abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:18:50 #1
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_54336267
Ik zat net naar OHM te kijken en daar was iemand aan het vertellen dat in het Hindoeisme God alles heeft gecreeerd vanuit zichzelf. Dat dit het grootte verschil is met westerse religies, waar God de wereld schaapt buiten zichzelf (alsof hij er naar kijk, zo te zeggen). Toen begon ik dus te malen en bedacht het volgende:

Volgens sommige interpretaties zouden we, wanneer de Maya kalender afloopt, in staat zijn om bewuste mede-creators worden. Wijzelf kunnen dus 'dingen en ervaringen' bestaand maken. Vanuit (of vanIN) onszelf gaan wij scheppen.
Dan leven wij dus nu al in God's creatie/bewustzijn Hij/Zij/Het was dus misschien de eerste die vanin zichzelf kon scheppen. Of misschien niet eens de eerste maar een willekeurige.

Wanneer je erover nadenkt hoe nauwkeurig de natuur in elkaar zit (precies de juiste verhoudingen, net als ons lichaam - alles luistert heel nauw aan elkaar) zie ik wel een overeenkomst, zo op het eerste gezicht. Als ieder mens dus een potentieel universum is, kan dat ook de paralelle universums verklaren.

Dit is natuurlijk niet uitgewerkt of lang over nagedacht, maar het kwam in me op en dacht ik post het eens op FOK! Wat denken jullie ervan, is het food-4-thought?
Wat je vindt, ...
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:28:25 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54336390
Het is een leuke gedachte, maar die juiste verhoudingen zijn daarin geen argument. Als die verhoudingen anders zijn krijg je gewoon een ander universum (of geen).

Verder heeft het wel iets weg van The Secret gedachte dat je je eigen universum creëert.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 3 november 2007 @ 13:30:46 #3
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_54336433
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Verder heeft het wel iets weg van The Secret gedachte dat je je eigen universum creëert.
zie ondertitel
Wat je vindt, ...
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:09:28 #4
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54337129
Klinkt als een zooitje feel-good nonsense.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:22:56 #5
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_54337376
Topic gaat niet over The Secret...
Wat je vindt, ...
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:39:07 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54338867
Ik heb het ook niet over The Secret

Maar het gevoel dat je zogenaamd een compleet universum in je hebt. Is gewoon iets wat voortkomt uit de behoefte van mensen om zich speciaal te voelen.

Just because you feel gooooooood
doesn't make it right
oh no.

tralala.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_54340263
Het lijkt mij ook een reeks vrij betekenisloze uitdrukkingen. Wat bedoel je met 'een universum in je lichaam' ? Nee, natuurlijk kan dat niet, want het universum is oneindig groot en je lichaam niet.
Mu!
pi_54340289
Ik mis quantummechanica als onderbouwing.
Zyggie.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:28:30 #9
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_54340441
Ik opende dit topic op een gedachte. Misschien is de TT niet juist.
Waar ik op doelde was de voorspelling dat wij straks bewuste creators worden en wanneer we dit dan doen, dat het universum wat we dan creeeren gevolgen zal hebben waar de oorzaken dan in onze eigen ziel/lichaam te vinden zijn.
Wat je vindt, ...
pi_54340539
Ik ben al een bewuste creator. Alles wat ik creeer heeft zijn oorzaak in mijn eigen lichaam. Een ziel heb ik niet. Je stelling is juist maar ik zie niet in wat de betekenis ervan is.
Mu!
  zaterdag 3 november 2007 @ 18:17:44 #11
pi_54341630
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:33 schreef SingleCoil het volgende:
Ik ben al een bewuste creator. Alles wat ik creeer heeft zijn oorzaak in mijn eigen lichaam. Een ziel heb ik niet. Je stelling is juist maar ik zie niet in wat de betekenis ervan is.
Ik heb net een lekkere hoop poep gecreëerd
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_54342053
en..zit er een universum tussen ?
Mu!
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:06:36 #13
159979 G.Fawkes
Libera eas de ore leonis!
pi_54342380
Een geinige stelling maar zonder onderbouwing is het niet meer dan TRU ....

De snaartheorie bied namelijk mogelijkheden tot verschillende "dimensies" en deze is wel weetschappelijk onderbouwd. Een referentiemateriaal is Atom, een documentaire van de BBC

http://nl.wikipedia.org/wiki/Snaartheorie
  zaterdag 3 november 2007 @ 19:13:40 #14
pi_54342547
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:46 schreef SingleCoil het volgende:
en..zit er een universum tussen ?
Weet ik niet, iig wel een hoop donkere materie.
pi_54342758
die van mij is net een zwart gat ingegaan. Nou maar hopen dat er geen leven op andere planeten is.
Mu!
pi_54343014
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:06 schreef G.Fawkes het volgende:
Een geinige stelling maar zonder onderbouwing is het niet meer dan TRU ....

De snaartheorie bied namelijk mogelijkheden tot verschillende "dimensies" en deze is wel weetschappelijk onderbouwd. Een referentiemateriaal is Atom, een documentaire van de BBC

http://nl.wikipedia.org/wiki/Snaartheorie
...en groente eten is gezond. Wat het met zure regen te maken heeft weet ik niet, maar ik kan je nog wel een paar dimensies aanpraten hoor.
Mu!
  zaterdag 3 november 2007 @ 23:14:49 #17
159979 G.Fawkes
pi_54348968
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:31 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

...en groente eten is gezond. Wat het met zure regen te maken heeft weet ik niet, maar ik kan je nog wel een paar dimensies aanpraten hoor.
Je zou hopen dat one-liners meer voor POL zijn dan voor WFL maar bijkbaar heb ik het mis...

Ik volg je redenatie niet(misschien is die er wel helemaal niet), zou je me willen verlichten?
  zaterdag 3 november 2007 @ 23:32:10 #18
pi_54349482
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 23:14 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

Je zou hopen dat one-liners meer voor POL zijn dan voor WFL maar bijkbaar heb ik het mis...

Ik volg je redenatie niet(misschien is die er wel helemaal niet), zou je me willen verlichten?

[ Bericht 2% gewijzigd door Papierversnipperaar op 04-11-2007 03:43:51 ]
  zondag 4 november 2007 @ 03:32:28 #19
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_54349885
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 23:14 schreef G.Fawkes het volgende:

[..]

zeker maar nu even niet
truste
Wat je vindt, ...
pi_54351876
'als ieder mens dus een potentieel universum is' (in de OP) is op zich al zo'n zin vol onsamenhangende lariekoek dat het mij echt verbaasd dat er nog mensen zijn die daar de Snaartehorieeen bij weten te slepen, dus ik dacht, tijd voor een stukje realiteitszin.

Nu wel helder ?

Kan TS eea misschien niog wat verhelderen ?
Mu!
  zondag 4 november 2007 @ 11:35:32 #21
81237 releaze
best of both worlds
pi_54352125
hmm, ik snap je redenatie niet helemaal. je geeft wat steekwoorden, maar vertelt niet hoe je daar bij komt, wat je argumentatie is. ik vind het daarom moeilijk in te haken op jouw verhaal.
pi_54359071
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:19 schreef SingleCoil het volgende:

Kan TS eea misschien niog wat verhelderen ?[/b]
quote:
Op zondag 4 november 2007 11:35 schreef releaze het volgende:
hmm, ik snap je redenatie niet helemaal. je geeft wat steekwoorden, maar vertelt niet hoe je daar bij komt, wat je argumentatie is. ik vind het daarom moeilijk in te haken op jouw verhaal.
quote:

Kan TS eea misschien niog wat verhelderen ?[/b]
  zondag 4 november 2007 @ 19:34:37 #23
159979 G.Fawkes
pi_54362913
quote:
'als ieder mens dus een potentieel universum is' (in de OP) is op zich al zo'n zin vol onsamenhangende lariekoek dat het mij echt verbaasd dat er nog mensen zijn die daar de Snaartehorieeen bij weten te slepen, dus ik dacht, tijd voor een stukje realiteitszin.

Nu wel helder ?

Kan TS eea misschien niog wat verhelderen ?
Het idee van een potentieel universum snap ik ook niet helemaal maar een theorie over dimensies waarin leven bestaat zonder dat wij het weten, is een mogelijkheid. De snaartheorie is ook gebaseerd op een groter aantal dimensies waardoor elektronen vliegen. (ik ben geen expert op de snaartheorie geef ik eerlijk toe)
pi_54365058
Alleen een schaap schaapt.
pi_54365147
zoals ik het zie: er is maar 1 universum, en dat kan ook niet anders, want het universum, de naam zegt het al, is het al. een 'parallel' universum (hoezo parallel ? in de zin van: evenwijdig ? geen gemeenschappelijke punten ?) kan dus niet bestaan, anders dan in je gedachten (ik had al eens een topic geopend over wat 'bestaan' eigenlijk is, daar zijn we ook nog niet echt uit...;-) ). Wat ik me bij een 'potentieel universum' voor moet stellen is dan al helemaal lastig (en ik kan me echt heel wat voorstellen hoor).

Wat ik me voor moet stellen bij 'dimensies waarin leven bestaat' is ook lastig. laten we het om te begeinnen houden bij dimensies die we kennen, lengte bijvoorbeeld: wat betekent het als er "leven in lengte" bestaat ? Niks toch ? Zweverige flauwekulpraat.

Laten we alstjeblieft in ieder geval zinnen en begrippen gebruiken die iets betekenen (of haal RudeOnline snel weer van stal, leeft die trouwens nog, of is 'ie inmiddel met de lichtsnelheid in een zwart gat gevallen ?)
Mu!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')