abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54379677
En relatief gezien komt het geweld weer méér voor bij allochtonen.

Alleen doordat er in absolute aantallen meer autochtonen dan allochtonen in Nederland wonen, plegen autochtonen meer geweld tegen homo's.
pi_54379728
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:05 schreef DennisMoore het volgende:
En relatief gezien komt het geweld weer méér voor bij allochtonen.

Alleen doordat er in absolute aantallen meer autochtonen dan allochtonen in Nederland wonen, plegen autochtonen meer geweld tegen homo's.
Hoe weet je dat zo zeker? En wat is je belang bij deze opmerking?
Het gaat hier wel om enkele doden, waarom is het daar relatief zo stil over in vergelijking tot geweld door 'moslims/marokkanen'?

[ Bericht 12% gewijzigd door SCH op 05-11-2007 14:12:17 ]
pi_54379748
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:08 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Er is meer bewijs voor de stelling dat homoseksualiteit is aangeboren dan voor de stelling dat God bestaat, want daarvoor bestaat NUL bewijs. Waar het me vooral om gaat is de misplaatste superioriteit die gelovigen in dit soort kwesties claimen. Omdat ze in een sprookje geloven, gaan ze anderen veroordelen.
Klopt. Maar daar heb ik het niet over.

Er is wel bewijs van een bepaald gen dat significant meer voorkwam bij homo's. Maar dat is wel heel summier. Op grond van zulke bewijzen zou je ook kunnen roepen dat "boer zijn" of "crimineel zijn" aangeboren is.
quote:
En ja: ik zeg bewust "sprookje". Er is namelijk geen enkel bewijs dat de Bijbel meer is dan dat. Het is wat ze geloven, maar het valt niet hard te maken. Gelovigen zijn daarom niet in de positie om bewijzen te EISEN dat homoseksualiteit is aangeboren.
Dat is hypocriet, dat klopt.
Maar hypocrisie mag binnen de grondwet.
  maandag 5 november 2007 @ 14:08:50 #204
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54379782
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:54 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Jij denkt veel te moeilijk. De afgelopen 100 jaar is er echt te extreem veel uitgevonden, waardoor de maatschappij in 1 groot gekkenhuis is veranderd. We kunnen zowat klonen, ruimte reizen, klimaat beinvloeden, mensen massa's manipuleren, etc.

Met die technology kunnen wij op een dag de schepping uit de bijbel na doen. Wij zijn gewoon een natuurlijk project van een beschaving die intellectueel gezien mijlen ver boven ons staat (met andere woorden; voor hun zijn we in principe minder dan honden en varkens - zegmaar het niveau van net ingezaaid gras - , terwijl wij Mensen hier op aarde ons verheven buiten/boven de natuur scharen en denken dat we alwetend zijn.... dat weer resulteert in slachtvee en bomen knuffelen, etc. Bestwel hilarisch allemaal dus).
Over 20 jaar zijn we slimmer, sneller en beter dan God. Dan maakt het niet meer uit of Hij wel of niet bestaat. Hij is dan verder nutteloos.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54380002
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Over 20 jaar zijn we slimmer, sneller en beter dan God. Dan maakt het niet meer uit of Hij wel of niet bestaat. Hij is dan verder nutteloos.
God ontwikkelt zich natuurlijk ook verder en sneller. En het maakt zeker wel uit of hij niet of wel bestaat, want dan bestaat het Einde der Tijden ook wel of niet.

En ja die voorspellingen van die extreme natuurverschijnselen (tsunami e.d.), de massale terug keer van het Volk Israel, de wederopstanding van het Romeinse Rijk (europa) en de toekomstige menselijke integratie van het RFID-like, maken het dat je de bijbel niet zomaar kan afdoen als een sciencefiction sprookjesboek.

Ik denk dat als er in de toekomst ooit nog een nieuw menselijk evolutie eikpunt wordt weggegeven, dan wordt dat denk ik het jaar 2000.

[ Bericht 9% gewijzigd door JohnDope op 05-11-2007 14:22:51 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  maandag 5 november 2007 @ 14:22:40 #206
pi_54380134
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

God ontwikkelt zich natuurlijk ook verder en sneller. En het maakt zeker wel uit of hij niet of wel bestaat, want dan bestaat het Einde der Tijden ook wel of niet.

En ja die voorspellingen van die extreme natuurverschijnselen (tsunami e.d.), de massale terug keer van het Volk Israel, de wederopstanding van het Romeinse Rijk (europa) en de toekomstige menselijke integratie van het RFID-like, maken het dat je de bijbel niet zomaar kan afdoen als een sciencefiction sprookjesboek.
Volgens de Bijbel is God almachtig en alwetend, dus die ontwikkeling zi ik niet zitten.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_54380158
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Volgens de Bijbel is God almachtig en alwetend, dus die ontwikkeling zi ik niet zitten.
Dan moet jij wel oogkleppen op hebben als je deze ontwikkelingen niet waarneemt.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_54380168
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:17 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Ik denk dat als er in de toekomst ooit nog een nieuw menselijk evolutie eikpunt wordt weggegeven, dan wordt dat denk ik het jaar 2000.
Science fiction is de bijbel inderdaad niet. Een sprookjesboek is het deels wel.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54380204
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:23 schreef Monolith het volgende:

[..]

Science fiction is de bijbel inderdaad niet. Een sprookjesboek is het deels wel.
ik vind iemand die mensen met zijn handen kan genezen of wanneer iemand met zijn staf op de grond tikt en de zee wordt weggehaald, echt wel het toppunt van science fiction.
Die paranormale activiteiten zijn sowieso al schaars en machines die een zee kunnen opschuiven ken ik nog niet.
pi_54380296
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:25 schreef JohnDope het volgende:

[..]

ik vind iemand die mensen met zijn handen kan genezen of wanneer iemand met zijn staf op de grond tikt en de zee wordt weggehaald, echt wel het toppunt van science fiction.
Die paranormale activiteiten zijn sowieso al schaars en machines die een zee kunnen opschuiven ken ik nog niet.
Lord of the rings is ook science fiction?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_54380329
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:07 schreef SCH het volgende:

waarom is het daar relatief zo stil over in vergelijking tot geweld door 'moslims/marokkanen'?
Tja, jij werkt bij de media...
pi_54380351
Wat een gezellig neuzel-topicje is dit geworden trouwens, over science fiction, verre planeten, paranormale genezingen, genetische aanleg... .
  maandag 5 november 2007 @ 14:31:28 #213
pi_54380356
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:23 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dan moet jij wel oogkleppen op hebben als je deze ontwikkelingen niet waarneemt.
Ik weit die ontwikkelingen niet aan God
pi_54380505
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lord of the rings is ook science fiction?
die ken ik niet.
pi_54380534
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ik weit
Boek weit .
pi_54380553
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:38 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Boek weit .
Koe weit
pi_54381073
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:54 schreef JohnDope het volgende:
Jij denkt veel te moeilijk. De afgelopen 100 jaar is er echt te extreem veel uitgevonden, waardoor de maatschappij in 1 groot gekkenhuis is veranderd. We kunnen zowat klonen, ruimte reizen, klimaat beinvloeden, mensen massa's manipuleren, etc.

Met die technology kunnen wij op een dag de schepping uit de bijbel na doen. Wij zijn gewoon een natuurlijk project van een beschaving die intellectueel gezien mijlen ver boven ons staat (met andere woorden; voor hun zijn we in principe minder dan honden en varkens - zegmaar het niveau van net ingezaaid gras - , terwijl wij Mensen hier op aarde ons verheven buiten/boven de natuur scharen en denken dat we alwetend zijn.... dat weer resulteert in slachtvee en bomen knuffelen, etc. Bestwel hilarisch allemaal dus).
Ik volg je niet meer. Maar ik betwijfel sterk of dat komt omdat ik 'te moeilijk' denk. Volgens mij heb je niet zo veel meer in te brengen en ga je daarom maar wartaal uitslaan. Je probleem is dat je alles beredeneert vanuit de schepping zoals die in de Bijbel staat. Wie zegt dat dat waar is? En dat de maatschappij in een groot gekkenhuis is veranderd, zou religie daar ook niet een wezenlijk aandeel in hebben? Je hoeft maar een grappig spotprentje van Mohammed te tekenen om hele landen in een gekkenhuis te veranderen...
pi_54381155
quote:
Op maandag 5 november 2007 13:55 schreef DennisMoore het volgende:
Yep.
Dat is inderdaad het - huidige - correcte antwoord, ja. Maar je bent toch ook wel met me eens dat daar een boel (geloofs)hypocrisie achter schuilgaat? Ik wil er serieus wel eens over discussiëren. Vanuit de (misplaatste?) opvatting dat God alle zonden vergeeft, mag zo'n vrouw de CU vertegenwoordigen.

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de CU-achterban eigenlijk blij is met een ex-hoer als vertegenwoordiger? What's next? Armand als lijsttrekker van de SGP? Of de directeur van Shell op de lijst van GroenLinks? Hoe geloofwaardig is het?
pi_54381159
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:03 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik volg je niet meer. Maar ik betwijfel sterk of dat komt omdat ik 'te moeilijk' denk. Volgens mij heb je niet zo veel meer in te brengen en ga je daarom maar wartaal uitslaan. Je probleem is dat je alles beredeneert vanuit de schepping zoals die in de Bijbel staat. Wie zegt dat dat waar is? En dat de maatschappij in een groot gekkenhuis is veranderd, zou religie daar ook niet een wezenlijk aandeel in hebben? Je hoeft maar een grappig spotprentje van Mohammed te tekenen om hele landen in een gekkenhuis te veranderen...
Ja maar dat zijn de mohammedanen die lopen een stukkie achter.

En de maatschappij is natuurlijk niet in een gekkehuis veranderd door religie, maar door al die uitvindingen en de door daar uit ontstane massa-hysterie.
Dat verschuiving kan je ook duidelijk zien aan, dat vroeger men dacht dat het Einde der Tijden God gerelateerd zou zijn, maar tegenwoordig gelooft men dat het Einde der Tijden, Global Warming is (religie 2.0).

Overeenkomst tussen Global Warming en God is overigens, dat voor beide evenveel bewijs is.
pi_54381191
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:07 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat is hypocriet, dat klopt. Maar hypocrisie mag binnen de grondwet.
Hypocrisie aan de kaak stellen mag ook binnen de Grondwet.
pi_54381289
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:06 schreef JohnDope het volgende:
Ja maar dat zijn de mohammedanen die lopen een stukkie achter.

En de maatschappij is natuurlijk niet in een gekkehuis veranderd door religie, maar door al die uitvindingen en de daar uit door ontstane massa-hysterie. Dat verschuiving kan je ook duidelijk zien aan, dat vroeger men dacht dat het Einde der Tijden God gerelateerd zou zijn, maar tegenwoordig gelooft men dat het Einde der Tijden, Global Warming is (religie 2.0).
Hoewel ik ook niet geloof in de hype van Global Warming, valt daarvoor nog altijd MEER bewijs aan te dragen dan voor het bestaan van een God. En wat het 'achterlopen' van Mohammedanen betreft: christen-fundi's zijn net zo erg. Toen in de VS een verlamde vrouw, conform haar uitdrukkelijke wens, wilde sterven, stonden alle 'pro-life' fundi's met protestborden klaar. En het is nog maar luttele dagen geleden dat de Westboro Baptist Church werd veroordeeld voor het verstoren van de begrafenis van een homoseksuele soldaat.
pi_54381338
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:12 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Hoewel ik ook niet geloof in de hype van Global Warming, valt daarvoor nog altijd MEER bewijs aan te dragen dan voor het bestaan van een God. En wat het 'achterlopen' van Mohammedanen betreft: christen-fundi's zijn net zo erg. Toen in de VS een verlamde vrouw, conform haar uitdrukkelijke wens, wilde sterven, stonden alle 'pro-life' fundi's met protestborden klaar. En het is nog maar luttele dagen geleden dat de Westboro Baptist Church werd veroordeeld voor het verstoren van de begrafenis van een homoseksuele soldaat.
Is evenveel bewijs voor

En mohammedanen lopen een paar 100 jaar achter op de christenfundies. Wederom
pi_54387003
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:30 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Tja, jij werkt bij de media...
Ja, en ben ik daarmee aanspreekbaar op het gedrag van een hele groep?
pi_54387022
quote:
Op maandag 5 november 2007 14:31 schreef DennisMoore het volgende:
Wat een gezellig neuzel-topicje is dit geworden trouwens, over science fiction, verre planeten, paranormale genezingen, genetische aanleg... .
Ja, ik zie het nu ook. Wel jammer want de kwestie ronde CU is te interessant.
pi_54387231
quote:
Op maandag 5 november 2007 15:06 schreef Elfletterig het volgende:

Dat is inderdaad het - huidige - correcte antwoord, ja. Maar je bent toch ook wel met me eens dat daar een boel (geloofs)hypocrisie achter schuilgaat? Ik wil er serieus wel eens over discussiëren. Vanuit de (misplaatste?) opvatting dat God alle zonden vergeeft, mag zo'n vrouw de CU vertegenwoordigen.

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre de CU-achterban eigenlijk blij is met een ex-hoer als vertegenwoordiger? What's next? Armand als lijsttrekker van de SGP? Of de directeur van Shell op de lijst van GroenLinks? Hoe geloofwaardig is het?
Neuh, als je je 'zondige' levenswandel achter je hebt gelaten, er berouw van hebt en 't niet meer doet, dan is 't toch allemaal vergeven? Denk dat men het juist wel een pre vindt, zo'n bekerings-succes .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')