quote:Maduro wil langetermijn visie alvorens bij te tekenen
Het Parool meldt dat de zaakwaarnemer van Hedwiges Maduro vandaag een onderhoud heeft met Ajax over een mogelijke verlenging van zijn contract. Maduro wil echter eerst een helder technisch beleid voor een langere termijn met een trainer die jaren zal aanblijven.
''Nu heb je elk jaar een andere trainer met een andere speelwijze. Ik heb het er met Urby Emanuelson wel eens over. In de vier jaar die we bij de selectie zitten, hebben we al vier trainers gehad. Telkens moet er opnieuw worden gebouwd. Dat is lastig en dat wil ik gewoon niet meer.''
''Ik wil graag zien dat de club een keuze maakt voor de lange termijn. Dat niet om het jaar of om de anderhalf jaar een nieuwe trainer komt die weer moet gaan bouwen aan een team. Als je kijkt naar een team als Arsenal of Manchester United, dan zie je dat ze daar een vaste kern spelers hebben en een vaste speelwijze. Bij ons heeft elke nieuwe trainer weer zijn eigen speelwijze en zijn eigen voorkeuren voor spelers.''
''Ik zie graag een trainer die vijf of zes jaar bij een club werkt. Kijk maar naar Louis van Gaal toen die nog als trainer bij Ajax werkte, die kon echt aan een team werken. Er gingen ook toen spelers weg, maar de kern en de speelwijze bleven hetzelfde. Aan een trainer die er voor langere tijd zit, weet je wat je hebt.''
Snap ik, hij wil ook wel eens vastigheidquote:
Begrijpelijk....quote:
Ja, het is ook helemaal niet gek dat Stam tijdens het seizoen opeens stoptquote:Op maandag 29 oktober 2007 20:40 schreef Longmen het volgende:
En van Geel zag het weer niet aankomen
Van Geel: "Besluit Stam met moeite geaccepteerd"
Martin van Geel van Ajax heeft namens de club aangegeven het besluit van Stam met moeite te hebben geaccepteerd.
Het was heel moeilijk om dit te accepteren. Het bericht kwam bij ons door als een donderslag bij heldere hemel," aldus de technisch directeur in De Telegraaf.
Wel als de titel al verspeeld is.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:46 schreef BigKahuna het volgende:
Nee ze laten hem niet gaan in de winterstop.
Tijdens de persconferentie zei van Geel toch hele andere dingen hoor.quote:Op maandag 29 oktober 2007 20:40 schreef Longmen het volgende:
En van Geel zag het weer niet aankomen
Van Geel: "Besluit Stam met moeite geaccepteerd"
Martin van Geel van Ajax heeft namens de club aangegeven het besluit van Stam met moeite te hebben geaccepteerd.
Het was heel moeilijk om dit te accepteren. Het bericht kwam bij ons door als een donderslag bij heldere hemel," aldus de technisch directeur in De Telegraaf.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:24 schreef kleinzusje het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Jaap: "Ajax is de mooiste club van Nederland"
Gewoon de waarheid. En dat familie-gevoel bij PSV kan dus ook definitief de ijskast in.quote:
Hij is er gewoon achter gekomen dat familie je wordt opgedrongen, maar dat je je beste vrienden kunt kiezenquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Gewoon de waarheid. En dat familie-gevoel bij PSV kan dus ook definitief te ijskast in.
Wat Jaap betreft wel jaquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:23 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Gewoon de waarheid. En dat familie-gevoel bij PSV kan dus ook definitief te ijskast in.
Leuk dat hij dit na bijna 10 jaar nog zegt over PSV.quote:Op maandag 29 oktober 2007 13:26 schreef Cyberia18 het volgende:
''Ik ben blij dat ik bij de mooiste club van Nederland heb mogen voetballen''
![]()
Je 'club' staat 12e en je bent weer Ajacied ofzo?quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:32 schreef xFriendx het volgende:
Hopelijk blijft Huntelaar gewoon lekker bij Ajax.
Natuurlijk is het gunstiger als hij vertrekt want dan wordt het voor ons wat makkelijker (nou ja makkelijker, het wordt moeilijker voor Ajax is denk ik beter gezegd) om kampioen te worden.
Huntelaar is wel de leipo die keer op keer als een smerige rat die bal er in tikt, maar daar is hij dan ook spits voor. Dat doet ie toch een stuk beter dan onze glamourboy Pelle. Wat dat betreft mag Huntelaar best bij ons komen ballen.
Maar goed, terug naar Ajax. Hopelijk blijft ie gewoon, want ook al krijg je er 30 miljoen voor (om maar wat te noemen) dan weegt dat nog niet op tegen het sportieve aspect. Je zal topspelers nodig hebben wil meedoen op het hoogste niveau.
Je zal altijd zien dat je in de voorrondes tegen Klaas-Jan z'n nieuwe ploeg moet voetballen en hij het verschil maakt voor die club en je er zelf (weer) eens uit vliegt.
Probleem is vaak alleen dat je niet 1 topspeler dient te behouden maar meerdere. Een enkele topspeler zal je club niet naar de top brengen. Blijven er meerdere hangen zal de rest ook minder snel twijfelen en daarnaast van mening zijn dat met dit materiaal er wat bereikt kan worden.
Vertrekken er 1 of 2, dan zullen 3 en 4 ook sneller vertrekken, die hebben dondersgoed door dat zonder 1 en 2 er geen glorie behaald gaat worden.
Er zit genoeg potentieel bij Ajax, maar dat gaat er alleen uitkomen als de huidige talenten blijven, doorgroeien, de ervaring krachten worden en zij vervolgens aangevuld worden met nieuwe talenten uit de jeugd, dan heb je een goede balans.
Overigens geldt dit natuurlijk niet alleen voor Ajax maar ook elke andere Nederlandse club.
About Japie:
Op zich wel begrijpelijk. Ik kan mij goed voorstellen dat hij kapt in verband met blessureleed en een aftakelende conditie. Daarnaast vermoed ik dat hij zich geestelijk ook slecht kan opladen als je weet dat je 100% je stinkende best doet maar er door wanbeleid bij Ajax geen enkele knappe prestatie op zijn CV meer zal verschijnen. Het voetbalt immers toch nog wat lekkerder als je nog eens mag schitteren op het hoogste niveau.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:32 schreef xFriendx het volgende:
Hopelijk blijft Huntelaar gewoon lekker bij Ajax.
Natuurlijk is het gunstiger als hij vertrekt want dan wordt het voor ons wat makkelijker (nou ja makkelijker, het wordt moeilijker voor Ajax is denk ik beter gezegd) om kampioen te worden.
En we weten waarom Manucharyan altijd "geblesseerd" is... Hij was bang voor Stam!quote:Op maandag 29 oktober 2007 14:20 schreef kevin6188 het volgende:
http://www.sportweek.nl/detail.asp?groupid=2&newsid=41870
Ik denk niet dat iemand die bij PSV een breuk forceerde voor het grote geld een familie man is om te beginnen. Ten 2e denk ik niet dat het aan PSV ligt dat Stam nu motivatie problemen heeft.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:23 schreef F1Bas het volgende:
Gewoon de waarheid. En dat familie-gevoel bij PSV kan dus ook definitief de ijskast in.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:40 schreef __________ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand die bij PSV een breuk forceerde voor het grote geld een familie man is om te beginnen. Ten 2e denk ik niet dat het aan PSV ligt dat Stam nu motivatie problemen heeft.
Maar ja, hij zal wel pissed zijn dat ie niet terug mocht zoals Cocu die wel netjes z'n contract had uitgedient en bij dit zooitje terecht is gekomen. Soms is het beter om je trots te laten varen en gewoon weg te lopen van de elende.
Nee, maar ik heb altijd al gezegd dat ik graag het niveau van de Eredivisie an sich omhoog zie gaan. En een goed voorbeeld doet volgen. Sowieso heeft Ajax natuurlijk altijd veel potentie, dus lijkt me alleen maar goed voor de andere clubs ook als Ajax spelers kan behouden en daarmee mee (hopelijk) laat zien dat je dan WEL op hoog niveau (CL) je mannetje (club) kan staan. Wellicht haalt dat mensen over langer spelers binnen te houden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:06 schreef El-Salvador het volgende:
[..]
Je 'club' staat 12e en je bent weer Ajacied ofzo?
Het is een wonder.quote:Jong Ajax loot Jong Feyenoord in achtste finales beker
Jong Ajax heeft zich door een broodnodige overwinning op FC Volendam in de laatste poulewedstrijd weten te plaatsen voor de achtste finales van de beker voor beloftenelftallen. Jong Ajax won uiteindelijk met 1-2 in Volendam door doelpunten van Chakib Tayeb en Marvin Hasselbaink. Manucharyan kwam weer eens in actie voor Jong Ajax.
Dat is de tekst van Ajax netwerk.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:06 schreef Nashje het volgende:
[..]
'kwam weer eens'Ze worden er zelf dus ook moe van
Je hebt zelf door dat bovenstaande citaat niet uit mijn mond kwam?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:37 schreef Steve_I. het volgende:
quote van Cyberia: "Huntelaar is er overigens niet de man naar om midden in het seizoen te vertrekken. Hij bekritiseerde Ten Cate al vanwege zijn vlucht naar Chelsea en Ajax wil hem volgens de Engelse media pas na het EK voetbal laten gaan."
gelukkig hebben jullie hem zelf ook niet midden in het seizoen gehaald.
Snap niet waarom je zo oordeelt over Stam. Je weet helemaal niet hoe hij zich momenteel voelt en hoe z'n blessures/kracht aanvoelen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:37 schreef Steve_I. het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind dit topic momenteel aardig hylarisch:
De wijze waarop stam wordt geprezen vind ik echt absurd; jazeker het is vorig seizoen een goede speler voor jullie geweest, maar nu heeft hij dus gewoon eerst alsnog de beslissing genomen om door te gaan, maar zowel z'n slechte spel de laatste tijd, als z'n stoppen nu, naait hij jullie gewoon keihard. Als hij er al zo lang mee zit had hij of moeten stoppen in de zomer, of als hij dan toch doorgaat moet hij ook z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en minstens doorspelen tot de winter; doe je het niet om persoonlijke motivatie, dan maar uit plichtsbesef.
Stap van Heerenveen naar Ajax is net iets anders dan Ajax naar de buitenlandse top. En zeker in deze moeilijk tijd.quote:quote van Cyberia: "Huntelaar is er overigens niet de man naar om midden in het seizoen te vertrekken. Hij bekritiseerde Ten Cate al vanwege zijn vlucht naar Chelsea en Ajax wil hem volgens de Engelse media pas na het EK voetbal laten gaan."
gelukkig hebben jullie hem zelf ook niet midden in het seizoen gehaald.
Logisch. Wij moeten presteren, jullie zijn heel wat anders gewend.quote:Maduro spreekt voor vrijwel de hele selectie en voor de aanhang als hij een duidelijk beleid wil met een trainer voor een jaar of 6; maar vervolgens na een paar maanden slecht presteren wordt al weer om het hoofd van de volgende trainer gevraagd.
Dan mag jij haarfijn quoten welke mensen dat hier vinden.quote:De verdedigers worden opnieuw de grond in geboord, maar hebben volgens de mensen hier wel transferwaardes van 10-15 miljoen
Ach gut, ja.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Snap niet waarom je zo oordeelt over Stam. Je weet helemaal niet hoe hij zich momenteel voelt en hoe z'n blessures/kracht aanvoelen.
[..]
jawel, bedoelde het ook niet te doen voorkomen alsof het van jou was, maar quotes quoten werkt niet, en er stond geen bron bijquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:48 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Je hebt zelf door dat bovenstaande citaat niet uit mijn mond kwam?
Ik oordeel niet specifiek over Stam, of over een ajaxied, in het leven moet je gewoon je verantwoordelijkheden nemen. Weggaan bij ajax of bij heerenveen maakt wat dat betreft geen verschil; je laat je club stikken.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:51 schreef Nashje het volgende:
[..]
Snap niet waarom je zo oordeelt over Stam. Je weet helemaal niet hoe hij zich momenteel voelt en hoe z'n blessures/kracht aanvoelen.
[..]
Stap van Heerenveen naar Ajax is net iets anders dan Ajax naar de buitenlandse top. En zeker in deze moeilijk tijd.
[..]
"Ajaxied"quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 01:47 schreef Steve_I. het volgende:
[..]
Ik oordeel niet specifiek over Stam, of over een ajaxied, in het leven moet je gewoon je verantwoordelijkheden nemen. Weggaan bij ajax of bij heerenveen maakt wat dat betreft geen verschil; je laat je club stikken.
Moet je je SCC met de post versturen, werkt prima. Vraag PLAE@ maar!quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik geef me SCC mee aan een gast uit Gelderland, die lukt het bijna elke wedstrijd, is een goede sigarenboer met een gast die goed is met de ticketbox, haalde er vorige keer ook 7 uit voor Utrecht dus moet gaan lukken i guess.
Hey, zou ik mogen weten waar in Gelderland hij ze altijd haalt? Waar ik altijd uitkaarten voor Feyenoord ga halen, staat er op zaterdags altijd zo'n doos achter de kassa die er geen verstand van heeft. Met als resulataat... Bijna altijd uitverkocht.quote:Op maandag 29 oktober 2007 17:53 schreef Jasza het volgende:
[..]
Ik geef me SCC mee aan een gast uit Gelderland, die lukt het bijna elke wedstrijd, is een goede sigarenboer met een gast die goed is met de ticketbox, haalde er vorige keer ook 7 uit voor Utrecht dus moet gaan lukken i guess.
Omgquote:Op maandag 29 oktober 2007 22:40 schreef __________ het volgende:
[..]
Ik denk niet dat iemand die bij PSV een breuk forceerde voor het grote geld een familie man is om te beginnen. Ten 2e denk ik niet dat het aan PSV ligt dat Stam nu motivatie problemen heeft.
Maar ja, hij zal wel pissed zijn dat ie niet terug mocht zoals Cocu die wel netjes z'n contract had uitgedient en bij dit zooitje terecht is gekomen. Soms is het beter om je trots te laten varen en gewoon weg te lopen van de elende.
quote:Oud Ajax-aanvoerder Stam kan aftrainen bij Zwolle
Datum: 30-okt-2007 09:34
Jaap Stam kan bij FC Zwolle in alle rust aftrainen. Zwolle-trainer Jan Everse heeft dat de verdediger, die maandag officieel een punt achter zijn loopbaan zette, aangeboden. Zo meldt De Telegraaf. Everse ziet ook een rol voor Stam in de organisatie van Zwolle. Stam gaf maandag echter aan voorlopig afstand te willen nemen van het voetbal.
quote:Martin Jol wil nadenken over Ajax
Martin Jol sluit een terugkeer naar Nederland niet uit. De oefenmeester geeft er echter de voorkeur aan eerst enige tijd rust te nemen, maar daarna is Ajax volgens de Scheveninger een optie.
"Ik wil eerst m'n batterij opvullen. Als er iets leuks komt, wil ik dat overdenken", bekende Jol telefonisch in de uitzending van FC Het Gesprek, het sportprogramma van Frits Barend en Ton Boot. "Ik woon hier nu al drie jaar en Engeland vind ik fantastisch. Maar als ik een goed gevoel bij Ajax heb, dan wil ik daar wel over nadenken. Ik zou wel eens landskampioen willen worden met een club."
Eerst heeft Jol enkele reizen naar Spanje, Italië en Brazilië in de planning staan. "Daarna is alles mogelijk. Een andere club in Engeland, een ander buitenland. Of terug naar Nederland", vertelt de vorige week ontslagen coach in het AD. "Óf ik stap straks ergens in om het helemaal vanaf de grond op te bouwen, óf ik kies een gevestigde ploeg met ervaren spelers, omdat je met hen nou eenmaal het makkelijkst iets wint."
dat heb ik ook. co zie ik eigenlijk niet meer zo zittenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:15 schreef ub40_bboy het volgende:
Wie willen we liever Adriaanse of Jol? Ik twijfel maar ik neig naar Jol.
Oja Davids en Jol ligt niet zo goed. Maarja ik denk dat als Co komt nog veel meer spelers daarmee problemen gaan hebben.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:34 schreef Nashje het volgende:
Jol zie ik ook niet zitten. Heb geen zin in hetzelfde gezeik als met Ten Cate. Davids moet ook nog minimaal een seizoen blijven.
Inderdaad ja. Daarom lijkt me Rutten zo fijn. Foppe zou ook niet misstaan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:40 schreef HeatWave het volgende:
Jol is ook niet het rustgevende figuur dat Ajax nu nodig heeft denk ik. De rust die Koster uitstraalde na de wedstrijd beviel me prima. Geen aanleiding tot vage krantenkoppen, gewoon een eerlijke, objectieve kijk op de wedstrijd, meer niet.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:42 schreef Blight het volgende:
Rijkaard.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:38 schreef Wooldoor het volgende:
Ik ga nog steeds voor Co Adriaanse.
Rutten zal ook wel een goeie zijn denk ik ja, al denk ik persoonlijk dat hij liever naar PSV wil. Foppe lijkt me ook een goeie, maar ik kan me al helemaal niet voorstellen dat hij naar Ajax wil. Het zal toch Marco of Co wel worden.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 11:46 schreef Nashje het volgende:
[..]
Inderdaad ja. Daarom lijkt me Rutten zo fijn. Foppe zou ook niet misstaan.
Maarja hier hebben we het al 100x over gehad.
quote:Ajax-duo rendeert beter dan wie dan ook
30/10/2007 10:40
Ajax mag zich gelukkig prijzen met Klaas-Jan Huntelaar en Luis Suárez. De twee aanvallers troeven de productiefste duo's van Duitsland, Engeland, Frankrijk, Italië en Spanje ruim af.
Na negen speeldagen in de Eredivisie is het koppel HuSu goed voor zestien doelpunten. Huntelaar maakte er tien, Suárez zes. Dat levert een gemiddelde op van 1,78 goals per duel.
In absolute zin doen Miroslav Klose en Luca Toni het net zo goed. De Duitse en Italiaanse spits maakten er eveneens zestien. De aanvallers van Bayern München hadden wel elf wedstrijden de kans in de Bundesliga om aan hun productie te werken (1,45 g/d).
Op de derde plaats komt de aanval van Olympique Lyon. De Franse koploper komt aan veertien doelpunten als je de score van de twee trefzekerste spelers meerekent. Karim Benzema staat op elf goals, Hatem Ben Arfa en Sydney Govou maakten er drie. Lyon speelde twaalf duels (1,17 g/d).
De beste koppels van Italië en Spanje hebben identieke cijfers (1,22 g/d). Juventus is eigenaar van het beste duo David Trezeguet-Vincenzo Iaquinta en Barcelona van Lionel Messi-Thierry Henry. Beide combinaties scoorden elf keer, waarvan de eerstgenoemde er zeven voor zijn rekening nam na negen duels.
Engeland sluit de rij. Koploper Arsenal heeft vooral veel spelers die veel scoren, maar geen extreme uitschieter. Emmanuel Adebayor is clubtopscorer met zes doelpunten. Francesc Fabregas en Robin van Persie (vijf goals) zitten daar vlak achter. Arsenal speelde tien Premier League-duels (1,1 g/d).
Meest trefzekere duo's
Competitie Club Duo Duels/Goals
Nederland Ajax Huntelaar Suárez 9/16 (1,78)
10 6
Duitsland Bayern Klose Toni 11/16 (1,45)
8 8
Frankrijk Ol. Lyon Bezema Ben Arfa/Govou 12/14 (1,17)
11 3
Italië Juventus Trezeguet Iaquinta 9/11 (1,22)
7 4
Spanje Barcelona Messi Henry 9/11 (1,22)
7 4
Engeland Arsenal Adebayor Fabregas/Persie 10/11 (1,10)
6 5
Ja, en op dat soort statistieken geilen ze nogal in Spanje, Italie, Engelandquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:27 schreef Nashje het volgende:
Net als vorig seizoen hebben wij weer het beste duo.
[..]
Als dat zo was, was Alves allang verkocht. De grote clubs nemen deze statistieken met een korreltje zout omdat ze weten om wat voor competitie het gaat.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en op dat soort statistieken geilen ze nogal in Spanje, Italie, Engeland. Dus daarom vertrekken Ajax spelers sneller naar het buitenland
.
En waarom niet?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:53 schreef Aanvoerder het volgende:
Geen Jol en geen Adriaanse. Zie ik beide niet zitten.
toch raar eigenlijkquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:27 schreef Nashje het volgende:
Net als vorig seizoen hebben wij weer het beste duo.
[..]
Dat is zou wat mij betreft zeker een optie zijn. hij zit nu als het ware in zijn proef-tijdquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:36 schreef Trancelocator het volgende:
Wat een interessante vraag is: als Koster het goed doet, moet hij dan gewoon niet blijven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Davids
Ook Edgar Davids liet vandaag zijn gezicht weer zien op het trainingsveld. De middenvelder, die in juli zijn linkerscheenbeen brak, werkte enkele lichte oefeningen af. "Edgar is nog enkele weken uitgeschakeld", lichtte Koster toe. "Ik verwacht dat ik hem voor de winterstop wel weer kan inzetten, maar ik weet niet precies wanneer."
quote:Chelsea wil zich mengen in de strijd om Branislav Ivanovic. De verdediger van Lokomotiv Moskou staat tevens in de belangstelling van Internazionale en Juventus. Ajax is afgehaakt. (Daily Mirror)
quote:De Amsterdammers hebben nog wel interesse in de Braziliaanse middenvelder Caio. Het zal echter een behoorlijke klus worden om het talent naar Nederland te halen. Naast Barueri is Palmeiras nu namelijk mede-eigenaar geworden van de speler. (Diverse media).
Ik denk eerder dat dat aan het imagoprobleem van Heerenveen in het buitenland ligt, dan aan de competitie. Spelers van de topclubs vertrekken vanuit Nederland toch niet naar de minste clubs.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 12:41 schreef ub40_bboy het volgende:
[..]
Als dat zo was, was Alves allang verkocht. De grote clubs nemen deze statistieken met een korreltje zout omdat ze weten om wat voor competitie het gaat.
Net als Ten Cate dat had?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:13 schreef Adidah het volgende:
Dan heb ik liever een hoofdtrainer met Europese ervaring.
Waarom moet bij ons zo'n blessure nu weer langer duren dan normaalquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 14:55 schreef Houniet het volgende:
wordt tijd dat Davids terugkeert
Duurt niet langer dan normaal. Davids was zelf veel te optimistisch door te zeggen dat ie snel weer zou spelen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Waarom moet bij ons zo'n blessure nu weer langer duren dan normaal
Moet ik het uitleggen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Waarom moet bij ons zo'n blessure nu weer langer duren dan normaal
Whehehe.quote:
Volgens mij is dit al besproken, maar ik dacht dat hij door Jong Heerenveen als dispensatiespeler is gebruikt. Die mag je daarna dacht ik nog gewoon opstellen in je eerste elftal.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:06 schreef Madine het volgende:
Zeg, ik weet niet of deze vraag al is langsgekomen, maar mag Alves nu spelen tegen Ajax of niet? Aangezien hij toch al in de beker in actie is gekomen met Jong Heerenveen?
Als Van Geel het heeft over de 'allerbeste' trainer, dan heeft hij het niet over Koster.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 16:22 schreef Roeni3 het volgende:
Het grote probleem is nu dus: kijken hoe Koster het ruim een half seizoen doet, en hem daarna misschien behouden als trainer van het eerste, of nu alvast kijken naar een nieuwe trainer, met de gedachte dat het het beste is daar zo snel mogelijk duidelijkheid over te krijgen.
Moeilijke afweging.
denk het nietquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:23 schreef Corksterr het volgende:
Doet Steek komend weekend weer mee?
Ff een stukje calimero gedrag van (waarschijnlijk) een anti-Ajax iemand. Te vinden op de teletekst 316.quote:**De heer Bums uit Gouda:
"Stop de persen.Belangrijk nieuws.Zowel
op pagina 101 én 801 wordt melding
gemaakt door ene J.Stam,dat hij per
direct stopt met voetballen.
Wie? Ach ja,dat is waar ook.De man
speelt bij de hoofdstedelijke
voetbalclub en dat moet natuurlijk
breed uitgemeten worden.
Te triest voor woorden! Dan heb ik het
nog niet eens over het Sportjournaal,
want dat was helemaal tenenkrommend.Ze
konden het nergens anders meer over
hebben.
Dit soort berichten hoort thuis op AT5,
niet meer en niet minder!
Tegen Roda.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:47 schreef zjroentje het volgende:
Is Gabri dan geschorst?
Maar toch nog niet tegen Heerenveen idd?quote:
Neen.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:54 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Maar toch nog niet tegen Heerenveen idd?
Nou ja, Blind en Wouters waren als trainer erg onervaren. Kenden de club wel goed, maar of dat nou zo geweldig belangrijk is....quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 13:40 schreef Wooldoor het volgende:
Ik vind van wel want mischien kan een relatief onbekende trainer het tij doen keren na toch wel een hele lijst aan bekende trainers en trainers met veel ervaring of kennis van de club Ajax.
Ik kan het hem niet kwalijk nemenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 20:25 schreef Chadi het volgende:
Toch jammer dat Blind helemaal weg is gegaan bij de club.
quote:Opstappen van zo’n modelprof moet Ajax te denken geven
Jaap Stam had een prachtige arbeidsovereenkomst met Ajax, maar op een grijze herfstdag leverde hij de hele handel in op de burelen van de Arena. Hem viel vervolgens louter lof ten deel. De journalisten in de perskamer klapten beschaafd en gemeend, de directie van Ajax zei trots op Jaap te zijn en tal van voetballers en trainers komen ook vandaag nog woorden te kort om zijn professionaliteit te benadrukken.
Daar sluiten we ons graag bij aan, tot in lengten van dagen. Maar na bijna twee etmalen breekt toch onderhand het moment aan waarop je je afvraagt wat het voetbal nu moet met zo’n besluit van juíst een bewierookt type als Stam. Het type Stam? Gedreven, vakkundig, alleen tevreden met de top, rücksichtslos, een tikje op zichzelf, een familieman, kiezend voor zekerheid eerst, diplomatiek en hard. Maar ook een type dat vooral gedijt in een professioneel klimaat, op onvoorwaardelijke discipline bij zijn collega’s rekent, loyaliteit verwacht in de groep en alles van zichzelf inlevert voor het collectieve resultaat.
Deze modelprof stapt op bij Ajax, nadat hij eerder al redelijk vroeg Marco van Basten met een moeilijk in te vullen vacature opscheepte. De bondscoach heeft het nog een keertje geprobeerd bij Stam, maar die was onvermurwbaar. Dat Stam niet meer voor Oranje wilde spelen, deed hij vooral om vrije tijd te creëren. Hij nam die beslissing toen hij nog voor AC Milan speelde, een club waar trainingskampen meer regel dan uitzondering zijn. Zijn terugkeer naar Nederland moet ook gezien worden als een stap voor zijn gezin, dat weer naar huis wilde.
Van afbouwen was geen sprake. Hij koos er daarom voor om bij Ajax mede de kar te trekken.
Een niveau lager kwam nooit ter sprake. Als Stam bleef voetballen, dan was het wél om de hoofdprijzen. Dat pakte allemaal wat anders uit. Het Ajax van nu barst van de ambitie om er weer het beste van te maken, het wint zijn wedstrijden in de eredivisie, maar het gemiddelde niveau glijdt objectief gemeten af. Zodra FC Kopenhagen, Slavia Praag of Dinamo Zagreb langskomen, moet ’slands succesvolste club aller tijden de eer aan de tegenstander laten. Daar komt nog bij dat PSV een paar jaar geleden bij Ajax is weg gedemarreerd.
We gaan hier niet opnieuw zeuren dat Ajax onder de huidige omstandigheden nog niet tot inspirerend nieuw beleid is gekomen. Over trainers en technisch directeuren hoeven we het ook niet meer te hebben. Dat doen de Ajacieden zelf wel.
Deze week stond er in het Amsterdamse dagblad Het Parool een aardig interview met Hedwiges Maduro. Vrij geciteerd, zei Maduro dat hij het onderhand gehad heeft met de wisselingen in de technische staf bij zijn club.
Zijn woorden bieden geen andere conclusie, dan dat Ajax met wankel beleid zijn jonge spelers de illusie op verbetering en een mooie toekomst deels ontneemt. Jaap Stam had zijn toekomst als voetballer al lang achter zich. Maar ook hij zou zich best eens verkeken kunnen hebben op de degelijkheid van het technisch beleid van het huidige Ajax. Hij gaat het zelf waarschijnlijk nooit zeggen, maar een ‘type Stam’ was, net als het vergelijkbare ‘type Cocu’, in deze tijd bij PSV beter tot zijn recht gekomen.
Ik stem voorquote:‘Aissati weg bij PSV zonder contractverlenging’
EINDHOVEN - Als Ismail Aissati zijn contract bij PSV, dat nog loopt tot de zomer van 2009, dit seizoen niet verlengt, zal de landskampioen hem aan het einde van dit seizoen proberen te verkopen.
Als PSV dat niet doet, loopt de club het risico dat de middenvelder in 2009 voor niets de deur uitloopt. ,,Dat kunnen wij ons niet veroorloven,’’ zegt algemeen-directeur Jan Reker. Aissati is niet ontevreden over de voorwaarden in de aanbieding van PSV.
Hij komt momenteel in Eindhoven echter veel minder aan spelen toe dan hij had gehoopt en verwacht. Het talent wil het liefst bij PSV doorbreken, maar wacht af hoe zijn sportieve situatie zich de komende tijd ontwikkelt.
Ad.nl
Ik lees het altijd en meestal vind ik het echt te grappigquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 17:42 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ff een stukje calimero gedrag van (waarschijnlijk) een anti-Ajax iemand. Te vinden op de teletekst 316.
![]()
![]()
![]()
Hopen dat hij erop komtquote:
De heer Bums uit Gouda vind het 'te triest voor woorden' dat het afscheid van Jaap Stam, een icoon voor het Nederlands voetbal, breed uitgemeten werd.
Volgens deze meneer komt dit alleen omdat Jaap Stam bij Ajax voetbalde.
Het enige wat hier 'te triest voor woorden is, is zijn reactie. Wat voor ongelofelijk minderwaardigheidscomplex heb je dan?
Jaap Stam is de beste verdediger uit Nederland van de afgelopen 10 jaar. Hij heeft ongelofelijk veel betekend voor het Nederlands voetbal op verschillende EK's en WK's.
Verder heeft hij ongeveer alles gewonnen bij Manchester (CL, Wereldbeker, Premier League) en ook bij AC Milan is hij uitgegroeid tot een held.
Jaap verdient eigenlijk veel meer aandacht en dat is niet omdat hij toevallig een jaartje bij Ajax speelde, ook al speelde hij in Qatar, dan nog verdiend deze legende een vermelding op pagina 101! Respect voor deze held!
ag als Aisatti een jaartje bij ons heeft gevoetbald zegt hij hetzelfde als Jaap. in eindhoven kennen ze geen clubliefdequote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:41 schreef Fides het volgende:
Aisatti is volgens mij wel meer een '10' dan Defour. Defour is alleen wel meer blessurebestendig en geen PSVer...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.jovink over bill van tokio hotel: nee maar serieus ik vind het ene best lekker wijf boeiu dat t een kerel is
verhalen uit het leven van DIE FEUERWEHR (mijn blog dus)
Urzaiz op de fiets gespot meter: 0
Urzaiz doelpunten meter: 0
bij de wanhopige zwarthandelaar moet dat wel lukkenquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:26 schreef De_Brandweer het volgende:
Weet iemand of je halverwege de wedstrijd nog een kaartje kan kopen?
Jasza, had je mijn PM nog gelezen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 23:45 schreef Jasza het volgende:
Op de 1 of andere manier denk ik dat ik alsnog een kaartjehaal morgen
quote:In augustus dit jaar heeft Ajax gepolst of een overgang bespreekbaar was.
Ik heb dat vriendelijk afgewimpeld: de competitie was al begonnen, het draaide goed,
ik was net aanvoerder geworden en kon Standard niet in de steek laten.
In Luik krijg ik veel respect - dat speelt ook mee.
Ajax had daar begrip voor. Ik hoor dat ze me nog steeds volgen.
Met Wesley Sonck heb ik al gepraat, die zei dat ik niet mocht twijfelen.
Met Vermaelen heb ik ook al veel gepraat.
De sfeer bij Ajax zou de laatste jaren sterk verbeterd zijn.
Eerst Ajax en dan Real Madrid, dat zou een droom zijn.
Dus ze zien ons in Europa echt als een tussenstation?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:54 schreef Radegast het volgende:
Steven Defour in de Humo van deze week:
[..]
Ja, op dit moment wel.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dus ze zien ons in Europa echt als een tussenstation?![]()
![]()
Johquote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
![]()
er zullen toch geen zwarthandelaren zijn? het is niet eens uitverkocht.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
bij de wanhopige zwarthandelaar moet dat wel lukken
Zoals ik al zei, de auto's van John Jaakke en Maarten Fontein moeten in de fik! Laten zien dat het menens is, want nu lacht men alleen maar om de kritiek. Want waarom ook niet?quote:Menno Pot over Fontein “een veel grotere bedreiging voor het voetbal dan alle stenengooiers en hooligans samen.” Verder vind hij de babbelaar een hele nare man en in feite ook een behoorlijke mafketel: “Zulke figuren mogen best eens flink door de fanatieke aanhang van hun club aan het schrikken gemaakt worden.”
Randdebiel, mocht je dit serieus menen.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 08:46 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de auto's van John Jaakke en Maarten Fontein moeten in de fik! Laten zien dat het menens is, want nu lacht men alleen maar om de kritiek. Want waarom ook niet?
Alsof dat ooit anders is geweest.quote:Op woensdag 31 oktober 2007 00:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
![]()
Maar geld mocht toch geen excuus zijn voor echte supporters om niet te gaan? Of geldt dit dan weer alleen voor competitie?quote:Op woensdag 31 oktober 2007 09:48 schreef M0NTANA het volgende:
Het is sowieso allemaal maar duur, met alleen het wedstrijdkaartje ben je er nog lang niet. Daarbij is het supportershome gesloten, juist één van de trekpleisters bij dit soort doordeweekse bekerduels. De wedstrijd kijk ik daarom maar een keer thuis, zondag ben ik weer in de Amsterdam ArenA te vinden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |