Dijkstra en Ducrot zitten er om mensen te infomeren. D.m.z. koersinfo doorspelen, renners herkennen, achtergrondinfo geven enz. enz. Op al die vlakken schieten ze zwaar, maar dan ook zwaar tekort. En niet opscheppend bedoeld, ik herken minstens 80% van alle renners. Bij de NOS herkennen ze misschien 10% van het gros en dat is dramatisch. Daarnaast zit Ducrot er, omdat hij verstand heeft van het wielerwereldje van binnenuit. Daar merk ik echter enorm weinig van. Het zou voor hetzelfde geld een pasant kunnen zijn die daar op die stoel zit om af en toe 'courage' en 'ik ga uit het raam hangen hoor' te zeggen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 15:37 schreef jorryt het volgende:
Karl en Renaat waren in het begin van de Giro erg goed, José vind ik wat minder. Zolang Devolder niet meedoet om het geel, kijk ik naar Sporza (want als Volderke dat wel zou doen zou het nergens anders meer over gaan).
Wat betreft de Nederlandse commentatoren: Mart Smeets vind ik erg goed in de voorbeschouwingen en nabeschouwingen (Avondetappe) maar tijdens de etappe een stuk minder, herkent renners langzaam en het gaat meer over de sfeer van de tour dan de etappe zelf. Ducrot en Zijkstra zijn soms wel grappig, vooral de quotes van Ducrot zijn heerlijk, maar soms is het ook niet om aan te horen...
http://nl.wikiquote.org/wiki/Maarten_Ducrot
O vergeten, ik ben tijdens de tour in Frankrijk
Renaat was dit jaar echt lachwekkend met al die bijnamen.. soms wekte hij zelfs de indruk dat elke renner een bijnaam moest hebben ("Heeft Van den broeck al een bijnaam, Jose?"), alsof je naar darten zit te kijkenquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:58 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik kan het niet langer dan 5 minuten aanhoren. Dieptepunt was de etappe van vorig jaar in Belgie waar Steegmans won. Gewoon tot 1,5 minuut na de finish roepen dat Boonen won. En dan die verontwaardigheid toen ze in de herhaling een close up van Steegmans gezicht zagen. Wat die gasten bij NOS zeggen dat heb ik zelf al gezien, bij Sporza zijn ze sneller met dingen zien. En die clichés verteer ik echt niet.
Al ergerde ik me dit jaar ook dood aan het verhaal van de ezels zodra Bruseghin in beeld kwam op Sporza. Maar dat was dan ook geen Michel Wuyts
quote:
quote:
Dat klopt, met van die lekker flauwe opmerkingen over en weer in de zin van:quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
![]()
Samen met Karl ging het prima.
En de laatste week van de Giro in 2006 samen met Uytterhoeven was de meest briljante ooit qua commentaar![]()
Neen, de alpen doen ze een ruime week later aan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 16:47 schreef Tommeke het volgende:
Ik zit trouwens van 11 tot 13 juli in de Alpen, komt de Tour dan ook langs?
Devolder misschien iets voor de SuperBesse etappe, maar als het er echt op aankomt niet hoor..quote:Op woensdag 4 juni 2008 18:43 schreef DutchSL het volgende:
Devolder te bekend voor een stunt a la Chiappucci?
Chiappucci was toen al een gevestigde wereldtopper hoor, veel bekender dan Devolder nu is. Devolder is juist een perfecte renner voor een lange vlucht in de eerste betgrit, iedereen weet dat hij goed omhoog komt maar niemand zal te bang zijn om hem te laten rijden net als met Sella dit jaar of Rasmussen vorig jaar of Zubeldia die zo ook de top 5 binnen reed. Als Devolder zo enkele minuten kado kan krijgen...
Maar om eerlijk te zijn verwacht ik niet dat Devolder goed genoeg is om mee te doen voor het podium, ook niet met zo'n vlucht.
prachtig jaquote:Op woensdag 4 juni 2008 16:46 schreef wimderon het volgende:
[..]
![]()
Samen met Karl ging het prima.
En de laatste week van de Giro in 2006 samen met Uytterhoeven was de meest briljante ooit qua commentaar![]()
Dat was toen "Kijk, een baby van een paar maanden oud die op u lijkt Renaat. Is de Giro hier vorig jaar ook gepasseerd? "quote:Op woensdag 4 juni 2008 22:26 schreef rubbereend het volgende:
[..]
prachtig jaals er een baby in beeld kwam was het standaard "die lijkt wel erg veel op u Renaat, wat hebt ge hier uitgevreten"?
zo was hij jaquote:Op woensdag 4 juni 2008 23:17 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat was toen "Kijk, een baby van een paar maanden oud die op u lijkt Renaat. Is de Giro hier vorig jaar ook gepasseerd? "
De laatste Tour van Uyterhoeven voor de VRT was ook nog geweldig. Toen hij samen met Wuyts commentaar gaf en je elke etappe méér kon horen dat beide heren elkaar totaal niet konden uitstaan ...quote:Op woensdag 4 juni 2008 23:54 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zo was hij ja![]()
zelden een grote ronde zo genoten van het commentaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |