abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54197927
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:41 schreef phluphy het volgende:

[..]

Een mooi rond bedrag tussen ¤ 207K en ¤ 209K.
Reken maar uit!
WTF, 208k, dat is best wel een koopje als ik het zo zie

Veel plezier ermee iig
pi_54197957
nicht schlecht!
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:49:30 #53
3185 Adelante
To let it go now
pi_54197984
Woon je in de Nederlandse enclave van Elten, of heb je nog wat Duitse buren?

wij zijn aan het kijken voor nieuwbouw op het haagse feld, daar in de buurt, leuk dorpje wel en je bent zo weer in nederland

viel spass
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_54198020
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:26 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Nee joh. Dat heb ik echt honderd keer gedaan ofzo. Dat is leuk en spannend! Nou ja vroeger dan.
En ik mag achterop
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:54:38 #55
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54198047
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:49 schreef Adelante het volgende:
Woon je in de Nederlandse enclave van Elten, of heb je nog wat Duitse buren?

wij zijn aan het kijken voor nieuwbouw op het haagse feld, daar in de buurt, leuk dorpje wel en je bent zo weer in nederland

viel spass
Wij gaan wonen in het centrum, waar voornamelijk Duitsers wonen. De Nederlanders gaan toch meer in aan de rand van 't dorp wonen, heb ik het idee. Daar is veel nieuwbouw, en wij wilden een oud huis.
Het haagse feld heb ik gezien. Het viel me op dat ze daar Duitse-stijl huizen bouwen, maar wel Nederlands-stijl wijkjes. (best dicht op elkaar en kleine tuinen). Maar misschien heb ik een verkeerd beeld gekregen.

Als je 50%-50% (Ned/Dts) wil, moet je in het wijkje van de Regenbogenstrasse kijken. Qua buurt is het daar erg leuk.
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 10:55:11 #56
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54198054
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:52 schreef snoopy het volgende:
En ik mag achterop
Dat wil ik zien!
... ♥ ik mis je ♥
pi_54198380
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 08:18 schreef phluphy het volgende:

[..]

We hebben de Elterberg al gezien ja. Erg mooi. Ik hoop op veel mooie fiets- en hardlooppaadjes.
Dus je bent bekend in de buurt? Mooi! Weet je misschien een hele goede schilder/restaurateur?
De voordeur is erg oud (authentiek?) maar vervallen. Die verdient het om professioneel opgeknapt te worden!
Ik woon inderdaad in de buurt; maar ook nog maar sinds een paar jaar. Ik zal mijn schoonvader eens vragen of die een goede schilder / restaurateur weet, hij woont al lang in deze streek.
pi_54201864
wowowow mooooooi huis!!!

Gefeliciteerd met de mooie aankoop!
Erg fijn dat alles van binnen al gemoderniseerd is (zoals de elektra enzo), jullie gaan er vast een heel mooi eigen thuis van maken!

Ben nu al nieuwsgierig naar meer foto's
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 15:21:40 #59
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54202048
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 15:07 schreef bl0emetjE het volgende:
wowowow mooooooi huis!!!

Gefeliciteerd met de mooie aankoop!
Erg fijn dat alles van binnen al gemoderniseerd is (zoals de elektra enzo), jullie gaan er vast een heel mooi eigen thuis van maken!
En anders weet ik je te vinden voor adviezen!
... ♥ ik mis je ♥
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 16:13:15 #60
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_54202842
Aktieplan:

Pand buitenkant:
  • Voordeur laten schilderen/restaureren.
  • Bloembakken in reeds aanwezige bloembakhaken maken.
  • Optioneel (nu of later): muren schilderen.

Hal
  • Wenteltrap vervangen, de huidige past niet in de stijl van het huis en is gammel.
  • Optioneel (nu of later): andere tegels / hout op de vloer.

Badkamer beneden
  • Gordijn.

Slaapkamer beneden
  • (Verduisterings)Gordijnen

Keuken beneden
  • Nog eens goed bekijken en kwaliteit beoordelen, beslissen: nu vervangen of over een paar jaar.
    In het laatste geval: tegels vervangen. Evt. keuken zelf schilderen en aanrechtblad vervangen.
    Extra werkruimte maken onder zijraam.
  • Gordijnen.

Woonkamer beneden
  • Bakstenen Boog (deur) stuccen en schilderen – kleur bepalen.
  • Bakstenen bij open haard stuccen en schilderen – kleur bepalen.
  • Optioneel (nu of later): muren schilderen.
  • Gordijnen.

Keuken boven
  • Slopen en verwijderen.

Badkamer boven
  • Klaar!

Woon/werkkamer boven
  • Klaar!

Slaapkamer(s) boven
  • Klaar (? Niet goed gezien).

Kelders
  • Eerst wachten tot iemand het lef heeft gehad erin te gaan…
  • Dan iemand vinden die gek genoeg is om het schoon te durven maken.
  • Dan: wijnkelder maken!

Buiten
  • Oprit: zoveel mogelijk stenen verwijderen en vervangen door “groen”.
  • Terras / verlengde van oprit: idem.
  • IJzeren trap verwijderen en vervangen door houten balkon/trap naar zijkant.
  • Schuur verplaatsen. Staat te dicht op het huis.
    Is gebouwd op stalen frame. Proberen (rollend) te verplaatsen met buizen eronder.
    Anders: afbreken en elders op de grond weer opbouwen.
  • Naar P./M. rijden, zoveel mogelijk planten en bomen uitscheppen , plaatsen in tuin (borders maken).
  • Idem: Bamboe plaatsen aan zijkanten langs buren.
  • Nadenken over bestemming rest van grond. Schapen? Geiten? Kippen? Moestuin? Composthoop?

En ondertussen:
    Op zoek naar oude, in stijl passende, meubeltjes en opleukdingetjes.

[ Bericht 1% gewijzigd door phluphy op 28-10-2007 15:29:07 (Plan voor balkon laten varen ;-)) ]
  • ... ♥ ik mis je ♥
    pi_54203360
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 16:13 schreef phluphy het volgende:
    Aktieplan:
  • Dan: wijnkelder maken!
  • Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:33:29 #62
    13151 crew  Rewimo
    Nederduitse/Mevrouw qltel
    pi_54204194
    Die tegels in de keuken zijn inderdaad

Verder goed actieplan! En ik ben wel nieuwsgierig naar die kelder
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:49:12 #63
    11389 crew  qltel
    Meneer Rewimo
    pi_54204513
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 17:33 schreef Rewimo het volgende:
    Verder goed actieplan! En ik ben wel nieuwsgierig naar die kelder
    Ik ook. Zullen we aanbieden om er samen als eersten in te gaan?
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 oktober 2007 @ 17:51:15 #64
    13151 crew  Rewimo
    pi_54204550
    Alleen als ie gegarandeerd spinvrij is
    Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
    <a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
    pi_54205135
    Phluph Wat een fantastisch nieuws Je bent vanaf nu ook écht wel kneusje-af

En wat een mooi huis En zoveel grond en tuin er rond Wat zal dat heerlijk vertoeven zijn in de zomer als het zonnetje schijnt.

Het lijkt me trouwens in een rustige straat liggen of is dat een beetje bedrog door de foto's?
      Jubileum moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 19:18:55 #66
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_54206138
    Prachtig Pluphy wat een bijzonder huis op een bijzonder mooi plekje! Gefeliciteerd

Als je op orde bent kom ik graag een keer een wijntje bij je drinken in je gigantische tuin!
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:48:54 #67
    63722 z80
    I fink you freaky
    pi_54208328
    wat is er mis met spinnen?
    mijn kelder zit er vol mee (vooral het hok waar de oude olie tank staat)
    Go away or i will replace you withe a very small shell script.
    Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
    If you torture the data long enough, it will confess to anything.
    pi_54208403
    Mooi huis hoor!
      Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 oktober 2007 @ 20:56:24 #69
    13151 crew  Rewimo
    pi_54208531
    quote:
    Op zaterdag 27 oktober 2007 20:48 schreef z80 het volgende:
    wat is er mis met spinnen?
    mijn kelder zit er vol mee (vooral het hok waar de oude olie tank staat)
    Ik hou niet van spinnen Al heb ik hier al het een en ander leren verdragen, maar ik blijf het enge beesten vinden.
    pi_54210877
    jajajaja....

Als het huis leeg is, zou ik om te beginnen de boel is goed schoonmaken..
    alle vloeren dwijlen, alles ff 'diep' reinigen, vooral die badkamer.. mik er een paar flesjes
    anti-kalk van c1000 (1euro per stuk) over heen, ff schrobben met borstel (op steel)
    (kijk uit, zijn wel redelijk sterke chemicalieen die daar in zitten)

Dan ziet de vloer (en rondom het bad) er gelijk een stuk properder uit. (wat witter ; )

Die douchekop met plastic slang ziet er zo ook niet echt fris uit....
    Grohe douchkop er op? (plastic variant heb je daar ook van, zijn wel goed maar niet duur kan je
    lekker douchen /baderen in een schone badkamer)

(ik kan verder in het topic niks lezen over het budget.. of over hoe handig jullie zelf zijn)
    maar goed..

Die keuken ziet er verder toch niet slecht uit (het is niet mijn smaak, maar volgens mij houd
    ie het nog wel ff............), nieuwe tegeltjes er tegen aan (schilderen gaat niet lukken
    is ook niet fris..) -> ik persoonlijk zou dat zelf hebben gedaan. (scheelt een paar honderd euro)
    (of je dat kan ....)

Dan over die haard, en de toog -> als je dat wit gaat schilderen, ik ben daar persoonlijk niet
    zo weg van, wit geschilderde bakstenen. Je zou het natuurlijk kunnen stucken en dan wit kunnen schilderen
    vergeet de rest van de haard niet

De buiten muren, daar ben je dagen lang mee bezig (een week mischien wel?). Met die vorst nu s'nachts..
    doe dat op je gemak, als je er al een tijdje woont zou ik zeggen (in het voorjaar of de zomer)

..

#

# IJzeren trap verwijderen en vervangen door houten balkon/trap naar zijkant.

Weet je wel wat zo'n trap kost.., mischien dat je die kan hergebruiken... zaag er desnoods een stuk vanaf

SUC6!! MET jullie nieuwe huis

-edit: http://www.gamma.com/stappenplanDetails.html?i=726

en als je de smaak goed te pakken hebt doe je gelijk ff de badkamer over

[ Bericht 7% gewijzigd door devvertje op 27-10-2007 22:45:43 ]
    pi_54214240
    phluph, wij troffen toevallig precies zo'n keuken aan in het huis waar we nu wonen. ook absoluut niet mijn smaak, maar was nog in prima staat. met een vrolijke kleur kan 't ineens toch een stuk leuker lijken hoor en vonden wij 'm in elk geval nog wel een tijd te verdragen (wij hebben 'm knalrood gemaakt).
      zondag 28 oktober 2007 @ 07:14:41 #72
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_54217262
    Rewimo, ik denk dat die kelder barstens vol zit met spinnen. Het zag er erger uit dan de kerkers van de Tower of London. Heel spannend, dat wel. Misschien moeten we van die enge witte pakken huren!

@Leonieke; de straat is inderdaad redelijk rustig. Om de hoek is het dorpsplein, waar het best druk kan zijn (voor een dorp dan). Maar ik denk dat ik daar geen last van heb. Het huis is gigantisch goed geisoleerd, het is heel stil binnen!

@Bixis: als het even kan, laat ik die keuken zitten. Ik heb er een hekel aan om iets weg te gooien wat nog prima functioneert, tenzij het echt mega-lelijk is. Dat geldt dus wel voor de tegels, maar daar heb ik dan ook geen moeite mee. Ik moet die keuken gewoon nog eens heel goed bekijken. Overigens is hij wel erg klein, dus onder het zijraam moet er wel wat werkruimte bijkomen. Maar dat is wel op te lossen.

@Lois: be my very welcome guest!

[ Bericht 9% gewijzigd door phluphy op 28-10-2007 07:36:35 ]
    ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 28 oktober 2007 @ 07:31:24 #73
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_54217277
    devvertje!
    Bedankt voor je uitgebreide post. Heel fijn, dat meedenken.

• Over het schoonmaken. Tuurlijk wordt alles grondig gepoetst, die onfrisse voegen etc. hadden wij ook al gezien. Een andere douchekop zal er ook wel komen, al heeft dat geen prioriteit.

• Ons budget is is redelijk, maar we willen er voorzichtig mee omgaan en goed vooraf overleggen waaraan (prioriteiten) we het willen besteden.

• Onze kluskwaliteiten zijn variërend. Ligt een beetje aan de aard van de klus.

• Als de keuken blijft gaan we zelf nieuwe tegeltjes plaatsen. Dat hebben we vaker gedaan en gaat prima lukken.

• Voor die tip voor de boog en de haard ben ik je heel dankbaar! Dat vind ik echt een superidee en dat gaan we zeker doen! Ik denk dat we het zelf gaan stuccen. Mocht het niet supergaaf/recht zijn, past dat juist heel mooi in zo'n hele oude woning.
    Heb je ook nog een briljant idee voor die tegels die nu voor de haard liggen? Denk je dat die makkelijk te verwijderen zijn?

• De buitenmuren hebben geen prioriteit, die zien er nog prima uit. Overigens zijn dit klussen die ik liever uitbesteed.

• De ijzeren trap is wel een lastig item! Het liefst maken we een mega groot balkon onder die bovendeur, zodat je meteen een overkapping hebt voor een deel van het terras eronder! En dan wel geheel van hout, met een trap naar beneden, dus dat kon wel eens een kostbaar klusje worden. Maar wat mij betreft heeft dit wel prioriteit, omdat de huidige trap natuurlijk écht geen porum is, een dagelijkse bron van ergernis.
  • ... ♥ ik mis je ♥
      zondag 28 oktober 2007 @ 07:51:50 #74
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_54217308
    Lijkt mij ook heel mooi om toog en haard te stuken, fluf! Ik ben heel benieuwd hoe alles gaat worden!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_54217385
    wow wat een mooi huis !
    Veel geluk daar in het Duitse !!
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')