Ongelooflijk, zeker dat partijen met Vrijheid in hun naam hier achter gaan staanquote:‘Tweede Kamer gaat kraken verbieden’
Van onze redactie
Amsterdam - De Tweede Kamer wil kraken gaan verbieden. Volgens De Telegraaf komt het CDA binnenkort met een initiatiefwet hiertoe. Er zou in de Kamer een meerderheid voor te vinden zijn, aldus het ochtendblad.
VVDen PVV zouden zich achter het voorstel scharen. Voor SGP en ChristenUnie hangt hun steun af van de vorm waarin het wetsvoorstel wordt gegoten.
CU-Kamerlid Anker zegt in de krant: ‘Vroeger was kraken nog idealistisch, maar dat wordt nu overschaduwd door internationale krakers die hierheen komen om rotzooi te schoppen.’
ik noem het geen kraken meer als er brandbare vloesitoffen en andere dingen klaargezet worden om politiemensen te verminken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:36 schreef SCH het volgende:
In plaats van iets aan problemen te doen, aan oorzaken, is het verbod de nieuwe mode
[..]
Ongelooflijk, zeker dat partijen met Vrijheid in hun naam hier achter gaan staan
Dat die partijen het begrip vrijheid perverteren is een feit maar nou net niet met dit standpunt inzake kraken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:36 schreef SCH het volgende:
Ongelooflijk, zeker dat partijen met Vrijheid in hun naam hier achter gaan staan
Dat is dan ook verboden!!!quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:53 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik noem het geen kraken meer als er brandbare vloesitoffen en andere dingen klaargezet worden om politiemensen te verminken.
dat noem ik een terroristische daad, en wmb direct opsluiten dat smerige uitvretende linkse tuig.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:45 schreef Monidique het volgende:
Goed plan. Ik zie ook niet in wat dit te maken heeft met een gebrek aan vrijheid. Integendeel, deze wet zorgt voor méér vrijheid.
Inderdaad, jouw reactie was weer van een verbijsterende leegte. Lees hem nog eens: ik ga hem inlijsten. Geweldigquote:Op vrijdag 2 november 2007 10:59 schreef Monidique het volgende:
O ja, ik was even vergeten dat dat soort nietszeggende, 'emotionele' reacties de reden zijn dat ik probeer nooit in een SCH-topic te reageren.
Die zijn inderdaad erg goed, er zijn er heel veel van en het maakt kraken voor een groot deel overbodig. Daarom is het verbieden van kraken ook zo'n onzin en symboolpolitiek.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:02 schreef MaGNeT het volgende:
Kraken is overbodig geworden.
Tegenwoordig zijn er anti-kraak organisaties zoals AdHoc waar je voor een prikje een bedrijfspand of woning kan beheren. Dit gebeurd dan volgens regels waar je voor tekent. Er is gas, electrisch en water. Bovendien kan de eigenaar van een pand binnen korte termijn weer over zijn ruimte beschikken en zoekt de anti-kraak organisatie snel weer naar vervangende ruimte.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:45 schreef sjimz het volgende:
Goed plan!
Zie bovenstaande 2 reacties.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:59 schreef Urquhart het volgende:
Goed plan.
Jouw ingelijste "Bord voor je kop" hangt vast ook al jaren op een prominente plaats ergens op de bovenste verdiepingen van het Fok! hoofdkantoor.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Inderdaad, jouw reactie was weer van een verbijsterende leegte. Lees hem nog eens: ik ga hem inlijsten. Geweldig![]()
En dat ook.quote:Op vrijdag 2 november 2007 10:49 schreef kriele het volgende:
In principe vind ik dat kraken moet kunnen, maar als je ziet wat de krakers ermee doen, kan ik me een verbod wel voorstellen. Ze leven een woning volledig uit. Ze hebben het voor zichzelf verpest!
Het biedt wel een juridisch middel tegen krakers natuurlijk, dat lijkt me nou niet bepaald symbolisch.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad erg goed, er zijn er heel veel van en het maakt kraken voor een groot deel overbodig. Daarom is het verbieden van kraken ook zo'n onzin en symboolpolitiek.
quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:11 schreef kodama het volgende:
Ej SCH ben jij uberhaupt wel es langer dan een uurtje in amsterdam ofzo geweest??? De tering zeg hahaha...jij bent echt zo'n poldernerd die denkt dat ie wat van de wereld weet maar echt nog niets meegemaakt heeft... beetje vanaf afstand blaaten, ga weg man... wat een losert
Dit dus. Het gaat helemaal nergens over. Politiek gaat tegenwoordig veel te vaak over het chameren van de publieke opinie. Oh, er zijn wat relletjes geweest, dan gaan we het Telegraafpubliek lekker bevredigen met weer een verbod. Het heeft niks met het aanpakken van problemen te maken.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:12 schreef nietzman het volgende:
Symptoonbestrijding. Laat ze dan zorgen dat projectontwikkelaars sneller met een pand aan de slag kunnen, zodat het geen jaren leeg hoeft te staan.
Nu maken ze alleen maar meer wetten en regeltjes om de stroom puinzooi waar andere wetten en regeltjes voor zorgen in te dammen.
Je geeft het antwoord al. Dat verbeuren gebeurt niet en dus wordt er gekraakt!!!quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:38 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Kraken moet niet toegestaan zijn. Waarom zou je in andermans bezit mogen verblijven zonder zijn toestemming? Als de politiek wil garanderen dat panden een gebruik krijgen moeten ze het eigendomsrecht op het pand maar laten verbeuren, net zoals wel eens gebeurt met bv. fietsen die langdurig onbeheerd & ongebruikt ergens staan.
De reden waarom is inderdaad krom. Kraken had nooit 'legaal' horen te zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:41 schreef Jarno het volgende:
Ah, weer fijne ad-hoc paniekpolitiek dit.
Het langdurig leeg laten staan van panden had ook nooit legaal horen te zijn.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De reden waarom is inderdaad krom. Kraken had nooit 'legaal' horen te zijn.
Ubicaquote:Op vrijdag 2 november 2007 11:50 schreef SCH het volgende:
In Utrecht heb je Ubica
http://squat.net/ubica/start.html
Ja want kraken is zo romantisch.quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:56 schreef SCH het volgende:
Heerlijk, al die zogenaamde liberalen hier die blij zijn met weer een verbod
Wat is er niet liberaal aan eigendomsrechten?quote:Op vrijdag 2 november 2007 11:56 schreef SCH het volgende:
Heerlijk, al die zogenaamde liberalen hier die blij zijn met weer een verbod
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |