Strategisch nodig?quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:35 schreef Xith het volgende:
Al ben ik het eens dat de normale arbeider zo'n beetje de rug is waarover de rijken nog rijker worden, vind ik toch dat dit een situatie is die gewoon geaccepteerd moet worden, daar de meeste "rijken" dit hebben gekregen door gewoon die 0.001% te zijn die strategisch nodig is.
Waarom? Het is een stimulans/prikkel om iets te bereiken en te doen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 02:24 schreef chevere het volgende:
Als het "doel" rijk worden is, dan zijn we echt een beetje ziek.
Geld is leuk, geld is een middel, geld is geen doel.quote:Op zaterdag 3 november 2007 02:24 schreef chevere het volgende:
Als het "doel" rijk worden is, dan zijn we echt een beetje ziek.
De rijkdom van de 1 creert de armoede van de ander. Rijkdom creert geen arbeid, rijkdom creeert afhankelijkheid.quote:Op zaterdag 3 november 2007 06:07 schreef Underdoggy het volgende:
Die top500 heeft in veel gevallen wel arbeid gecreerd voor een grote groep. Zonder deze beloning wordt ondernemerschap niet meer gestimuleerd en gaat niemand meer risico's nemen. Oftewel. leve de rijken!
Dit schreeuw ik al jaren hier van de daken, en krijgt maar amper bijval. Nederlanders lijken wel eerste klas masochisten of dromen ooit zelf in een dergelijk positie te kunnen komen. Voor vrijwel iedereen is het een natte droom want de kansen zijn zo ongeveer nul. Simpelweg dat markt niet iedereen gelijke kansen geeft.quote:Op zaterdag 3 november 2007 01:31 schreef chevere het volgende:
Weet je, ik ben gewoon zo'n sukkel die 40 uur in de week werkt voor een c.a.o. salaris. Dat kan me trouwens weinig schelen, geld zegt mij niet zoveel. Als ik nu lees in de quote 500 dat de gezamelijke waarde van al die vermogens meer dan 130 miljard Euro!, oftewel bijna 300 miljard gulden, vertegenwoordigd, dan vraag ik me af hoe ziek deze wereld is. Er zijn landen waar mensen het moeten doen met minder dan 1 dollar per dag.
Lol. Jij wilt dus iedereen onafhankelijk hebben? Dan moet je de hele moderne maatschappij verwijderen en teruggaan naar kleine boerendorpjes waar iedereen in zijn eigen levensonderhoud voorziet. Dan is er geen afhankelijkheid meer. Kan je lekker zelf je kleren maken van wol, je eigen potten en pannen bakken etc. En niet samenwerken met anderen hoor, dat creeert afhankelijkheid.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:21 schreef chevere het volgende:
[..]
De rijkdom van de 1 creert de armoede van de ander. Rijkdom creert geen arbeid, rijkdom creeert afhankelijkheid.
Samenwerking betekenn niet dat je afhankleijk bent van elkaar. Als de verschillen tussen rijk en arm kleiner zouden zijn zou er iig wel een socialere maatschappij ontstaan. Het gaat om de mentaliteit waarin de ene groep steeds meer wil waarbij de andere groep steeds meer moet inleveren. De enige samenwerking die daaruit ontstaat is armoede, oorlog en haat.quote:Op zaterdag 3 november 2007 11:58 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Lol. Jij wilt dus iedereen onafhankelijk hebben? Dan moet je de hele moderne maatschappij verwijderen en teruggaan naar kleine boerendorpjes waar iedereen in zijn eigen levensonderhoud voorziet. Dan is er geen afhankelijkheid meer. Kan je lekker zelf je kleren maken van wol, je eigen potten en pannen bakken etc. En niet samenwerken met anderen hoor, dat creeert afhankelijkheid.![]()
Ik weet niet wat voor opleiding jij hebt genoten maar bij die van mij wordt je toch echt wel doodgegooid met casestudies van top managers die het failliet gaande bedrijf veranderen in een frontrunner. Als je bedoelde te zeggen dat bedrijven geen abstract/strategisch denkende mensen nodig heeft..quote:Op zaterdag 3 november 2007 02:20 schreef chevere het volgende:
[..]
Strategisch nodig?
http://nl.youtube.com/watch?v=NYgvU3qZW-w
Ongelovelijke onzin. Menneer Philips zorgde voor een hoop armoede in Eindhoven, ja hoorquote:Op zaterdag 3 november 2007 11:21 schreef chevere het volgende:
[..]
De rijkdom van de 1 creert de armoede van de ander. Rijkdom creert geen arbeid, rijkdom creeert afhankelijkheid.
Nederland hoort bij de 10 rijkste landen ter wereld. Alleen die man in India die jouw televisie in elkaar zet, die wordt er niet veel beter van. De wereld is groter dan Nederland.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:08 schreef Xith het volgende:
[..]
Ongelovelijke onzin. Menneer Philips zorgde voor een hoop armoede in Eindhoven, ja hoor
Ik zou eens wat andere boeken lezen dan marxistische literatuur.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:04 schreef chevere het volgende:
[..]
Samenwerking betekenn niet dat je afhankleijk bent van elkaar. Als de verschillen tussen rijk en arm kleiner zouden zijn zou er iig wel een socialere maatschappij ontstaan. Het gaat om de mentaliteit waarin de ene groep steeds meer wil waarbij de andere groep steeds meer moet inleveren. De enige samenwerking die daaruit ontstaat is armoede, oorlog en haat.
Oh nee? Als die man in India niet onze tv's in elkaar zette kreeg hij geen salaris. Dus waarom gaat hij er niet op vooruit?quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:12 schreef chevere het volgende:
[..]
Nederland hoort bij de 10 rijkste landen ter wereld. Alleen die man in India die jouw televisie in elkaar zet, die wordt er niet veel beter van. De wereld is groter dan Nederland.
Philips zorgt inderdaad voor een hoop armoede eegens anders over onze landgrenzen. Maar ja, hoe groot is jouw wereld?
Dat is een beetje afhankelijk van de hoogte van zijn salaris, als hij van dat salaris maar net met moeite het voedsel voor zijn gezin kan betalen dan is het maar de vraag of hij er echt op vooruit gegaan is. Terwijl hij eerst op het platte land woonde en door met moeders de vrouw op het land te werken meer voedsel voor zijn gezin had. Moeders de vrouw heeft in de grote stad geen baan want er meot op de kinder gepast worden.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:14 schreef ethiraseth het volgende:
Oh nee? Als die man in India niet onze tv's in elkaar zette kreeg hij geen salaris. Dus waarom gaat hij er niet op vooruit?
Zonder dat grote verschil tussen arm en rijk is er helemaal geen risico en kan er juist makkelijker dingen worden ondernomen.quote:Op zaterdag 3 november 2007 06:07 schreef Underdoggy het volgende:
Die top500 heeft in veel gevallen wel arbeid gecreerd voor een grote groep. Zonder deze beloning wordt ondernemerschap niet meer gestimuleerd en gaat niemand meer risico's nemen. Oftewel. leve de rijken!
We zouden moeten streven naar sociale groei i.p.v. economische groei. Dat betekend dat als je zelf iets te veel hebt, en boven 5 miljoen Euro denk ik dat je wel zo'n beetje genoeg hebt, minder mag ook, dan zou je met je overschot aan geld ( middelen) echt iets moeten toevoegen aan de wereld.quote:Op zaterdag 3 november 2007 12:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zonder dat grote verschil tussen arm en rijk is er helemaal geen risico en kan er juist makkelijker dingen worden ondernomen.
Er is een punt waarop je kan "rentenieren." Als je vermogen groot genoeg is krijg je alleen al aan rente genoeg geld om meer dan riant van te kunnen leven. Dat zou een mooie bovengrens zijn.quote:Op zaterdag 3 november 2007 14:13 schreef chevere het volgende:
[..]
We zouden moeten streven naar sociale groei i.p.v. economische groei. Dat betekend dat als je zelf iets te veel hebt, en boven 5 miljoen Euro denk ik dat je wel zo'n beetje genoeg hebt, minder mag ook, dan zou je met je overschot aan geld ( middelen) echt iets moeten toevoegen aan de wereld.
Kortom, boven een bepaald inkomen gaat al je winst naar een soort van fonds wat letterlijk aan sociale voorzieningen zal werken. En boven de 5 miljoen kun je best de rest van je leven vrijwilligers werk doen.
( ik noem 5 miljoen omdat ik in prinicipe niks heb tegen iets rijkere mensen, net als een minimum salaris zou er gewoon ook een maximum moeten worden gesteld. De hoogte kunnen we samen bepalen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |