Neen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:54 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar toch nog niet tegen Heerenveen idd?
Nou ja, Blind en Wouters waren als trainer erg onervaren. Kenden de club wel goed, maar of dat nou zo geweldig belangrijk is....quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:40 schreef Wooldoor het volgende:
Ik vind van wel want mischien kan een relatief onbekende trainer het tij doen keren na toch wel een hele lijst aan bekende trainers en trainers met veel ervaring of kennis van de club Ajax.
Ik kan het hem niet kwalijk nemenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:25 schreef Chadi het volgende:
Toch jammer dat Blind helemaal weg is gegaan bij de club.
quote:Opstappen van zo’n modelprof moet Ajax te denken geven
Jaap Stam had een prachtige arbeidsovereenkomst met Ajax, maar op een grijze herfstdag leverde hij de hele handel in op de burelen van de Arena. Hem viel vervolgens louter lof ten deel. De journalisten in de perskamer klapten beschaafd en gemeend, de directie van Ajax zei trots op Jaap te zijn en tal van voetballers en trainers komen ook vandaag nog woorden te kort om zijn professionaliteit te benadrukken.
Daar sluiten we ons graag bij aan, tot in lengten van dagen. Maar na bijna twee etmalen breekt toch onderhand het moment aan waarop je je afvraagt wat het voetbal nu moet met zo’n besluit van juíst een bewierookt type als Stam. Het type Stam? Gedreven, vakkundig, alleen tevreden met de top, rücksichtslos, een tikje op zichzelf, een familieman, kiezend voor zekerheid eerst, diplomatiek en hard. Maar ook een type dat vooral gedijt in een professioneel klimaat, op onvoorwaardelijke discipline bij zijn collega’s rekent, loyaliteit verwacht in de groep en alles van zichzelf inlevert voor het collectieve resultaat.
Deze modelprof stapt op bij Ajax, nadat hij eerder al redelijk vroeg Marco van Basten met een moeilijk in te vullen vacature opscheepte. De bondscoach heeft het nog een keertje geprobeerd bij Stam, maar die was onvermurwbaar. Dat Stam niet meer voor Oranje wilde spelen, deed hij vooral om vrije tijd te creëren. Hij nam die beslissing toen hij nog voor AC Milan speelde, een club waar trainingskampen meer regel dan uitzondering zijn. Zijn terugkeer naar Nederland moet ook gezien worden als een stap voor zijn gezin, dat weer naar huis wilde.
Van afbouwen was geen sprake. Hij koos er daarom voor om bij Ajax mede de kar te trekken.
Een niveau lager kwam nooit ter sprake. Als Stam bleef voetballen, dan was het wél om de hoofdprijzen. Dat pakte allemaal wat anders uit. Het Ajax van nu barst van de ambitie om er weer het beste van te maken, het wint zijn wedstrijden in de eredivisie, maar het gemiddelde niveau glijdt objectief gemeten af. Zodra FC Kopenhagen, Slavia Praag of Dinamo Zagreb langskomen, moet ’slands succesvolste club aller tijden de eer aan de tegenstander laten. Daar komt nog bij dat PSV een paar jaar geleden bij Ajax is weg gedemarreerd.
We gaan hier niet opnieuw zeuren dat Ajax onder de huidige omstandigheden nog niet tot inspirerend nieuw beleid is gekomen. Over trainers en technisch directeuren hoeven we het ook niet meer te hebben. Dat doen de Ajacieden zelf wel.
Deze week stond er in het Amsterdamse dagblad Het Parool een aardig interview met Hedwiges Maduro. Vrij geciteerd, zei Maduro dat hij het onderhand gehad heeft met de wisselingen in de technische staf bij zijn club.
Zijn woorden bieden geen andere conclusie, dan dat Ajax met wankel beleid zijn jonge spelers de illusie op verbetering en een mooie toekomst deels ontneemt. Jaap Stam had zijn toekomst als voetballer al lang achter zich. Maar ook hij zou zich best eens verkeken kunnen hebben op de degelijkheid van het technisch beleid van het huidige Ajax. Hij gaat het zelf waarschijnlijk nooit zeggen, maar een ‘type Stam’ was, net als het vergelijkbare ‘type Cocu’, in deze tijd bij PSV beter tot zijn recht gekomen.
Ik stem voorquote:‘Aissati weg bij PSV zonder contractverlenging’
EINDHOVEN - Als Ismail Aissati zijn contract bij PSV, dat nog loopt tot de zomer van 2009, dit seizoen niet verlengt, zal de landskampioen hem aan het einde van dit seizoen proberen te verkopen.
Als PSV dat niet doet, loopt de club het risico dat de middenvelder in 2009 voor niets de deur uitloopt. ,,Dat kunnen wij ons niet veroorloven,’’ zegt algemeen-directeur Jan Reker. Aissati is niet ontevreden over de voorwaarden in de aanbieding van PSV.
Hij komt momenteel in Eindhoven echter veel minder aan spelen toe dan hij had gehoopt en verwacht. Het talent wil het liefst bij PSV doorbreken, maar wacht af hoe zijn sportieve situatie zich de komende tijd ontwikkelt.
Ad.nl
Ik lees het altijd en meestal vind ik het echt te grappigquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:42 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ff een stukje calimero gedrag van (waarschijnlijk) een anti-Ajax iemand. Te vinden op de teletekst 316.
![]()
![]()
![]()
Hopen dat hij erop komtquote:
De heer Bums uit Gouda vind het 'te triest voor woorden' dat het afscheid van Jaap Stam, een icoon voor het Nederlands voetbal, breed uitgemeten werd.
Volgens deze meneer komt dit alleen omdat Jaap Stam bij Ajax voetbalde.
Het enige wat hier 'te triest voor woorden is, is zijn reactie. Wat voor ongelofelijk minderwaardigheidscomplex heb je dan?
Jaap Stam is de beste verdediger uit Nederland van de afgelopen 10 jaar. Hij heeft ongelofelijk veel betekend voor het Nederlands voetbal op verschillende EK's en WK's.
Verder heeft hij ongeveer alles gewonnen bij Manchester (CL, Wereldbeker, Premier League) en ook bij AC Milan is hij uitgegroeid tot een held.
Jaap verdient eigenlijk veel meer aandacht en dat is niet omdat hij toevallig een jaartje bij Ajax speelde, ook al speelde hij in Qatar, dan nog verdiend deze legende een vermelding op pagina 101! Respect voor deze held!
ag als Aisatti een jaartje bij ons heeft gevoetbald zegt hij hetzelfde als Jaap. in eindhoven kennen ze geen clubliefdequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:41 schreef Fides het volgende:
Aisatti is volgens mij wel meer een '10' dan Defour. Defour is alleen wel meer blessurebestendig en geen PSVer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
bij de wanhopige zwarthandelaar moet dat wel lukkenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:26 schreef De_Brandweer het volgende:
Weet iemand of je halverwege de wedstrijd nog een kaartje kan kopen?
Jasza, had je mijn PM nog gelezen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:45 schreef Jasza het volgende:
Op de 1 of andere manier denk ik dat ik alsnog een kaartjehaal morgen
quote:In augustus dit jaar heeft Ajax gepolst of een overgang bespreekbaar was.
Ik heb dat vriendelijk afgewimpeld: de competitie was al begonnen, het draaide goed,
ik was net aanvoerder geworden en kon Standard niet in de steek laten.
In Luik krijg ik veel respect - dat speelt ook mee.
Ajax had daar begrip voor. Ik hoor dat ze me nog steeds volgen.
Met Wesley Sonck heb ik al gepraat, die zei dat ik niet mocht twijfelen.
Met Vermaelen heb ik ook al veel gepraat.
De sfeer bij Ajax zou de laatste jaren sterk verbeterd zijn.
Eerst Ajax en dan Real Madrid, dat zou een droom zijn.
Dus ze zien ons in Europa echt als een tussenstation?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:54 schreef Radegast het volgende:
Steven Defour in de Humo van deze week:
[..]
Ja, op dit moment wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dus ze zien ons in Europa echt als een tussenstation?![]()
![]()
Johquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
![]()
er zullen toch geen zwarthandelaren zijn? het is niet eens uitverkocht.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
bij de wanhopige zwarthandelaar moet dat wel lukken
Zoals ik al zei, de auto's van John Jaakke en Maarten Fontein moeten in de fik! Laten zien dat het menens is, want nu lacht men alleen maar om de kritiek. Want waarom ook niet?quote:Menno Pot over Fontein “een veel grotere bedreiging voor het voetbal dan alle stenengooiers en hooligans samen.” Verder vind hij de babbelaar een hele nare man en in feite ook een behoorlijke mafketel: “Zulke figuren mogen best eens flink door de fanatieke aanhang van hun club aan het schrikken gemaakt worden.”
Randdebiel, mocht je dit serieus menen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de auto's van John Jaakke en Maarten Fontein moeten in de fik! Laten zien dat het menens is, want nu lacht men alleen maar om de kritiek. Want waarom ook niet?
Alsof dat ooit anders is geweest.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
![]()
Maar geld mocht toch geen excuus zijn voor echte supporters om niet te gaan? Of geldt dit dan weer alleen voor competitie?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:48 schreef M0NTANA het volgende:
Het is sowieso allemaal maar duur, met alleen het wedstrijdkaartje ben je er nog lang niet. Daarbij is het supportershome gesloten, juist één van de trekpleisters bij dit soort doordeweekse bekerduels. De wedstrijd kijk ik daarom maar een keer thuis, zondag ben ik weer in de Amsterdam ArenA te vinden!
Ook onder supporters zijn er meerdere gradaties:quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:56 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Maar geld mocht toch geen excuus zijn voor echte supporters om niet te gaan? Of geldt dit dan weer alleen voor competitie?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |