dat lijkt me nu echt leukquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 06:13 schreef Belana het volgende:
Ik ga wel binnenkort met Lois samen naar een cursus bonbons maken
dat lijkt me vooral lekker
Ja maar als ik niet ga, dan krijgt Jolietje geen cadeautje. Dat kan toch niet.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 01:04 schreef Leah het volgende:
Je doet het hartstikke goed mens! Ik wil nog niet dood gevonden worden op zo'n knutselavond, ik ga dus ook nooitDat doe je dan toch maar weer.
Ik wil wèl computermoeder zijn, maar die hebben ze vooralsnog niet nodig op de school van mijn kind.
ik had het eerlijk gezegd op het eerste gezicht niet als kerststalletje herkend. ik dacht dat het een open haard moest voorstellenquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 07:56 schreef miss_sly het volgende:
Fout of niet, ik vind het echt ontzettend knap, die kaars! Ik zou het niet voor elkaar krijgen, er zou echt geen kerststalletje van te maken zijn
Zullen we samen?quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
cursus bonbons makendat wil ik ook eens doen!
Het is heel makkelijk. Je hebt was die je gewoon tussen je handen kunt laten smelten en dan opplakt op een kaars.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:52 schreef phluphy het volgende:
Wat nou, foute kaars?Stelletje cultuurbarbaren!
Het is potdomme een unicum!![]()
Ik krijg er creakriebels van. Ik zou wel willen weten hoe je zoiets doet, dan wil ik kaarsen met groene bloemen maken.![]()
quote:Versierde kaarsen
Dit heb je nodig
stevige, dikke kaarsen
was
waskrijtjes
waxinelichtjes
Zo ga je te werk
Zorg zelf voor stevige, dikke kaarsen of laat ieder kind er één van thuis meenemen. De kaarsen
kunnen worden versierd met gekleurde was, bijv. stockmar kneed- of versierwas, te verkrijgen bij
een hobbywinkel. De was is niet goedkoop, maar je hebt per kind maar weinig nodig. De kinderen
kunnen de in stukjes gesneden was op de kaars plakken. Door de warmte van de handen wordt de
was zacht en blijft het kleven. Ze kunnen ook zelf met de zachte was figuurtjes boetseren of de
was heel dun over de kaars uitwrijven. Ook is het leuk om de kaarsen te versieren met waskrijtjes.
Laat de kinderen eerst duidelijk zien wat de bedoeling is, voor je ze in kleine groepjes aan
Verwijder de papiertjes. Steek een waxinelichtje aan en verwarm het uiteinde van een krijtje.
Breng er dan stippen mee aan op de kaars. Dan gaan de kleuren smelten en door elkaar lopen.
Houdt de kaars hierbij niet te lang stil, anders smelt hij zelf!!
Zet de versierde kaarsen in een zelfgemaakt kerststukje of standaardje (gemaakt van gips of klei)
of geef ze, versierd met een lint en kerstwens, aan de kinderen mee naar huis.
quote:
Sorry.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 09:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
![]()
Maar zo werkt het inderdaad. In theorie vooral. Mijn handen waren uiteraardniet warm genoeg om die was echt soepel te krijgen. En dan probeer je het echt te scheppen ja
met warmte
lichaamswarmte
voor het kroost
Gelukkig had ik een kopje thee om het aan te warmen.
Pannenkoeken zijn ook prima te maken met waterquote:Op maandag 29 oktober 2007 21:11 schreef chacama het volgende:
Pannenkoeken. Denk dat ik binnenkort maar eens ga kijken of dat ook met rijstmelk kan. Misschien dat Maud dat lust.
je kan vellen bijenwas kopen in allerlei kleuren. ik ga voor je bedenken hoe het heet.... (*dement is)quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:52 schreef phluphy het volgende:
Wat nou, foute kaars?Stelletje cultuurbarbaren!
Het is potdomme een unicum!![]()
Ik krijg er creakriebels van. Ik zou wel willen weten hoe je zoiets doet, dan wil ik kaarsen met groene bloemen maken.![]()
Weet je ook toevallig waar in Amsterdam? Ben benieuwd hoe het isquote:Op dinsdag 30 oktober 2007 08:26 schreef Belana het volgende:
het is een cursus via onze personeelsvereniging, die organiseren altijd wel leuke dingen.
het is in Amsterdam.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |