abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54337165
Er zijn geruchten dat de reserves van Citigroup (tweede bank van de VS) op zijn. Koersen van diverse financiele instellingen is daarop gekelderd. Men is bang dat ze meer onverwachte afschrijvingen komen.
  zaterdag 3 november 2007 @ 15:09:37 #27
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54338328
Als er geruchten bestaan dat een bank niet over voldoende reserves beschikt, gaan over het algemeen mensen snel veel pinnen, daardoor is het een self-fulfilling prophecy?

En staat de staat niet garant in dergelijke gevallen?
Ik meen dat de nederlandsche bank preventief garant ging staan voor abn?
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_54338743
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:27 schreef Basp1 het volgende:

...

En als we het dan over concrete productie in de VS hebben dat wordt alleen maar nog minder.

---<quote>---
http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?DocumentId=40012

Chrysler schrapt nog eens 11.000 banen
De Amerikaanse autofabrikant Chrysler schrapt volgend jaar nog eens 11.000 banen bovenop de 13.000 ontslagen die in februari van dit jaar werden aangekondigd. Ook stopt de op twee na grootste autobouwer van de Verenigde Staten met de productie van vier automodellen.

Dat maakte Chrysler donderdag bekend. Het concern werd eerder dit jaar overgenomen door de investeringsmaatschappij Cerberus Capital Management van DaimlerChrysler. Volgens topman Bob Nardelli is de
banenreductie nodig omdat de Amerikaanse automarkt in de afgelopen acht maanden drastisch is veranderd en de verkoop afzwakt.

Ontslagen in fabrieken

De ontslagen vallen vooral in fabrieken, maar er worden ook duizend kantoorbanen geschrapt. Verder perkt Chrysler het gebruik van uitzendkrachten fors in en wordt gestopt met overwerk.

Daarnaast houdt het concern volgend jaar op met de productie van de Dodge Magnum, de PT Cruiser cabrio, de Chrysler Pacific en de Chrysler Crossfire, omdat ze niet goed genoeg verkopen. Daarvoor komen wel vier nieuwe modellen op de markt, waaronder twee auto's met hybride-aandrijving.

----------------
En hier in Nederland maken ze reclame met "de lage dollarweken" bij o.a. Dodge en Crysler
pi_54339645
en stug volhouden daar in de VS dat de werkgelegenheid groeit

wat betreft verantwoordelijkheid t.a.v. reserves:

pas op dat je geen begrippen door elkaar haalt. "reserve" is iets anders dan "reservering" en weer iets anders dan "voorziening".

en die voorziening: da's niet het hele hete hangijzer, de reserve is dat. banken (en verzekeraars) zijn (uiteraard zijn de exacte regelgevingen per land wellicht anders) altijd verplicht om als zij een lening of een verzekering verkopen, een bepaald bedrag als voorziening te reserveren. als voorbeeld een verzekering bij leven, uit te keren 10 jaar na aanvang gecombineerd met een levensverzekering. dan moet de bank gedurende die 10 jaar altijd direct kunnen uitbetalen als dat nodig is (bij overlijden).

uiteraard wordt premie betaald, en gaat alles via het actuariele gelijkheidsbegrip, dus het berekenen van de voorziening is voor een leek lastig. maar goed; die voorziening is het probleem niet, de reserves zijn het probleem. ik heb de indruk dat ze gewoon weinig liquide middelen hebben (voorbeeld: iemand is stinkend rijk, heeft 3 huizen in het (zeer geisoleerde!) dorp waar hij woont, maar helaas: de geldautomaat is stuk, creditcards heeft hij niet want dat mocht niet van zn vrouw en hij had net zn laatste cash uitgegeven aan een etentje, en zn auto gaat stuk. de garage wil alleen cash betaald worden. wat dan?)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:21:30 #31
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_54340312
quote:
quote:
Fed injects $41 billion into U.S. financial system to help ease credit problems
By: JEANNINE AVERSA - Associated Press

WASHINGTON -- The Federal Reserve pumped $41 billion into the U.S. financial system Thursday, the largest cash infusion since September 2001, to help companies get through a credit crunch.

The action comes one day after Fed Chairman Ben Bernanke and all but one of his central bank colleagues voted to slice a key interest rate for the second time in six weeks to protect the economy from the ill effects of collapse in the housing market, aggravated by the credit troubles.
Bron
Vandaar dat de FED weer miljarden dollars in het systeem pompt. Ze hebben dat al vaker gedaan maar de problemen blijven terugkomen.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zaterdag 3 november 2007 @ 17:43:00 #32
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54340734
quote:
Je nieuwsberichten zijn boeiend, pberends .
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow"&gt;Afleidingsmanoeuvre&lt;/a&gt;
pi_54341094
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:29 schreef Undergod het volgende:

[..]

Goed punt, snel haal alle producten hier heen nu het nog kan.
even serieus, welke fysieke producten importeren we nu uit de VS

Op wat genmais, en chips na kan ik eigenlijk niets bedenken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54341239
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:21 schreef digitaLL het volgende:

[..]

[..]

Bron
Vandaar dat de FED weer miljarden dollars in het systeem pompt. Ze hebben dat al vaker gedaan maar de problemen blijven terugkomen.
Oh ja, ook even toegevoegd aan het bericht.
pi_54341617
pberends, je nieuwsberichten zijn idd prima, ik heb toch een paar commentaartjes:

1) we zijn hier al op fok, de meeste lezers in dit topic lezen de FP toch wel, dus je hoeft hier dus niet nog extra een linkje te plaatsen

2) dit was woensdag of donderdag (weet ik 1-2-3 niet meer) al bekend, en hier al gepost
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_54342322
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 17:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

even serieus, welke fysieke producten importeren we nu uit de VS

Op wat genmais, en chips na kan ik eigenlijk niets bedenken
Remington, Smith & Wesson, Ruger, Colt, enz enz...
pi_54342384
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 18:17 schreef simmu het volgende:
pberends, je nieuwsberichten zijn idd prima, ik heb toch een paar commentaartjes:

1) we zijn hier al op fok, de meeste lezers in dit topic lezen de FP toch wel, dus je hoeft hier dus niet nog extra een linkje te plaatsen

2) dit was woensdag of donderdag (weet ik 1-2-3 niet meer) al bekend, en hier al gepost
1) blaat

2) dit was meer een samenvatting van de afgelopen maanden, omdat er op FOK nog helemaal niets gepost was over de problemen bij Amerikaanse banken.
pi_54343542
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:06 schreef pberends het volgende:

[..]

1) blaat

2) dit was meer een samenvatting van de afgelopen maanden, omdat er op FOK nog helemaal niets gepost was over de problemen bij Amerikaanse banken.
Hij heeft wel een punt, je bent een beetje aandachtsgeil want je refereert maar wat graag naar je eigen berichtjes, kom je IRL aandacht tekort?
pi_54345322
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 22:45 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Dat klopt maar het grote gevaar is de mensen minder kunnen consumeren. In principe zouden de meeste producten duurder moeten worden in amerika (door de lage dollar, andere landen verdienen immers minder) waardoor ze minder te hebben besteden. Ook een stijgende olieprijs en andere grondstoffen. Ze kunnen minder kopen met dezelfde dollar.
En als ie nog verder gaat dalen zal het alleen nog maar meer pijn gaan doen?
Wat maken jullie Europeanen je toch druk om die dollar.

Ik woon in de VS en er wordt helemaal niets duurder; als dat wel zo is dan merk ik er in ieder geval niets van.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54345474
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik woon in de VS en er wordt helemaal niets duurder; als dat wel zo is dan merk ik er in ieder geval niets van.
Wij zijn ramptoeristen, begrijp dat dan!
Ich bin der Führer.
pi_54345706
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 19:53 schreef Slasher het volgende:

[..]

Hij heeft wel een punt, je bent een beetje aandachtsgeil want je refereert maar wat graag naar je eigen berichtjes, kom je IRL aandacht tekort?
Tuurlijk refereer ik als nieuwsposter naar mijn eigen berichten .
pi_54349462
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 20:54 schreef StefanP het volgende:

[..]

We maken ons er druk over omdat we aan de vooravond van een nieuw tijdperk staan. Een tijdperk waarin de dollar niet meer zo overheerst in de financiële markten zoals hij wel heeft gedaan gedurende de tijd sinds 1973. Voor nagenoeg iedereen in dit topic was de dollar een soort ijkpunt gedurende zijn hele leven voor de waarde van geld. En nu lijkt het alsof we gaan meemaken dat de dollar gewoon een van de vele munten wordt. Dat is een heel grote verandering. Of die verandering goed is, daar verschillen de meningen over, maar het is geen kleine bijstelling die nu aan de gang lijkt te zijn.

Daarnaast, jij mag er misschien nog niet zo veel concreets van merken, maar er gaat dus een punt komen waar je het wel gaat merken. Bijvoorbeeld dat de inflatie gaat stijgen terwijl de FED zich niet kan veroorloven de rente te verhogen. Wat dan eigenlijk wel wenselijk zou zijn.
pi_54350500
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 13:24 schreef Xenwolfie het volgende:

[..]

Er werd gisteren gegild dat de kredietscrisis weer terug was. En kap nou eens met die tyfus TVP's man!
moah, issie al weggeweest dan? Lijkt me niet dat dat zo snel gaat.
pi_54350502
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 23:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Daarnaast, jij mag er misschien nog niet zo veel concreets van merken, maar er gaat dus een punt komen waar je het wel gaat merken. Bijvoorbeeld dat de inflatie gaat stijgen terwijl de FED zich niet kan veroorloven de rente te verhogen. Wat dan eigenlijk wel wenselijk zou zijn.
Dat kan inderdaad niet, want dan gaan er miljoenen hun huizen verliezen. Onder andere.
pi_54351227
quote:
Op zaterdag 3 november 2007 21:06 schreef pberends het volgende:

[..]

Tuurlijk refereer ik als nieuwsposter naar mijn eigen berichten .
Volgens mij ben jij de enige hoor...
pi_54354368
Terug-Vind-Dollar.
  zondag 4 november 2007 @ 13:56:10 #48
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_54354725
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:35 schreef StonedKinG het volgende:
Terug-Vind-Dollar.
Da's wel het laatste wat je wil vinden.
pi_54355389
paniek alom
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54355474
quote:
Op zondag 4 november 2007 14:26 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
paniek alom
nah, het is zondag vandaag. Even rusig aan doen hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')