Wat? Zieke baby's verzinnen op internet?quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is een speciale geestesziekte voor.
De wat?quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
O my gawd! Sigme, ze hebben Saidia van de aardbodem laten verdwijnen.
http://www.med-help.net/Munchhausen.htmlquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:20 schreef Floripas het volgende:
[..]
Wat? Zieke baby's verzinnen op internet?
quote:Tukker vast voor verkrachting 16-jarig meisje
Uitgegeven op zondag 28 oktober 2007 om 15:17:55
quote:Hagenaar steekt politiehond neer
Uitgegeven op zondag 28 oktober 2007 om 14:58:53
quote:Bosschenaar vast na eigen aangifte
Uitgegeven op zondag 28 oktober 2007 om 16:27:31
Munchausen by proxyquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:20 schreef Floripas het volgende:
Wat? Zieke baby's verzinnen op internet?
quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:26 schreef gronk het volgende:
[..]
http://www.med-help.net/Munchhausen.html
en dan is het 'Munchhausen Syndrome By Proxy'.
or MSBP is a bizarre variant in which a child is used as a surrogate patient . The parent falsifies history and may injure the child to simulate a disease.
WTF? Dat bestaat ècht?quote:Munchhausen Syndrome By Proxy: or MSBP is a bizarre variant in which a child is used as a surrogate patient . The parent falsifies history and may injure the child to simulate a disease. The parent seeks medical care for the child and always appears to be deeply concerned and overly protective. The child is often seriously ill, and requires frequent hospitalization and may even die. MSBP is very hard to detect. MSBP victims may undergo numerous lab tests, multi medication trials, and surgical procedures that aren't really needed.
Het hormonale deel. Minimaal de helft (inclusief Swets) loopt daar rond met een postnatale depressie.quote:Op zondag 28 oktober 2007 16:58 schreef gronk het volgende:
[..]
Ik vind 't wel amusant. Wordt ik gePM'd door een POL-mod of ik me niet al tezeer betrokken wil voelen bij het wel en wee van POL, en of ik vooral weg wil blijven uit het POL-FB-topic, want da's alleen voor serieuze zaken, slaan ze elkaar in de OUD-FB bijna de hersens in.
't kan verkeeren.
De lol om een verzonnen verhaal op te hangen en iedereen erin te laten tuinen. Als er mensen zijn die voor de lol 112 bellen, dan zijn er vast ook mensen die op OUD vertellen dat ze een doodziek kind hebben.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:08 schreef Floripas het volgende:
Okee, wellicht een beetje een naieve vraag, maar wie verzint er nou zieke baby's? Dat mensen verzinnen dat ze het met Keira Knighlty hebben gedaan kan ik me voorstellen. Of dat ze verzinnen dat ze voor NASA werken, of in een landhuis wonen, of heel populair zijn.
Maar een zieke baby? Wat valt daar nou voor eer of lol aan te behalen?
Yep. Ik kan me zelfs herinneren dat er hier een verpleegster was die een spoor van dode baby'tjes achterliet, ofzoiets, en dat de verdediging daarvan ook 'Munchhausen by proxy' aanhaalden. Was een soortgelijke case als Lucia de B. Moeilijk materiaal.quote:
quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Het hormonale deel. Minimaal de helft (inclusief Swets) loopt daar rond met een postnatale depressie.
Ik zie de grap er niet zo van, maar goed, dat ben ik.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:32 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
De lol om een verzonnen verhaal op te hangen en iedereen erin te laten tuinen. Als er mensen zijn die voor de lol 112 bellen, dan zijn er vast ook mensen die op OUD vertellen dat ze een doodziek kind hebben.
En daar verbaas je je over?quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:29 schreef Floripas het volgende:
WTF? Dat bestaat ècht?
Vooral aandacht en medeleven van derden.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:08 schreef Floripas het volgende:
Maar een zieke baby? Wat valt daar nou voor eer of lol aan te behalen?
Floripas is opzich best een attention whore, dus het kan zomaar kloppen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:39 schreef Sidekick het volgende:
Vooral aandacht en medeleven van derden.
Ik heb eens een boek gelezen van Renate Dorrestein over een moeder from hell met een postnatale depressie.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:38 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En daar verbaas je je over?
Het is zelfs een vrij veel voorkomend iets, alleen de groffe versie komt niet zo heel vaak voor.
Gif geven, stompen met dempende voorwerpen zoals handoeken zodat de oorzaak niet direc achterhaald kan worden, etc. etc. ...echt heel ziekelijk is het. Zelfs versies van moeders die wurmpjelief met naalden in de aars steken ok intern verwondingen te veroorzaken komen enigsinds regelmatig voor.
Welkom in de hel-kant van OUD.
Het is wel een tijd lang een sport geweest vanuit WFL om te trachten half OUD op de kast te jagen, wat soms best aardig lukte. Maar ik kan me niet herinneren dat daar ooit echt morbide gimmicks bij zijn gebruikt.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:32 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
De lol om een verzonnen verhaal op te hangen en iedereen erin te laten tuinen. Als er mensen zijn die voor de lol 112 bellen, dan zijn er vast ook mensen die op OUD vertellen dat ze een doodziek kind hebben.
In OUD? Daar word je ongeveer gestenigd als je meldt dat je je kind geen melk met linksdraaiende zuren dat afkomstig is van biologische Nepalese yaks hebt gegeven.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:39 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Vooral aandacht en medeleven van derden.
Renate Dorrestein krijg ik zelf spontaan postnatale depressies van.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:42 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik heb eens een boek gelezen van Renate Dorrestein over een moeder from hell met een postnatale depressie.
Dat ging nog een stukje verder dan dat.![]()
quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:45 schreef Reya het volgende:
In OUD? Daar word je ongeveer gestenigd als je meldt dat je je kind geen melk met linksdraaiende zuren dat afkomstig is van biologische Nepalese yaks hebt gegeven.
Als je ook mensen de kast op kunt krijgen zonder ze de stuipen op het lijf te jagen... Dan is het vast leuk om OUDers te pestenquote:Op zondag 28 oktober 2007 18:42 schreef Reya het volgende:
Het is wel een tijd lang een sport geweest vanuit WFL om te trachten half OUD op de kast te jagen, wat soms best aardig lukte. Maar ik kan me niet herinneren dat daar ooit echt morbide gimmicks bij zijn gebruikt.
Waarom niet, mannen zijn toch geboren (natus).quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:35 schreef gronk het volgende:
Mannen met een postnatale depressie. Het moet niet gekker worden.
Dat Munchhausen by proxy is anders inmiddels behoorlijk achterhaald. Het was zoiets als de drie-wiegedoden=moord theorie: 1 dokter die een theorie politiek / juridisch geloofwaardig wist te krijgen. Medisch bleek het drijfzand. Moderne 'hysterie'-diagnose.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is een speciale geestesziekte voor.
quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:17 schreef Mutant01 het volgende:
O my gawd! Sigme, ze hebben Saidia van de aardbodem laten verdwijnen.
Heel af en toe houden ze een exclusieve rondleiding voor genodigden. Ook erg populair bij het personeel, want die krijgen anders ook lang niet alles te zien.quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:18 schreef gronk het volgende:
[..]
Gewerkt? Want als vaste klant krijg je maar een kamertje te zien, lijkt me
Dat eerste of dat laatste?quote:Op zondag 28 oktober 2007 18:56 schreef ijsbrekertje het volgende:
[..]
Waarom niet, mannen zijn toch geboren (natus).![]()
Ik heb wel eens gelezen dat postnatale depressie eigenlijk postpartum depressie zou moeten heten. Je bent immers depressief na de bevalling en niet na je geboorte.
Zwaardvisch, weet jij of dat klopt?
En waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:02 schreef sigme het volgende:
Dat Munchhausen by proxy is anders inmiddels behoorlijk achterhaald. Het was zoiets als de drie-wiegedoden=moord theorie: 1 dokter die een theorie politiek / juridisch geloofwaardig wist te krijgen. Medisch bleek het drijfzand. Moderne 'hysterie'-diagnose.
Tsja. Gelezen, volgens mij rondom die zaak waarin een mevrouw een baby waarop ze paste vermoord zou hebben. Even kijken of ik er iets over kan vinden.quote:Op zondag 28 oktober 2007 19:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En waar haal je die wijsheid vandaan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |