Sowieso al niet vanwege de Smart of hem echt alleen zakelijk gaan rijden.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:43 schreef Spekkiemonster het volgende:
niet doen vanwege de smart? Of gewoon helemaal niet doen?
dat moet je nog maar eens navragen....lijkt me nietquote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:52 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ja alloutwar,
ik krijg een lease-auto omdat ze anders steeds een auto moeten huren voor me en de kilometers naar mijn werk mag ik declareren.
waarom lijkt dat je niet?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:54 schreef ENlarge_YourPenisNOW het volgende:
[..]
dat moet je nog maar eens navragen....lijkt me niet
Als je een leaseauto hebt krijg je dus geen km vergoeding meer. Belastingtechnisch is dat helemaal niet mogelijk. Of ze moeten die uit eigen zak gaan betalen (en dus niet belastingvrij) maar dat is zeer zeer zeer onwaarschijnlijk.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:55 schreef Spekkiemonster het volgende:
nee heb geen eigen auto nog
(wellicht dat daar in de toekomst wel met werkgever over te praten valt)
thanks enlarge voor de berekening .... klinkt toch wel goed dan.... zeker als ik ook nog km-vergoeding krijg, dan kan ik daar weer wat op "verdienen"
Een lease auto en dan ook nog de km's naar je werk declareren?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:52 schreef Spekkiemonster het volgende:
Ja alloutwar,
ik krijg een lease-auto omdat ze anders steeds een auto moeten huren voor me en de kilometers naar mijn werk mag ik declareren.
Het is de leaseauto of de km vergoeding.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 11:56 schreef Spekkiemonster het volgende:
[..]
waarom lijkt dat je niet?
Het is toch echt het aanbod wat ze me gaven
Of wat jij verstaan hebt.quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:03 schreef Spekkiemonster het volgende:
Toch zeiden ze dat over de telefoon, ik zal het nog eens navragen per mail
Maar het is toch echt wat ze gezegd hebben.
En waarom zouden ze je een kilometer vergoeding geven, als je geen kosten maakt?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:03 schreef Spekkiemonster het volgende:
Toch zeiden ze dat over de telefoon, ik zal het nog eens navragen per mail
Maar het is toch echt wat ze gezegd hebben.
Die tank je op kosten van de zaak...quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:26 schreef Spekkiemonster het volgende:
in een leaseauto moet ook brandstof
ik tank zelf .... en betaal zelf, vandaar misschien de km vergoeding?quote:Op vrijdag 26 oktober 2007 12:30 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Die tank je op kosten van de zaak...
Leaseauto en kmvergoeding kan niet samen, in elk geval niet volgens de richtlijn van de Belastingsdienst
Bronquote:Vervoer vanwege de werkgever
Als u vervoer ter beschikking stelt aan uw werknemer, is er sprake van 'vervoer vanwege de werkgever.' Dit doet zich voor in de volgende situaties:U organiseert het vervoer van de werknemer, bijvoorbeeld met een personeelsbus of door een auto of fiets van de zaak ter beschikking te stellen. U treft een regeling waarbij de werknemer meerijdt in het privévervoermiddel van een collega die daarvoor een vergoeding ontvangt. De werknemer reist per openbaar vervoer met vervoerbewijzen die u heeft aangeschaft en aan de werknemer heeft verstrekt.
U kunt geen onbelaste kilometervergoeding betalen voor reizen waarbij de werknemer gebruikmaakt van vervoer vanwege de werkgever.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |