Sowieso al niet vanwege de Smart of hem echt alleen zakelijk gaan rijden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:43 schreef Spekkiemonster het volgende:
niet doen vanwege de smart? Of gewoon helemaal niet doen?
dat moet je nog maar eens navragen....lijkt me nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:52 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ja alloutwar,
ik krijg een lease-auto omdat ze anders steeds een auto moeten huren voor me en de kilometers naar mijn werk mag ik declareren.
waarom lijkt dat je niet?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:54 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
dat moet je nog maar eens navragen....lijkt me niet
Als je een leaseauto hebt krijg je dus geen km vergoeding meer. Belastingtechnisch is dat helemaal niet mogelijk. Of ze moeten die uit eigen zak gaan betalen (en dus niet belastingvrij) maar dat is zeer zeer zeer onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:55 schreef Spekkiemonster het volgende:
nee heb geen eigen auto nog
(wellicht dat daar in de toekomst wel met werkgever over te praten valt)
thanks enlarge voor de berekening .... klinkt toch wel goed dan.... zeker als ik ook nog km-vergoeding krijg, dan kan ik daar weer wat op "verdienen"
Een lease auto en dan ook nog de km's naar je werk declareren?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:52 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ja alloutwar,
ik krijg een lease-auto omdat ze anders steeds een auto moeten huren voor me en de kilometers naar mijn werk mag ik declareren.
Het is de leaseauto of de km vergoeding.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:56 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
waarom lijkt dat je niet?
Het is toch echt het aanbod wat ze me gaven
Of wat jij verstaan hebt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:03 schreef Spekkiemonster het volgende:
Toch zeiden ze dat over de telefoon, ik zal het nog eens navragen per mail
Maar het is toch echt wat ze gezegd hebben.
En waarom zouden ze je een kilometer vergoeding geven, als je geen kosten maakt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:03 schreef Spekkiemonster het volgende:
Toch zeiden ze dat over de telefoon, ik zal het nog eens navragen per mail
Maar het is toch echt wat ze gezegd hebben.
Die tank je op kosten van de zaak...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:26 schreef Spekkiemonster het volgende:
in een leaseauto moet ook brandstof
ik tank zelf .... en betaal zelf, vandaar misschien de km vergoeding?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die tank je op kosten van de zaak...
Leaseauto en kmvergoeding kan niet samen, in elk geval niet volgens de richtlijn van de Belastingsdienst
Bronquote:Vervoer vanwege de werkgever
Als u vervoer ter beschikking stelt aan uw werknemer, is er sprake van 'vervoer vanwege de werkgever.' Dit doet zich voor in de volgende situaties:U organiseert het vervoer van de werknemer, bijvoorbeeld met een personeelsbus of door een auto of fiets van de zaak ter beschikking te stellen. U treft een regeling waarbij de werknemer meerijdt in het privévervoermiddel van een collega die daarvoor een vergoeding ontvangt. De werknemer reist per openbaar vervoer met vervoerbewijzen die u heeft aangeschaft en aan de werknemer heeft verstrekt.
U kunt geen onbelaste kilometervergoeding betalen voor reizen waarbij de werknemer gebruikmaakt van vervoer vanwege de werkgever.
foute berekening.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:52 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
dit is wat het je vanaf 1 januari gaat koksten, voor de goedkoopste en de duurste smart:
goedkoopste
EUR 9000 ((*25%*42%)/12) = EUR 78.75 + EUR 100 = EUR 178.75 per maand
duurste
EUR 17000 ((*25%*42%)/12) = EUR 148.75 + EUR 100 = EUR 248.75 per maand
dus.... daar kan je geen nieuwe auto voor rijden, maar als je al een auto hebt...
Huhhh???? Die snap ik niet.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:58 schreef Spekkiemonster het volgende:
Expert van de belastingdienst zegt net: Als je eigen bijdrage betaalt mag de werkgever wel 19% terugvragen omdat ze niet het gehele bedrag zelf betalen.
Die 19% is idd benzinekosten die ze dan op die manier vergoeden.
Zou het allemaal nog maar eens goed op een rijtje laten zetten, want het wordt nu wel heel vaag allemaal.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:58 schreef Spekkiemonster het volgende:
Expert van de belastingdienst zegt net: Als je eigen bijdrage betaalt mag de werkgever wel 19% terugvragen omdat ze niet het gehele bedrag zelf betalen.
Die 19% is idd benzinekosten die ze dan op die manier vergoeden.
dat dacht ik ook jaquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:13 schreef michiel5 het volgende:
[..]
En een lease auto in de horeca, wie had dat gedacht!![]()
Persoonlijk denk ik dat je beter voor een eigen auto kunt gaan en de kilometers declareren. Ik vind het allemaal niet iets te vaag om geloofwaardig te zijn namelijk...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:21 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
dat dacht ik ook ja![]()
Maar om het nog ingewikkelder te maken ....
Wat als ik nou die auto ook wil gaan gebruiken voor mijn eigen bedrijf ....?
Ik werk namelijk ook 20 uur als ZZP'er en heb daar eigenlijk ook vervoerskosten aan nu.
Het lijkt mij leuk die auto dus ook te gaan gebruiken voor dat werk en die kosten ook te kunnen declareren.
Als je een auto ter beschikking krijgt van je werkgever staat er 99% zeker in de gebruikers overeenkomst dat je die niet commercieel mag gaan gebruiken, dus ook niet voor je eigen bedrijf, geen optie dus.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:21 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
dat dacht ik ook ja![]()
Ik werk namelijk ook 20 uur als ZZP'er en heb daar eigenlijk ook vervoerskosten aan nu.
Het lijkt mij leuk die auto dus ook te gaan gebruiken voor dat werk en die kosten ook te kunnen declareren.
Welke kosten?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:21 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
dat dacht ik ook ja![]()
Een expert bij de belastingdienst, daar heb ik nog nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:58 schreef Spekkiemonster het volgende:
Expert van de belastingdienst zegt net: Als je eigen bijdrage betaalt mag de werkgever wel 19ct terugvragen omdat ze niet het gehele bedrag zelf betalen.
Mits toegestaan door werkgever lijkt mij dat geen enkel probleem. Ze weten dat ik nog ander werk heb en van hen mag ik die auto daar ook gewoon voor gebruiken. Wel zelf betalen uiteraard, maar wellicht dat ik die km weer kan opgeven via mijn eigen bedrijfje .....quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:54 schreef EvL. het volgende:
[..]
Een expert bij de belastingdienst, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Maar goed, een leaseauto gebruiken voor eigen commerciële doeleinden gebruiken lijkt me minstens onverstandig.
Ik ook niet, maar ze ging me doorverbinden met de expertquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 13:54 schreef EvL. het volgende:
[..]
Een expert bij de belastingdienst, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Dat is ook mijn eerste gedachte.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:16 schreef E.T. het volgende:
bij vage constructies als dit gaan mijn bellen allemaal rinkelen en zeggen hard: koop een oud brikkie voor jezelf en probeer dan te sparen voor een betere auto, op deze manier ga je echt geld weggooien
quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:31 schreef EvL. het volgende:
[..]
Dat is ook mijn eerste gedachte.
Vooral als er zo'n vaag voorstel komt uit de mond van een uitzendbureaudame (m/v) die ongetwijfeld op "mens-gebied" erg goed is, maar van financiële personeelszaken en wetgeving weinig kaas gegeten heeft.
Als de expert van de belastingdienst dan ook nog teksten van hun eigen site tegenspreekt, denk ik: laat maar zitten. Lekker je reiskosten declareren, wel zo duidelijk.
Maar jij komt uit een goed jaar, da's anders.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 15:33 schreef Sjeen het volgende:
[..]Ik was ook zo'n uitzendbureaudame hoor...
En je moet bijtelling betalen, en eigen bijdrage, en eigen benzine?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:39 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
ik tank zelf .... en betaal zelf, vandaar misschien de km vergoeding?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |