Daarvoor moeten ze wel het begin van de 2de helft missen.quote:
Sprocke?. Koopje vergeleken met die luitjes uit Rusland.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 21:06 schreef Cyberia18 het volgende:
Voor wie zou Hans van der Zee nou op de tribune zitten?
[ afbeelding ]
Zou het?![]()
Alsof Willem II zoveel scoortquote:Op vrijdag 2 november 2007 12:37 schreef EKterror het volgende:
VVV, krijgen we iig veel goals te zien
Ach, ze passen beiden wel bij de club en zijn ook weer niet heel slecht.quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:52 schreef Dos37 het volgende:
In de winterstop maar even achter een keeper aan als VVV zijnde.
Rarara, Begoisquote:Op vrijdag 2 november 2007 20:45 schreef -Vaduz- het volgende:
Inderdaad, maar keepertje zit er niet heel goed bij.
vrijdag 7 December is het PSV-Roda. Ik weet alleen niet zeker of dat de enige wedstrijd is die avond en dat deze dus live te zien is.quote:Op vrijdag 2 november 2007 21:38 schreef tong80 het volgende:
Het programma staat al vast. Is er ergens terug te zien welke wedstrijden we nog meer te zien krijgen dit seizoen ?
En de rest van het seizoen ?quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:21 schreef Bos81 het volgende:
[..]
vrijdag 7 December is het PSV-Roda. Ik weet alleen niet zeker of dat de enige wedstrijd is die avond en dat deze dus live te zien is.
Gewoon het competitieprogramma pakken en de vrijdagavondwedstrijden bekijken, zelden meer dan 1 op een avond.quote:
De meest oninterressante wedstrijd van het seizoen op tvquote:Op vrijdag 2 november 2007 22:23 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
[..]
Excelsior - Feyenoord 17 of 18 januari.
Spaart alweer een reisje naar een waardeloos uitvak!quote:Op vrijdag 2 november 2007 22:21 schreef Bos81 het volgende:
[..]
vrijdag 7 December is het PSV-Roda. Ik weet alleen niet zeker of dat de enige wedstrijd is die avond en dat deze dus live te zien is.
Hij gaat voor de VI schrijven. Ik mag die gozer welquote:
op papier weer een knaller op de vrijdagavondquote:Op vrijdag 9 november 2007 20:24 schreef Dos37 het volgende:
NEC - Heracles vandaag dus.
Toen Ronaldinho het deed werden voetbalanalytici over de hele wereld gekquote:Op vrijdag 9 november 2007 21:07 schreef the_undertaker het volgende:
de 1-0 van van Beukering
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij was wel erg zeker van zijn zaak, als die ook gemist hadquote:
Het is Pieckenhagen duhquote:Op vrijdag 9 november 2007 22:26 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Hij was wel erg zeker van zijn zaak, als die ook gemist had
Kijk eens wat vaker voetbal dan alleen op vrijdagavond hangzak. Pieckenhagen is een prima keeper.quote:
Ik wou al niet happenquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Kijk eens wat vaker voetbal dan alleen op vrijdagavond hangzak. Pieckenhagen is een prima keeper.
Ja dat is hier dus hequote:Op vrijdag 9 november 2007 23:39 schreef hoM3r het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Buitenspel_%28voetbal%29
Ik zou het in slomo moeten zien, buitenspel vind ik altijd zo lastigquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:46 schreef hoM3r het volgende:
Waarom hap ik hier op
[ afbeelding ]
De bal ís al gespeeld, en Muslu loopt nog steeds áchter de verdediger.
Waarom hap ik hier op
ik wil een keertje met jou voetballen, met jou als bal : Paultjuhhh, Laffer zoekt jequote:Op vrijdag 9 november 2007 23:48 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Ik zou het in slomo moeten zien, buitenspel vind ik altijd zo lastig
Voor sommigen is vrijdagavond nou eenmaal de belangrijkste voetbalavondquote:Op vrijdag 9 november 2007 23:31 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Kijk eens wat vaker voetbal dan alleen op vrijdagavond hangzak. Pieckenhagen is een prima keeper.
Piecke is 1 van de beste keepers in de eredivisie. Zonder hem waren we al gedegradeerd of hadden we zeker 1 keer nacompetitie gespeeld.quote:
Voor ons volgend jaar weer als het zo doorgaatquote:Op zaterdag 10 november 2007 00:12 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Voor sommigen is vrijdagavond nou eenmaal de belangrijkste voetbalavond![]()
Om het positief te bekijken, dat heeft ook zijn charmes.quote:Op zaterdag 10 november 2007 08:34 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
Voor ons volgend jaar weer als het zo doorgaat
Sorry je hebt gelijk, het is inderdaad twijfelen tussen Pieckenhagen en Grandel.quote:Op zaterdag 10 november 2007 03:23 schreef Blawh het volgende:
Piecke is 1 van de beste keepers in de eredivisie.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk, het is inderdaad twijfelen tussen Pieckenhagen en Grandel.
quote:Op zaterdag 10 november 2007 10:55 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Sorry je hebt gelijk, het is inderdaad twijfelen tussen Pieckenhagen en Grandel.
AminBen bleef ervoor thuis...quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:22 schreef venomsnake het volgende:
Vrij saaie eerste helft..
baggerpot dus :p roda valt me tegen, laatste 3 wedstrijden geweldig gespeelt en nu is 't gewoon crap (op laatste paar minuten na)quote:
De vrijdag lijkt wel vervloekt inderdaad.quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:51 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is toch erg wat we elke vrijdag te zien krijgen.
hij zei het wel goed: "spelers kiezen niet de meest logische oplossing vanavond"quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:09 schreef detulp050 het volgende:
De commentator ziet het ook niet meer zitten
Gaat je niet altijd lukken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:07 schreef the_undertaker het volgende:
Vanaf nu, maar dat zeg ik vaker. Maar nu echt, ik skip het in het vervolg maar.
Het aantal goede passes turven was slimmer geweest. Al vind ik iedereen die zoiets doet bij zo'n wedstrijd een debiel.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:22 schreef ruud_fr het volgende:
heeft iemand het balverliest geturfd, of hadden jullie niet genoeg papier?
quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:12 schreef detulp050 het volgende:
"Er komt geen pass aan, het is niet om aan te zien. Weet u wel hoe het moet? Stuurt u het dan op een briefkaart naar Kerkrade. Ook Amoah wil het graag weten"
[afbeelding]
quote:Slechte dag voor voetbal
Door TIJANI GOULLET
ROTTERDAM - Wat velen vermoeden wordt door de cijfers ondersteund: eredivisievoetbal op vrijdagavond is niet alleen saai, maar er wordt ook weinig gescoord. Sinds de invoering van de vaste vrijdagwedstrijd wordt er op die dag gemiddeld 2,45 keer gescoord. Op zaterdag is dat 2,89 en op zondag 3,21.
De vaste kijker van RTL Eredivisie Live weet wat er zowat elke vrijdag in de rust zal gebeuren: analyticus Johan Derksen zaagt het spelniveau helemaal af en spaart geen enkele speler. Afgelopen vrijdag bij NAC - Roda JC (0-0) werden fragmenten uitgezonden van het vele balverlies op het middenveld. Het dieptepunt van voetbal op de vrijdagavond, vonden velen.
Ernie Brandts, trainer van NAC, vond het allemaal niet zo dramatisch. ,,Ik heb de volgende dag die wedstrijd teruggezien en vond het niveau best redelijk. Maar ja, de cijfers liegen nooit. Er wordt inderdaad weinig gescoord op vrijdag."
NAC, Roda JC, Willem II en FC Utrecht spelen dit seizoen het vaakst op vrijdag: vijf keer. Brandts: ,,Ik heb het er wel eens met de clubleiding over gehad om minder op vrijdag te spelen. Maar zoals je ziet aan het programma, heb ik daar weinig aan kunnen veranderen. Net als de spelers en de fans heb ik een voorkeur voor de zaterdagavond. Het avondje NAC hoort gewoon op de zaterdag.
,,Het stadion loopt ook op vrijdag wel vol. Maar bij de warming-up zitten vrijdags niet zoveel mensen. Er zijn veel middenstanders die koopavond draaien en pas vlak voor de wedstrijd binnenkomen.
,,Het is ook zo dat we met Joonas Kolkka en Matthew Amoah twee internationals hebben. En als die op woensdag moeten spelen, kunnen wij hen niet meer op vrijdag gebruiken."
Sparta moet het vanavond opnemen tegen FC Utrecht. Van de tien vrijdagwedstrijden won Sparta er maar één. En scoren deed de Rotterdamse club op die dag ook maar weinig. Sjaak Polak, die sinds de invoering van de vrijdagwedstrijd voor Sparta speelt, heeft een simpele oplossing voor het probleem. ,,We moeten tegen FC Utrecht gewoon net doen alsof het zaterdagavond is. Misschien helpt dat. Dat syndroom moet eruit, want anders halen we geen punten meer."
Wanneer Polak zelf niet hoeft te voetballen, kijkt hij altijd op vrijdag naar de live-uitzending van RTL. De Spartaan is ook niet te spreken over het niveau. ,,NAC - Roda JC was niet om aan te zien. Elke pass over vijf meter werd onderschept. Dat is voor de neutrale kijker gewoon niet leuk meer. NEC - Heracles van een week eerder was ook niet om over naar huis te schrijven."
Een verklaring voor het belabberde spelniveau en de weinige goals is de afwezigheid van de topclubs op de vrijdagavond. Die ploegen scoren nu eenmaal meer dan de andere teams in de eredivisie.
Ajax staat voorlopig nul keer ingepland, PSV en Feyenoord slechts één keer en AZ komt dit seizoen tweemaal op de vrijdag in actie. Dat komt voort uit een afspraak met de Eredivisie CV. In december gaat de KNVB met RTL en de ECV om de tafel zitten om Ajax alsnog een keer in te plannen.
,,Bovendien" zegt KNVB-woordvoerder Renske Bruinsma, ,,komen de clubs die Europees voetbal spelen weinig op vrijdag in actie. Daarom zijn er maar elf clubs die de vrijdag moeten vullen."
Bij RTL zijn ze blij dat PSV volgende week (tegen Roda JC) op vrijdag zal spelen. Want de verschillen in kijkcijfers zijn groot wanneer een topclub in actie komt. Wedstrijden van een club uit de traditionele top-3 trokken minimaal 700.000 kijkers, terwijl bijvoorbeeld NEC - Heracles door slechts 303.900 mensen werd bekeken.
RTL-woorvoerder Jaap Paulsen draait er niet om heen: ,,Wat ons betreft: hoe vaker de topclubs spelen, hoe beter."
Voorlopig moeten de kijkers het doen met wedstrijden als NAC - Roda. Op een supportersforum heeft iemand het over een vloek op de vrijdag. Een ander bezweert nooít meer naar de live-uitzending van RTL te kijken. De doelpuntencijfers geven hen gelijk, maar de kijkcijfers laten ondanks alles een lichte stijging zien: 404.000 vorig seizoen en nu 415.000. En dus zullen velen vanavond toch weer inschakelen en naar de klaagzang van Johan Derksen luisteren.
neequote:Op vrijdag 30 november 2007 01:12 schreef venomsnake het volgende:
Zou leuk zijn als Sparta weer eens weet te winnen.
Kom op zeg, gun die jongens uit Rotterdam ook een pleziertje. Ze staan gedeeltelijk op de laatste plek. Bovendien hebben jullie je eerste thuiswedstrijd al gewonnen en dus mag er best weer eens verloren worden Paultjuhhh.. Heb je ook weer een reden om een weekje te mopperen.quote:
Ik vrees het ergste..quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:48 schreef ruud_fr het volgende:
hopen dat het een leukere wedstrijd wordt dan vorige week
Niet alleen Sparta op de vrijdagavond.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:05 schreef Stpan het volgende:
Teletekst thuisblijfsupporter! Ben eigenlijk al dit hele seizoen niet naar uitwedstrijden geweest......
Hopelijk laat Sparta weer eens wat zien. Er is dit seizoen aardig gevoetbald, maar Sparta heeft helaas een lange traditie van heel slecht voetballen indien de wedstrijd live op TV is.
Nu ga ik helemaal niet kijken! Alsnog sterkte gewenst.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:32 schreef Stpan het volgende:
Sparta heeft ooit maar 1 livewedstrijd in de eredivisie gewonnen van de 10.
De bekerwedstrijden zijn ook vaak om te huilen live. Dus Sparta is misschien nog wel een tikje erger dan gemiddeld VoreG!
Baggerpubliek?quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:37 schreef vingerplant het volgende:
Tijd om daar eens verandering in te brengen dan, maak dat baggerpubliek in Utrecht maar stil
Sorry, ik bedoel niet iedereen daar natuurlijk, maar er zit een groep wat zeg maar het supporter zijn anders beleeft dan ik. Sparta daarentegen vind ik een prachtclub, dus ik gun hen de winstquote:
Klopt, er zit tuig tussen. Maar het grootste gedeelte is gewoon enthousiast en gaat achter de ploeg staan als het goed gaat en zeker als het slecht gaat.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:50 schreef vingerplant het volgende:
[..]
Sorry, ik bedoel niet iedereen daar natuurlijk, maar er zit een groep wat zeg maar het supporter zijn anders beleeft dan ik. Sparta daarentegen vind ik een prachtclub, dus ik gun hen de winst
Ik zeg niksquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:05 schreef Dos37 het volgende:
Genieten weer vooral utrecht die spelen mooi voetbal
Twee praktijk trainers die de Hollandsche school hanteren en voor de winst spelen. Alle voorwaarden aanwezig om Johan Derksen een harde sigaar in z'n broek te bezorgen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:05 schreef Dos37 het volgende:
Genieten weer vooral utrecht die spelen mooi voetbal
quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:50 schreef DarkShine het volgende:
Ik groet het saaie gelijkspel!
Okee, nu snap ik je. Sparta maakt er helemaal een potje van.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:05 schreef Stpan het volgende:
Teletekst thuisblijfsupporter! Ben eigenlijk al dit hele seizoen niet naar uitwedstrijden geweest......
Hopelijk laat Sparta weer eens wat zien. Er is dit seizoen aardig gevoetbald, maar Sparta heeft helaas een lange traditie van heel slecht voetballen indien de wedstrijd live op TV is.
De voorhoede die aan het begin van het seizoen met gemak op voorsprong kwam tegen Ajax en AZ. Ik maak me meer zorgen om de achterhoede, kijk hoe treurig dit is?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:08 schreef Mindlight het volgende:
Die voorhoede van Sparta is misschien nog wel het ergste. Dissels en Emnes![]()
Thnx.....quote:Stpan
Ja preciesquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:20 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nu kunnen we nog lachen, zondag zijn we zelf het haasje.
Hmm ja ik snap je wel, maar waarom niet gewoon verdedigend gaan spelen in uitwedstrijden en op de counter leunen? Dit is open huis waarmee bijna om tegendoelpunten wordt gesmeekt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:17 schreef Stpan het volgende:
[..]
De voorhoede die aan het begin van het seizoen met gemak op voorsprong kwam tegen Ajax en AZ. Ik maak me meer zorgen om de achterhoede, kijk hoe treurig dit is?
De Roover, Adeleye, Rutjes, Westerveld, allemaal blunderen ze week in week uit. En om nou te zeggen dat Sjaak behalve cultheld nou een goede voetballer is. Ik dacht het niet.
[..]
Thnx.....
ga je nog?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:20 schreef Blawh het volgende:
[..]
Nu kunnen we nog lachen, zondag zijn we zelf het haasje.
Qua melodie was dat het clublied jaquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:17 schreef tong80 het volgende:
De Utrechters zingen het clublied van Sparta
En dat is de 5-0
quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:22 schreef Happel het volgende:
Goed zo Utrecht, help Sparta de vernieling in.
Eens,quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef ruud_fr het volgende:
[..]onze enige echte stadsderby moet blijven bestaan
Ik heb er aan gedacht en twijfel nog een beetje. Heel misschien via-via in een thuisvak, maar ik denk het niet.quote:
Ik zie liever Excelsior degraderen dan Sparta eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:24 schreef Pritt het volgende:
3 Rotterdamse clubs op het hoogste niveau is ook teveel van het goede.
Utrecht - NAC, altijd leuk.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef -Vaduz- het volgende:
Eilanden vanuit de Galg: "Ik weet niet wat ik meemaak, 10 10 10 10!"
daarom zei ik ook 'onze', die tegen jullie is toch heel andersquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:24 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Eens,
Maar is er dus meer dan 1 stadsderby
Ahh ok, ja dat vind ik ook, Excelsior-Sparta is een stuk leuker dan Excelsior-Feyenoordquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:26 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
daarom zei ik ook 'onze', die tegen jullie is toch heel anders
Ik had de teklst niet goed gehoordquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:23 schreef Mindlight het volgende:
[..]
Qua melodie was dat het clublied ja
Eens maarja Excelsior pakt helaas nog tevaak puntjes.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Ik zie liever Excelsior degraderen dan Sparta eerlijk gezegd.
Als jullie dit jaar maar weer het kampioenschap mislopen door de verliespunten bij ons.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:22 schreef koningdavid het volgende:
"Wie gaat er degraderen?
S-P-A-R-T-A"
quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:36 schreef tong80 het volgende:
Tekst onder in beeld :
De twee spitsen van Sparta hebben elkaar het vaakst aangespeeld. 5 keer bij een aftrap.
Brood terughebben?quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:38 schreef Paaskonijn het volgende:
HELMOND SPORT!![]()
Sorry dat moest ff!
Nee bedankt. De verraderquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:38 schreef Blawh het volgende:
[..]
Brood terughebben?
Sorry, dat moest ff!
Sterker nog, onverdiend 2-2. Maar met Van Bueren, Slot, Duplan (AZ) en Jaggyquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:41 schreef RayMania het volgende:
En Ajax en AZ speelden hier 2-2 tegen.
Hij's fijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:36 schreef tong80 het volgende:
Tekst onder in beeld :
De twee spitsen van Sparta hebben elkaar het vaakst aangespeeld. 5 keer bij een aftrap.
Uit en Thuis is nog wel verschil hequote:Op vrijdag 30 november 2007 21:43 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Sterker nog, onverdiend 2-2. Maar met Van Bueren, Slot, Duplan (AZ) en Jaggy
Kan ie gelijk Lindenbergh eruitsturenquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
2 keer buitenspel.... waar blijft die TV scheidsrechter?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |