abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54331702
Weet je, ik ben gewoon zo'n sukkel die 40 uur in de week werkt voor een c.a.o. salaris. Dat kan me trouwens weinig schelen, geld zegt mij niet zoveel. Als ik nu lees in de quote 500 dat de gezamelijke waarde van al die vermogens meer dan 130 miljard Euro!, oftewel bijna 300 miljard gulden, vertegenwoordigd, dan vraag ik me af hoe ziek deze wereld is. Er zijn landen waar mensen het moeten doen met minder dan 1 dollar per dag.

Als je even snel rekend dan kun je dus zo'n 50 miljoen "arme" mensen een jaar lang 1 dollar schenken. 1 van de boeven, niet eens de rijkste, geschat vermogen 61 miljoen Euro, is de man achter de postcode loterij. Hij is echt niet de enige die zichzelf met tranentrekkende filmpjes verijkt, maar denk je nou echt dat ik die zogenaamde goede doelen ooit maar 1 cent zal geven. Ik ben het hyphocriete gedrag wel een beetje zat.

Als we echt een betere/eerlijke wereld willen, dan zullen we toch moeten begrijpen dat er eigenlijk maar 1 hoeveelheid geld is die we met z'n allen moeten delen. Maar helaas, de rijken worden rijker en de armen worden armer. Nu mag ik als Nederlander niet echt klagen, ik heb echte armoede gezien en ik besef dat ik in 1 van de rijkste landen ter wereld leef. Mij zul je niet horen klagen over m'n eigen inkomen. Voorlopig lijdt ik geen honger en ik heb ook een comfortabel onderdak.

Wel betekend het dat als 1 bepaalde groep heel veel geld heeft er voor de andere groep steeds minder geld overblijft. Op deze manier ontstaat er een tekort aan geld, kortom ons leven wordt steeds duurder omdat een bepaalde groep er erg veel van heeft. Het is de economische wet van vraag en aanbod. Economie drijft op tekorten, een tekort maakt dat iets waarde krijgt. Zuurstof is gratis, daar is genoeg van dus is er ook geen markt voor.
Schoon drinkwater is al iets moeilijker, daar is dus ook een markt voor.

De rijken worden steeds rijker simpelweg omdat ze steeds meer bezittingen hebben. En zolang wij nog in het sprookje geloven dat stichtingen ( poscodeloterij, kankerfonds, etc..) echt uit zijn op het verbeteren van de wereld ( behalve hun eigen wereld) raken wij steeds meer geld kwijt aan de rijken.

Als mijn informatie klopt zou een goodwill stichting minimaal 70% van zijn opgestreken bedragen moeten uitkeren aan goede doelen of onderzoek, de postcode loterij maakt slechts 50% over aan goede doelen, waarvan die 50% deels opgaat aan bussiness class vliegticket's, 5 sterren hotels en dure presentatoren. Uiteidenlijk wordt van ( uit Nederland geexporteerde producten) een schooltje gebouwt onder toezicht van een Nederlandse aannemer. Ontwikkelingshulp is voornamelijk markt creeeren zodat er weer nieuwe slachtoffers zijn voor de eeuwigdurende verijking van de rijken. Want hoe mooi het ook klinkt, de postcodeloterij is gewoon een inversteeringbedrijf welke alvast een marktje creeert in de 3e wereld. Zoals bekend is, bestuurvoorzitters gaan over lijken, jan met de pet of fatima in Afrika zal ze worst wezen. En natuurlijk willen we mensen in arme landen niet laten verhongeren, dode mensen kopen niets en leveren geen potentieel geld op. En dat moeten we toch wel veilig stellen.

We leven nu nog in een redelijk vrij Nederland, van hoger hand ( rijke hand ) worden ons echter steeds meer regeltjes opgelegd over wat we wel en niet mogen. Doen we iets fout, dan staat daar een gepaste financieele sanctie tegenover. Doen we iets goed, dan betalen we netjes onze rekening en houden ons aan de steeds scherpere regels.

Nederland een vrij land, maar het kooitje wordt steeds krapper.

Beste rijke Nederlanders en overige rijke..

Hoe lang nog voor ik letterlijk uit uw hand moet eten?
pi_54331758
Al ben ik het eens dat de normale arbeider zo'n beetje de rug is waarover de rijken nog rijker worden, vind ik toch dat dit een situatie is die gewoon geaccepteerd moet worden, daar de meeste "rijken" dit hebben gekregen door gewoon die 0.001% te zijn die strategisch nodig is.
  zaterdag 3 november 2007 @ 01:54:06 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54332026
Het is een complot!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54332367
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 01:35 schreef Xith het volgende:
Al ben ik het eens dat de normale arbeider zo'n beetje de rug is waarover de rijken nog rijker worden, vind ik toch dat dit een situatie is die gewoon geaccepteerd moet worden, daar de meeste "rijken" dit hebben gekregen door gewoon die 0.001% te zijn die strategisch nodig is.
Strategisch nodig?

http://nl.youtube.com/watch?v=NYgvU3qZW-w
pi_54332377
Zolang er geen verschil is tussen rijk en arm zal er nooit een goede economy/sfeer gecreerd worden.

Te denken valt aan het communistich beleid tijdens Stalin: iedereen gelijk -

Het resultaat hiervan is nihil.

Daarom moet er verschil tussen 'arm' en 'rijk' zijn. Als dit er niet is, zijn er veel mensen die geen doel voor ogen meer hebben.

Ps: ik ben niet rijk
San Siro 2007 - Laura Pausini / www.woosterwijk.nl
pi_54332406
Als het "doel" rijk worden is, dan zijn we echt een beetje ziek.
pi_54332685
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 02:24 schreef chevere het volgende:
Waarom? Het is een stimulans/prikkel om iets te bereiken en te doen.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  zaterdag 3 november 2007 @ 02:52:01 #8
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54332686
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 02:24 schreef chevere het volgende:
Geld is leuk, geld is een middel, geld is geen doel.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_54333397
Die top500 heeft in veel gevallen wel arbeid gecreerd voor een grote groep. Zonder deze beloning wordt ondernemerschap niet meer gestimuleerd en gaat niemand meer risico's nemen. Oftewel. leve de rijken!
pi_54334919
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 06:07 schreef Underdoggy het volgende:
Die top500 heeft in veel gevallen wel arbeid gecreerd voor een grote groep. Zonder deze beloning wordt ondernemerschap niet meer gestimuleerd en gaat niemand meer risico's nemen. Oftewel. leve de rijken!
De rijkdom van de 1 creert de armoede van de ander. Rijkdom creert geen arbeid, rijkdom creeert afhankelijkheid.
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:38:44 #11
177810 Evenveel
en niet minder
pi_54335186
Iedereen zijn doel is om gelukkig en gezond te leven zijn hele leven lang. Wat dat precies inhoud is voor iedereen natuurlijk anders, en kan voor de een dus meer kosten dan de ander. Als jij alleen gelukkig kan worden door in een groot huis te leven met veel auto's om je heen dan is jouw doel, eventueel indirect, rijk worden. Hoogstwaarschijnlijk. De mijne is het wel in ieder geval (indirect). Ik wil namelijk iedereen om mij heen en mijzelf gelukkig maken. En ja, uiteindelijk zijn we allemaal materialistisch.
Doei.
pi_54335346
We zijn niet allemaal materialistisch,

De persoon die zijn rijkdom in geld moet uitdrukken is erg arm.
pi_54335404
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 01:31 schreef chevere het volgende:
Weet je, ik ben gewoon zo'n sukkel die 40 uur in de week werkt voor een c.a.o. salaris. Dat kan me trouwens weinig schelen, geld zegt mij niet zoveel. Als ik nu lees in de quote 500 dat de gezamelijke waarde van al die vermogens meer dan 130 miljard Euro!, oftewel bijna 300 miljard gulden, vertegenwoordigd, dan vraag ik me af hoe ziek deze wereld is. Er zijn landen waar mensen het moeten doen met minder dan 1 dollar per dag.
Dit schreeuw ik al jaren hier van de daken, en krijgt maar amper bijval. Nederlanders lijken wel eerste klas masochisten of dromen ooit zelf in een dergelijk positie te kunnen komen. Voor vrijwel iedereen is het een natte droom want de kansen zijn zo ongeveer nul. Simpelweg dat markt niet iedereen gelijke kansen geeft.

Het communisme is ene achterlijk systeem, maar het kapitalisme is bijna net zo erg.
pi_54335535
De quote is nou echt het toppunt van riooljournalistiek. Laatst zat ik er dus in te lezen en ging dat over een italiaanse man die een uitvinding had gedaan voor coca-cola. Hij werd dus echt afgeschilderd als een soort Tony Montana.

Later zag ik die man terug bij P&W en bleek het een gewone dood normale jongen te zijn.

En laat de quote gewoon een lijstje met rijken maken, van mensen die graag in die lijst willen staan en laat mensen die gewoon in de anonimiteit willen leven, buiten die lijst.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zaterdag 3 november 2007 @ 11:58:22 #15
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54335550
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:21 schreef chevere het volgende:

[..]

De rijkdom van de 1 creert de armoede van de ander. Rijkdom creert geen arbeid, rijkdom creeert afhankelijkheid.
Lol. Jij wilt dus iedereen onafhankelijk hebben? Dan moet je de hele moderne maatschappij verwijderen en teruggaan naar kleine boerendorpjes waar iedereen in zijn eigen levensonderhoud voorziet. Dan is er geen afhankelijkheid meer. Kan je lekker zelf je kleren maken van wol, je eigen potten en pannen bakken etc. En niet samenwerken met anderen hoor, dat creeert afhankelijkheid.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_54335667
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:58 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Lol. Jij wilt dus iedereen onafhankelijk hebben? Dan moet je de hele moderne maatschappij verwijderen en teruggaan naar kleine boerendorpjes waar iedereen in zijn eigen levensonderhoud voorziet. Dan is er geen afhankelijkheid meer. Kan je lekker zelf je kleren maken van wol, je eigen potten en pannen bakken etc. En niet samenwerken met anderen hoor, dat creeert afhankelijkheid.
Samenwerking betekenn niet dat je afhankleijk bent van elkaar. Als de verschillen tussen rijk en arm kleiner zouden zijn zou er iig wel een socialere maatschappij ontstaan. Het gaat om de mentaliteit waarin de ene groep steeds meer wil waarbij de andere groep steeds meer moet inleveren. De enige samenwerking die daaruit ontstaat is armoede, oorlog en haat.
pi_54335685
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 02:20 schreef chevere het volgende:

[..]

Strategisch nodig?

http://nl.youtube.com/watch?v=NYgvU3qZW-w
Ik weet niet wat voor opleiding jij hebt genoten maar bij die van mij wordt je toch echt wel doodgegooid met casestudies van top managers die het failliet gaande bedrijf veranderen in een frontrunner. Als je bedoelde te zeggen dat bedrijven geen abstract/strategisch denkende mensen nodig heeft..

Maar ja, de HardWerkende NederLandse Arbeider ( ) denkt altijd slimmer te zijn..

Verder zijn de meeste Q500 mensen gewoon mensen die zelf een bedrijf opgezet hadden (en zo banen creëerden voor het mindere volk)
pi_54335727
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 11:21 schreef chevere het volgende:

[..]

Ongelovelijke onzin. Menneer Philips zorgde voor een hoop armoede in Eindhoven, ja hoor
pi_54335807
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:08 schreef Xith het volgende:

[..]

Ongelovelijke onzin. Menneer Philips zorgde voor een hoop armoede in Eindhoven, ja hoor
Nederland hoort bij de 10 rijkste landen ter wereld. Alleen die man in India die jouw televisie in elkaar zet, die wordt er niet veel beter van. De wereld is groter dan Nederland.

Philips zorgt inderdaad voor een hoop armoede eegens anders over onze landgrenzen. Maar ja, hoe groot is jouw wereld?
  zaterdag 3 november 2007 @ 12:14:33 #20
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54335839
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:04 schreef chevere het volgende:

[..]

Samenwerking betekenn niet dat je afhankleijk bent van elkaar. Als de verschillen tussen rijk en arm kleiner zouden zijn zou er iig wel een socialere maatschappij ontstaan. Het gaat om de mentaliteit waarin de ene groep steeds meer wil waarbij de andere groep steeds meer moet inleveren. De enige samenwerking die daaruit ontstaat is armoede, oorlog en haat.
Ik zou eens wat andere boeken lezen dan marxistische literatuur. De mens wordt steeds rijker, iedereen gaat erop vooruit. Dat er ladingen mensen doodgaan in Afrika is gewoon pech, manier van de natuur om het menselijke ras nog enigzins in toom te houden. Als je al die mensen ook laat leven en ontwikkelen dan komt je droom inderdaad heel snel uit, want dan is er in rap tempo niks meer op aarde over aan grondstoffen e.d. en zijn we allemaal even arm en even dood.
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:12 schreef chevere het volgende:

[..]

Nederland hoort bij de 10 rijkste landen ter wereld. Alleen die man in India die jouw televisie in elkaar zet, die wordt er niet veel beter van. De wereld is groter dan Nederland.

Philips zorgt inderdaad voor een hoop armoede eegens anders over onze landgrenzen. Maar ja, hoe groot is jouw wereld?
Oh nee? Als die man in India niet onze tv's in elkaar zette kreeg hij geen salaris. Dus waarom gaat hij er niet op vooruit?
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_54335899
Omdat die man in India de tering kan krijgen als hij een redelijk salaris vraagt, dan begint Philips een fabriek in China of Afrika. En niet iedereen gaat er op vooruit als de groep rijken steeds rijker wordt, er is maar 1 hoeveelheid geld. En als de ene rijker wordt, dan wordt er ergens anders iemand armer.
pi_54335966
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:14 schreef ethiraseth het volgende:

Oh nee? Als die man in India niet onze tv's in elkaar zette kreeg hij geen salaris. Dus waarom gaat hij er niet op vooruit?
Dat is een beetje afhankelijk van de hoogte van zijn salaris, als hij van dat salaris maar net met moeite het voedsel voor zijn gezin kan betalen dan is het maar de vraag of hij er echt op vooruit gegaan is. Terwijl hij eerst op het platte land woonde en door met moeders de vrouw op het land te werken meer voedsel voor zijn gezin had. Moeders de vrouw heeft in de grote stad geen baan want er meot op de kinder gepast worden.

Als we dan philips als voorbeeld nemen, die heeft complete wijken in eindhoven de grond uitgestampt om de werknemers en gezinsleden te kunnen vestigen. Als we zien hoe dat tegenwoordig in 3e wereld landen gaat, dan zit hierin nogal een groot kwaliteits verschil, met 24 mensen 1 grote kamer delen en een hot swap systeem bij de bedden.
  zaterdag 3 november 2007 @ 12:38:45 #23
pi_54336051
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 06:07 schreef Underdoggy het volgende:
Zonder dat grote verschil tussen arm en rijk is er helemaal geen risico en kan er juist makkelijker dingen worden ondernomen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_54337181
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 12:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Zonder dat grote verschil tussen arm en rijk is er helemaal geen risico en kan er juist makkelijker dingen worden ondernomen.
We zouden moeten streven naar sociale groei i.p.v. economische groei. Dat betekend dat als je zelf iets te veel hebt, en boven 5 miljoen Euro denk ik dat je wel zo'n beetje genoeg hebt, minder mag ook, dan zou je met je overschot aan geld ( middelen) echt iets moeten toevoegen aan de wereld.

Kortom, boven een bepaald inkomen gaat al je winst naar een soort van fonds wat letterlijk aan sociale voorzieningen zal werken. En boven de 5 miljoen kun je best de rest van je leven vrijwilligers werk doen.

( ik noem 5 miljoen omdat ik in prinicipe niks heb tegen iets rijkere mensen, net als een minimum salaris zou er gewoon ook een maximum moeten worden gesteld. De hoogte kunnen we samen bepalen)
  zaterdag 3 november 2007 @ 14:18:38 #25
pi_54337301
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 14:13 schreef chevere het volgende:

[..]

We zouden moeten streven naar sociale groei i.p.v. economische groei. Dat betekend dat als je zelf iets te veel hebt, en boven 5 miljoen Euro denk ik dat je wel zo'n beetje genoeg hebt, minder mag ook, dan zou je met je overschot aan geld ( middelen) echt iets moeten toevoegen aan de wereld.

Kortom, boven een bepaald inkomen gaat al je winst naar een soort van fonds wat letterlijk aan sociale voorzieningen zal werken. En boven de 5 miljoen kun je best de rest van je leven vrijwilligers werk doen.

( ik noem 5 miljoen omdat ik in prinicipe niks heb tegen iets rijkere mensen, net als een minimum salaris zou er gewoon ook een maximum moeten worden gesteld. De hoogte kunnen we samen bepalen)
Er is een punt waarop je kan "rentenieren." Als je vermogen groot genoeg is krijg je alleen al aan rente genoeg geld om meer dan riant van te kunnen leven. Dat zou een mooie bovengrens zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')