 400 inclusief heb je een 2 of 3-kamerappartement, woonopp. Je moet alleen dan niet in het centrum van een grote stad willen wonen.quote:
En waarom levert het meer op? Omdat de overheid te veel in de woonmarkt heeft gegrepen.quote:Waarom worden er geen goedkope huurwoningen aangeboden, maar juist afgebroken om er dure koopwoningen voor in de plaats te zetten? Omdat dat meer oplevert
Kijk, dit mag ik wel... Rechtlijnigheid. Niet springen van de ene voet op de ander als het je niet uitkomt.quote:Op zaterdag 3 november 2007 15:33 schreef Yildiz het volgende:
Ik vind het echter kwalijk hoe sommigen (let op: niet allen), die nooit op lijken te komen voor recht om te doen met je eigen dingen wat je wilt zoals het gebruik van paddo's of soft-drugs, ineens wel op komen voor een krakersverbod. Altijd moet de burger luisteren tot vrezen voor politiek partijen, maar als het op kraken aankomt is het ineens een huis, wat ineens eigendom is van de eigenaar en daarom ineens onschendbaar. Het is zonde dat zo'n uitspraak uit monde van velen niet meer serieus valt te nemen, omdat diezelfde monden allerlei andere vrijheden willen verbieden. Zo lijkt men niet meer op te komen voor eigendom en vrijheid, maar lijkt men meer een moraal op te willen leggen wat wel en niet verboden is, waarbij men met het verbieden van krakers toevallig leuk gebruik kan maken van een woordje als eigendomsrecht.
Eigendomsrecht vind ik een hoog goed, maar het is zonde hoe selectief het ingezet wordt.
Waarom zie je verwijzingen van eigendomsrecht zelden tot nooit terug als het gaat om persoonlijke gegevens, of het telen en gebruiken van je eigen paddestoelen?
Natuurlijk, kraken is niet handig voor de eigenaar, en er zijn tot nu toe behoorlijk wat alternatieven om kraken te voorkomen, zoals een anti-kraker erin zetten, zorgen dat je huis niet jaren leeg staat, of wat ook. Dat keurt het kraken echter nog steeds niet goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |