quote:7 Countries Considering Abandoning the US Dollar (and what it means)
November 6th, 2007
By Jessica Hupp
It’s no secret that the dollar is on a downward spiral. Its value is dropping, and the Fed isn’t doing a whole lot to change that. As a result, a number of countries are considering a shift away from the dollar to preserve their assets. These are seven of the countries currently considering a move from the dollar, and how they’ll have an effect on its value and the US economy.
Je net effe aangetikt.quote:Op donderdag 8 november 2007 16:54 schreef Xenwolfie het volgende:
1.47 net volgens RTL-Z.
quote:WASHINGTON (MarketWatch) -- The U.S. economy not only faces the risk of a sharp slowdown from the housing market's contraction but also of an inflationary surge from sharply higher crude-oil prices and the weaker dollar, Federal Reserve Chairman Ben Bernanke said Thursday.
..
Bernanke said that he and his colleagues on the policy-setting Federal Open Market Committee expect the economy to slow "noticeably" from the third-quarter growth rate and remain sluggish in the first half of 2008. But Bernanke also suggested that the hawkish members of the Fed might have a point about inflation.
Ik vond Ron Paul zijn betoog ook wel aardig.quote:Op donderdag 8 november 2007 17:14 schreef gronk het volgende:
Andere beurs die opengaat, plus een leuke speech van bernanke:
[..]
Is dat een recent betoog en is dat ergens te zien via internet?quote:Op donderdag 8 november 2007 17:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik vond Ron Paul zijn betoog ook wel aardig.
Een schuld van 9 biljoen dollar is ook geen probleem als de dollar niks waard is. Helaas hebben veel andere landen dollars die nu dus ook niks meer waard zijn en die landen vinden dat wel een probleem.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:05 schreef thettes het volgende:
Ik heb hier echt heel veel verstand van hoor, en het is in een van de eerdere topics ook vast al gevraagd, maar waarom is een lage dollar negatief voor de VS? Is hét probleem van dat land niet het tekort op de handelsbalans? Dit lijkt me dé mogelijkheid om daar wat aan te doen. Toch? :p
Hangt er wel vanaf waarin. ABP investeert bv in wapens, ik denk niet dat die tak veel last heeft/krijgt van een crisis.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:54 schreef Perrin het volgende:
Nederlandse pensioenfondsen die investeringen in de VS hebben, da's ook niet zo grappig.
Oke dat is logisch, maar ik begreep altijd dat juist de VS het kaartenhuis was dat in elkaar zou storten. Maar wat je nu zegt versterkt juist hun postie, in ieder geval relatief t.o.v. de rest van de wereld.quote:Op donderdag 8 november 2007 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een schuld van 9 biljoen dollar is ook geen probleem als de dollar niks waard is. Helaas hebben veel andere landen dollars die nu dus ook niks meer waard zijn en die landen vinden dat wel een probleem.
Het is maar 1 kant van het verhaal. Amerika is afhankelijk van buitenlandse investeerders voor een groot deel van hun welvaart. Als de dollar daalt krijgen die investeerders niks terug dus zullen ze ophouden met investeren. En olie gaat steeds meer dollars kosten, dat remt de economie ook flink op den duur.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Oke dat is logisch, maar ik begreep altijd dat juist de VS het kaartenhuis was dat in elkaar zou storten. Maar wat je nu zegt versterkt juist hun postie, in ieder geval relatief t.o.v. de rest van de wereld.
Maar landen gaan dan niet meer investeren in amerika.quote:Op donderdag 8 november 2007 22:46 schreef thettes het volgende:
[..]
Oke dat is logisch, maar ik begreep altijd dat juist de VS het kaartenhuis was dat in elkaar zou storten. Maar wat je nu zegt versterkt juist hun postie, in ieder geval relatief t.o.v. de rest van de wereld.
...Amsterdam!quote:Op donderdag 8 november 2007 23:06 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Maar landen gaan dan niet meer investeren in amerika.
En als veel landen die dollars gaan dumpen wordt de dollar straks zo weinig waard dat ze bv hun suvs niet meer kunnen vol gooien. Ook zal je bv een verplaatsing zien van het financiele centrum van new york naar?
De hele rijken zullen ook hun biezen pakken dan.. De hele rijken laten hun land in elk geval het eerst in de steek.
Zie die iets intelligents?quote:Op donderdag 8 november 2007 23:24 schreef Evil_Jur het volgende:
Bernanke was net op CNN...
waar is hier?quote:Op donderdag 8 november 2007 23:21 schreef Chadi het volgende:
De dollars worden nu al overal gedumpt. Werkelijk iedere crimineel dumpt hier al zijn dollars. [afbeelding]
ook al gepasseerdquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:26 schreef pfaf het volgende:
Bijna 1.472 zelfs. Het gaat rap op het moment!
1,4735 nieuw topjequote:Op vrijdag 9 november 2007 02:26 schreef pfaf het volgende:
Bijna 1.472 zelfs. Het gaat rap op het moment!
jah, zoals ik zei gaat het te snel voor me om bij te houdenquote:Op vrijdag 9 november 2007 02:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
1,4735 nieuw topje [afbeelding]
Ron Paul Schools Ben Bernanke Againquote:Op donderdag 8 november 2007 18:21 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Is dat een recent betoog en is dat ergens te zien via internet?
daar issie nog niet geweest volgens de statistiekjes. Toch handig, die live-websitesquote:Op vrijdag 9 november 2007 03:12 schreef remlof het volgende:
Toch handig die vista sidebar currency gadget [afbeelding]
¤1.474 alweer een tijdje nu.
Waar te downloaden?quote:Op vrijdag 9 november 2007 03:12 schreef remlof het volgende:
Toch handig die vista sidebar currency gadget
¤1.474 alweer een tijdje nu.
Was gewoon een typefout van remlofquote:Op vrijdag 9 november 2007 08:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
waarom zou je dat willen hebben als er geen juiste koersen worden weergegeven?
dat zou ook kunnenquote:Op vrijdag 9 november 2007 08:16 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Was gewoon een typefout van remlof [afbeelding]
Hij had het congres gewaarschuwd over een verminderde groei, maar hij houdt vol dat er geen recessie onderweg is.quote:Op donderdag 8 november 2007 23:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zie die iets intelligents?
Dat zijn ze sowieso al.quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:30 schreef Perrin het volgende:
Met een recessie op korte termijn zijn de Republicans kansloos bij de komende verkiezingen..
quote:Op vrijdag 9 november 2007 10:30 schreef Perrin het volgende:
Met een recessie op korte termijn zijn de Republicans zijn kansloos bij de komende verkiezingen..
quote:Op vrijdag 9 november 2007 03:38 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ron Paul on CNBC Talking Monetary Policy 11-8-07
hoe komt anders een koers tot standquote:Op vrijdag 9 november 2007 12:33 schreef Falco het volgende:
Mensen die denken dat dollars gekocht/verkocht worden om de koers te beïnvloeden.
Het weerspiegelt de waardering, die men geeft aan de dollar. Vindt men die te hoog, dan zakt ie, is ie te laag, dan stijgt ie. Het is niet zo dat investeerders dollars gaan kopen om eens even lekker de koers te gaan beïnvloedenquote:
We zijn natuurlijk niet allemaal zo ingelezen in de materie als jij. Je kan echter ook ipv zo uit de hoogte te doen gewoon in een paar zinnetjes neerzetten wat dan wel de koersen erg kan beinvloeden.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:33 schreef Falco het volgende:
Mensen die denken dat dollars gekocht/verkocht worden om de koers te beïnvloeden.
kan aan mij liggen hoor, maar het is toch gewoon een weergave van de prijs, die bepaald wordt door vraag en aanbod. aanbod hoog: prijs laag, en andersom. het is echter wel zo dat centrale banken bijvoorbeeld wel degelijk over kunnen gaan tot bijvoorbeeld het het verhogen van de vraag/verlagen van het aanbod (practisch: aankopen doen) wanneer de koers te laag wordt. een reden daarvoor is bijvoorbeeld dat zo'n centrale bank liever niet zijn dollarvoorraad weg ziet smelten omdat de prijs te laag wordt.quote:Op vrijdag 9 november 2007 12:42 schreef Falco het volgende:
[..]
Het weerspiegelt de waardering, die men geeft aan de dollar. Vindt men die te hoog, dan zakt ie, is ie te laag, dan stijgt ie. Het is niet zo dat investeerders dollars gaan kopen om eens even lekker de koers te gaan beïnvloeden.
Klopt inderdaad, maar de gemiddelde investeerder (en die zijn er ook erg, erg veel) kijkt gewoon hoe hij zoveel mogelijk opbrengst kan genereren tegen een zo laag mogelijk risico. Sentimenten als de hoogte van de dollarkoers spelen daarin geen rol. Soms heb ik het idee in dit topic, dat men dit wel denktquote:Op vrijdag 9 november 2007 13:08 schreef simmu het volgende:
[..]
kan aan mij liggen hoor, maar het is toch gewoon een weergave van de prijs, die bepaald wordt door vraag en aanbod. aanbod hoog: prijs laag, en andersom. het is echter wel zo dat centrale banken bijvoorbeeld wel degelijk over kunnen gaan tot bijvoorbeeld het het verhogen van de vraag/verlagen van het aanbod (practisch: aankopen doen) wanneer de koers te laag wordt. een reden daarvoor is bijvoorbeeld dat zo'n centrale bank liever niet zijn dollarvoorraad weg ziet smelten omdat de prijs te laag wordt.
het is nu eenmaal niet allemaal keurig in hokjes verdeeldquote:Op vrijdag 9 november 2007 13:13 schreef Falco het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, maar de gemiddelde investeerder (en die zijn er ook erg, erg veel) kijkt gewoon hoe hij zoveel mogelijk opbrengst kan genereren tegen een zo laag mogelijk risico. Sentimenten als de hoogte van de dollarkoers spelen daarin geen rol. Soms heb ik het idee in dit topic, dat men dit wel denkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |