Hoe weet je dat zo zeker? En wat is je belang bij deze opmerking?quote:Op maandag 5 november 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
En relatief gezien komt het geweld weer méér voor bij allochtonen.
Alleen doordat er in absolute aantallen meer autochtonen dan allochtonen in Nederland wonen, plegen autochtonen meer geweld tegen homo's.
Klopt. Maar daar heb ik het niet over.quote:Op maandag 5 november 2007 13:08 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er is meer bewijs voor de stelling dat homoseksualiteit is aangeboren dan voor de stelling dat God bestaat, want daarvoor bestaat NUL bewijs. Waar het me vooral om gaat is de misplaatste superioriteit die gelovigen in dit soort kwesties claimen. Omdat ze in een sprookje geloven, gaan ze anderen veroordelen.
Dat is hypocriet, dat klopt.quote:En ja: ik zeg bewust "sprookje". Er is namelijk geen enkel bewijs dat de Bijbel meer is dan dat. Het is wat ze geloven, maar het valt niet hard te maken. Gelovigen zijn daarom niet in de positie om bewijzen te EISEN dat homoseksualiteit is aangeboren.
Over 20 jaar zijn we slimmer, sneller en beter dan God. Dan maakt het niet meer uit of Hij wel of niet bestaat. Hij is dan verder nutteloos.quote:Op maandag 5 november 2007 13:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Jij denkt veel te moeilijk. De afgelopen 100 jaar is er echt te extreem veel uitgevonden, waardoor de maatschappij in 1 groot gekkenhuis is veranderd. We kunnen zowat klonen, ruimte reizen, klimaat beinvloeden, mensen massa's manipuleren, etc.
Met die technology kunnen wij op een dag de schepping uit de bijbel na doen. Wij zijn gewoon een natuurlijk project van een beschaving die intellectueel gezien mijlen ver boven ons staat (met andere woorden; voor hun zijn we in principe minder dan honden en varkens - zegmaar het niveau van net ingezaaid gras - , terwijl wij Mensen hier op aarde ons verheven buiten/boven de natuur scharen en denken dat we alwetend zijn.... dat weer resulteert in slachtvee en bomen knuffelen, etc. Bestwel hilarisch allemaal dus).
God ontwikkelt zich natuurlijk ook verder en sneller. En het maakt zeker wel uit of hij niet of wel bestaat, want dan bestaat het Einde der Tijden ook wel of niet.quote:Op maandag 5 november 2007 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Over 20 jaar zijn we slimmer, sneller en beter dan God. Dan maakt het niet meer uit of Hij wel of niet bestaat. Hij is dan verder nutteloos.
Volgens de Bijbel is God almachtig en alwetend, dus die ontwikkeling zi ik niet zitten.quote:Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
God ontwikkelt zich natuurlijk ook verder en sneller. En het maakt zeker wel uit of hij niet of wel bestaat, want dan bestaat het Einde der Tijden ook wel of niet.
En ja die voorspellingen van die extreme natuurverschijnselen (tsunami e.d.), de massale terug keer van het Volk Israel, de wederopstanding van het Romeinse Rijk (europa) en de toekomstige menselijke integratie van het RFID-like, maken het dat je de bijbel niet zomaar kan afdoen als een sciencefiction sprookjesboek.
Dan moet jij wel oogkleppen op hebben als je deze ontwikkelingen niet waarneemt.quote:Op maandag 5 november 2007 14:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Volgens de Bijbel is God almachtig en alwetend, dus die ontwikkeling zi ik niet zitten.
Science fiction is de bijbel inderdaad niet. Een sprookjesboek is het deels wel.quote:Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef JohnDope het volgende:
[..]
God ontwikkelt zich natuurlijk ook verder en sneller. En het maakt zeker wel uit of hij niet of wel bestaat, want dan bestaat het Einde der Tijden ook wel of niet.
En ja die voorspellingen van die extreme natuurverschijnselen (tsunami e.d.), de massale terug keer van het Volk Israel, de wederopstanding van het Romeinse Rijk (europa) en de toekomstige menselijke integratie van het RFID-like, maken het dat je de bijbel niet zomaar kan afdoen als een sciencefiction sprookjesboek.
Ik denk dat als er in de toekomst ooit nog een nieuw menselijk evolutie eikpunt wordt weggegeven, dan wordt dat denk ik het jaar 2000.
ik vind iemand die mensen met zijn handen kan genezen of wanneer iemand met zijn staf op de grond tikt en de zee wordt weggehaald, echt wel het toppunt van science fiction.quote:Op maandag 5 november 2007 14:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Science fiction is de bijbel inderdaad niet. Een sprookjesboek is het deels wel.
Lord of the rings is ook science fiction?quote:Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef JohnDope het volgende:
[..]
ik vind iemand die mensen met zijn handen kan genezen of wanneer iemand met zijn staf op de grond tikt en de zee wordt weggehaald, echt wel het toppunt van science fiction.
Die paranormale activiteiten zijn sowieso al schaars en machines die een zee kunnen opschuiven ken ik nog niet.
Tja, jij werkt bij de media...quote:Op maandag 5 november 2007 14:07 schreef SCH het volgende:
waarom is het daar relatief zo stil over in vergelijking tot geweld door 'moslims/marokkanen'?
Ik weit die ontwikkelingen niet aan Godquote:Op maandag 5 november 2007 14:23 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan moet jij wel oogkleppen op hebben als je deze ontwikkelingen niet waarneemt.
die ken ik niet.quote:Op maandag 5 november 2007 14:29 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lord of the rings is ook science fiction?
Koe weitquote:
Ik volg je niet meer. Maar ik betwijfel sterk of dat komt omdat ik 'te moeilijk' denk. Volgens mij heb je niet zo veel meer in te brengen en ga je daarom maar wartaal uitslaan. Je probleem is dat je alles beredeneert vanuit de schepping zoals die in de Bijbel staat. Wie zegt dat dat waar is? En dat de maatschappij in een groot gekkenhuis is veranderd, zou religie daar ook niet een wezenlijk aandeel in hebben? Je hoeft maar een grappig spotprentje van Mohammed te tekenen om hele landen in een gekkenhuis te veranderen...quote:Op maandag 5 november 2007 13:54 schreef JohnDope het volgende:
Jij denkt veel te moeilijk. De afgelopen 100 jaar is er echt te extreem veel uitgevonden, waardoor de maatschappij in 1 groot gekkenhuis is veranderd. We kunnen zowat klonen, ruimte reizen, klimaat beinvloeden, mensen massa's manipuleren, etc.
Met die technology kunnen wij op een dag de schepping uit de bijbel na doen. Wij zijn gewoon een natuurlijk project van een beschaving die intellectueel gezien mijlen ver boven ons staat (met andere woorden; voor hun zijn we in principe minder dan honden en varkens - zegmaar het niveau van net ingezaaid gras - , terwijl wij Mensen hier op aarde ons verheven buiten/boven de natuur scharen en denken dat we alwetend zijn.... dat weer resulteert in slachtvee en bomen knuffelen, etc. Bestwel hilarisch allemaal dus).
Dat is inderdaad het - huidige - correcte antwoord, ja. Maar je bent toch ook wel met me eens dat daar een boel (geloofs)hypocrisie achter schuilgaat? Ik wil er serieus wel eens over discussiëren. Vanuit de (misplaatste?) opvatting dat God alle zonden vergeeft, mag zo'n vrouw de CU vertegenwoordigen.quote:Op maandag 5 november 2007 13:55 schreef DennisMoore het volgende:
Yep.
Ja maar dat zijn de mohammedanen die lopen een stukkie achter.quote:Op maandag 5 november 2007 15:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik volg je niet meer. Maar ik betwijfel sterk of dat komt omdat ik 'te moeilijk' denk. Volgens mij heb je niet zo veel meer in te brengen en ga je daarom maar wartaal uitslaan. Je probleem is dat je alles beredeneert vanuit de schepping zoals die in de Bijbel staat. Wie zegt dat dat waar is? En dat de maatschappij in een groot gekkenhuis is veranderd, zou religie daar ook niet een wezenlijk aandeel in hebben? Je hoeft maar een grappig spotprentje van Mohammed te tekenen om hele landen in een gekkenhuis te veranderen...![]()
Hypocrisie aan de kaak stellen mag ook binnen de Grondwet.quote:Op maandag 5 november 2007 14:07 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat is hypocriet, dat klopt. Maar hypocrisie mag binnen de grondwet.
Hoewel ik ook niet geloof in de hype van Global Warming, valt daarvoor nog altijd MEER bewijs aan te dragen dan voor het bestaan van een God. En wat het 'achterlopen' van Mohammedanen betreft: christen-fundi's zijn net zo erg. Toen in de VS een verlamde vrouw, conform haar uitdrukkelijke wens, wilde sterven, stonden alle 'pro-life' fundi's met protestborden klaar. En het is nog maar luttele dagen geleden dat de Westboro Baptist Church werd veroordeeld voor het verstoren van de begrafenis van een homoseksuele soldaat.quote:Op maandag 5 november 2007 15:06 schreef JohnDope het volgende:
Ja maar dat zijn de mohammedanen die lopen een stukkie achter.
En de maatschappij is natuurlijk niet in een gekkehuis veranderd door religie, maar door al die uitvindingen en de daar uit door ontstane massa-hysterie. Dat verschuiving kan je ook duidelijk zien aan, dat vroeger men dacht dat het Einde der Tijden God gerelateerd zou zijn, maar tegenwoordig gelooft men dat het Einde der Tijden, Global Warming is (religie 2.0).
Is evenveel bewijs voorquote:Op maandag 5 november 2007 15:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hoewel ik ook niet geloof in de hype van Global Warming, valt daarvoor nog altijd MEER bewijs aan te dragen dan voor het bestaan van een God. En wat het 'achterlopen' van Mohammedanen betreft: christen-fundi's zijn net zo erg. Toen in de VS een verlamde vrouw, conform haar uitdrukkelijke wens, wilde sterven, stonden alle 'pro-life' fundi's met protestborden klaar. En het is nog maar luttele dagen geleden dat de Westboro Baptist Church werd veroordeeld voor het verstoren van de begrafenis van een homoseksuele soldaat.
Ja, en ben ik daarmee aanspreekbaar op het gedrag van een hele groep?quote:Op maandag 5 november 2007 14:30 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Tja, jij werkt bij de media...
Ja, ik zie het nu ook. Wel jammer want de kwestie ronde CU is te interessant.quote:Op maandag 5 november 2007 14:31 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een gezellig neuzel-topicje is dit geworden trouwens, over science fiction, verre planeten, paranormale genezingen, genetische aanleg....
Neuh, als je je 'zondige' levenswandel achter je hebt gelaten, er berouw van hebt en 't niet meer doet, dan is 't toch allemaal vergeven? Denk dat men het juist wel een pre vindt, zo'n bekerings-succesquote:Op maandag 5 november 2007 15:06 schreef Elfletterig het volgende:
Dat is inderdaad het - huidige - correcte antwoord, ja. Maar je bent toch ook wel met me eens dat daar een boel (geloofs)hypocrisie achter schuilgaat? Ik wil er serieus wel eens over discussiëren. Vanuit de (misplaatste?) opvatting dat God alle zonden vergeeft, mag zo'n vrouw de CU vertegenwoordigen.
Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de CU-achterban eigenlijk blij is met een ex-hoer als vertegenwoordiger? What's next? Armand als lijsttrekker van de SGP? Of de directeur van Shell op de lijst van GroenLinks? Hoe geloofwaardig is het?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |