WTF, 208k, dat is best wel een koopje als ik het zo ziequote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:41 schreef phluphy het volgende:
[..]
Een mooi rond bedrag tussen ¤ 207K en ¤ 209K.
Reken maar uit!![]()
![]()
En ik mag achteropquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:26 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Nee joh. Dat heb ik echt honderd keer gedaan ofzo. Dat is leuk en spannend! Nou ja vroeger dan.
Wij gaan wonen in het centrum, waar voornamelijk Duitsers wonen. De Nederlanders gaan toch meer in aan de rand van 't dorp wonen, heb ik het idee. Daar is veel nieuwbouw, en wij wilden een oud huis.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 10:49 schreef Adelante het volgende:
Woon je in de Nederlandse enclave van Elten, of heb je nog wat Duitse buren?
wij zijn aan het kijken voor nieuwbouw op het haagse feld, daar in de buurt, leuk dorpje wel en je bent zo weer in nederland
viel spass
Ik woon inderdaad in de buurt; maar ook nog maar sinds een paar jaar. Ik zal mijn schoonvader eens vragen of die een goede schilder / restaurateur weet, hij woont al lang in deze streek.quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:18 schreef phluphy het volgende:
[..]
We hebben de Elterberg al gezien ja. Erg mooi. Ik hoop op veel mooie fiets- en hardlooppaadjes.![]()
Dus je bent bekend in de buurt? Mooi! Weet je misschien een hele goede schilder/restaurateur?
De voordeur is erg oud (authentiek?) maar vervallen. Die verdient het om professioneel opgeknapt te worden!
En anders weet ik je te vinden voor adviezen!quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 15:07 schreef bl0emetjE het volgende:
wowowow mooooooi huis!!!
Gefeliciteerd met de mooie aankoop!
Erg fijn dat alles van binnen al gemoderniseerd is (zoals de elektra enzo), jullie gaan er vast een heel mooi eigen thuis van maken!
Ik ook. Zullen we aanbieden om er samen als eersten in te gaan?quote:Op zaterdag 27 oktober 2007 17:33 schreef Rewimo het volgende:
Verder goed actieplan! En ik ben wel nieuwsgierig naar die kelder
Ik hou niet van spinnenquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 20:48 schreef z80 het volgende:
wat is er mis met spinnen?
mijn kelder zit er vol mee (vooral het hok waar de oude olie tank staat)
Gefeliciteerd met je prachtige stekje phluphy! Volgens mij wordt het prachtig. En die achtertuin is echt geweldig, zeker als je het nog groener gaat maken.quote:Op zondag 28 oktober 2007 07:31 schreef phluphy het volgende:De ijzeren trap is wel een lastig item! Het liefst maken we een mega groot balkon onder die bovendeur, zodat je meteen een overkapping hebt voor een deel van het terras eronder! En dan wel geheel van hout, met een trap naar beneden, dus dat kon wel eens een kostbaar klusje worden. Maar wat mij betreft heeft dit wel prioriteit, omdat de huidige trap natuurlijk écht geen porum is, een dagelijkse bron van ergernis.
Het idee van het balkon hebben we inmiddels al verworpen.quote:Op zondag 28 oktober 2007 10:25 schreef Étoile het volgende:
Nog een puntje van aandacht bij bovenstaand idee, ookal weet ik er verder niets van. Is het toegestaan om een balkon te maken op die hoogte of heb je misschien een bouwvergunning nodig? Ik zie dat de buren ook een balkonnetje hebben, maar dat is wel iets lager. Als het schuurtje verder naar achteren staat ontstaat er wel behoorlijke inkijk, dus ik kan me voorstellen dat het niet zomaar mag.
Goed om te lezen!quote:Op zondag 28 oktober 2007 14:39 schreef Igraine het volgende:
Leuk huis zeg Phluphy!!
En die keuken, ik heb ook ooit een huis gekocht waar een dergelijke keuken in zat en dan nog in donker eiken ook. Vol trots door de vorige bewoners geplaatst, 2 jaar voor wij het kochten. Met dezelfde lelijke tegeltjes als jij daarbij hebt.
Wij hebben de tegels eraf gebikt, nieuwe tegeltjes erop gegooid, keuken knalblauw geverfd en een mooi beuken aanrechtblad erop gelegd. Mijn ouders hadden nog een eiken buffet/vitrine kast in dezelfde stijl. Deze ook blauw gemaakt en in de keuken gezet. Was echt superleuk geworden toen!
Ik kan me er zoiets bij voorstellen, jaquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:33 schreef phluphy het volgende:
Dankjewel Leonieke!Jij snapt echt heel goed hoe blij we moeten zijn hé?!! Daarom ben ik ook zo blij dat het bij jullie ook zo lekker opschiet. Zijn we samen blij!! [ afbeelding ][ afbeelding ]
Hihi ik bedoelde dit voornamelijk in combinatie met het terrasquote:Op zondag 28 oktober 2007 15:27 schreef phluphy het volgende:
[..]
Het verplaatsen van de schuur was volgens de makelaar geen punt. We zouden de schuur overigens ook verplaatsen naar een plek waar nu (andere) inkijk is. De inkijk die ontstaat op de "oude" plek gaat natuurlijk opgeleukt worden (groen). Ik denk dat een buurman daar liever naar kijkt dan tegen de muur van de schuur.
Toch ben ik blij dat je het nog even noemde, ik ga het voor de zekerheid checken bij een officiëlere bron dan de makelaar!
In omgekeerde volgorde ; )quote:Op zondag 28 oktober 2007 07:31 schreef phluphy het volgende:Onze kluskwaliteiten zijn variërend. Ligt een beetje aan de aard van de klus. Als de keuken blijft gaan we zelf nieuwe tegeltjes plaatsen. Dat hebben we vaker gedaan en gaat prima lukken. Voor die tip voor de boog en de haard ben ik je heel dankbaar! Dat vind ik echt een superidee en dat gaan we zeker doen! Ik denk dat we het zelf gaan stuccen. Mocht het niet supergaaf/recht zijn, past dat juist heel mooi in zo'n hele oude woning.
![]()
Heb je ook nog een briljant idee voor die tegels die nu voor de haard liggen? Denk je dat die makkelijk te verwijderen zijn?De buitenmuren hebben geen prioriteit, die zien er nog prima uit. Overigens zijn dit klussen die ik liever uitbesteed. De ijzeren trap is wel een lastig item! Het liefst maken we een mega groot balkon onder die bovendeur, zodat je meteen een overkapping hebt voor een deel van het terras eronder! En dan wel geheel van hout, met een trap naar beneden, dus dat kon wel eens een kostbaar klusje worden. Maar wat mij betreft heeft dit wel prioriteit, omdat de huidige trap natuurlijk écht geen porum is, een dagelijkse bron van ergernis.
quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:55 schreef Reese het volgende:
Je hebt groot gelijk, als je op mij moet wachten...
Herzliche Glückwünsche mit deine neue Liebe! Ik ben heel blij dat dit huis jullie gevonden heeft, phluphy en meneer pluphy
Want wat is het leuk, en wat staat het in een snoezig dorpje. De dakkapel aan de achterkant vind ik echt heel mooi. En een heerlijke tuin er ook nog bij. Sehr schön!
Zijn de huidige eigenaren Nederlands trouwens? En wanneer gaan jullie weer kijken onder het mom van maten opnemen enzo?![]()
En als je wil, kun je bij mij gratis les in stuken krijgenHeb nog wel wat wandjes om te oefenen
![]()
Hoop smileys, hè, je hebt het verdiend! Ik doe er gewoon nog een paar:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, maar ik verhuis nou net binnenkort ergens hier rond de 90km vandaanquote:Op zaterdag 27 oktober 2007 08:16 schreef phluphy het volgende:
[..]
Leuk, een langsrijder!Volgend jaar mag je ook wel binnenkomen als je nieuwsgierig bent hoor!
![]()
1 januari zou me echt te snel zijn inderdaad. Ik denk dat het 1 februari gaat worden.
Liever nog 1 maart, ik wil eigenlijk nog zo graag de vogels in mijn huidige tuin de winter doorhelpen.![]()
![]()
(Ik heb zo'n 80 vaste gasten die op me rekenen).
Hmm, maar dat gaat misschien wat ver... lol!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |