Wat zijn oppassen?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:28 schreef Floripas het volgende:
Ikl heb de neiging om kleine baby's, katten en oppassen altijd als "zij" te zien, terwijl honden, chirurgen en relscoppers altijd "hij" zijn. Wonderlijk, toch?
Ja, gisteravond stond Stali te koken, ik logde even aan en ik weet niet meer hoe ik er op kwam, maar zat vrij snel in dat BNW/OUD-FB topic. Leuke rel. mane vroeg nog wat ik ervan dacht, ik las jullie stukje in POLSC en dacht dat het wel echt was iig. (Weet mane dat ook weer, hè mane.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:24 schreef Floripas het volgende:
[..]
Hij leeft. En hoe! Hij slijmt aan alle kanten.
En te jong om te praten heeft hij toch FOK-gemoederen losgemaakt. Way to go, Irish!
Baby opvoeden hoort bij je SP-lidmaatschap. Sociale voorbereiding op massakampen voor uberbabies.quote:
Ik ben daar even geweest met haar, toen ben ik met een enoooorme bult tassen en spul naar mijn huis gegaan, met de taxi, met haar portemonnee-inhoud. De chauff heeft me nog gematst ookquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, gisteravond stond Stali te koken, ik logde even aan en ik weet niet meer hoe ik er op kwam, maar zat vrij snel in dat BNW/OUD-FB topic. Leuke rel. mane vroeg nog wat ik ervan dacht, ik las jullie stukje in POLSC en dacht dat het wel echt was iig. (Weet mane dat ook weer, hè mane.. Stali niet trouwens, zelfde reden als mane.)
Maar de baby is gezond en wel weer thuis?
Wat ik even niet begreep: zat jij bij de moeder thuis te fokken of was die baby, nadat de moeder was opgenomen, bij jou gebracht?
(Even puntjes op de 'i' hè)
Hoe weet jij datquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Baby opvoeden hoort bij je SP-lidmaatschap. Sociale voorbereiding op massakampen voor uberbabies.
Ik ben er wel een beetje moreel ingeluisd, ja. Ik ken die moeder nauwelijks. Meer een kennis dan een vriendin.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:33 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Baby opvoeden hoort bij je SP-lidmaatschap. Sociale voorbereiding op massakampen voor uberbabies.
Japanners schreeuwen altijd zo.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:35 schreef Gabry het volgende:
Hoe verzinnen ze het.![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Jm7aX3QfOG0
Opassen is voor 16 jarige mutsen met babywensen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:35 schreef Floripas het volgende:
Ik ben er wel een beetje moreel ingeluisd, ja. Ik ken die moeder nauwelijks. Meer een kennis dan een vriendin.
De moeder had jou gebeld, omdat ze naar het ziekenhuis moest? En jij nam de bébé mee?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:35 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ik ben daar even geweest met haar, toen ben ik met een enoooorme bult tassen en spul naar mijn huis gegaan, met de taxi, met haar portemonnee-inhoud. De chauff heeft me nog gematst ook![]()
Daarna: wurm in klapwiegje naast de computer (ik wilde eigenlijk werken), thee, nee, toch maar niet want heet, en stel je voor, doe maar water.
Is dat dan niet oppassers? 1 oppasser 2 oppassers?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:38 schreef Floripas het volgende:
Een oppas, die vanavond op de baby komt passen, twee oppassen, enz?
Dat zouden we bijna vergetenquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:21 schreef Ryan3 het volgende:
Hey, hoe is het allemaal afgelopen met de baby?
Toen ik dat postte werd Clumsy_clown boos.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:42 schreef Aoristus het volgende:
't zal je gebeuren, dat kind gaat dood en je moet uitleggen dat je wel hebt opgepast..
Dat was de ultieme voorwaarde. Ik had een leuke afspraak, en moest nog eventjes wat werk verzetten met mijn naslagwerken erbij. En zij moest de taxi betalen.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:41 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
De moeder had jou gebeld, omdat ze naar het ziekenhuis moest? En jij nam de bébé mee?
Oppassers zijn voor dieren.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Is dat dan niet oppassers? 1 oppasser 2 oppassers?
2 oppassers passen op. 2 oppassende oppassers.
2 oppassende oppassers stappen op om op te passen ... etc.
Volgens mij was jij toch echt de 'instigator'quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:47 schreef gronk het volgende:
[..]
Toen ik dat postte werd Clumsy_clown boos.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:42 schreef Aoristus het volgende:
't zal je gebeuren, dat kind gaat dood en je moet uitleggen dat je wel hebt opgepast..
Wat zou je ook vragen in zo'n gevalquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Alleen aan FOK, hoor. Die moeder stelde geen vragen.
Behoorlijk.quote:
Dat was Boze_Appel.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij was jij toch echt de 'instigator'
Maar zij had geen appendicitis en de bébé ook niet? Zit er dan wat oorzaak van de klachten niet een verband in?quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:49 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat was de ultieme voorwaarde. Ik had een leuke afspraak, en moest nog eventjes wat werk verzetten met mijn naslagwerken erbij. En zij moest de taxi betalen.
Ze vroeg niet eens: "Heb je 'm de hele tijd in de gaten gehouden?"quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:55 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Wat zou je ook vragen in zo'n geval
Nee, het enige verband is dat ik nu ook verkouden ben.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:57 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar zij had geen appendicitis en de bébé ook niet? Zit er dan wat oorzaak van de klachten niet een verband in?
Ja, tzal je maar gebeuren toch.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:52 schreef Floripas het volgende:
[..]
Alleen aan FOK, hoor. Die moeder stelde geen vragen.
Als je bedoelt dat ik 'het bewuste topic' heb geopend: ja.quote:Op maandag 29 oktober 2007 23:50 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij was jij toch echt de 'instigator'
Mm, beiden (en nu jij ook) hetzelfde virus, griepvirus??? Zou kunnen. Wel verkeerde diagnose. Bij acute appendicitis bestaat er een trucje om redelijk zeker te zijn dat een patiënt die heeft. Dat weet vischje wrs ook wel.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:03 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nee, het enige verband is dat ik nu ook verkouden ben.
Maar heb ik een koortsstuip op anderen mee bang te maken? Neeeeeeeeeeeeee.
Ik had een foto moeten maken (maar daar denk je natuurlijk niet aan), allemachtig, wat zag het er heftig uit. En een twee maanden oude baby is ook errug klein.
Niet van belang. Iets offtopics.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:03 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, tzal je maar gebeuren toch.
Overigens de contra-aanzwengelaars (Swetsenegger en milagro) waren allebei fervent tegenstanders van je oid?
milagro had een hoe heet zoiets ook weer gehad van je in dat Che Guevara topic? Eeen note, geloof ik? Text weggehaald, maar wat stond er eigenlijk?
Volgens mij heb je recht op een opslagquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:59 schreef Floripas het volgende:
[..]
Ze vroeg niet eens: "Heb je 'm de hele tijd in de gaten gehouden?"
Geen idee. Ze kermde, ze ging onder het mes. Ik heb d'r gisteravond even gebeld, maar veel zinnigs kwam er niet uit, en het ging toch alleen maar over Liam.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, beiden (en nu jij ook) hetzelfde virus, griepvirus??? Zou kunnen. Wel verkeerde diagnose. Bij acute appendicitis bestaat er een trucje om redelijk zeker te zijn dat een patiënt die heeft. Dat weet vischje wrs ook wel.
quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ik 'het bewuste topic' heb geopend: ja.
Maar goed, ik heb geen zin om die hele discussie nog eens dunnetjes over te doen, maar de lauwheid van de reacties in de OUD-SC verbaasde me wel. Wat Reya al zei: als je niet de juiste linksdraaiende yakyoghurt aan je kindertjes geeft, dan *moet* je wel een slechte ouder zijn.
Is wel interessant mbt de beoordeling van de psyche der actoren toch...quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:07 schreef Floripas het volgende:
[..]
Niet van belang. Iets offtopics.![]()
Volgens mij heb jij er zelfs een note van me gehad![]()
Nu moet ik denken aan de incubatietijd van verkoudheid, en ik bedenk me dat het helemaal niet kan.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:06 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, beiden (en nu jij ook) hetzelfde virus, griepvirus??? Zou kunnen. Wel verkeerde diagnose. Bij acute appendicitis bestaat er een trucje om redelijk zeker te zijn dat een patiënt die heeft. Dat weet vischje wrs ook wel.
Volgens mij kreeg ik er in de eerste plaats al helemaal niks voorquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:09 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Volgens mij heb je recht op een opslag
Maar vandaag dan? Ze is toch weer thuis, herenigd met onze Ierse blaag, die ook weer thuis is? Of heb je vandaag niet gebeld? Waar is vader btw?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:11 schreef Floripas het volgende:
[..]
Geen idee. Ze kermde, ze ging onder het mes. Ik heb d'r gisteravond even gebeld, maar veel zinnigs kwam er niet uit, en het ging toch alleen maar over Liam.
Mm, maar zelfs vischje zou een verkoudheidje niet diagnotiseren als een appendicitis, denk ik. Hoe is dat met de acute appendicitis van die moeder dan gegaan?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:16 schreef Floripas het volgende:
[..]
Nu moet ik denken aan de incubatietijd van verkoudheid, en ik bedenk me dat het helemaal niet kan.
Het zal het nachtje overslaan zijn.
Dat weet ik dus niet, ik heb haar wel geplied vandaag, maar ze zei dat het niet acuut was. Wat er dan WEL acuut was weet ik niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, maar zelfs vischje zou een verkoudheidje niet diagnotiseren als een appendicitis, denk ik. Hoe is dat met de acute appendicitis van die moeder dan gegaan?
Het is een kliekje, net als hier. Dat verklaart waarom niemand op Floripas reageerde, denk ik toch. Ze zijn daarbij wel trollers gewend, ook La Duderina trollt regelmatig tegen de zoetsappigheid van het kliekje aldaar aan, begreep ik. Dit terwijl zij de queen van weer een ander heel erg zoetsappig kliekje was even daarvoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:05 schreef gronk het volgende:
[..]
Als je bedoelt dat ik 'het bewuste topic' heb geopend: ja.
Maar goed, ik heb geen zin om die hele discussie nog eens dunnetjes over te doen, maar de lauwheid van de reacties in de OUD-SC verbaasde me wel. Wat Reya al zei: als je niet de juiste linksdraaiende yakyoghurt aan je kindertjes geeft, dan *moet* je wel een slechte ouder zijn.
Vader? Geen idee.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Maar vandaag dan? Ze is toch weer thuis, herenigd met onze Ierse blaag, die ook weer thuis is? Of heb je vandaag niet gebeld? Waar is vader btw?
Een verkeerde diagnose wordt gewoon gedekt hoor.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:28 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, ik heb haar wel geplied vandaag, maar ze zei dat het niet acuut was. Wat er dan WEL acuut was weet ik niet.
Mijn grootste zorg, eigenlijk op dit moment, is wellicht dat haar verzekering het niet dekt.
Kom kom, ik ben milagro niet hè, of denk jij nu op jouw beurt dat ik een kloon ben van milagro?quote:Dat vind ik heel eerlijk gezegd haar probleem. Klink ik nu hard? Wellicht. Ben ik dit een beetje zat? Zeker!
K&W?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Het is een kliekje, net als hier. Dat verklaart waarom niemand op Floripas reageerde, denk ik toch. Ze zijn daarbij wel trollers gewend, ook La Duderina trollt regelmatig tegen de zoetsappigheid van het kliekje aldaar aan, begreep ik. Dit terwijl zij de queen van weer een ander heel erg zoetsappig kliekje was even daarvoor.
Ze is ook middeleeuwse taalkundige oid, dat ben je toch? Werkt waar?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Vader? Geen idee.
Had ik al gemeld dat ik 'r niet goed ken? Ze is in een vreemd land, ik ken haar slechts alss collega, ik was dan ook goed verbaasd over d'r telefoontje.
Ik heb vandaag een mailtje gekregen, ze wil terugverhuizen naar haar geboorteland door dit gedoe.
Wij wonen hier. Waar moeten wij naartoe verhuizen als we dit soort gedoe beu zijn?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 00:33 schreef Floripas het volgende:
Ik heb vandaag een mailtje gekregen, ze wil terugverhuizen naar haar geboorteland door dit gedoe.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |