Maar het treintje was wel machtig, dat wil je af en toe ook wel eens zien. Een paar man die iemand zo lanceren dat er geen houden meer aan is en dat in de bergen, en dat de laatste man ook nog in staat is om te versnellen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
nou daar is dus geen reet aan. Iemand die er mijlenver bovenuit steekt
Het was misschien niet spannend, maar heb toch wel altijd met bewondering zitten kijken. Dan dacht je dat hij het na de inspanningen van de vorige dag een keer rustig aan moest doen, maar dan ging hij weer. Was wel heel indrukwekkend en een leukere winnaar dan iemand die elke etappe in het wiel blijft zitten, maar omdat hij als enige geen slechte dag heeft de tour wint.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik verkies de prestatie en de persoon toch boven de spanning. Vorig jaar met die tijdrit was het erg leuk maar dan zie je daar het podium staan met Contador, Evans en Leipheimer en dat straalt niks uit.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:02 schreef Bartoli het volgende:
[..]
Ik ben het aan de ene kant met je eens dat sport in het algemeen persoonlijkheden nodig heeft. Figuren die dingen uitstralen. De sport heeft echter één ding veel meer nodig, en dat is de al eerder genoemde spanning. In het 3e Armstrong-jaar was de lol er bij mij zodanig af dat ik me plezier verloor toen ik ernaar keek. Het leek wel of ik constant naar een geregiseerd zooitje zat te kijken. Alles was zo in de ban van die ene ploeg, van die ene persoon, dat ze alles situaties op elk moment wel weer naar hun hand konden zetten. En dat heeft de sport ongelooflijk weinig goed gedaan.quote:Op woensdag 4 juni 2008 11:13 schreef Breach het volgende:
[..]
Ik verkies de prestatie en de persoon toch boven de spanning. Vorig jaar met die tijdrit was het erg leuk maar dan zie je daar het podium staan met Contador, Evans en Leipheimer en dat straalt niks uit.
De sport wordt deels gemaakt door de karakters. Mensen als Cipo, Jalabert, Pantani en Armstrong voegen gewoon dat extra beetje toe. Het zijn mensen waar je over kunt praten. Ik heb nog nooit met iemand een discussie gehad over hoe Evans zich gedraagt of wat ie nu weer gezegd heeft. Behoudens het feit dat ie altijd passief koerst. Dat bedoelde ik te zeggen in mijn vorige post.
Toch nog wel een aardig lang stuk omhoog naar de finish.... gaat geen scherprechter voor het klassement worden, maar het wordt vast een leuke etappe (als je onthoudt dat het geen hooggebergte is)quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:11 schreef TheArt het volgende:
Super Besse is overigens niet al te indrukwekkend, voor als dat al kon:
[ afbeelding ]
Evans heeft ook de giro gekleurd! en het niet slecht gedaan in de klassiekers.quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:56 schreef DutchSL het volgende:
En 'uitstralingloze' renners (dat zijn Valverde en zeker Cunego absoluut niet, paar jaar geleden waren ze nog de hoop van de wielerwereld op een mooie toekomst, kleurden ze de Vuelta en Giro en sindsdien ook veel klassiekers maar nu zijn ze opeens uitstralingloos?) krijgen vanzelf wel uitstraling bij het grote publiek als ze ze een paar keer zien uitpakken in de Tour. Al moeten ze dan niet als Evans gaan rijden, want daar knapt het grote publiek (en ik ook) op af.
Die riep 5 jaar terug ook dat Pieter Weening de Tour van 2008 zou winnenquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:52 schreef -skippybal- het volgende:
Smeets noemt maar weer eens Danielson als een grote kanshebber
Waar noemt hij dat?quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:52 schreef -skippybal- het volgende:
Smeets noemt maar weer eens Danielson als een grote kanshebber
Vara-gidsquote:
Dat verhaal is als grap door Bert Wagendorp de wereld in geholpen en door sommige mensen, waaronder Smeets, iets te serieus genomen.quote:Op woensdag 4 juni 2008 13:54 schreef Breach het volgende:
[..]
Die riep 5 jaar terug ook dat Pieter Weening de Tour van 2008 zou winnen
Smeets noemde vorig jaar Contador als winnaarquote:Op woensdag 4 juni 2008 13:54 schreef Breach het volgende:
[..]
Die riep 5 jaar terug ook dat Pieter Weening de Tour van 2008 zou winnenAl gaat Danielson wel verrassen denk ik, maar een top 5 zie ik er niet in zitten voor hem.
Overigens is Mart Smeets wel iemand die bij mij ook bij het hele Tourplaatje hoort
Jeanquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:08 schreef -skippybal- het volgende:
Avondetappe is wel leuk, mits goede gast. Dus geen wielernoeps die in één of ander kutbandje spelen.
Bij mij zal toch vooral weer de VRT opstaan. In de avond live een interview met de ritwinnaar door Renaat
En natuurlijk Michel en José samen tijdens de koers terwijl André telefoontjes aan het regelen is met een Vlaamse verzorger van pak en beet Sliptream ofzo
*eens is*quote:Op woensdag 4 juni 2008 12:56 schreef DutchSL het volgende:
Ik kan totaal niet begrijpen dat mensen terug verlangen naar het Armstrong tijdperk, wat mij betreft het dieptepunt in de moderne wielerhistorie. Elke Tour elke bergrit hetzelfde voorspelbare plan dat altijd tot in perfectie werd uitgevoerd, terwijl de ene na de andere concurrent onmachtig toekeek, elke bergetappe zat ik me te verbijten.
Nee, geef mij maar chaotische Tours, je kunt zeggen wat je wilt over Rasmussen maar zijn duels met Contador vorig jaar vond ik mooier dan alles wat Armstrong heeft gedaan bij elkaar (misschien zijn ritzege voor Casartelli daargelaten, maar dat was voor 1999).
En 'uitstralingloze' renners (dat zijn Valverde en zeker Cunego absoluut niet, paar jaar geleden waren ze nog de hoop van de wielerwereld op een mooie toekomst, kleurden ze de Vuelta en Giro en sindsdien ook veel klassiekers maar nu zijn ze opeens uitstralingloos?) krijgen vanzelf wel uitstraling bij het grote publiek als ze ze een paar keer zien uitpakken in de Tour. Al moeten ze dan niet als Evans gaan rijden, want daar knapt het grote publiek (en ik ook) op af.
Maar ook al is het commentaar van Herbert en Maarten soms tenenkrommend, er zit toch altijd een stuk meer enthousiasme in dan op Sporza. Ik beleef de etappe bij de NOS altijd veel positiever... hoe ze Rasmussen die berg opschreeuwden ("hij breekt... niet... hij breekt niet!"). En natuurlijk gegarandeerd hilariteit als alle cliches weer langskomenquote:Op woensdag 4 juni 2008 14:34 schreef Breach het volgende:
[..]
Buiten de avondetappe volg ik niks van de Tour bij NOS. Altijd Sporza, commentaar 100 keer beter, belevenis veel beter en zijn veel meer diepgaand. Die krakende telefoonverbindingen met ploegleiders in de wagen zijn altijd heerlijk
Ik kan het niet langer dan 5 minuten aanhoren. Dieptepunt was de etappe van vorig jaar in Belgie waar Steegmans won. Gewoon tot 1,5 minuut na de finish roepen dat Boonen won. En dan die verontwaardigheid toen ze in de herhaling een close up van Steegmans gezicht zagen. Wat die gasten bij NOS zeggen dat heb ik zelf al gezien, bij Sporza zijn ze sneller met dingen zien. En die clichés verteer ik echt niet.quote:Op woensdag 4 juni 2008 14:53 schreef Cootz het volgende:
[..]
Maar ook al is het commentaar van Herbert en Maarten soms tenenkrommend, er zit toch altijd een stuk meer enthousiasme in dan op Sporza. Ik beleef de etappe bij de NOS altijd veel positiever... hoe ze Rasmussen die berg opschreeuwden ("hij breekt... niet... hij breekt niet!"). En natuurlijk gegarandeerd hilariteit als alle cliches weer langskomen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |